Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 64
    VWC-Lid conquer's schermafbeelding
    Thanks
    109

Tweedekamer verkiezingen maart 2021

Op 17 maart 2021 zijn er weer de Tweede kamer verkiezingen. Voor ons als liefhebbers van vuurwerk heb ik een overzicht gemaakt van de partijen welke tegen of voor een vuurwerk verbod zijn. Enkele partijen zoals ChristenUnie zijn inmiddels van gedachten veranderd hiervoor een actueel overzicht:

Voor een verbod:

GroenLinks: Voor een algeheel landelijk vuurwerkverbod.

Partij voor de Dieren: Voor een algeheel landelijk vuurwerkverbod.

PvdA: Voor een algeheel landelijk vuurwerkverbod.

SP: Voor een algeheel landelijk vuurwerkverbod.

Denk: Voor een algeheel landelijk vuurwerkverbod.

50+: Voor een algeheel landelijk vuurwerkverbod.

D66: Voor een algeheel landelijk vuurwerkverbod op cat2 vuurwerk. Cat1 vuurwerk moet wel mogelijk blijven.

ChristenUnie: Waren eerst tegen een verbod, nu voor een landelijk vuurwerk verbod.

Tegen een verbod:

CDA: Tegen een landelijk vuurwerk verbod. Alleen Cat1 en Cat 2 toegestaan.

VVD: Tegen een landelijk vuurwerk verbod. Alleen Cat1 en Cat 2 toegestaan.

PVV: Tegen een landelijk vuurwerk verbod. Alleen Cat1 en Cat 2 toegestaan. Waren ook tegen een verbod op Cat3.

Forum voor Democratie: Tegen een landelijk vuurwerk verbod. Alleen Cat1 en Cat 2 toegestaan. Waren ook tegen een verbod op Cat3.

Nu ben ik even benieuwd of er door het verbod op het vuurwerk van dit jaar ook de politieke voorkeur is veranderd. Daarnaast is het interessant waar jouw stem naar toe uit gaat. En sowieso ga stemmen, alleen maar om GroenLinks niet te groot te laten worden dan kunnen we gedag zeggen tegen onze hobby!

VWC-Lid
    Thanks
    3.806
    Thanked 4.714 Times in 2.344 Posts
    Komt dit uit actuele verkiezingsprogramma's?

NB: CDA en VVD zijn van hun standpunt afgegaan en ons het verbod opgeleverd in ruil voor geld...euh, goedkeuren van hun belastingplan 2021 door GL/PVDA

3. The Following 3 Users Say Thank You to Richardus For This Useful Post:

Thanks
    109
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Komt dit uit actuele verkiezingsprogramma's?

NB: CDA en VVD zijn van hun standpunt afgegaan en ons het verbod opgeleverd in ruil voor geld...euh, goedkeuren van hun belastingplan 2021 door GL/PVDA
    Komt uit het actuele verkiezingsprogramma, mogelijk nog niet helemaal up to date.
    Verder op basis van het overleg eerder dit jaar:

"Tweede Kamer geeft gehoor aan de steeds luidere oproep vanuit de samenleving om gevaarlijk vuurwerk te verbieden. PvdA en SP verklaarden gisteren dat het ook wat hun betreft genoeg is geweest met de wijze waarop Nederland de jaarwisseling viert. Samen met D66, ChristenUnie, GroenLinks, 50Plus, Partij voor de Dieren, SGP, Denk en het Kamerlid Van Kooten is er nu een nipte Kamermeerderheid voor het aan banden leggen van het consumentenvuurwerk.

Daardoor komen VVD en CDA steeds geïsoleerder te staan in de discussie. Beide coalitiepartijen vinden dat in eerste instantie de bestaande regels vooral beter gehandhaafd moeten worden. Het CDA wil het afsteken van vuurwerk wel ‘geleidelijk indammen’."

VWC-Lid
    Thanks
    3.806
    Lijkt behalve gevaarlijk populistisch Wilders/Baudet qua vw geen optie meer te zijn.

Blanco is het enige dat overblijft als protest. Als een kritische massa dat zou doen, verviel het hele draagvlak van het parlement...een mens mag dromen...

Thanks
    109
    Altijd VVD gestemd, Mark Rutte een prima boegbeeld voor Nederland naar buiten toe. Echter door de snelheidswijziging naar 100, en dat er teveel naar links wordt geluisterd was de druppel het vuurwerk verbod. Nog steeds alle credits voor Mark Rutte, ik denk dat wij geen betere premier kunnen wensen.

PVV vindt ik niets, geen goede achterban en draait teveel om immigratie. Dat weten we nu onderhand wel. Standpunten van Forum voor Democratie passen beter bij mij, Thierry Baudet vindt ik daarentegen een ongeleid projectiel. Heel blij dat Joost Eerdmans zich heeft aangesloten bij de partij als nummer 3. Communicatief sterk en onderbouwd zijn verhaal. Mag van mij partijleider worden, daar zal ieder geval mijn stem naar uitgaan.

Heel benieuwd naar die van jullie.

7. The Following 4 Users Say Thank You to conquer For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    3.806
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door conquer Bekijk bericht
    Komt uit het actuele verkiezingsprogramma, mogelijk nog niet helemaal up to date.
    Nee, want keek eergister nog op site PVV en die hebben nwe programma nog niet gepresenteerd (nog altijd dat kleuterige a4tje van Geertje haha)

Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Thanks
    3.688
    Thanked 3.987 Times in 1.742 Posts
    Los van het feit dat ik mijn stem nooit zal laten afhangen van 1 onderwerp is een stem op de pvv of fvd een stem op gl /pvda/sp. aangezien geen enkele partij ooit met ze zal samenwerken. Zo'n stem zal dus enkel het rechtse geluid in het kabinet verwateren.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

10. The Following 2 Users Say Thank You to Scav For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    220
    Ik zie het al nooit geen vuurwerk meer dus.

VWC-Lid vuurwerkboy023's schermafbeelding
    Thanks
    228
    Ik ben niet van het stemmen en heb dan ook nooit gestemt. Hier komt volgend jaar een verandering in, dat linkse partijen beginnen door te slaan op alle vlakken.
    Helaas is er niet echt een partij waar ik met gerust hart op kan stemmen.
    Het beste optie voor mij is dan forum voor democratie en zal daarop stemmen

13. The Following 2 Users Say Thank You to vuurwerkboy023 For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    3.806
    ...weer een verloren stem. Die narcist bereikt niks.

VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Thanks
    2.165
    Thanked 2.495 Times in 1.004 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scav Bekijk bericht
    Los van het feit dat ik mijn stem nooit zal laten afhangen van 1 onderwerp is een stem op de pvv of fvd een stem op gl /pvda/sp. aangezien geen enkele partij ooit met ze zal samenwerken. Zo'n stem zal dus enkel het rechtse geluid in het kabinet verwateren.
    Ook al zo iets, lekker democratisch, andere partijen uitsluiten..
    Ik kots op elite.

16. The Following User Says Thank You to ddfirework For This Useful Post:

VWC-Lid \_niels_/'s schermafbeelding
    Thanks
    1.875
    Thanked 2.483 Times in 774 Posts
    Klopt dat van D66? Uit de mail die ik van ze kreeg klonk het meer alsof ze enkel dit eenmalige verbod steunden en niet voor een totaalverbod waren.

VWC-Lid funkyi's schermafbeelding
    Thanks
    534
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door \_niels_/ Bekijk bericht
    Klopt dat van D66? Uit de mail die ik van ze kreeg klonk het meer alsof ze enkel dit eenmalige verbod steunden en niet voor een totaalverbod waren.
    Tsja zo denk ik ook over de VVD... Ze zijn de laatste verkiezingen aardig wat stoeltjes kwijtgeraakt. Wat als ze de volgende verkiezingen ineens een bulk meer aan stoeltjes hebben. Dan hoeven ze niet zo moeilijk te doen...

Ik weet echt niet waar ik op moet stemmen jongens
    Ik heb een kort lontje.......

VWC-Lid Beastmode's schermafbeelding
    Thanks
    6.850
    Thanked 3.512 Times in 1.438 Posts
    Mijn stem zal vooralsnog naar blanco gaan. Als we het tegen die tijd nog blanco noemen tenminste... Democratie is in theorie allemaal leuk en aardig, maar in de praktijk zie ik er in Nederland (en meerdere landen) weinig meer van terug.

Het vertrouwen in de Nederlandse politiek is bij mij eigenlijk ook wel zo goed als weg. Ik zou zeker niet in hun schoenen willen staan, want het is niet bepaald makkelijk allemaal. Ook de goeie keuzes gemaakt vanuit Den Haag zou men beter moeten gaan inzien, in mijn ogen.
    ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

20. The Following User Says Thank You to Beastmode For This Useful Post:

VWC-Lid funkyi's schermafbeelding
    Thanks
    534
    Ik vond dit fragment dan wel weer grappig
    Naam: afbeelding_2020-11-18_092245.png
Bekeken: 271
Grootte: 461,1 KB
    Ik heb een kort lontje.......

22. The Following User Says Thank You to funkyi For This Useful Post:

Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste