Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 47
  1. #31
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 december 2016
    Berichten
    91
    Thanks
    100
    364 waarderingen in 59 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blup Bekijk bericht
    Het is mij anders al gelukt. Weet niet wat jij geprobeerd hebt?
    Wij hebben ook een huisje voor een week geboekt hoor, het kan idd wel.

  2. #32
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Met alle respect maar moeten wij dit niet lekker via PB's doen en niet zo openbaar? Prima topic, maar spreek alles af via whats app of real life? Klinkt voorzichtig, maar zeker handig?
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  3. #33
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 oktober 2012
    Berichten
    605
    Thanks
    355
    649 waarderingen in 208 posts
    Mee eens, ik probeerde diegene uit de tent te lokken. Nieuwe member met eerste post dus ik geloofde er al geen snars van

  4. #34
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.796
    Thanks
    528
    1.579 waarderingen in 584 posts
    Officieel is toeristisch reizen niet toegestaan en deze maatregel zal waarschijnlijk wel verlengd worden tot in januari. Hotels vragen je bijvoorbeeld om het doel van je reis. Bij niet noodzakelijk verblijf zullen ze je gelijk weigeren. Verder moet je een recente coronatest kunnen overleggen. En je bent verplicht je verblijft te melden op deze site (+een aantal dagen op de plek van aankomst in quarantaine blijven, geen idee of je dan bijv. wel boodschappen mag doen eigenlijk).

    https://www.einreiseanmeldung.de/

    Als de politie je controleert je hebt de melding niet gedaan of je kunt geen test laten zien, dan heb je sowieso een boete te pakken. Ook een verhuurder kan in geval van overtreding een flinke boete tegemoet zien. Wisselt per deelstaat. Overzicht staat hier:

    bussgeldkatalog.org/corona/

    De 24-uurs regeling in de grensregio is echter nog wel van kracht. In feite mag je 24 uur in Duitsland verblijven zonder meld plicht. Of vuurwerk afsteken daar onder verstaan wordt, geen flauw idee.

  5. #35
    VWC-Lid EHVuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2016
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    638
    Thanks
    128
    1.271 waarderingen in 323 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Afcajax Bekijk bericht
    Officieel is toeristisch reizen niet toegestaan en deze maatregel zal waarschijnlijk wel verlengd worden tot in januari. Hotels vragen je bijvoorbeeld om het doel van je reis. Bij niet noodzakelijk verblijf zullen ze je gelijk weigeren. Verder moet je een recente coronatest kunnen overleggen. En je bent verplicht je verblijft te melden op deze site (+een aantal dagen op de plek van aankomst in quarantaine blijven, geen idee of je dan bijv. wel boodschappen mag doen eigenlijk).

    https://www.einreiseanmeldung.de/

    Als de politie je controleert je hebt de melding niet gedaan of je kunt geen test laten zien, dan heb je sowieso een boete te pakken. Ook een verhuurder kan in geval van overtreding een flinke boete tegemoet zien. Wisselt per deelstaat. Overzicht staat hier:

    bussgeldkatalog.org/corona/

    De 24-uurs regeling in de grensregio is echter nog wel van kracht. In feite mag je 24 uur in Duitsland verblijven zonder meld plicht. Of vuurwerk afsteken daar onder verstaan wordt, geen flauw idee.

    oend anders sagen wier "ieg wais niegt"

    Ik Spreek best een woordje Duits maar in dat geval ben ik de domme toerist hoor!

  6. #36
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Ik denk dat duitsland de Nederlandse toestroom van vuurwerk asiel toeristen onderschat.ben benieuwd dichter naar de datum of er nog dingen veranderen

  7. #37
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Begrijp persoonlijk niks van dit topic, dit soort plannen openbaar maken is vragen om gehuil vanaf elders! Is iedereen dan zo dom geworden?? En ja, ik vind dit dom!
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  8. #38
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Bericht veranderd. mag weg.
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  9. #39
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dikkeeric Bekijk bericht
    Begrijp persoonlijk niks van dit topic, dit soort plannen openbaar maken is vragen om gehuil vanaf elders! Is iedereen dan zo dom geworden?? En ja, ik vind dit dom!
    Snap dat je hier je vraagtekens bij hebt. Ik heb dit topic dan ook in eerste instantie aangemaakt om gewoon kort te vermelden welke gemeentes vuurwerk toestaan tijdens oud en nieuw in Duitsland. Mijn doel was niet om plannen daarvoor te bespreken, alleen de wettelijke mogelijkheden per gemeente.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  10. #40
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Korte lontjes zijn gevaarlijk

  11. Deze gebruiker waardeert chappie voor het bericht:


  12. #41
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 december 2010
    Berichten
    192
    Thanks
    52
    66 waarderingen in 35 posts
    Hoe kun je in hemelsnaam erachter komen welke stad of deelgemeente afwijkt van het landelijk ingestelde beleid?

    Wij willen een huisje pakken in Aken, ik kan nergens een betrouwbare bron vinden die mij kan vertellen wat nou het ‘stook beleid’ is voor specifiek Aken.

    Wat een gedoe zeg. Als ik dan toch risico ga lopen dan lekker in mn eigen achtertuin

  13. Deze gebruiker waardeert riffii voor het bericht:


  14. #42
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 november 2017
    Berichten
    15
    Thanks
    0
    4 waarderingen in 3 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door riffii Bekijk bericht
    Hoe kun je in hemelsnaam erachter komen welke stad of deelgemeente afwijkt van het landelijk ingestelde beleid?

    Wij willen een huisje pakken in Aken, ik kan nergens een betrouwbare bron vinden die mij kan vertellen wat nou het ‘stook beleid’ is voor specifiek Aken.

    Wat een gedoe zeg. Als ik dan toch risico ga lopen dan lekker in mn eigen achtertuin
    Gewoon op de site van de desbetreffende gemeente, en staat het niet aangegeven op de website even een mailtje sturen. zo veel gedoe is dat niet.

  15. #43
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Ja het is heel simpel, gewoon contact opnemen met de lokale gemeente. Als je geluk hebt krijg je een suffe bureaucraat die gewoon de landelijke wetgeving opzoekt, en dan zit je goed.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  16. #44
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.Klaasek Bekijk bericht
    Gewoon op de site van de desbetreffende gemeente, en staat het niet aangegeven op de website even een mailtje sturen. zo veel gedoe is dat niet.
    Dan wil jij vast even voor mij opzoeken wat de regels zijn voor Rheine, Osnabruck, Emsdetten en Munster.

    Bedankt alvast!

  17. #45
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 november 2017
    Berichten
    15
    Thanks
    0
    4 waarderingen in 3 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bonzo26 Bekijk bericht
    Dan wil jij vast even voor mij opzoeken wat de regels zijn voor Rheine, Osnabruck, Emsdetten en Munster.

    Bedankt alvast!
    Ik ga het helaas niet voor je navragen.
    Neem aan dat je zelf in google translate je vraag kunt typen, en naar 4 mailadressen kunt sturen. Als het teveel moeite is zou ik inderdaad het risico niet lopen. Duitse politie heeft wat lagere boetes maar zijn wel wat harder als hier.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •