Banner GBV-WECO - DeVuurwerkwinkel.nl
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 97
  1. #1
    VWC-Lid bolle-040's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 september 2010
    Berichten
    3.805
    Thanks
    5.950
    9.265 waarderingen in 2.963 posts

    Sinds het vuurwerkverbod is voor mij de sfeer weg en ben ik minder met vuurwerk bezig



    Ik start meteen met een sfeerfilmpje.

    Aanleiding voor deze stelling is het volgende:
    Ik zelf heb echt een paar dagen in diepe treurnis gezeten. Wat nu te doen in een maand waar ik dag en nacht naar uitkijk? Na een aantal droevige dagen toch weer geprobeerd om het licht te zien. De Christmas station staat zelfs weer aan, waarvan ik dacht die gaat december niet meer aan.

    Om de sfeer erbij mij zelf in te houden toch besloten om door te gaan met straatfilms te uploaden, uitzoeken van Cat 1 vuurwerk, hier projecten mee te bedenken, Zoeken naar mogelijkheden om toch ergens in Duitsland Cat 2 te kunnen stoken, alvast nadenken over volgend jaar, al is het een trip naar het buitenland of toch nog een keer flink stoken in het buitenland. Al met al probeer ik toch voor mezelf de sfeer erin in te houden. Dit heerlijke december gevoel mag niet zomaar opeens verdwijnen.

    Maar hoe zeer het verbod ook doet, ik weiger om mijn hobby te vergeten. Echter merk ik op dat het sinds het verbod akelig stil is op het forum. De sfeer is ver te zoeken in mijn ogen. Weinig reacties in product topics, weinigen actie in het countdown gedeelte.

    Daarom mijn stelling: Ondanks het verbod, ga ik het beste ervan maken, zodat december een sfeervolle maand blijft met/ of zonder vuurwerk? Ben zeer benieuwd hoe iedereen erin staat.

    #nopyronoparty
    www.youtube.com/channel/UC87Ra0dmyahLt8AZoj3Nr_Q

  2. Deze 14 gebruikers waarderen bolle-040 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid NiekB's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 november 2019
    Locatie
    Sterksel
    Berichten
    764
    Thanks
    334
    892 waarderingen in 329 posts
    True... hele beleving is weg nu.

    Hoop dat die volgend jaar toch wel terug komt al zou ik veel terughoudender zijn met vroeg bestellen. Helft van de bestellingen van dit jaar is doorgeschoven dus heb al wel een lijst om mee te beginnen zonder alle deals en openingsacties te moeten volgen. Heb ook wat Cat.1 gesprokkeld en eens kijken waar en wanneer ik dat beetje bij beetje ga stoken maar het echte gevoel zal dit jaar wel ontbreken.

  4. Deze 3 gebruikers waarderen NiekB voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid Pointer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2015
    Locatie
    Hoge Noorden
    Berichten
    890
    Thanks
    563
    484 waarderingen in 243 posts
    De hele beleving en de sfeer zijn vergald door het verbod.

    Zal zelf ook het nodige Cat.1 spul in gaan slaan voor de kids maar zeker ook zelf Cat.2 gaan afsteken. Er is nog het nodige over van vorig jaar vanwege de mist en dat pleziertje gaan ze ons niet ontnemen met een verbod..
    2024 >> 25

  6. Deze 3 gebruikers waarderen Pointer voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 augustus 2007
    Berichten
    795
    Thanks
    346
    341 waarderingen in 188 posts
    Ik merk zelf wel dat de sfeer vrijwel weg is. Had zelf niet verwacht dat dat zo snel ging maar heb er weinig trek meer in eigenlijk...
    Alternatieven voor de 31e en hoe ik dan die dag ga indelen spoken nog wel door m'n hoofd maar verder dan dat kom ik niet helaas.

    Wellicht dat dat in de december maand nog komt. Maar vooralsnog is het een beetje zelfbescherming..

  8. Deze 3 gebruikers waarderen pyro-freak voor het bericht:


  9. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2011
    Berichten
    297
    Thanks
    21
    384 waarderingen in 98 posts
    De beleving is bij mij niet weg.
    Ik kijk gewoon uit naar de jaarwisseling.
    Sinds het verbod wordt er hier in de buurt zo enorm veel vuurwerk afgestoken, veel meer dan de jaren hiervoor, waardoor ik veel vertrouwen heb in een vuurwerkvol Oud&Nieuw.

    Echter, de grote kanttekening is dat het vuurwerk dat nu wordt afgestoken voornamelijk illegaal vuurwerk is. Harder en krachtiger vuurwerk, dat ook bij de verkeerde mensen in handen komt: Meer overlast, hardere knallen, gemener letsel wat uiteindelijk zal leiden tot een averechts effect dan waarvoor het verbod in het leven is geroepen, namelijk: ontzorging van de zorg.
    Dit bevestigt voor mij dat de regering een heel naïeve beslissing heeft genomen en zich te weinig realiseert war voor zooitje het in de decembermaand op veel plaatsen zal (kunnen) worden...
    Met alle gevolgen voor de toekomst van dien...
    No Pyro no Party

  10. Deze 3 gebruikers waarderen Stief voor het bericht:


  11. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 januari 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.482
    Thanks
    580
    846 waarderingen in 367 posts
    Het hele sfeer naar december toe is voor mij compleet verdwenen, van mij mag december dit jaar overgeslagen worden en meteen door naar 2 januari gaan

  12. Deze 5 gebruikers waarderen jeremy21 voor het bericht:


  13. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 maart 2007
    Berichten
    1.498
    Thanks
    2.601
    1.093 waarderingen in 396 posts
    Sfeer is voor mij denk ik voor 90% afgenomen. Het uitkijken naar de ritjes naar de verschillende verkooppunten met hun fraaie showrooms, De sfeer eromheen is weg. Klein lichtpuntje is dat ik nu wat meer tijd heb om Cat1 met mn zoon en dochtertje te stoken waar ik normaal veel tijd kwijt was in projectjes en voorbereiding.

  14. Deze 3 gebruikers waarderen Kees voor het bericht:


  15. #8
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Ik ervaar het ook zo. Ben hier vaker dan ooit, maar heb nog amper product topics bezocht. Het is waardeloos, en ik maak me gewoon druk om Cat. 1 bende. Het is niet te doen eigenlijk. En omdat ik er weinig vertrouwen in heb dat het volgend jaar wél mag, ben ik bang dat het gevoel ook niet zo snel weer terug zal keren.
    Laatst gewijzigd door Avalanche; 23 november 2020 om 10:45

  16. Deze 6 gebruikers waarderen Avalanche voor het bericht:


  17. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2010
    Berichten
    1.827
    Thanks
    1.055
    1.212 waarderingen in 619 posts
    Hier ook weinig beleving meer. Kan me ook niet voorstellen dat ik om 00:00 met een pakje cat 1 aan de straat sta. Voor mensen die het normaal ook afsteken leuk, maar geef niks om dat spul. Haal daar geen fun uit helaas...

    Wel fijn om te zien dat er toch nog mensen zijn die er iets positiefs uit kunnen halen

  18. Deze 3 gebruikers waarderen Dionysus voor het bericht:


  19. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 september 2018
    Berichten
    1.039
    Thanks
    237
    490 waarderingen in 236 posts
    Ben wel van plan om af en toe wat af te steken en dan maar weer naar binnen vluchten.
    En om 12 alles aan elkaar verbinden.
    Had gelukkig al wat gehaald en nog veel overvan afgelopen jaar.
    Maar het voelt gewoon niet goed dat we nu illegaal zo moeten gaan afsteken.
    En mijn bestelling in duitsland en het idee om daar overdag te gaan af steken valt waarschijnlijk ook in het water nu daar een verbod bijna zeker is.
    (volgens de vuurwerkfreaks daar).
    En woon in een klein dorpje met veel zeikerds en veel huisdieren dus dat wordt nog leuk

  20. Deze 3 gebruikers waarderen boller voor het bericht:


  21. #11
    VWC-Lid luchthuilertje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 december 2016
    Berichten
    281
    Thanks
    448
    281 waarderingen in 102 posts
    Vanaf de jaren 70,tot aan de dag van vandaag is er bij ons in de familie altijd sfeer/vuurwerkstress geweest. Winkels bezoeken,lijsten maken,bestellingen plaatsen en hopen dat je geen miskoop had gedaan. Dit alles is nu verdwenen. Heb nog wel wat Cat2 liggen wat de lucht in gaat maar het er naar uitkijken gevoel is totaal verdwenen.
    Waar wij nu mee verwend gaan worden in de media zijn rellen,brandstichtingen,belagen van hulpverleners en andere ellende.
    Is dit wat ze willen willen in Den Haag? mensen raken gefrustreerd met weer een verbod. Die opgekropte gevoelens moeten er een keer uit met alle ellende van dien.

    Bedankt Den Haag,met het vernielen van onze traditie!

  22. Deze 4 gebruikers waarderen luchthuilertje voor het bericht:


  23. #12
    VWC-Lid flutsjah's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 februari 2019
    Berichten
    1.531
    Thanks
    2.754
    2.684 waarderingen in 882 posts
    Ja eens, ik probeer ook hard om de punitiviteit erin te houden. Had sowieso nog wat cat 1 liggen voor door heel het jaar door en zal vast nog wat extra inslaan. Maar heel het ernaartoe leven is weg, ik wil eigenlijk ook geen hoop meer houden op een trip naar Duitsland (ondanks dat de Airbnb al geboekt is, gratis te annuleren tot 27 december). Die hoop gaf alleen maar meer stress want het kan je weer ontnomen worden. Voor nu ga ik er vanuit dat ik gewoon in Nederland ben, wat categorie 1 afsteek en mogelijk op 31 december een paar compounds de lucht in jas die ik nog heb staan. Maarja, die wil ik dan wel filmen en hoe fijn sta je dan buiten is de vraag. Valt of staat ook allemaal een beetje met hoe de buren erin staan, als je meteen geschreeuw naar je krijgt over een verbod is het toch minder leuk stoken. Echt droevig, merk dat ik weinig andere dingen heb om naar uit te kijken ondanks dat er veel leuke dingen gepland staan, echt een soort zwarte schaduw over de aankomende weken. Hoop nog ergens weer de draad op te kunnen pakken en meer hier te posten, het verhaal van vorig jaar af te maken rondom ophalen etc. Mogelijk komt het allemaal wel, eerst even afwachten wat er in Duitsland wordt besloten.
    https://www.youtube.com/user/flutsjah/

  24. Deze 4 gebruikers waarderen flutsjah voor het bericht:


  25. #13
    VWC-Lid Stefan Works's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2009
    Berichten
    4.706
    Thanks
    986
    5.543 waarderingen in 2.033 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeremy21 Bekijk bericht
    Het hele sfeer naar december toe is voor mij compleet verdwenen, van mij mag december dit jaar overgeslagen worden en meteen door naar 2 januari gaan
    Same here. Ik kijk nu uit naar de afspraak bij de kaakchirurg op 5 januari 2021.
    www.youtube.com/c/StefanWorks Vuurwerkvideo's!

  26. Deze 3 gebruikers waarderen Stefan Works voor het bericht:


  27. #14
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Voor mij is het ook klaar. Het is niet anders. Keek er wel weer naar uit dit jaar maar de afgelopen tijd was gewoon niet leuk. Interesse voor het vuurwerk werd steeds minder en het gezeur werd alleen maar groter. Helaas genoegen moeten nemen met een verbod, annuleren van bestellingen e.d.

    Ik hoop dat volgend jaar alles wel mag dan kijk ik wel weer verder. Voor dit jaar betekend dat gewoon even niets nieuws en wat restvoorraad stoken.

  28. Deze 3 gebruikers waarderen Ruben voor het bericht:


  29. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Mijn zin is ook totaal vergald. Heb eigenlijk totaal geen zin meer om product filmpjes e.d. te bekijken. ook andere topics waar ik normaliter veel plezier aan beleef om te lezen, sla ik over. Het demotiveren van de bevolking is begonnen en ik moet zeggen dat ze dit aardig lukt. Ik heb het helemaal gehad en ik hoop oprecht dat er iedere dag veel afgestoken wordt en de politie niet meer weet wat ze moeten doen. Vuile honden daar in Den Haag!!

  30. Deze 5 gebruikers waarderen Grizmo Raizor voor het bericht:


Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •