Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Thanks
    30.912
    Thanked 14.899 Times in 6.953 Posts

Niet alleen dieren lijden onder vuurwerk

Het gaat vaak over het effect van vuurwerk op dieren, maar zelden over mensen, in het bijzonder mensen met Asperger, zoals ik. Mentaal begrijp ik dat ik niet urenlang in enorme angst en stress moet zitten wanneer ik het geknal hoor, maar mijn lichaam blijft verkrampt. Ik moet uren keihard werken aan ontspanning (iets wat ik doe) of een ontspanningsmiddel nemen (iets wat ik weiger). Mijn hond is mijn allerbeste vriendin, zij reageert ook zo. Het gevolg is dat ik amper de straat op durf om haar ’s avonds uit te laten. Twee angstige zielsverwanten die houden van stilte, schoonheid en natuur. Naast mensen met autisme (in welke vorm dan ook), zijn er ook blinde mensen, mensen met hyperacusis, misofonie, een mentale beperking, oorsuizen, hooggevoeligen, gehoor- of hersenschade en trauma die hier onder lijden. Een klap op mijn hoofd geven op straat is niet toegestaan, maar men mag blijkbaar wel vuurwerk afsteken op elke hoek. Maandenlang voel ik me onveilig op straat. Ik gedraag me alsof ik word gevolgd door een stalker.

De aanpak moet veel strenger en harder. De politie is vaak te laat en op de andere hoek van de straat wordt dan alweer geknald. Het is dweilen met de kraan open. De overheid ontloopt haar verantwoordelijkheid of is onwetend over dit lijden.

We worden zo weinig gehoord. Voor veel mensen is het plezier er allang af.

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/11/24...rwerk-a4021116
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Thanks
    983
    Thanked 1.251 Times in 448 Posts
    Wat loopt ie nou te zeiken het is al verboden, plus ik hoor alleen maar mensen in de media die zeiken dat ze bang zijn etc, weet niet welke media hij bekijkt? Hij hoort iig tot een grote groep mensen die erover zeiken.

Beetje laf ook om aan te komen met "ik heb een beperking, ik ben zo zielig, vuurwerk moet weg" De mensen in mijn persoonlijke kring met een beperking zouden dit nooit zo brengen omdat die graag behandeld willen worden zoals alle andere mensen.

Ik heb geen beperkingen maar er zijn ook zat dingen in het dagelijks leven waar ik me dood aan erger maar ik snap dat dat onderdeel is van ieders leven dus ik zal er niet over zeuren.
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletá!

Regels voor berichten