Banner GBV-WECO - ExportVuurwerk.nl
Pagina 2 van 20 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 299
  1. #16
    VWC-Lid Plintje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2014
    Berichten
    1.230
    Thanks
    122
    2.362 waarderingen in 747 posts
    Na wat probleempjes met het geluid is het gelukt om de in de vorige post genoemde DVD te rippen.

    Voor mij was de jaarwisseling van 2010-2011 een memorabele.

    Ten eerste ben ik dat jaar voor het eerst samen met mijn neefje naar België gegaan om vuurwerk te kopen. Die trip wil ik binnenkort nog een keer op papier zetten.
    Ten tweede heb ik die dag van 10.00 's ochtends tot 4 uur 's nachts vrijwel non-stop gestookt. De enige pauzes bestonden uit een korte stop om een oliebol of appelflap naar binnen te werken, met die overheerlijke kruitgeur aan je handen erbij.
    Ten derde was dit het eerste jaar dat ik een flink deel op camera vast heb gelegd.
    En als laatste was dit jaar het eerste jaar dat ik echt een flinke collectie had. Ik ben uren bezig geweest met zoveel mogelijk vuurwerk op de bestellijst te passen als het budget maar toe liet.

    Nu ik er zo aan terug denk komen de kriebels weer helemaal terug


  2. Deze 5 gebruikers waarderen Plintje voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid Plintje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2014
    Berichten
    1.230
    Thanks
    122
    2.362 waarderingen in 747 posts
    Tijd om de kerstkater even weg te knallen! In 2017 had ik zowel de Transbomber al Rumble in the Jungle ter vergelijking. De Rumble in the Jungle was een flink stuk tammer geworden na de eerste batch (zie post #1 van dit topic). De Transbomber schoot hem er dan ook finaal uit. Om de een of andere reden heb ik de Transbomber pas één keer in de collectie gehad.. Daar moet volgend jaar maar verandering in komen!


  4. Deze 2 gebruikers waarderen Plintje voor het bericht:


  5. #18
    VWC-Lid Plintje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2014
    Berichten
    1.230
    Thanks
    122
    2.362 waarderingen in 747 posts
    Iedereen nog de allerbeste wensen voor 2021! Dat het maar een knallend jaar mag worden!

    Ondanks het vuurwerkverbod heb ik een leuke jaarwisseling gehad. Op voorhand had ik al besloten om mij grotendeels aan het verbod te houden en het voornamelijk met Cat. 1 te doen. Als eerste omdat ik pal naast een ziekenhuis woon. En ik het ergens niet respectvol vond naar de zorg om dan maar helemaal los te gaan. Ten tweede zou de eventuele aantekening bij mij consequenties kunnen hebben voor mijn werk. Dus ik had slechts 1 boxje voor 00.00, want geen vuurwerk was ook geen optie. Achteraf gezien had ik best wat meer weg kunnen stoken, maar dat haal ik volgend jaar wel in. Met het Cat. 1 heb ik mij zeker ook vermaakt, want ook hier zaten leuke producten tussen!

    Wat ik nog het leukste vond was dat er toch wel heel veel mensen buiten stonden om 00.00. En ondanks het ene kleine budget boxje heb ik heel veel bedankjes gehad. Mensen waren duidelijk heel erg blij dat er toch wat afgestoken werd, want een jaarwisseling zonder vuurwerk is niet leuk. Het valt mij op dat het draagvlak in de samenleving groter is dan altijd naar voren is gekomen. Maar goed die discussie moet ergens anders gevoerd worden. Hier terug naar het vuurwerk!

    Onderstaand een filmpje van het GTI assortiment. Een assortiment met 6 budget cakes van elk 183,75 gram. Ik moet zeggen dat ik er niet heel erg veel van verwachte, maar aangezien ik hem cadeau kreeg ik hem natuurlijk niet af kon slaan. Uiteindelijk viel het me 100% mee wat er nog uit deze pyromould cakes kwam. Voor het mooie schoot hij wel net even te hoog.


  6. Deze 2 gebruikers waarderen Plintje voor het bericht:


  7. #19
    VWC-Lid Plintje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2014
    Berichten
    1.230
    Thanks
    122
    2.362 waarderingen in 747 posts
    De Kugelblitz A van Funke. Helaas zit er vrij veel verschil in de doosjes qua uitwerking, zelfs binnen één batch. De goede vond ik de 1,99 wel waard, maar door de wisselende kwaliteit vind ik ze net te duur. Van het doosje zelf, zoals eigenlijk bij alle Funke producten, spat de kwaliteit wel af. Heerlijke labels zijn het!


  8. Deze 3 gebruikers waarderen Plintje voor het bericht:


  9. #20
    VWC-Lid Plintje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2014
    Berichten
    1.230
    Thanks
    122
    2.362 waarderingen in 747 posts
    Ik streef er altijd naar om een zo gevarieerd mogelijke collectie te hebben. Elk jaar heb ik er wel wat producten bij die ik nog nooit gehad heb en de vaste producten zitten hooguit een paar jaar achter elkaar in de collectie. Ook qua effecten probeer ik veel te variëren.Zo heb ik er meestal ook wel een cake/box bij met tails, crossettes, etc. Oftewel 'stil' vuurwerk.

    Een aantal jaar geleden liep ik bij toeval in de freak actie bij de Vuurwerkdumper in Leiderdorp tegen de Sneaky Color Mine van Katan aan. Er was niet heel veel info over te vinden, dus ik heb hem min of meer op de gok aangeschaft toen. Bij het ophalen was ik verbaasd over hoe groot deze bak was! En wat een vette bak was dit! Het lanceergeluid is echt heerlijk. De muur van kleur in de straat echt heel erg gaaf! Ondanks dat er dat jaar in de straat door mij en de buren flink wat compounds/boxen geschoten zijn werd deze unaniem top dé topper van de avond gekozen. Iedereen was verrast. Een jaar later heb ik deze nog één keer in de collectie gehad. Na wat speurwerk heb ik deze toen nog bij de Rijswijkse Vuurwerkhal kunnen aanschaffen, maar ondertussen is hij volgens mij nergens meer te krijgen.

    Maar gelukkig hebben we de beelden nog (zie ook het showtje op de vorige pagina):


  10. Deze 2 gebruikers waarderen Plintje voor het bericht:


  11. #21
    VWC-Lid Plintje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2014
    Berichten
    1.230
    Thanks
    122
    2.362 waarderingen in 747 posts
    De Silber Fontänen van Funke. Heel erg mooi afgewerkte fonteinen. Zoals we van Funke mogen verwachten eigenlijk. Wederom een heel mooi label. Vind de afwerking met het roze crêpe papier er heel luxe uit zien. De uitwerking is voor cat. 1 heel erg goed te noemen. De stijghoogte is goed en ze komen zo op een verhoging heel mooi uit met de brandende sterren tot op de grond.


  12. Deze 4 gebruikers waarderen Plintje voor het bericht:


  13. #22
    VWC-Lid Plintje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2014
    Berichten
    1.230
    Thanks
    122
    2.362 waarderingen in 747 posts
    Ik ben echt een liefhebber van goud. Er zit dan elk jaar ook wel een goede box met goud in de collectie. In 2019 was de keuze op de Dragon Box 2 gevallen. Deze box is heel erg goed bevallen en viel ook bij de omstanders heel erg in de smaak. De enige kanttekening die ik er bij wil plaatsen is dat ik de eerste cake liever aan het einde zou zien. Hij valt qua tempo nu een beetje stil in de tweede cake. De boeketgrootte en de vulling was live in de straat echt heel erg goed!


  14. Deze 4 gebruikers waarderen Plintje voor het bericht:


  15. #23
    VWC-Lid Plintje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2014
    Berichten
    1.230
    Thanks
    122
    2.362 waarderingen in 747 posts
    De knettervulkaan van de Lidl. De crackling was een stuk harder dan ik verwacht had. Deze fonteintjes moeten wel echt op een verhoging staan. Het effect komt namelijk niet echt ver boven de fontein uit. Maar zo op een paal dan krijgt de crackling de kans om 'mooi' te vallen en dan vind ik dit wel leuk stook voer.


  16. Deze 3 gebruikers waarderen Plintje voor het bericht:


  17. #24
    VWC-Lid Plintje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2014
    Berichten
    1.230
    Thanks
    122
    2.362 waarderingen in 747 posts
    Eén (of meer dan één) goede fontein is natuurlijk nooit weg in de collectie. Eén van mijn favoriete fonteinen is toch wel de Red Blink van Lesli. Goedkoop, prima tijdsduur en de straat licht mooi rood op. Hieronder een wat ouder straatfilmpje. Ook in mijn compilatie van 2019-2020 is er eentje te zien.


  18. Deze 3 gebruikers waarderen Plintje voor het bericht:


  19. #25
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Prima fontein dit inderdaad, komt goed over zo op film. Kan wel op de wensen lijst.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  20. Deze 2 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


  21. #26
    VWC-Lid Plintje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2014
    Berichten
    1.230
    Thanks
    122
    2.362 waarderingen in 747 posts
    De Silver Star van Rubro. Eigenlijk zijn ze cat. 2 (12 gram p/s), maar qua uitwerking horen ze wat mij betreft onder het cat. 1 spul thuis. Ze vielen een beetje tegen voor de prijs. Al laat het wel zien dat wat Funke uit 7,5 gram weet te peuteren wel echt veel is.


  22. Deze 3 gebruikers waarderen Plintje voor het bericht:


  23. #27
    VWC-Lid Plintje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2014
    Berichten
    1.230
    Thanks
    122
    2.362 waarderingen in 747 posts
    De Crank vind ik bij uitstek een cake om in de vooravond op een rustig moment even lekker van te genieten. De combinatie van de felle crackling mines, boeketten en de dikke tails doen het goed in deze cake. Het is weer eens wat anders dan al het rammen dat je tegenwoordig in veel producten ziet.


  24. Deze 5 gebruikers waarderen Plintje voor het bericht:


  25. #28
    VWC-Lid Plintje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2014
    Berichten
    1.230
    Thanks
    122
    2.362 waarderingen in 747 posts
    Afgelopen jaar twee doosjes Star Kids meegenomen voor de heb. Moest toch het aanbod van Funke cat. 1 in Nederland compleet hebben. Ik moet zeggen dat, ook al stelt het niet heel veel voor, ik ze wel geinig vond. Prima vlam en het kleine beetje knetter is oké. Zit toch ook een stukje nostalgie bij dit soort producten.


  26. Deze 4 gebruikers waarderen Plintje voor het bericht:


  27. #29
    VWC-Lid simmien's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 januari 2014
    Berichten
    991
    Thanks
    2.144
    706 waarderingen in 315 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plintje Bekijk bericht
    De Crank vind ik bij uitstek een cake om in de vooravond op een rustig moment even lekker van te genieten. De combinatie van de felle crackling mines, boeketten en de dikke tails doen het goed in deze cake. Het is weer eens wat anders dan al het rammen dat je tegenwoordig in veel producten ziet.

    Echt een cake die je inderdaad uur of 10 moet schieten in alle rust, windstil. prachtig. Had hem vorig jaar ook in de bestelling, dit jaar afhalen

  28. #30
    VWC-Lid Plintje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2014
    Berichten
    1.230
    Thanks
    122
    2.362 waarderingen in 747 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simmien Bekijk bericht
    Echt een cake die je inderdaad uur of 10 moet schieten in alle rust, windstil. prachtig. Had hem vorig jaar ook in de bestelling, dit jaar afhalen
    Precies! Dan ga je er zeker van genieten dit jaar!

  29. Deze gebruiker waardeert Plintje voor het bericht:


Pagina 2 van 20 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •