Banner GBV-WECO - DeVuurwerkwinkel.nl
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 46
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Thanks
    30.814
    Thanked 14.892 Times in 6.949 Posts

Hoe vier jij dit jaar Oud en Nieuw?

Oud & Nieuw 2020/2021, een jaarwisseling zoals we nog nooit mee hebben gemaakt. Hoewel het vuurwerkverbod van kracht is, mogen we natuurlijk wel Cat 1 stoken. De sfeer van de dag blijft magisch, de invulling anders.

Hoe vul jij dit jaar de mooiste dag van het jaar in?
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

2. The Following 5 Users Say Thank You to omepje For This Useful Post:

VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Thanks
    1.828
    Thanked 1.616 Times in 933 Posts
    Met tranen in mijn ogen.

4. The Following 3 Users Say Thank You to chappie For This Useful Post:

VWC-Lid SQUEAK!'s schermafbeelding
    Thanks
    1.481
    Een oud en nieuw zonder vuurwerk... ik kan me er nog helemaal niks bij voorstellen eigenlijk. Best leuk hoor, Cat 1, maar om nou om 00:00 met knetterballen en Aldi fonteintjes buiten te staan....
    Work is the curse of the drinking class

6. The Following 2 Users Say Thank You to SQUEAK! For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    1.914
    Thanked 1.509 Times in 765 Posts
    Repost zie het nut niet van opnieuw typen.

We hebben er hier alleen maar meer zin in. Het gaat een jaarwisseling worden om nooit te vergeten. Grote kans dat het allemaal wel los zal lopen. De politie hier rijd nu al niet meer op vuurwerk meldingen. Iedere avond lijkt het wel alsof we al in de verkoopdagen zitten, zelfs van de harde knallen geniet ik terwijl ik daar normaal niks mee heb. Ik heb er ontiegelijk veel zin in.

We gaan er hier het beste van maken. Kub hout besteld voor de vuren, kofferbak vol met cat1 en als het mag een beetje spelen met de melkbus. Wie weet steekt de buurman nog wel een paar potjes af.

Om 12 uur verwacht ik heel veel illegale dikke blokken en omdat het hier erg mistig was afgelopen jaarwisseling zullen veel mensen nog wel een compoundje hebben staan. Met een paar borrels in de mik gaan die gewoon de lucht in is mijn verwachting.

Stap effe uit de liefhebber vuurwerkbubbel. 75 procent van de Nederlandse bevolking is toe aan een feestje. 31 december gaat het los als nooit te voren.

GENIET!
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

8. The Following 4 Users Say Thank You to Sirens For This Useful Post:

Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Thanks
    14.257
    Thanked 5.427 Times in 2.293 Posts
    Het zal een bewogen jaarwisseling worden verwacht ik. Onrust in de grote steden, gemoedelijkheid op het ''platteland'' (zoals eigenlijk ieder jaar). Met als enige toevoeging dat de onrust nu echt groter zal zijn, met alle gevolgen van dien.

Hoe mijn persoonlijke dag eruit zal komen te zien is uiteraard nog niet helemaal duidelijk. Wat wel zeker is is dat ik de sfeer er de komende tijd in probeer te houden, daarmee het ''vuurtje'' van 31 december wil aanwakkeren en de dag zelf gaan beleven met klein vuurwerk. Het stoken van Cat1, lekker old skool zoals vroeger met wat grondbloemen en fluitfonteintjes de straat op. Genieten van de kleine dingen die dag.

Verder proberen zo goed mogelijk het jaar af te sluiten en in te zetten op een gezond en gelukkig 2021. En wie weet wat er om 0:00 nog de lucht in gaat.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

10. The Following 2 Users Say Thank You to Djaimy For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    814
    Ik denk zelf ook dat het op een aantal plaatsen helemaal uit de hand gaat lopen.

Voor mijzelf wordt het een compleet ander oud- en nieuw. Ik ga weer een oud gebruik die ik 9 jaar geleden voor het laatst beoefend heb, namelijk het carbidschieten in ere herstellen. Ik hoop dat Zwolle dezelfde plaatsen aanwijst voor het schieten als de afgelopen jaren. Op een grasveldje in de wijk.

Daarna mijn 0:00 project voorbereiden en wachten op toch een bijzonder moment.

VWC-Lid
    Thanks
    231
    Positief over cat. 1

Helaas mogen we dit jaar geen groot vuurwerk meer afsteken. Ook voor mij is dit een enorme domper geweest, waar ik de eerste paar dagen echt wel even mee in m'n maag heb gezeten, maar ik begin nu wel steeds meer te genieten van het kleine vuurwerk bestellen. Zoals cracklingballs, wondertollen en andere leuke dingen waar ik normaal niet naar omgekeken had. En nu is het zo dat ik merk dat oud & nieuw vroeger voor mij de beste herinneren heeft. Samen met een groep vrienden een pleintje opzoeken, en de hele dag vuurwerk afsteken, rotjes, pijltjes, noem het maar op, het was er allemaal, en het was een grote chaos.

Wel een gezellige chaos, want man, wat was dat lekker, je zag al je vrienden weer op één dag, de top 2000 stond vol aan op de achtergrond, je deelde met elkaar welk vuurwerk je had, en uiteindelijk maakte het niet uit wat je afstak, zolang je maar plezier met elkaar had.

Voor mij wordt dit hopelijk zo'n oud en nieuw. Ik heb al mijn bestellingen omgezet naar categorie 1, en kan niet wachten tot 31 december 10:00. Ik kan natuurlijk alles al veel eerder afsteken, maar ik zou graag terug willen naar de oude tijden en die graag willen herleven. Dit jaar ga ik om 10:00 samen met m'n kinderen de straat op, om vuurwerk af te steken. En ik hoop oprecht dat meer mensen de straat op komen, puur voor een babbel, een oliebol of wat gezelligheid.

Ik merk in ieder geval bij mij dat de hele sfeer weer terug is, en ik ben oprecht benieuwd hoe dat bij jullie is. Ik zou graag willen zien dat mensen het weten om te gooien naar positiveit en dat we met z'n alle er een oud en nieuw van maken die toch nog gezellig is geworden.

Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?

13. The Following 3 Users Say Thank You to dingodile For This Useful Post:

VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Thanks
    1.152
    Thanked 3.307 Times in 1.243 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dingodile Bekijk bericht
    Positief over cat. 1

Helaas mogen we dit jaar geen groot vuurwerk meer afsteken. Ook voor mij is dit een enorme domper geweest, waar ik de eerste paar dagen echt wel even mee in m'n maag heb gezeten, maar ik begin nu wel steeds meer te genieten van het kleine vuurwerk bestellen. Zoals cracklingballs, wondertollen en andere leuke dingen waar ik normaal niet naar omgekeken had. En nu is het zo dat ik merk dat oud & nieuw vroeger voor mij de beste herinneren heeft. Samen met een groep vrienden een pleintje opzoeken, en de hele dag vuurwerk afsteken, rotjes, pijltjes, noem het maar op, het was er allemaal, en het was een grote chaos.

Wel een gezellige chaos, want man, wat was dat lekker, je zag al je vrienden weer op één dag, de top 2000 stond vol aan op de achtergrond, je deelde met elkaar welk vuurwerk je had, en uiteindelijk maakte het niet uit wat je afstak, zolang je maar plezier met elkaar had.

Voor mij wordt dit hopelijk zo'n oud en nieuw. Ik heb al mijn bestellingen omgezet naar categorie 1, en kan niet wachten tot 31 december 10:00. Ik kan natuurlijk alles al veel eerder afsteken, maar ik zou graag terug willen naar de oude tijden en die graag willen herleven. Dit jaar ga ik om 10:00 samen met m'n kinderen de straat op, om vuurwerk af te steken. En ik hoop oprecht dat meer mensen de straat op komen, puur voor een babbel, een oliebol of wat gezelligheid.

Ik merk in ieder geval bij mij dat de hele sfeer weer terug is, en ik ben oprecht benieuwd hoe dat bij jullie is. Ik zou graag willen zien dat mensen het weten om te gooien naar positiveit en dat we met z'n alle er een oud en nieuw van maken die toch nog gezellig is geworden.

Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?
    Ik probeer ook de positieve kanten eruit te pikken, maar heb daar nog wat moeite mee. Zo ben ik vooral bang dat mensen (lees: zeikerds) naar buiten komen om me terecht te wijzen. Maarja, 100 cracklingballen at once is ook cat. 1.

Wat ik bedoel te zeggen; het voelt voor mij niet meer relaxed om uberhaupt vuurwerk af te steken. Ook al mag het, en ook al kan er om 00:00 uur niet gehandhaafd worden; het voelt niet goed.
    www.youtube.com/channel/UCced29DpMJMm_wIpV8ICg8w

15. The Following User Says Thank You to Avalanche For This Useful Post:

VWC-Lid Calim3ro's schermafbeelding
    Thanks
    154
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Wat ik bedoel te zeggen; het voelt voor mij niet meer relaxed om überhaupt vuurwerk af te steken. Ook al mag het, en ook al kan er om 00:00 uur niet gehandhaafd worden; het voelt niet goed.
    Dat ja, het is niet relaxed meer om af te steken. Dat vond ik de afgelopen jaren sowieso al minder worden met alle haters om ons heen. Afgelopen jaar mogen verhuizen naar een ander huis en dus een andere buurt. Dus ongeacht of ik nog wat over heb van vorig jaar voel ik mij bezwaard het af te steken om geen slecht beeld bij de nieuwe buurt te krijgen. Gekkenhuis eigenlijk.. Ik zou willen dat ik een wat minder brave burger was.

Maar ook hier hebben we toch al wat Cat1 inkopen gedaan. Het blijft geinig spul en wordt ook steeds beter. De kleine van 1,5 jaar vind het geweldig. "Woooow!!" en "Oooeeehh!". Dat doet het vaderhart dan weer sneller kloppen. Compenseert voor het leed dat geen vuurwerk heet. Wel jammer dat de 0:00 climax een anticlimax zal worden. Snel weer verder kijken naar Andre Rieu bij de NPO. Stelletje prutsers daar in dat mediapark..

VWC-Lid TryMike's schermafbeelding
    Thanks
    1.707
    Zal een stuk anders worden ben ik bang. Weet niet zo goed wat ik moet verwachten. Ben niet zo bang voor een bekeuring, maar meer voor boze buren.. en dat zou ik dit jaar ook wel weer begrijpen. Met 2 jonge kids ga je ook niet even naar een rustige plek om te stoken. Zal dus bij wat categorie 1 blijven ben ik bang. Nog 1 compound over van vorig jaar, wellicht dat ik de verleiding niet kan weerstaan om die aan te vlammen. Kijk wel uit naar volgend jaar!

VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Thanks
    69
    Thanked 1.093 Times in 413 Posts
    Liefst wil ik nog niet aan die dag denken, want word er serieus depressief van. Maar tot op heden is me planning gewoon t zelfde als elk jaar, maar dan zonder vuurwerk.
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

VWC-Lid Roald's schermafbeelding
    Thanks
    138
    Bij mijn schoonouders als altijd, 12000m2 tuin op een dijkje. Voor 12en cat1 met de kids. En om 12ven een leuk showtje.

VWC-Lid xclewsive's schermafbeelding
    Thanks
    33
    Zonder vuurwerk zal het anders zijn. Echter gaan we het nog steeds gezellig maken, lekker met de familie een winter bbq, vuurkorf aan. Eten, drinken, spelletjes noem het maar op.

VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Thanks
    6.959
    Thanked 3.790 Times in 1.564 Posts
    Ik heb mij voorgenomen om de 31e eens flink sfeer te gaan proeven in mijn omgeving. Met mijn camera in de aanslag om te te zien wat er allemaal om mij heen gebeurt. Ook ik heb Cat1 klaar staan. Maar de lol is door het gezeik van mensen door de jaren heen wel echt een stuk minder geworden. Maar wie weet hoe ik er over een paar weken tegen aan kijk.
    December Will Be Magic Again!!

VWC-Lid
    Thanks
    71
    Tja anders is inderdaad zeker. ik heb nog best wat over van vorig jaar maar heb ook niet zo veel zin in boze mensen aan de deur. Gelukkig zitten wij wil in een stuk van de straat dat 90% pro is dus dat scheelt al een hoop. Verwacht ook dat de buurman gewoon weer zoals altijd 3 melkbussen heeft liggen dus knallen komt sowieso goed. Carbid mag daar normaal ook al niet dus verwacht niet dat die zich iets gaat aantrekken van een eventueel verbod Meestal komt de politie in de vooravond wel een keer langs om te vertellen dat hij die bussen weg moet halen en dan gaan ze rond 23:00 weer terug...dan komen ze toch niet meer langs.

Maar goed we gaan het allemaal meemaken hoe het dit jaar zal lopen. op de Veluwe staat men nou ook niet bepaald bekend om het houden aan de regels dus het zal een spannende avond worden voor de Politie.
    Vorig jaar was er in het ziekenhuis 1! "vuurwerkslachtoffer" op de SEH, het jaar daarvoor 0!
    Wordt moeilijk om daar verbetering in te brengen

In ieder geval even in de vooravond op een rustig plekje wat mooie potten afsteken hebben we dat gehad en kan niemand ons dan meer afpakken.

Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten