Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sinds het vuurwerkverbod is voor mij de sfeer weg en ben ik minder met vuurwerk bezig

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #31
    Gek, maar mijn zin is niet minder geworden. Ik heb geprobeerd, en probeer nog steeds het oud en nieuw gevoel vast te houden. Heb dit jaar wat Categorie 1 vuurwerk gekocht, en hoop me daar mee te vermaken. Wel ga ik de verschillende ritten missen, en het babbeltje met andere freaks. Ik ga zélfs de 4 uur wachten bij Piroshop Arentz missen zoals vorig jaar.

    Het is even niet anders, ik heb m'n hoop gevestigd op volgend jaar, en hoewel ik er een hard hoofd in heb, hoop ik oprecht dat we einde volgend jaar weer lekker mogen afsteken.

    Ik ga voor dit jaar lekker met de kinderen de straat op, vuurwerk afsteken. Dan maar de hele dag categorie 1 stoken, en lekker de 10:00 vibes terughalen.

    Comment


      #32
      Misschien juist een idee om dit jaar het nachtbrakers topic en countdown topic gewoon open te houden?
      Gedeelde smart is halve smart en het glas is half vol!
      Samen kunnen we er alsnog het mooiste van maken, dat is immers waar we invloed op hebben.
      Daar waar je geen invloed op hebt niet je mentale gesteldheid laten beïnvloeden

      Comment


        #33
        Ik ben niet minder met vuurwerk bezig maar het plezier is wel veel minder nu. Alles omtrent vuurwerk is negatief en dat heeft vooral met de media te maken in mijn ogen. Nu komen er opeens wat meer berichten dat de normale consument het vuurwerk ook ontzettend gaat missen maar ben nog steeds helemaal klaar met die media en bomenknuffelaars.

        Aan de andere kant zal ik nog steeds wel een leuke oud en nieuw hebben maar totaal anders met een andere beleving. Ik hoop dat mijn kids voldoening kunnen halen uit Cat.1 , als dat zo is ben ik ook snel tevreden.
        Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

        Comment


          #34
          Oorspronkelijk geplaatst door dingodile Bekijk bericht
          Gek, maar mijn zin is niet minder geworden. Ik heb geprobeerd, en probeer nog steeds het oud en nieuw gevoel vast te houden. Heb dit jaar wat Categorie 1 vuurwerk gekocht, en hoop me daar mee te vermaken. Wel ga ik de verschillende ritten missen, en het babbeltje met andere freaks. Ik ga zélfs de 4 uur wachten bij Piroshop Arentz missen zoals vorig jaar.

          Het is even niet anders, ik heb m'n hoop gevestigd op volgend jaar, en hoewel ik er een hard hoofd in heb, hoop ik oprecht dat we einde volgend jaar weer lekker mogen afsteken.

          Ik ga voor dit jaar lekker met de kinderen de straat op, vuurwerk afsteken. Dan maar de hele dag categorie 1 stoken, en lekker de 10:00 vibes terughalen.
          hahahaha Zelfs de 4 uur wachten bij Arentz gaan we missen.... wie had dat verwacht dat we dat ooit zouden zeggen.

          Comment


            #35
            Heb iedereen voor mij een thanx gegeven. Precies hetzelfde gevoel hier. Toch goed om te lezen dat wij er allemaal nog wat van proberen te maken ondanks alles.
            Laatst aangepast door Happiness; 23 November 2020, 17:22.
            December Will Be Magic Again!!

            Comment


              #36
              Dit jaar voor het eerst in Januari al begonnen met inkopen, echt een aantal top artikelen in kunnen slaan die dit jaar niet meer geproduceerd worden zoals de Mei Banfa en de Paranoid. Dit jaar zou echt mijn top jaar worden qua vuurwerk, ik had voor 90% alle Funke blokken gekocht en ook voor het 18:00 moment had ik geweldige artikelen besteld tijdens de geweldige freak actie van China Red. Het hele jaar straatfilmpjes kijken op zoek naar items die je niet wil missen, het blijft geweldig.
              Toen kwamen de berichten in de media over het verbod, de media wist het al zeker en helaas hadden ze gelijk, vrijdag de 13e werd letterlijk een zwarte dag voor ons liefhebber. Paar dagen flink in de zeik gezeten erover en nagedacht hoe nu verder en daar ben ik nog niet helemaal uit. Er gaat bij mij hoe dan ook vuurwerk de lucht in om 00:00. De dagen na de 13e een stuk minder product video's bekeken maar me nog wel bezig gehouden met vuurwerk, het gaat toch nooit uit merk ik al. Over volgend jaar wil ik wel gewoon positief zijn en ga er dan ook vanuit dat we dan weer volop kunnen stoken, word dus volgend jaar wel echt een goed budget

              Comment


                #37
                We hebben er hier alleen maar meer zin in. Het gaat een jaarwisseling worden om nooit te vergeten. Grote kans dat het allemaal wel los zal lopen. De politie hier rijd nu al niet meer op vuurwerk meldingen. Iedere avond lijkt het wel alsof we al in de verkoopdagen zitten, zelfs van de harde knallen geniet ik terwijl ik daar normaal niks mee heb. Ik heb er ontiegelijk veel zin in.

                We gaan er hier het beste van maken. Kub hout besteld voor de vuren, kofferbak vol met cat1 en als het mag een beetje spelen met de melkbus. Wie weet steekt de buurman nog wel een paar potjes af.

                Om 12 uur verwacht ik heel veel illegale dikke blokken en omdat het hier erg mistig was afgelopen jaarwisseling zullen veel mensen nog wel een compoundje hebben staan. Met een paar borrels in de mik gaan die gewoon de lucht in is mijn verwachting.

                Stap effe uit de liefhebber vuurwerkbubbel. 75 procent van de Nederlandse bevolking is toe aan een feestje. 31 december gaat het los als nooit te voren.

                *Ik zie het dat de aftelklok op volgend jaar is gezet. Totaal geen begrip voor, maak er gewoon het beste van.

                GENIET!
                Laatst aangepast door Sirens; 23 November 2020, 18:03.
                PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

                Comment


                  #38
                  Voor mij is de sfeer flink verkloot. Ik probeer er nog het beste van te maken door veel eerder dan normaal het Duitse forum te volgen en mijn plannen voor de trip naar Duitsland uit te werken, maar de stress die normaal rond deze tijd toeslaat is natuurlijk ver te zoeken. Ik ga proberen om O&N zo normaal mogelijk te laten verlopen, maar ik houd mezelf niet voor de gek. Vergeleken met een normaal jaar wordt het helemaal ruk.
                  Well, that depends...

                  Comment


                    #39
                    Plezier is compleet weg, heb nog ontzettend veel staan.
                    Zie nu al met grote leden ogen het gezeik van buren. Hoop dat het gezeur meevalt als ik
                    Pas vanaf 23.30 tot 00.30 stook

                    Comment


                      #40
                      Ja het wordt anders dit jaar. Minder drukte op het forum, geen verkoopdagen, geen (echt) nachtbrakers topic, geen last minute aankopen doen, geen sfeerproeven in de winkels. Maar...

                      Toch kijk ik er ook wel weer naar uit. Het weekend na de 13e zat ik echt even in de put. Ik heb bijna geen oog dicht gedaan. Ondertussen toch al wat cat. 1 aan het kopen en af en toe wat stoken. Twee bestellingen naar volgend jaar door geschoven. Dus daar mag ik een jaar naar uitkijken. Volgend jaar dus ook een 'dubbel' budget. Ook ben ik al weer wensenlijstjes aan het maken voor volgend jaar. Ik zie het maar als een extra lange aanloop.

                      Ook buiten begint de sfeer weer te komen met alle kerstverlichting e.d. En met dit soort prachtige heldere weer zijn de kriebels er toch wel.

                      Ik hoop toch ook echt dat we er met alle forum leden toch nog een leuke en gezellige decembermaand van kunnen gaan maken!

                      Comment


                        #41
                        Het is een oud en nieuw die anders zal verlopen dan normaal. Dit jaar had ik verwacht nog een laatste jaar te kunnen afsteken. Het verbod op vuurpijlen, single shots en de F3 producten waren voor mij de voorbode op een laatste jaar genieten en vanaf volgend jaar een definitief einde.

                        Ik werk wisselend met kerst of oud en nieuw en heb kunnen regelen dit jaar toch vrij te zijn. Door de situatie rondom corona had ik gelukkig pas een bestelling van 40 euro staan (Funke stookpakket en de ouderwetse fonteinen Big Snow etc). Verder wilde ik afwachten hoe de situatie zou verlopen. Daarbij had ik een verbod niet verwacht maar wel een eventueel faillissement van een vuurwerk verkoper. Of andere regels voor wat betreft de verkoopdagen. Een algeheel vuurwerkverbod zag ik niet aankomen.

                        Toch moet ik zeggen, na een paar dagen gebaald te hebben, dat ik er ook wel rust van ondervindt. Dit jaar niet helpen in de vuurwerkwinkel; dat zal ik zeker missen. Het vele vuurwerk dat nu al her en der de lucht in gaat is goede zalf op de wonde. Het mag dan wel niet en steek zelf als legale stoker gewoon niks af maar ben dankbaar dat er mensen zijn die het wel doen (wil niet perse het braafste jongetje van de klas zijn, maar de laatste keer dat ik buiten de stooktijden heb afgestoken is al even geleden).

                        Ben wel dankbaar voor de mensen die er lak aan hebben en staan voor de traditie. Het geknal om mij heen geeft mij juist een goed gevoel. Juist in deze corona tijden. In plaats van toeleven naar een nieuwjaarsnacht is het nu bijna dagelijks raak met vuurwerk. En eigenlijk vind ik dit ook wel sfeervol.

                        De belofte dat volgend jaar vuurwerk afgestoken mag worden met oud en nieuw. Ik hoop het echt van harte. Maar na wat jaartjes mee gelopen te hebben op deze planeet geloof ik niet veel meer van wat politici ons te vertellen hebben. En denk eerder dat het een mooie verkiezingsstunt is die, tijdens de onderhandelingen na de verkiezingen, zo snel mogelijk gebruikt zal worden als onderhandel middel.

                        Ik geniet dan nu ook extra van alle mensen die geld en evt strafblad voor lief nemen om toch af te steken. Wellicht had dit al eerder gemoeten; dat is echter achteraf gepraat.

                        Al jaren steek ik af als zijnde het laatste jaar. Al heb ik nooit de bedragen bereikt die ik af en toe voorbij zie komen! Dit jaar is het dan zover en ik hoop van harte dat de politici hun woorden eens nakomen en dat wij volgend jaar gewoon weer mogen stoken als vanouds. En liefst dit jaar nog, want het ontlasten van de zorg is natuurlijk kolder. Maar dat terzijde.
                        "Amor fati: let that be my love henceforth!

                        Comment


                          #42
                          Het is wel een enorme domper op de december maand, maar toch kijk ik er wel weer naar uit. Ik doe al 45 jaar niks anders dus dat gaat niet zomaar opeens weg. Ik merk aan mezelf dat ik terug ga in de tijd. Terug naar het waarderen van een mooie fontein, de kleinere dingen. Terug naar de jaren 80 en 90 toen het spannend was om een blok uit de haven de lucht in te jagen. Haha dat komt weer terug....

                          Laten we eerlijk zijn... het werd ook steeds gekker wat de lucht in ging. De blokken werden weer steeds groter en waarom eigenlijk? Wat kleiner en beschaafder geeft net zoveel plezier. De stap naar cat.1 is natuurlijk te groot, maar laten we hopen dat we komend jaar weer normaal wat af kunnen steken. Al is het wellicht aangepast. Sommigen zijn daar heel negatief over, maar ik denk daar wat positiever over.
                          Vier veilig, vier legaal!

                          Comment


                            #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door MichelAngelo Bekijk bericht
                            Het is wel een enorme domper op de december maand, maar toch kijk ik er wel weer naar uit. Ik doe al 45 jaar niks anders dus dat gaat niet zomaar opeens weg. Ik merk aan mezelf dat ik terug ga in de tijd. Terug naar het waarderen van een mooie fontein, de kleinere dingen. Terug naar de jaren 80 en 90 toen het spannend was om een blok uit de haven de lucht in te jagen. Haha dat komt weer terug....

                            Laten we eerlijk zijn... het werd ook steeds gekker wat de lucht in ging. De blokken werden weer steeds groter en waarom eigenlijk? Wat kleiner en beschaafder geeft net zoveel plezier. De stap naar cat.1 is natuurlijk te groot, maar laten we hopen dat we komend jaar weer normaal wat af kunnen steken. Al is het wellicht aangepast. Sommigen zijn daar heel negatief over, maar ik denk daar wat positiever over.
                            Hoe verklaar je dan dat juist de kleine dingen allemaal verboden worden? Kan een hele waslijst opnoemen van artikelen maar die spreken voorzich. Een groot blok is juist helemaal niks mis mee, veilig, zwaar en mooi voor iedereen, zelfs de vuurwerkhater kan niet ontkennen dat ze het mooi vinden.

                            Comment


                              #44
                              Oorspronkelijk geplaatst door MichelAngelo Bekijk bericht
                              Het is wel een enorme domper op de december maand, maar toch kijk ik er wel weer naar uit. Ik doe al 45 jaar niks anders dus dat gaat niet zomaar opeens weg. Ik merk aan mezelf dat ik terug ga in de tijd. Terug naar het waarderen van een mooie fontein, de kleinere dingen. Terug naar de jaren 80 en 90 toen het spannend was om een blok uit de haven de lucht in te jagen. Haha dat komt weer terug....

                              Laten we eerlijk zijn... het werd ook steeds gekker wat de lucht in ging. De blokken werden weer steeds groter en waarom eigenlijk? Wat kleiner en beschaafder geeft net zoveel plezier. De stap naar cat.1 is natuurlijk te groot, maar laten we hopen dat we komend jaar weer normaal wat af kunnen steken. Al is het wellicht aangepast. Sommigen zijn daar heel negatief over, maar ik denk daar wat positiever over.
                              Grappig, ik besefte me net precies hetzelfde. Kwam nog een bundeltje babypijltes van Schuurmans tegen. De oude moontravelers, met report. Jaar van productie 2012. Net een paar van afgestoken. Prachtig! Straks misschien nog één .

                              Comment


                                #45
                                Die aftelklok moet inderdaad terug, Of we nou met of zonder F2 vieren. Dan maar genieten met Cat 1 ? Zet dat ding alsjeblieft terug Voor de sfeer op het forum!
                                75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

                                Comment

                                Working...
                                X