Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plintje's Sfeertopic

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Plintje's Sfeertopic

    Welkom in mijn sfeertopic!

    Ik had al een tijdje het idee om een eigen topic te openen. In de loop der jaren heb ik aardig wat foto's en film beelden verzameld. En gezien de situatie waar we nu in zitten kan een beetje sfeer extra geen kwaad!

    In dit topic zal ik naast films met regelmaat ook foto's en sfeerverslagen gaan delen.

    Mijn sfeerverslag van de vorige jaarwisseling is hier terug te vinden:

    https://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...=1#post1188688

    Dit topic wil ik graag starten met mijn best bekeken filmpje. Het betreft de Rumble in the Jungle van Vuurwerkmania. De eerste maal dat ik deze cakebox had was in 2016. Het filmpje is van de jaarwisseling '16-'17. In deze batch was de Chinees iets uitgeschoten met de blinkers. Wellicht om het tekort aan stijglading aan te vullen. De brandgaten zaten na afloop letterlijk in mijn jas en dit is de eerste en enige keer dat ik een autoalarm met consumenten vuurwerk af heb zien gaan!


    #2
    Dit was ook meteen de beste batch van de Rumble of the Jungle daarna was de box een stuk tammer geworden. Op jouw filmphje vind ik hem echt grandioos!

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Robbert28 Bekijk bericht
      Dit was ook meteen de beste batch van de Rumble of the Jungle daarna was de box een stuk tammer geworden. Op jouw filmphje vind ik hem echt grandioos!
      Ja zeker, heb hem in de jaren daarna nog een aantal malen gehad. Het was nog steeds een mooie bak, maar bovenstaande batch hebben ze nooit meer geėvenaard.

      Comment


        #4
        Na het vuurwerkverbod aankomende jaarwisseling zullen we het (officieel) met cat. 1 moeten doen. Dus heb ik gelijk maar wat cat. 1 aangeschaft. Hiervan ga ik de komende tijd losse product filmpjes maken. Vandaag de Cat One Happy's, oftewel de Happiness in een ander jasje. Door de wind waait het fonteintje zelf een beetje kapot, maar van de fluit had ik een piep in mijn oor. Al met al viel hij me niet tegen.

        Comment


          #5
          Gisteren de fonteinzak van China Red even getest. En ik moet zeggen dat het geinige fonteintjes zijn. Ja oké, ze zijn kort. Maar de effecten zijn prima. In de blauwe zit een soort Jelly Bean achtig effect verstopt. De groene knettert lekker hoog (meter of 2,5). En de roze heeft een lekker felle crackling. Kortom, leuk om erbij te hebben en lekker weg te stoken op oudjaarsavond.




          PS. Het volgende filmpje zal gewoon weer fatsoenlijk F2 vuurwerk bevatten

          Comment


            #6
            Al een aantal jaar wilde ik een keer mijn collectie om 00.00 weg fakkelen in plaats van alle producten één voor één te schieten. Tijdens de jaarwisseling van '18-'19 had ik eindelijk eens de mogelijkheid. Naast mijn huis lag namelijk een voormalig parkeerterreintje. Dit parkeerterrein zou worden heringericht als park, maar pas vanaf half januari 2019.

            Dat jaar heb ik ontzettend veel plezier gehad met het uitzoeken van vuurwerk dat goed bij elkaar paste. Uiteindelijk had ik een collectie bij elkaar gezocht van ruim 600,-. Voor het eerst heb ik meerdere producten dubbel aangeschaft om gelijktijdig te kunnen schieten. En toen een paar dagen voor de jaarwisseling begonnen ze ineens met het verwijderen van de verharding van het parkeerterrein Lekker dan!

            Gelukkig lag er met de jaarwisseling nog een groot genoeg stuk met verharding zodat ik toch de ruimte had om te fakkelen. Op oudejaarsdag heb ik met krijt de plaatsen uitgetekend waar alles moest komen te staan zodat ik hier niet om hoefde te stressen 's nachts. Ook had ik een beetje uitgedacht hoe lang ik moest wachten met het ontsteken van de cakes en boxen om alles een beetje vloeiend te schieten. Ik zal niet pretenderen dat het een dikke consumenten show is, zoals hier met regelmaat op het forum voorbij komt. Daarvoor was de collectie simpelweg te klein. Maar ik vond het desondanks uitermate geslaagd. Ook getuige de ca. 50-75 man die stonden te kijken. Na afloop heb ik heel veel complimenten gehad. Iedereen had meegenoten. En daar doe je het stiekem wel een beetje voor natuurlijk

            De schietlijst:
            Schietlijst:
            3x Strobe 90s
            2x Amazon
            2x Night Screamers
            1x Cadeautje 3
            1x Sneaky Color Mine
            2x Monster Ride
            2x Stars over Vienna
            3x cake uit de Brasilian Box
            1x Rumble in the Jungle
            2x Bardarbunga
            2x Blow Out
            1x Sun Beam 4
            1x Raging Courage
            1x Double Backfire
            3x cake uit de Brasilian Box
            1x Smash Box II
            1x Snowstorm
            2x Happy Thunder Q

            Comment


              #7
              Het is december!

              Jammer genoeg zijn de singleshots vanaf nu wel verboden Maar gelukkig hebben we de beelden nog! Bij deze nog maar een keertje genieten van de singleshots die ik afgelopen jaar geschoten heb

              Comment


                #8
                Vanavond was er weer een vuurwerkprotest. Hier heb ik ook een kleine bijdrage aan geleverd met wat Cat. 1 vuurwerk. In het filmpje zijn de volgende producten te zien:

                Iconic - Rubro
                Koni - Vuurwerktotaal
                Magic - Vuurwerktotaal
                Bengalfeuer Rot - Funke

                In de omgeving gingen er aardig wat cakes, boxen en knallers de lucht in. Helaas niet van te zien, maar genoeg van te horen

                Comment


                  #9
                  Mijn 300ste post!

                  En ter ere daarvan hieronder mijn collectie en compilatie van afgelopen jaarwisseling.

                  Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	IMG_20200101_091923.jpg
Vertoningen:5
Grootte:235,9 KB
ID:	1582774

                  Afgelopen jaarwisseling bestond mijn collectie uit een, wat mij betreft, fijne mix van budget cake's, 500 grammers en compounds. Natuurlijk mochten de grote single shots niet ontbreken! Voor een deel hiervan ben ik speciaal op pad gegaan.

                  Benieuwd hoe de collectie precies tot stand is gekomen? En hoe ik de jaarwisseling beleefd heb die in de compilatie te zien is? Lees dan vooral mijn sfeerverslag! (zie post #1)

                  Comment


                    #10
                    Mooie collectie heb je gehad Plintje, enkel topics zie ik
                    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                    Comment


                      #11
                      Vindt dit een mooie sfeertopic om in de sfeer te komen. Wordt er blij van van de collectie afgelopen jaar, heerlijk om naar te kijken.

                      Comment


                        #12
                        Hierbij wat beelden uit den ouden doosch. De Scar was een topcake van Vuurwerkmania. Deze heeft een aantal jaar standaard in de collectie gezeten. Ik was met name fan van de silver fish mine. Heb meermalen moeten bukken om ze niet tegen mijn hoofd te krijgen Persoonlijk vind ik het jammer dat deze ondertussen niet meer in het assortiment zit (net als de Venom overigens).

                        Het filmpje zelf is gemaakt tijdens de jaarwisseling van '14-'15.

                        Comment


                          #13
                          Even een weekje weinig op het forum geweest i.v.m. drukte op het werk door de coronamaatregelen, maar we gaan weer lekker verder met posten in dit topic! En wel met beelden van de Triumph van Zena. Nadat ik deze een keer gratis bij mijn bestelling kreeg heeft hij een aantal jaar vast in de collectie gezeten. Tegenwoordig vind ik hem net even te prijzig in vergelijking met andere producten, maar het is zeker een mooi cakeboxje. De W-shape met de tail in het midden vind ik nog steeds erg gaaf! Het onderstaande filmpje is uit '18-'19, toen had een vriend van mij dit, ondertussen compound geworden, boxje bij zich.

                          Comment


                            #14
                            De Mega Willows is toch wel de dikste compound die ik tot op heden in de straat heb gezien. De spreiding, boeketgrootte, het lanceergeluid. Alles aan deze compound is gewoon top. Hij staat voor volgend jaar in ieder geval weer op het wensenlijstje.

                            Comment


                              #15
                              Deze donkere regenachtige dagen voor kerst zijn toch nog ergens goed voor. Nu alles dicht is en buitenactiviteiten ook niet bepaald aantrekkelijk zijn door de regen ben ik thuis maar aan het opruimen geslagen. En wat vond ik onder in een la.. Een DVD, waar ik blijkbaar ooit een compilatie op gezet heb van de jaarwisseling 2010-2011. In de compilatie zitten nog beelden van het overdag stoken

                              Ik ga de beelden vandaag of morgen even van de DVD rippen en uploaden. Maar om jullie alvast even warm te houden hieronder wat foto's die ook op de DVD stonden. De foto's zijn helaas niet van de beste kwaliteit, maar toch wil ik ze graag met jullie delen. Wat is er te zien? Als eerste 2 collectiefoto's waarvan eentje met het spul voor overdag en eentje met het siervuurwerk voor de avond en nacht. Verder 2 sfeerplaatjes en nog 2 day after foto's

                              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Collectie 2 2010-2011.jpg
Vertoningen:2
Grootte:234,8 KB
ID:	1583361

                              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Collectie 2010-2011.jpg
Vertoningen:2
Grootte:302,5 KB
ID:	1583362

                              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Happiness.jpg
Vertoningen:1
Grootte:165,0 KB
ID:	1583363

                              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Thunderking.jpg
Vertoningen:1
Grootte:172,4 KB
ID:	1583364

                              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Day After 2010-2011.jpg
Vertoningen:1
Grootte:195,3 KB
ID:	1583365

                              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Day After 2 2010-2011.jpg
Vertoningen:1
Grootte:181,4 KB
ID:	1583366

                              Comment

                              Working...
                              X