Banner GBV-WECO - BestelVuurwerk.nl
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 97
  1. #16
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Er was dit jaar al geen demo's/shows, dus dat zorgde al voor een mindere ervaring. Maar nu met het verbod. Ik ben echt doodsbang voor de jaarwisseling, als ik nu al zie wat ik voel, gaat de jaarwisseling...Goed mag t niet eens zeggen. Me aandacht nu verleggende aan me andere passies.
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  2. Deze 3 gebruikers waarderen herdervriend voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.796
    Thanks
    528
    1.580 waarderingen in 584 posts
    Klopt. Heb dit jaar ook helemaal geen zin in kerst, laat staan om m'n huis te versieren

  4. Deze 3 gebruikers waarderen Afcajax voor het bericht:


  5. #18
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Hier erg dubbele gevoelens. De boosheid/teleurstelling is nog steeds flink aanwezig, het had allemaal zo mooi moeten worden dit jaar. Het is erg rustig nu op het forum. Ene kant begrijpelijk, er zijn geen demo's en dus hoeven de producten ook niet meer besproken te worden, daar staat van een ieder onze mening wel. Maar erg balen dat het zo rustig is. Bv een Nachtbrakerstopic kijk ik altijd enorm naar uit, maar zal dit jaar niets wezen, zo jammer.

    Helaas is dat nu niet meer het geval. Dan kun je of de rest van de tijd laten verpesten of gaan omdenken wat er nog wel mogelijk is en daar dan maar juist extra van genieten. Persoonlijk kies ik dan 100% voor het laatste, en het lukt ook goed moet ik zeggen. Scheelt wel dat het afgelopen jaar mistig was en er dus mooi spul over is, dat helpt wel mee. Ik kijk juist enorm uit om het huis te versieren, sky staat er hier meer op dan normaal enz enz.

    Ook vind ik als vader zijnde dat de rest van het gezien niet heeft te 'lijden' onder mijn gevoel. Tuurlijk hebben ze het 2-3 dagen gemerkt, maar ik vind niet dat ik nu bv naar DL moet gaan om daar te gaan stoken. We maken er hier met vrienden gewoon een groot feest van, hoe dan ook.
    Laatst gewijzigd door Viva la Bang; 23 november 2020 om 15:04
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  6. Deze 5 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


  7. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Ik moet even terugkomen op mijn eerdere uitspraak. Het is eigenlijk helemaal niet enkel het verbod waardoor ik nu minder plezier beleef. Het is eigenlijk het hele plaatje. Wat eigenlijk meer bepalend is, is het beleid dat men voert. Niet alleen het verbod op vuurwerk maar alles wat men ons de laatste maanden heeft afgepakt en ingeperkt. Ook de vooruitzichten zijn niet veelbelovend. Dit alles maakt dat ik me totaal niet lekker in mijn vel zit en totaal geen plezier beleef. December staat voor de deur maar mijn december spirit is er (nog) niet. Goed gedaan overheid, bedankt voor het verpesten van mijn plezier en de dingen in het leven dat positieve energie geeft. Jullie komen nog wel op de koffie!

  8. Deze 11 gebruikers waarderen Grizmo Raizor voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  9. #20
    Banned
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Berichten
    2.444
    Thanks
    2.118
    3.155 waarderingen in 1.183 posts
    Hoe vervelend en pijnlijk de situatie ook is, ik bekijk het vanuit de filosofie dat het glas altijd half vol is.
    Ik ben niet ziek, ik ga niet dood, heb een fantastische vrouw en 2 dochters. Er zijn altijd ergere dingen als een vuurwerkverbod.

    We moeten het er het beste van maken. Vooralsnog betekend dit voor ons als gezin dit jaar een oud en nieuw in Duitsland bij familie, mocht er woensdag niet tot een verbod besloten worden aldaar.

    Als het verbod ook in DE van kracht word rest me niks meer dat met Cat 1 aan de gang te gaan. Gaat dit me voldoening geven? waarschijnlijk niet maar ook hier is het glas weer half vol.
    Zijn mijn dochters blij van de fonteintjes en tollen, dan ben ik ook gelukkig!!

    Er is in Nederland inmiddels leuk CAT 1 voorhanden, waarvan ik al aardig wat heb liggen. Eind deze week komt er nog een lading bij van Funke welke ik in Duitsland alvast ga ophalen...en zeg nou zelf dat is kwalitatief best leuk spul. Natuurlijk staat er nog wat leuks op voorraad waarvan ik denk dat die het hemelruim gaat zien mocht ik doorkrijgen dat er in de wijk vuurwerk de lucht in gaat.

    Al met al is het een bijzonder jaar waarbij onze hobby en passie onder druk is komen te staan en waarbij we aan het kortste eind hebben getrokken. Desalniettemin ga ik er het beste van maken, is het niet voor mij dan wel voor mijn vrouw en kids!!

  10. Deze 9 gebruikers waarderen jakhal voor het bericht:


  11. #21
    VWC-Lid YorickT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Berichten
    2.090
    Thanks
    1.883
    3.886 waarderingen in 1.196 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jakhal Bekijk bericht
    Hoe vervelend en pijnlijk de situatie ook is, ik bekijk het vanuit de filosofie dat het glas altijd half vol is.
    Ik ben niet ziek, ik ga niet dood, heb een fantastische vrouw en 2 dochters. Er zijn altijd ergere dingen als een vuurwerkverbod.

    We moeten het er het beste van maken. Vooralsnog betekend dit voor ons als gezin dit jaar een oud en nieuw in Duitsland bij familie, mocht er woensdag niet tot een verbod besloten worden aldaar.

    Als het verbod ook in DE van kracht word rest me niks meer dat met Cat 1 aan de gang te gaan. Gaat dit me voldoening geven? waarschijnlijk niet maar ook hier is het glas weer half vol.
    Zijn mijn dochters blij van de fonteintjes en tollen, dan ben ik ook gelukkig!!

    Er is in Nederland inmiddels leuk CAT 1 voorhanden, waarvan ik al aardig wat heb liggen. Eind deze week komt er nog een lading bij van Funke welke ik in Duitsland alvast ga ophalen...en zeg nou zelf dat is kwalitatief best leuk spul. Natuurlijk staat er nog wat leuks op voorraad waarvan ik denk dat die het hemelruim gaat zien mocht ik doorkrijgen dat er in de wijk vuurwerk de lucht in gaat.

    Al met al is het een bijzonder jaar waarbij onze hobby en passie onder druk is komen te staan en waarbij we aan het kortste eind hebben getrokken. Desalniettemin ga ik er het beste van maken, is het niet voor mij dan wel voor mijn vrouw en kids!!
    kan me helemaal vinden in je bericht!

  12. Deze 4 gebruikers waarderen YorickT voor het bericht:


  13. #22
    VWC-Lid Arnoud PyroFan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 november 2015
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    1.493
    Thanks
    1.985
    1.224 waarderingen in 409 posts
    De sfeer is voor mij niet compleet weg, zeker nu je overal kerstverlichting gaat zien, het kouder is en je hier in de buurt toch steeds knallen hoort. Het is natuurlijk heel anders dan normaal en ben er zeker minder mee bezig, maar het is (en gaat) bij mij niet weg. Ben vooral heel benieuwd hoe het met oud en nieuw gaat lopen. Ik verwacht zeker geen stilte aangezien er nu ook al redelijk wat wordt geknald. Effe afwachten dus.

  14. Deze 3 gebruikers waarderen Arnoud PyroFan voor het bericht:


  15. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 september 2018
    Berichten
    1.039
    Thanks
    238
    490 waarderingen in 236 posts
    Ook het idee dat dit wel eens voorgoed kan zijn en belgie ook.
    Duitsland denk ik dat die nog wel een aantal jaar mogen knallen voordat het ook voorgoed verboden wordt.
    Echt geen fijne gedachte dat alles maar weg moet.

  16. Deze 3 gebruikers waarderen boller voor het bericht:


  17. #24
    VWC-Lid San71's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2016
    Berichten
    1.034
    Thanks
    3.768
    1.122 waarderingen in 477 posts
    Ik had gehoopt dit jaar met mooi siervuurwerk weg te kunnen knallen met veel gezelligheid in de buurt. Behalve het gedoe met corona zoals sinds half maart thuiswerken, heb ik ook nog twee overlijdensgevallen voor mijn kiezen gehad dit jaar. Waarvan totaal onverwacht het overlijden van mijn schoonmoeder in februari die net met pensioen was. Traumatische gebeurtenis waarvan ik jullie de details zal besparen. Gelukkig is de afhandeling ervan, zoals verkopen van het huis bijna rond.
    Het afsteekverbod komt er dus bovenop, en voelt als van achteren getackeld worden door de overheid terwijl je net aan het opkrabbelen bent na een val. Ik weet nog niet wat ik ga precies ga doen met O&N. In ieder geval er het beste van proberen te maken. Ik heb wel wat ideeën. Hoe precies dat is nog steeds de vraag.
    Laatst gewijzigd door San71; 23 november 2020 om 11:43

  18. Deze 4 gebruikers waarderen San71 voor het bericht:


  19. #25
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Ik heb er zelf flink last van, het totale plaatje wat gewoon wegvalt. Kleine dingetjes, details,zoals bijvoorbeeld bij het stoken van wat cat 1 van de week, de geur van het kruid wat je dan ruikt, bij mij werkt het dan zo, dat ik automatisch herinneringen krijg naar de afgelopen jaarwisselingen, allemaal gedachtes door mijn hoofd en dan denk ik van pff, waarom moet het allemaal zo moeilijk, dit jaar gaat het zo anders worden.

    Diezelfde avond, ff langs bij het hapje, plaatselijke snackbar, normaliter rond deze tijd, staat er boven op het dak al, de o zo bekende versiering van een vuurwerkboeket, helaas moeten we het dit jaar zonder doen, mijn hart breekt als ik daaraan denk.

    De folders die niet gaan komen, de showrooms die leeg blijven, de demo's die niet plaats vinden, de verkoopdagen welke zo anders gaan lopen. Opnieuw hartpijn.

    Beetje bij beetje probeer ik het wat meer een plekje te geven, 29e December naar Duitsland, tripje ga ik gewoon doorzetten, hopelijk is de plaatselijke schnitzelboer dan alweer open en kunnen we lekker een hapje eten aldaar.

    Tot die tijd blijf ik vanzelfsprekend vuurwerkcrew bezoeken, maar de beleving is geheel anders en dat is inderdaad te merken op het forum, en o zo jammer.
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  20. Deze 4 gebruikers waarderen ddfirework voor het bericht:


  21. #26
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2012
    Berichten
    1.637
    Thanks
    1.020
    1.407 waarderingen in 558 posts
    Natuurlijk is die beleving minder. Maar dat vond ik al voor het verbod, doordat er nauwelijks demo's zouden doorgaan. Die zijn toch altijd een belangrijk onderdeel van de beleving voor mij.

    Ik probeer er het beste van te maken. Zo heb ik nooit maar 1 seconde omgekeken naar cat 1, maar nu probeer ik me daarin te verdiepen, de toppertjes eruit te halen en projectjes te verzinnen. Ik wil tijdens de 'verkoopdagen' ook 'gewoon' enkele winkels langs om bestellingen te halen. Puur voor het gevoel. Daarnaast zal ik de komende weken hier en daar al wat gaan kopen.
    Denk er ook over na om de 29e in Duitsland nog wat klein Funke-spul te halen en misschien 1 of 2 compounds als die 25kg-regel er dan nog toe doet.

    Direct na bekendworden van het verbod heb ik een afspraak gemaakt bij Zena en ben daar al geweest. Ik heb dus een paar compounds staan en wat cat 2 fonteinen. Dus ik ga beginnen met cat 1 maar als er geen bezwaren van de buurt zijn doe ik nog wel een Triple X (over van vorig jaar) en de boxen van Zena. De buren vinden het in ieder geval al prima.

    Daarnaast bezoek ik VWC nog net zoveel als anders, maar dan vooral voor info over categorie 1.

  22. Deze 4 gebruikers waarderen Rico voor het bericht:


  23. #27
    VWC-Lid Black Dragon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 december 2009
    Berichten
    3.270
    Thanks
    3.636
    5.086 waarderingen in 1.558 posts
    Het toeleven naar de dag der dagen is helaas niet meer zoals het was! In december ben ik alleen maar bezig met winkels bezoeken, folders verzamelen, demo's bezoeken, lijstjes opstellen, etc! Kortom, december is de maand om perfectie te creëren in je hobby! Geen idee wat ik dan moet doen als je je passie niet kan nastreven! December is een krater en de laatste 3 dagen zijn 3 grote zwarte gaten geworden!
    Eind goed, Knal goed!

  24. Deze 5 gebruikers waarderen Black Dragon voor het bericht:


  25. #28
    VWC-Lid MagicSjefke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 oktober 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    2.716
    Thanks
    1.840
    2.093 waarderingen in 1.210 posts
    Ik probeer de sfeer er wel in te houden voor mijzelf, maar wil nog niet echt lukken. Ben nog steeds pislink over het vuurwerkverbod, is sinds de uitspraken van Dhr. Gommers bij Beau alleen maar toegenomen. Dan heb ik nog niet eens gehad over Bruls en co met hun feestjes organiseren voor de jeugd, het verbieden van carbid schieten en de roep om het bezit van vuurwerk te verbieden.

    Ik voel mij als vuurwerkliefhebber onderhand een crimineel als ik de 31e om 12 uur toch een pot of box aansteek. Hemelsbreed nog geen 2 km hier vandaan zijn ze al 4 avonden / nachten onrust aan het stoken op de Geitenkamp. De politie heeft zich alleen vrijdag laten zien, als ik zie wat er afgelopen nacht weer voor schade is aangericht kan ik er met mijn pet niet bij dat de politie niet keihard optreed. Ik distantieer mij compleet van deze praktijken, heeft niks meer met vuurwerk protest te maken, maar dit had ik wel zien aankomen in de wijk na die aankondiging van het vuurwerk verbod.

    De enige reden dat k nu nog frequent op het forum ben is om de ontwikkelingen omtrent een Duits vuurwerkverbod te volgen. Ik heb afgelopen zaterdag een dikke order geplaatst om met een paar freaks de 31e te gaan stoken in Duitsland. Heb het wel zo kunnen afspreken dat ik mocht er een vuurwerkverbod komen in Duitsland dat ik geld terug krijg. Hoop het niet want dan is mijn oud en nieuw echt goed verziekt.

  26. Deze 5 gebruikers waarderen MagicSjefke voor het bericht:


  27. #29
    VWC-Lid lange's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 december 2007
    Locatie
    enschede
    Berichten
    314
    Thanks
    86
    315 waarderingen in 68 posts
    Bij mij is ook alles weg, de hele decembermaand is verkloot.
    Draaide normaal nu al de hele dag sky radio christmas maar is nog niet aangeweest. Heb er helemaal geen zin meer in.
    Probeer nog wat sfeer te krijgen met cat1 vuurwerk en een korf.

  28. Deze 3 gebruikers waarderen lange voor het bericht:


  29. #30
    VWC-Lid Vuurwerk Overijssel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 januari 2019
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    403
    Thanks
    978
    449 waarderingen in 158 posts
    Ik weet niet als de zin er bij mij verdwenen is. De voorpret is zeker weg bij mij maar ik heb ook wel weer een beetje zin in Oud en Nieuw. Nu alles stiekem moet worden gedaan is het ook wel weer een beetje kloten.. Ik heb nog wel een beetje geluk kwa locatie maar toch.. Het kabinet was gewoon te voorbarig geweest om een vuurwerkverbod in te stellen
    With great fireworks comes great responsibility

  30. Deze 3 gebruikers waarderen Vuurwerk Overijssel voor het bericht:


Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •