Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 24
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts

    Wat is jouw mooiste oud en nieuw tot nu toe?

    Velen van ons hebben al heel wat keren oud en nieuw mogen vieren, maar wat is nou de mooiste tot nu toe geweest? Had dit met het weer te maken, het gezelschap dat aanwezig was of de collectie die het tot het perfecte oud en nieuw heeft gemaakt?
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 2 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 oktober 2019
    Berichten
    189
    Thanks
    19
    134 waarderingen in 47 posts
    Vorige jaarwisseling! Met een grote collectie meer dan 1,5 uur aan een stuk door gestookt. Toen het na half 1 was kwam de halve buurt maar eens kijken waar ze nou toch constant de lucht hadden gevuld. Zeker een mannetje of 50 wat op een gegeven moment gezellig bij elkaar stond te genieten van het vuurwerk. Daar doe je het toch een beetje voor. Krijg weer kippenvel als ik eraan terugdenk.

  4. #3
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Ik denk dat dat dit jaar wel eens de bijzonderste kan worden, en de mooiste is toch wel de eeuwwisseling naar 2000.

  5. #4
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    1. 2018-2019 - Qua collectie niet de mooiste, maar heb toen echt heerlijk ongestoord gestookt zonder me moe te voelen gedurende de avond. Ook overdag best wat gestookt, vooral in de namiddag met wat vrienden.
    2. 2019-2020 - Mooiste collectie, en perfect weer bij mij dan. Helaas was ik best moe in de avond, door een eerder paar dagen ziekjes te zijn geweest. Daardoor niet veel achter elkaar gestookt.
    3. 2016-2017 - Toen de collectie nog vooral uit klein spul bestond en ik met wat vrienden ongestoord een hele middag in het bos had afgestoken.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 april 2010
    Berichten
    673
    Thanks
    173
    491 waarderingen in 204 posts
    7 jaar geleden won ik als mannetje van 16 via een forum gemaakt door een vuurwerkwinkel ergens uit het zuiden van het land de gehele zelfontwikkelde collectie ter waarde van 350 euro. Een stuk of 9 kwaliteitspotten. Dat was verreweg het meest gave ooit! Ik weet helaas niet meer welke winkel het was maar wat was dat top!
    https://www.youtube.com/watch?v=PuM61fwgX-c

  7. #6
    VWC-Lid spanischcracker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 september 2007
    Locatie
    .......
    Berichten
    945
    Thanks
    897
    1.232 waarderingen in 334 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eumetazoa Bekijk bericht
    7 jaar geleden won ik als mannetje van 16 via een forum gemaakt door een vuurwerkwinkel ergens uit het zuiden van het land de gehele zelfontwikkelde collectie ter waarde van 350 euro. Een stuk of 9 kwaliteitspotten. Dat was verreweg het meest gave ooit! Ik weet helaas niet meer welke winkel het was maar wat was dat top!
    Is dat pronk vuurwerk? Weet dat die eigen lijn hebben en die kon je inderdaad winnen.

  8. #7
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Poe, dat zijn er eigenlijk zoveel wel...
    - de eerste keer in mijn eigen huisje
    - de eerste keer met een groep in de sneeuw (gruwelijk is dat joh!)
    - de eerste keer dat we met een aantal liefhebbers geld gepot hebben en dan een dikke show gaven
    - de eerste keer overdag afspreken met de crew en dan volledig losgaan
    - de eerste keer met mijn zoontje stoken

    en zo kan ik nog wel even doorgaan

  9. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2014
    Berichten
    983
    Thanks
    954
    875 waarderingen in 395 posts
    Afgelopen oud en nieuw!! 28 en 30 gewerkt in een vuurwerkwinkel en de 31ste bezig geweest met het ophalen van bestellingen. Daarna lekker met de kids de vuurton aangestoken voor de deur en rustig aan wat begonnen met wat cat 1 en wat kleine cakes en singelshots.
    Prachtig om de kinderen met hun winterjas, muts, net iets te grote vuurwerkbril op en een oliebol in hun hand, met een grote glimlach te zien genieten.

    Nu ik dit zo typ zal dat ook dit jaar een hoop goedmaken ondanks het verbod. Het gaat uiteindelijk toch om het genieten en samen zijn met geliefden.

  10. Deze gebruiker waardeert Edraket0802 voor het bericht:


  11. #9
    VWC-Lid Black Dragon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 december 2009
    Berichten
    3.263
    Thanks
    3.630
    5.081 waarderingen in 1.555 posts
    Het jaar dat ik zelf het budget mocht bepalen en het zelf mocht halen! Vanaf dat jaar wist ik dat ik nooit meer van 'die rommel' af zou komen!

    En ik denk toch ook het jaar 2000! Ik herinner het mij nog goed! Het twaalf uur moment bracht enorm veel vuurwerk, meer dan andere jaren! Overal honderdduizend klappers, lawinepijlen, buitenlandse blokken, meer nederlands vuurwerk verkocht dan anders! Het eerste half uur enorm veel smok! Zelf had ik veel uit de diamond collection!
    Eind goed, Knal goed!

  12. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 april 2010
    Berichten
    673
    Thanks
    173
    491 waarderingen in 204 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spanischcracker Bekijk bericht
    Is dat pronk vuurwerk? Weet dat die eigen lijn hebben en die kon je inderdaad winnen.

    Nee ik geloof ergens in Den Bosch.
    https://www.youtube.com/watch?v=PuM61fwgX-c

  13. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 december 2006
    Berichten
    607
    Thanks
    510
    702 waarderingen in 271 posts
    Mijn beste oud en nieuw was denk ik het jaar nadat mijn dochter geboren was. Mijn dochter is op 1 januari geboren, en in 2016 heb ik samen met een goede vriend de hele avond ongestoord gestookt. We hadden veel kleine dingen zoals rotjes etc voor in de vooravond, en daarna over naar potten. Dat was enorm genieten.

    Denk daarnaast de tijden van vroeger, dus dan denk ik aan 2007 of 2008, samen met een grote groep vrienden de hele dag lekker stoken, muziek aan op de achtergrond, rotjes rotjes en nog eens rotjes, en vooral veel lachen.

  14. Deze gebruiker waardeert dingodile voor het bericht:


  15. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2005
    Locatie
    noord holland
    Berichten
    1.881
    Thanks
    2.145
    666 waarderingen in 393 posts
    2010 2011. Zo moker veel dat er de hele dag en avond gestookt werd. Dat was ook het jaar dat het helemaal uit de hand liep bij vwl steenbergen. Toen mijn eerste auto een opel corsa 3 deurs na 5uur wachten compleet afgeladen en naar huis, wat ook nog ff duurde doordat er dikke mist was opgetrokken.


    Ik kan me nog heugen dat mijn moeder niet heel blij was geweest op 1jan whaha.


    Vroeger als jong jochie was het ook altijd genieten. De hele dag op straat met astronouten strooien en kringen maken. Elk jaar weer een verotte duim van die kut aanstekers.
    [B]Stop de hetze tegen het consumenten vuurwerk![/B]

  16. #13
    VWC-Lid YorickT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Berichten
    2.090
    Thanks
    1.883
    3.886 waarderingen in 1.196 posts
    Als ik aan mijn leukste oud en nieuw denk dan schiet 2010-2011 meteen omhoog. Ik kan me nog goed herinneren dat het de dagen voor oud en nieuw enorm koud was. Een groot deel van Nederland was bedenkt in een flinke laag sneeuw en ijs. Op de meeste snelwegen mocht je nog maar 50kmh/80 kmh rijden.

    Dit is ook het jaar dat ik van Frits, Rijswijkse vuurwerkhal de gehele collectie van Bonfireworks kreeg om thuis een fantastische show te schieten. Dat zorgde natuurlijk al voor de nodige voorpret. In het begin van de kerstvakantie ging ik richting Zee. Even een paar dagen uit huis lekker genieten aan het koude strand. Een van die dagen werd ik ook uitgenodigd door Frits om een dag mee te lopen in de winkel. Een ontzettend toffe ervaring en een van de eerste keren dat ik een bunker van binnen zag. Een oprecht leuke dag en vakantie was dat.

    2010 was ook het jaar dat Serious Request neerdaalde in Eindhoven. Heel Nederland zong vrolijk Hello mee van Martin Solveig. Dat was echt oprecht een van de mooiste jaren wat het glazen huis betreft.

    Dit allemaal samen maakte het voor mij toch een van de meest memorabele oud en nieuw die ik ooit meegemaakt heb. Ontzettend goeie herinneringen aan.

    Naam: WhatsApp Image 2020-10-22 at 11.20.07.jpg
Bekeken: 212
Grootte: 123,1 KB

  17. Deze 2 gebruikers waarderen YorickT voor het bericht:


  18. #14
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.985
    5.191 waarderingen in 2.008 posts
    Mijn leukste Oud & Nieuw gaat al heel wat jaartjes terug. Ik begon al in de zomer te sparen om zo veel mogelijk te kunnen bestellen. Vroegâh kon je als klein jochie gewoon de hardste knallers die er toen in de omloop waren, in de voorverkoop bestellen. Deze bestelde ik o.a. bij Sporthhuis Henk Peer, Torpedo, Polak en Koppelman in Utrecht. Bazooka's, Thunders, Herdertjes in alle soorten en maten, Tigerheads, kubusbommen, en niet te vergeten de rood-witte knallers van Kat. Die zaten daar ook nog bij. Na mijn bestelling lag ik dan ook s'nachts constant wakker of droomde ik hier dagelijks van. Tot het moment kwam dat ik met mijn bestelbonnetje in de aanslag een dag na de kerst in alle vroegte de knallers kon op gaan halen. Naar leeftijd keken ze niet toen. Dus met voetbaltassen vol en allerlei soorten knallers keerde ik dan huiswaarts waren dit gouden tijden. De knallers had ik stiekum en onzichtbaar in de kelderbox verstopt want mijn moeder had een bloedhekel aan Vuurwerk. In die jaren kocht ik ook voor het eerst de strijkers van Weco. Wat een knallen waren dat zeg. Het zal in het jaar 1975-1976 geweest zijn denk ik. Kan er een jaartje naast zitten. Vroegâh kon je nog de hele week knallen met de kerstbomenjacht er tussendoor. Zonder dat er iemand zeurde. Het hoorde er gewoon bij in die tijd.
    Dat is dan ook nog steeds mijn ultieme Oud & Nieuw. Sweet memories.


    Naam: Kerstboom 24.jpg
Bekeken: 265
Grootte: 149,1 KB

    Naam: Kerstboom 18.jpg
Bekeken: 224
Grootte: 194,6 KB

    Naam: Kerstboom 19.jpg
Bekeken: 217
Grootte: 176,0 KB

    Zie je die snippers op de laatse 2 foto's?
    December Will Be Magic Again!!

  19. Deze 10 gebruikers waarderen Happiness voor het bericht:


  20. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 december 2006
    Berichten
    607
    Thanks
    510
    702 waarderingen in 271 posts
    @ mod: Spelfout in de koptekst. Het moet "Wat is jouw* mooiste oud en nieuw tot nu toe - zijn.


  21. Deze gebruiker waardeert dingodile voor het bericht:


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •