Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 30
  1. #1
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.236
    Thanks
    12.603
    13.071 waarderingen in 3.426 posts

    [Lidl] Pili Crackers

    Artikelnummer: 1201
    Artikelnaam: Pili Crackers
    Bruto Gewicht: ... kg
    Netto Kruitgewicht: ... gram
    Aantal per verpakking: 100 stuks
    Effectomschrijving: Met het effect van een knetterbal.
    Kartoninhoud: .../...
    Tijdsduur: ...
    Adviesprijs: €2,99

    Naam: lidl Pili crackers.JPG
Bekeken: 1982
Grootte: 59,2 KB

    Wij danken GBV-WECO voor de informatie.
    Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid Plintje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2014
    Berichten
    1.230
    Thanks
    122
    2.362 waarderingen in 747 posts
    Hierbij nog een filmpje in de straat. Ze zijn wat magertjes per stuk, maar wel leuk om gewoon lekker rond te strooien.


  3. #3
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.270 waarderingen in 3.002 posts
    Zijn een stuk slapper dan die van vorig jaar, die knetterden, deze pruttelen (zelfs als goed gedroogd). Gaan maar weer met handen op het vuur, of bij gebrek daaraan in de afvalbak. Prut f1 ook allemaal.

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 september 2007
    Berichten
    923
    Thanks
    397
    630 waarderingen in 287 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Zijn een stuk slapper dan die van vorig jaar, die knetterden, deze pruttelen (zelfs als goed gedroogd). Gaan maar weer met handen op het vuur, of bij gebrek daaraan in de afvalbak. Prut f1 ook allemaal.
    Het goede Cat1 vuurwerk begint idd zeer schaars te worden daar het meestal oude batches zijn die niet meer voldoen aan de huidige (nieuwe) regels. Als je de knetterlinten van dit jaar ziet; het is allemaal crap. Hetzelfde geldt voor de meeste fonteinen. Mocht je dus nog producten tegenkomen met batchnummers van voor 2020 zou ik ze zeker kopen!

  5. Deze gebruiker waardeert dabombe voor het bericht:


  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 december 2013
    Berichten
    176
    Thanks
    6
    108 waarderingen in 55 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dabombe Bekijk bericht
    Het goede Cat1 vuurwerk begint idd zeer schaars te worden daar het meestal oude batches zijn die niet meer voldoen aan de huidige (nieuwe) regels. Als je de knetterlinten van dit jaar ziet; het is allemaal crap. Hetzelfde geldt voor de meeste fonteinen. Mocht je dus nog producten tegenkomen met batchnummers van voor 2020 zou ik ze zeker kopen!
    Een beetje offtopic, maar op welke nieuwe regels doel je dan precies? Ik heb de ontwerpversie (2020) van de vernieuwde Europese normen kort doorgespit en kan zo snel maar heel weinig wezenlijke veranderingen vinden m.b.t. de eisen voor F1. Ik heb meer de indruk dat de ILT de bestaande regels de laatste tijd veel strenger handhaaft en artikelen die op zijn minst op het randje zitten (zoals veel fonteinen en dingen als cracklinggrondbloemen) actiever aanpakken, zeker naar na hun Signaalrapportage in oktober. Heb ik iets gemist?

  7. #6
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.270 waarderingen in 3.002 posts
    Ja zal met de testen van ilt te maken hebben na de berichten van vele afkeur van vorig jaar

  8. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 november 2008
    Berichten
    3.911
    Thanks
    6.391
    2.222 waarderingen in 1.116 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mose Bekijk bericht
    Een beetje offtopic, maar op welke nieuwe regels doel je dan precies? Ik heb de ontwerpversie (2020) van de vernieuwde Europese normen kort doorgespit en kan zo snel maar heel weinig wezenlijke veranderingen vinden m.b.t. de eisen voor F1. Ik heb meer de indruk dat de ILT de bestaande regels de laatste tijd veel strenger handhaaft en artikelen die op zijn minst op het randje zitten (zoals veel fonteinen en dingen als cracklinggrondbloemen) actiever aanpakken, zeker naar na hun Signaalrapportage in oktober. Heb ik iets gemist?

    Denk dat hij doelt op de verdere onderdrukking van cat1.
    Het effect mocht 1meter zijn, word nu 60cm want cat1 gaat zo tering hard dat moest onderdrukt worden.
    Vandaar dat het steeds minder is, zelfs het kids zooi word dus nog meer beperkt

    Daarom zijn de fonteinen, knetter etc steeds minder

  9. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 december 2013
    Berichten
    176
    Thanks
    6
    108 waarderingen in 55 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aasamember Bekijk bericht
    Denk dat hij doelt op de verdere onderdrukking van cat1.
    Het effect mocht 1meter zijn, word nu 60cm want cat1 gaat zo tering hard dat moest onderdrukt worden.
    Vandaar dat het steeds minder is, zelfs het kids zooi word dus nog meer beperkt

    Daarom zijn de fonteinen, knetter etc steeds minder
    Interessant, dat hoor ik voor het eerst. In de voorgestelde vernieuwde normen wordt voor F1 nog steeds over 1,0 meter gesproken, of zelfs minder zoals bij bijvoorbeeld party-poppers of bengaalse lucifers. Ik kan nergens iets vinden wat erop wijst dat de veiligheidsafstand of bijvoorbeeld de maximumafstand die brandende stukjes zijwaards mogen afleggen (1,0 m) wordt of is veranderd. De veiligheidsafstand staat ook vast in de essentiële veiligheidseisen van de Pyrorichtlijn van de EU, waaruit de normen voortvloeien. Tenzij de EU momenteel met wetgeving bezig is om deze richtlijn stiekem aan te passen (ik kan namelijk geen relevante (voorgestelde) EU-wetgeving vinden) zou ik niet weten hoe men dit wil aanpassen. Elke inperking van F1 anders dan de leeftijdsgrens kan Nederland in ieder geval niet zelf doorvoeren, aangezien de richtlijn het niet toestaat technische voorschriften t.a.v. F1 door te voeren.

    Ik wil het topic niet kapen, maar mocht iemand meer informatie hebben over deze 'nieuwe regel', dan houd ik me aanbevolen.

  10. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Westland
    Berichten
    1.511
    Thanks
    1.805
    622 waarderingen in 323 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mose Bekijk bericht
    Interessant, dat hoor ik voor het eerst. In de voorgestelde vernieuwde normen wordt voor F1 nog steeds over 1,0 meter gesproken, of zelfs minder zoals bij bijvoorbeeld party-poppers of bengaalse lucifers. Ik kan nergens iets vinden wat erop wijst dat de veiligheidsafstand of bijvoorbeeld de maximumafstand die brandende stukjes zijwaards mogen afleggen (1,0 m) wordt of is veranderd. De veiligheidsafstand staat ook vast in de essentiële veiligheidseisen van de Pyrorichtlijn van de EU, waaruit de normen voortvloeien. Tenzij de EU momenteel met wetgeving bezig is om deze richtlijn stiekem aan te passen (ik kan namelijk geen relevante (voorgestelde) EU-wetgeving vinden) zou ik niet weten hoe men dit wil aanpassen. Elke inperking van F1 anders dan de leeftijdsgrens kan Nederland in ieder geval niet zelf doorvoeren, aangezien de richtlijn het niet toestaat technische voorschriften t.a.v. F1 door te voeren.

    Ik wil het topic niet kapen, maar mocht iemand meer informatie hebben over deze 'nieuwe regel', dan houd ik me aanbevolen.
    Nederland wijkt altijd af van Europa... eigenregeltjes..

  11. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Berichten
    393
    Thanks
    58
    187 waarderingen in 116 posts
    Maar met cat 1 mag dat dus niet. Aangezien dit dus Europees is geregeld. Vandaar dat het ook niet verboden kan worden.
    ook bekend op avp met de zelfde naam

  12. #11
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.270 waarderingen in 3.002 posts
    Ik zie ILT er nog wel voor aan dat ze achter de schermen eigen loopje met de regels nemen wanneer ze testen, lekker importeurtje pesten

  13. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 november 2017
    Berichten
    70
    Thanks
    4
    17 waarderingen in 10 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Ik zie ILT er nog wel voor aan dat ze achter de schermen eigen loopje met de regels nemen wanneer ze testen, lekker importeurtje pesten
    ILT zorgt er wel voor dat het wordt afgekeurd, zodat je alleen maar gepruttel krijgt en niks geknetter.

  14. #13
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Het probleem met veel categorie 1 vorig jaar was dat het buiten de 1m ging.
    Dat is bij Pili Crackers helemaal niet van toepassingen, ook goede pili crackers blijven volgens mij altijd wel binnen de 1m. Dat ze het nu niet goed doen komt waarschijnlijk door de productie en dat ze wellicht nog een beetje vochtig zijn.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  15. #14
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.270 waarderingen in 3.002 posts
    Dan productie want gedroogd zelfde pruttel

  16. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 september 2007
    Berichten
    923
    Thanks
    397
    630 waarderingen in 287 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aasamember Bekijk bericht
    Denk dat hij doelt op de verdere onderdrukking van cat1.
    Het effect mocht 1meter zijn, word nu 60cm want cat1 gaat zo tering hard dat moest onderdrukt worden.
    Vandaar dat het steeds minder is, zelfs het kids zooi word dus nog meer beperkt

    Daarom zijn de fonteinen, knetter etc steeds minder
    Dat was precies wat ik bedoelde idd. Het was al niks, en wordt dus alleen maar minder. Gelukkig heb ik nog wat funke cat 1 liggen....

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •