Banner Vuurwerkmania - Vuurwerkmania.nl
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 85
  1. #1
    VWC-Lid Fuifduif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 november 2012
    Berichten
    769
    Thanks
    1.311
    1.056 waarderingen in 250 posts

    Wordt 31 december een chaos of zal het meevallen?

    De titel zegt het al. Wat denken jullie? Zal het één en al chaos worden met illegaal vuurwerk of zal het allemaal wel meevallen?

    Ik zelf denk dat het allemaal zal meevallen en dat niet iedereen zal stoken..

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 september 2007
    Berichten
    923
    Thanks
    397
    630 waarderingen in 287 posts
    Nederland kennende zal het allemaal wel loslopen. We zijn een vreemd volkje wat dat betreft. Grote bek, maar als je bij wijze van spreken een keer in de lucht schiet zijn we plots makke schapen die alles lijken te accepteren. Denk dat het een beetje vergelijkbaar zal zijn met de nieuwjaarsnacht om 04:00u. Het pruttelt nog een beetje. Boxje hier en daar. Wat knallers af en toe, en dat was het wel. Verwacht er ook niet veel meer van eigenlijk. Iets is beter dan niets zullen we maar zeggen .

    Hoop uiteraard op iets meer actie zodat je met een wat meer gerust hart af kunt steken. Maar of dat realistisch is....

  3. #3
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.755
    Thanks
    3.294
    11.367 waarderingen in 5.122 posts
    Ik heb werkelijk geen idee, maar ik hoop op Hawai taferelen
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 september 2007
    Berichten
    923
    Thanks
    397
    630 waarderingen in 287 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Ik heb werkelijk geen idee, maar ik hoop op Hawai taferelen
    Denk dat als we massaal de schouders eronder zetten je inderdaad wel zo'n resultaat kunt boeken. Dat is totaal niet te handhaven natuurlijk. Hawaii is een mooi veelbeeld, maar bijvoorbeeld California 2020 blijft ook bijzonder om te zien (ook totaal verbod, 4th of July, maar overal vuurwerk). Het kán dus wel, maar dan moet je het collectief aanpakken.

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Nou, als ik zie hoeveel mensen hier als een malle CAT1 inslaat denk ik dat het niet van ons zal komen op de 31e. Een paar van ons zal waarschijnlijk wel wat cakes en/of boxje afsteken maar dat zijn dan de mensen die ieder jaar wel wat overlaat voor het jaar daarop of het zijn mensen die toch gewoon even Belgie of Duitsland inwippen om wat echte spul in te slaan, dus niet Cat1. Dus, actie van de meeste van ons zie ik nu niet echt gebeuren, terwijl wij toch de freaks zijn. Niet?

  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 september 2018
    Berichten
    1.039
    Thanks
    237
    490 waarderingen in 236 posts
    Denk dat er best wel wat te zien zal zijn masr ligt ook wel aan het weer.

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2008
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    1.632
    Thanks
    1.475
    2.047 waarderingen in 624 posts
    Het maakt niet uit wat er gebeurd. De politiek heeft voor beide scenario's de berichtgeving bij de NOS al klaar liggen. Ik hoop, exclusief het leed, dat Nederland in de fik staat dit jaar. Je oogst wat je zaait..
    ..

  8. Deze 13 gebruikers waarderen genius voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  9. #8
    VWC-Lid GlobalFireworks's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 november 2011
    Berichten
    155
    Thanks
    104
    47 waarderingen in 36 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dabombe Bekijk bericht
    Nederland kennende zal het allemaal wel loslopen. We zijn een vreemd volkje wat dat betreft. Grote bek, maar als je bij wijze van spreken een keer in de lucht schiet zijn we plots makke schapen die alles lijken te accepteren. Denk dat het een beetje vergelijkbaar zal zijn met de nieuwjaarsnacht om 04:00u. Het pruttelt nog een beetje. Boxje hier en daar. Wat knallers af en toe, en dat was het wel. Verwacht er ook niet veel meer van eigenlijk. Iets is beter dan niets zullen we maar zeggen .

    Hoop uiteraard op iets meer actie zodat je met een wat meer gerust hart af kunt steken. Maar of dat realistisch is....
    Dit dus. Op de dag zelf houden de meeste zich keurig aan de regel. Gezien met de 18:00 regel.
    They lovin' da bulletz comin' from ma gun!

  10. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 augustus 2007
    Berichten
    795
    Thanks
    346
    341 waarderingen in 188 posts
    Eerlijk gezegd denk ik dat het op veel plaatsen wel los zal lopen omdat veel mensen toch gehoor gaan geven aan dit verbod vrees ik. Het zal geen stille jaarwisseling worden maar denk niet dat het allemaal zo massaal zal zijn als dat er nu wel eens wordt geroepen.

    Ik hoop natuurlijk dat er wel veel de lucht in gaat maar anderzijds vrees ik dat het dan ook gepaard gaat met veel gezeik en vuurwerk in een nog slechter daglicht komt te staan. Ergens voelt het alsof we alleen maar kunnen verliezen...

  11. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 oktober 2012
    Berichten
    605
    Thanks
    354
    649 waarderingen in 208 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dabombe Bekijk bericht
    Nederland kennende zal het allemaal wel loslopen. We zijn een vreemd volkje wat dat betreft. Grote bek, maar als je bij wijze van spreken een keer in de lucht schiet zijn we plots makke schapen die alles lijken te accepteren. Denk dat het een beetje vergelijkbaar zal zijn met de nieuwjaarsnacht om 04:00u. Het pruttelt nog een beetje. Boxje hier en daar. Wat knallers af en toe, en dat was het wel. Verwacht er ook niet veel meer van eigenlijk. Iets is beter dan niets zullen we maar zeggen .

    Hoop uiteraard op iets meer actie zodat je met een wat meer gerust hart af kunt steken. Maar of dat realistisch is....
    Mijn verwachting is precies hetzelfde. Je merkt nu tegenstand en halverwege december is iedereen al weer vergeten dat we zo boos waren.

  12. #11
    VWC-Lid conquer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2005
    Locatie
    zaltbommel
    Berichten
    155
    Thanks
    193
    343 waarderingen in 51 posts
    Hangt een beetje af van de politie acties. Als er gewoon vuurwerk wordt afgestoken en de politie komt niet langs om bekeuringen uit te delen zal het allemaal wel meevallen. Verder zal er toch minder vuurwerk worden afgestoken. Niet iedereen gaat natuurlijk de grens over.

    In steden als Den Haag weet je het natuurlijk nooit.

    En het weer is ook een belangrijke factor.

  13. #12
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Bij ons in de straat zijn wij bijna de enige die vuurwerk afsteken. Dat zal dit jaar ook wel zijn.
    http://www.youtube.com/c/ReVerser

  14. #13
    VWC-Lid Plintje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2014
    Berichten
    1.223
    Thanks
    119
    2.341 waarderingen in 740 posts
    Het zal wel een chaos worden op de plaatsen waar dat toch al wel zou gaan gebeuren. In de breedte zal het echt wel wat rustiger zijn. Als ik naar mijzelf kijk ook. Er zal om 00.00 absoluut wat de lucht in gaan, 100%. Maar ik heb niet meer het budget over om een even grote collectie als normaal in huis te halen. Ik heb de bestelling tot nu toe allemaal naar volgend jaar doorgeschoven. Dan gaan we er sowieso dubbel feest van maken.

    Ik heb helaas (of misschien gelukkig maar) geen glazen bol. Maar het zou mij niet verbazen als het volgende scenario gaat gebeuren:

    Deze jaarwisseling wordt deel chaotischer en deels rustiger. Een verbod volgend jaar durft niemand in de politiek zijn vingers aan te branden. Dus 21/22 staan we gewoon te stoken. Deze jaarwisseling zal net zo druk, zo niet drukker zijn dan de jaarwisselingen van de afgelopen jaren. Maar vooral in vergelijking met de jaarwisseling onder een verbod zal het drukker en chaotischer zijn. En dan gaan ze in Den Haag roepen, zie je wel, een verbod werkt wel degelijk.

    Ik hoop dat ik er he-le-maal naast zit. Maar een dergelijk verloop zou me niet verbazen. Eindstand, hoe groter de bende wordt dit jaar hoe beter het is voor de traditie...

  15. #14
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Ik denk dat het heftiger is in een korter tijdbestek.... normaal gebeurd het al overdag maar denk dat het nu pas als het donker is losgaat met harde knallers. 00 uur gaan er zeker cakes de lucht in, veel mensen hebben over van vorig jaar en of zijn naar Dld geweest. In de grote steden wordt het echt een chaos, ben ik 100% van overtuigd. Carbid wordt tevens heftiger en gaat nu ook in de dorpen en steden plaatsvinden.
    Ik denk tevens dat er rond 8 december wat meer kan en mag van de overheid en dat er op oudejaarsdag een berichtgeving komt dat er een gedoogbeleid gehanteerd wordt en de focus op het illegale vuurwerk komt te liggen.

  16. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 september 2007
    Berichten
    923
    Thanks
    397
    630 waarderingen in 287 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plintje Bekijk bericht
    ...Eindstand, hoe groter de bende wordt dit jaar hoe beter het is voor de traditie...
    Precies. Dit is dus de grootste paradox die dit jaar aan de jaarwisseling vast hangt. Hoe chaotischer, hoe beter het uiteindelijk is voor het behoud van consumentenvuurwerk. Dat voelt vreemd en ergens niet goed. Ben vooral benieuwd naar hoe de gemoederen na de kerst zijn en of de rust alweer enigszins is wedergekeerd. Ik denk stiekem dat de meerderheid te lamgeslagen zal zijn tegen die tijd om een tegengeluid te geven. Zeker 'jan met de pet' die normaal een meterpakketje met z'n kids afsteekt (en dat is de grootste groep gebruikers). Ergens hoop ik op een roerige jaarwisseling met voldoende vuurwerk.

  17. Deze 3 gebruikers waarderen dabombe voor het bericht:


Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •