Wéér overlast van vuurwerk in Arnhemse wijk Geitenkamp, bewoners boos om wegblijven politie: ‘Je belde 112, maar niemand kwam’
ARNHEM – Voor de vijfde avond op rij is er zondagavond grote overlast van vuurwerk geweest in de Arnhemse wijk Geitenkamp. Jongeren gooiden onder meer met nitraten, strijkers en cobra’s. ,,Het leek wel oorlog”, aldus een buurtbewoner.

De sfeer in de buurt begon rond 20.00 uur om te slaan op de Schuttersbergweg. Daar gooiden jongeren op dezelfde kruising als zaterdagavond met vuurwerk.

Vuurpijlen op de grond
Het leek wel oorlog

Buurtbewoner

Ook legden zij vuurpijlen op de grond, die ontploften op auto’s, woningen en bij mensen. Verder werden er branden gesticht, vernielingen gepleegd en gooiden de jongeren met ‘bommen’ naar mensen.

Veel bewoners stonden doodsangsten uit. Zij zijn verbaasd dat de politie niet hard heeft opgetreden. Zover bekend zijn er zondagavond geen aanhoudingen verricht. Omwonenden spreken daar schande van en willen uitleg van burgemeester Ahmed Marcouch.

,,Je belde 112, maar dan kreeg je te horen dat ze alleen kwamen als er iemand gewond was geraakt en medische behandeling noodzakelijk was. Dit mag niet, ik voel me onveilig in mijn eigen buurt. Ik weet niet of ik aankomende nacht nog thuis blijf slapen”, liet een buurtbewoner bijvoorbeeld weten.

Grote ravage
Volgens de buurtbewoners waren er veel jongeren in de wijk die niet uit de Geitenkamp komen. Zij vertelden vuurwerk af te willen steken als reactie op het aangekondigde vuurwerkverbod. Ook hadden zij een kampvuur in de wijk gemaakt. Daarop werden containers van de bewoners gegooid.

Rond middernacht was de rust weer terug in de wijk. Er waren toen wel nog wat branden aan. De ravage die is ontstaan is groot. Zo zijn er nog vele brandplekken te zien in de wijk.

Eerder sprak de Arnhemse burgemeester Ahmed Marcouch ouders al aan op het gedrag van jongeren. ,,Ouders moeten hun verantwoordelijkheid pakken”, zei de burgemeester, naar aanleiding van het vuurwerkoproer in de volkswijk waaraan de politie al sinds woensdag elke avond de handen vol heeft. ,,Dat mis ik.”

https://www.telegramnl.eu/al-het-nie...jk-geitenkamp/