Banner GBV-WECO - St8ment
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 85
  1. #16
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dabombe Bekijk bericht
    Precies. Dit is dus de grootste paradox die dit jaar aan de jaarwisseling vast hangt. Hoe chaotischer, hoe beter het uiteindelijk is voor het behoud van consumentenvuurwerk. Dat voelt vreemd en ergens niet goed. Ben vooral benieuwd naar hoe de gemoederen na de kerst zijn en of de rust alweer enigszins is wedergekeerd. Ik denk stiekem dat de meerderheid te lamgeslagen zal zijn tegen die tijd om een tegengeluid te geven. Zeker 'jan met de pet' die normaal een meterpakketje met z'n kids afsteekt (en dat is de grootste groep gebruikers). Ergens hoop ik op een roerige jaarwisseling met voldoende vuurwerk.
    Ik denk dat er veel vernielingen plaatsvinden, plunderingen in de grote steden en dergelijke. Autobranden zullen 4 x zoveel zijn, scholen idem... ik hou me hart vast.
    Er zit zoveel frustratie in de mensen, uitlaatklep gaat toch echt oudejaars nacht worden, geen vuurwerk maar ze gaan toch echt de straat op. Ze gaan echt niet de aftelklok kijken en daarna naar bed.

  2. #17
    VWC-Lid Zaliotuur's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 oktober 2007
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    235
    Thanks
    72
    91 waarderingen in 72 posts
    Ik heb de hoop dat alles en iedereen die al illegaal had ingeslagen dat toch gaat afsteken. Langer thuis bewaren is immers ook een risico. Dat betekend toch flink wat grote boxen & stevige knallers. Als men dan massaal de politie gaat bellen (waar wel links en rechts al toe wordt opgeroepen) dan hebben ze straks geen idee waar ze heen moeten en is de lijst met geregistreerde klachten ellenlang. Waarschijnlijk komt daar in de grensstreek nog een hele berg Duits/Belgisch vuurwerk bij want het is een ilussie dat niemand dat gaat halen. Het is al jaren verboden om meer dan 25kg in Duitsland te halen en toch zie je zat tripreports met de achterbak meer dan vol.

    Als de statistieken dan enigzins eerlijk gebracht worden (waar ik nog wel aan twijfel) dan zal hopelijk toch het beeld gaan ontstaan dat dit verbod ons niet veel heeft gebracht en wel veel heeft gekost.

  3. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 november 2019
    Berichten
    159
    Thanks
    455
    330 waarderingen in 74 posts
    Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat een van mijn buren naar Belgie is geweest in Juni en middels electrische onsteking op afstand ervoor gaat zorgen dat wij op 31 12 00.00 toch wat moois te kijken hebben.

    #burgerlijke ongehoorzaamheid.

  4. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2019
    Berichten
    50
    Thanks
    14
    22 waarderingen in 7 posts
    Hier zal het niet heel rustig zijn, veel carbid schieten, afgelopen jaren stond een buurman midden op straat met z'n melkbus: ramen trillen #koekkoek. Zullen zat mensen zijn die nog vuurwerk over hebben of toch nog even in DE zijn gaan kijken. Dat gebeurt hier namelijk elk jaar al veel. Ook ik heb nog over van vorig jaar, vind het wel mooi geweest het heeft goed kunnen drogen dus de effecten komen vast goed tot hun recht. Nu nog hopen op rustig weer

  5. #20
    VWC-Lid flutsjah's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 februari 2019
    Berichten
    1.531
    Thanks
    2.754
    2.684 waarderingen in 882 posts
    Ik denk wel dat ze de regels zo gaan aanpassen dat ook vervoer van 25kg vuurwerk niet mag tijdens oud&nieuw. Nu mag je 25kg hebben in huis, en met een uitzondering ook vervoeren in de dagen voor oud&nieuw. Ik verwacht dat ze die teksten zo aanpassen dat die uitzondering niet meer mag dit jaar en dus iedereen die gecontroleerd wordt op een bezoek aan Duitsland/België een boete krijgt. Dit in de hoop dat ze daarmee veel mensen gaan afschrikken. De mensen die niet zoveel te verliezen hebben óf het risico durven nemen gaan natuurlijk nog steeds, maar denk dat daarmee wel de run op normaal gesproken legaal vuurwerk een stuk minder wordt.

    Daarnaast denk ik dat er door voldoende jeugd en vandalen afgestoken wordt, dus dat voor de tegenstanders het nog steeds olie op het vuur is. Die zullen zeggen blijf het gewoon verbieden, want ze kunnen zich toch niet aan de regels houden en zullen spreken uit de frustratie dat het alsnog wordt afgestoken.

    Ik denk dat veel liefhebbers rond 00:00u een compound of meer afsteken, en dat ook veel bravere burgers dit nog zullen doen. Die zijn dan weer gefrustreerd dat de goede moeten boeten voor de kwaden en dat het een erg dun argument is rondom corona.

    Dat qua vuurwerk, qua rellen en uiting van frustratie/verveling dat je een heel jaar niks meer kan; gaat gewoon volle bak los. Met name in de bekende wijken waar wetteloosheid toch al regeert. Ik hoop eigenlijk dat ze dat niet teveel of helemaal niet met vuurwerk doen. Dan kan een politieke partij volgend jaar zeggen kijk; als we vuurwerk verbieden is er wel iets anders wat ze gebruiken.
    https://www.youtube.com/user/flutsjah/

  6. #21
    VWC-Lid Arnoud PyroFan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 november 2015
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    1.492
    Thanks
    1.979
    1.223 waarderingen in 409 posts
    Ik denk dat het per plaats heel erg gaat verschillen. Misschien wat rustiger in de steden, maar verwacht bij mij in het dorp toch veel afstekers. Normaal ook altijd veel illegaal te horen en enorm veel Duits 'supermarkt' vuurwerk te zien.

  7. #22
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Ik verwacht dat het een gemixt verhaal wordt. Enerzijds zal het rustiger zijn qua vuuurwerk, zeker om 00:00 uur, en ook het aantal vuurwerkslachtoffers zal heel laag zijn. Maar er komen denk ik een hoop grotere problemen voor terug;

    - Burenruzies die uit de hand zullen lopen
    - Ongelukken met zwaar vuurwerk waar de kennis niet of onvoldoende van aanwezig is (iemand met een cobra die denkt dat het een bengaals vuurtje is en deze wil uittrappen bijvoorbeeld)
    - Nóg meer onrust en frustratie op de plekken waar het altijd al mis gaat (denk aan Den Haag, Rotterdam, etc).
    - Carbid slachtoffers en vooral schade, ook door onkunde.

    Het vervelende voor ons is, en daarom heb ik er zo weinig vertrouwen in volgend jaar, dat de cijfers nu anders zullen worden gepresenteerd. Het aantal vuurwerkslachtoffers gaat afnemen, van die 1.300 blijven er weinig over. De carbid-slachtoffers (die er dit jaar nog in zaten) worden er nu niet bijgeteld bijvoorbeeld. De kleine verwondingen door omvallende goedkope potjes vallen ook weg.

    Het jaarlijkse fatale geval, zullen er nu 3, 4, 5 zijn? Maarja, géén slachtoffers van legaal vuurwerk, dus dat verbod heeft natuurlijk wel degelijk geholpen. "Stel je voor dat we die ook nog hadden gehad".

    Ik dwaal een beetje af, excuus. Maar het wordt dus een compleet ander beeld, en dat gaat hoe dan ook in ons nadeel werken, terwijl er feitelijk kan worden terugberedeneerd naar het verbod.

  8. Deze 3 gebruikers waarderen Avalanche voor het bericht:


  9. #23
    VWC-Lid hout86's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2010
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    857
    Thanks
    528
    567 waarderingen in 301 posts
    Vermoed dat er wel vuurwerk wordt afgestoken maar chaos zoals normaal zal het niet worden.

    Denk dat toch veel mensen de nette brave burger worden.

    Ik zal ook oude voorraad op maken en denk dat ze in de randstad wel veel problemen gaan onder vinden met auto branden en zwaar vuurwerk.

  10. #24
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Het kan 2 kanten op, doodstil of chaos, zelf ben ik bang dat t alleen echt mis gaat in de allergrootste steden omdat daar de meeste tuig leeft. Maar in steden, zoals die van mij Gouda, zal t deprimerend worden. Ik zal vooral me single shots opmaken, wat cat f1 stoken en meldingen rijden.
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  11. #25
    VWC-Lid postvoordennis's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 oktober 2005
    Berichten
    419
    Thanks
    60
    248 waarderingen in 141 posts
    In de grote steden gaat het zeker qua (auto)branden en illegaal vuurwerk uit de hand lopen. In de overige wijken zal er zeker veel vuurwerk de lucht in gaan, maar minder veel dan voorheen. Ook zal het naar verwachting weer sneller rustiger worden.

  12. #26
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2020
    Berichten
    163
    Thanks
    242
    63 waarderingen in 40 posts
    Veel politieregios zullen denk ik gaan afzien van het handhaven van afsteekverbod op cat2.

    Bekende probleemgebieden zullen dubbele mandekking krijgen, ME achter de hand.

  13. #27
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2018
    Berichten
    1.092
    Thanks
    99
    1.043 waarderingen in 383 posts
    Bijzonder wordt het zeker. Er gaat 70-80mln euro minder vuurwerk de lucht in daarmee is het een stuk rustiger.
    Duitsland, Belgie en illegaal gaan dat wel een beetje compenseren maar op het totaal is dat niet zo veel.
    Ik verwacht ook zeker op een aantal plekken rellen en vernielingen.
    Verder zul je de hele dag en nacht nitraten, cobra's, carbid en lawinepijlen horen.
    Er zullen veel minder "slachtoffers" zijn maar het aantal zware verwondingen zal denk ik toenemen.

    Bij ons in de straat zit een groep die-hard pyro's die er ieder jaar rustig 10k doorheen stoken, veel uit duitsland en ook wat poolse blokjes. Kan me niet voorstellen dat zij zich aan het verbod gaan houden.
    Daarnaast heeft de buurman altijd drie melkbussen voor de deur liggen.

  14. #28
    VWC-Lid emieloss's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Berichten
    1.986
    Thanks
    5.491
    1.722 waarderingen in 787 posts
    Ik zat vanmiddag even te kijken op de discord server van het vuurwerk protest. Dat belooft niet veel goeds voor ons. Video’s werden gedeeld van shells die op straat in bewoonde gebieden werden afgestoken..

    Geen wonder dat zo veel mensen een hekel hebben aan vuurwerk als dat soort tuig je wijk op stelten zet. Ik had zelf nog zoiets van: als dit dan de ‘pyro’ moet vertegenwoordigen, laat het voor mij dan maar zitten. Daar wil ik niet bijhoren of mee geassocieerd worden.

    Je merkt iig dat er een hoop onrust en ontevredenheid heerst. Dat gaat ontploffen met oud en nieuw. Ik ben blij dat ik zelf niet in Nederland ben.

  15. #29
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Het enigste waar ik naar ga kijken zijn de ehbo cijfers, en hoe de politiek die gaat ge/misbruiken.
    Laatst gewijzigd door chappie; 18 november 2020 om 22:32

  16. #30
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 september 2007
    Locatie
    Berkum
    Berichten
    666
    Thanks
    299
    205 waarderingen in 145 posts
    ik denk dat het meevalt en iedereen thuis zit.. duitsland vieren hoor ik ook veel, maar daar word nu ook al een verbod overwogen.. en de grens over en dan in quarantaine.. ook niet voor over..moeilijk moeilijk

  17. Deze 3 gebruikers waarderen jrvuurwerk voor het bericht:


Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •