Banner GBV-WECO - St8ment
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 63
  1. #31
    VWC-Lid Jantjebeton1981's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 december 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.088
    Thanks
    814
    856 waarderingen in 385 posts
    Vind allemaal bullshit. Wat nu speelt dat was er 25 jaar geleden ook al. Het is niet de schuld van het illegale vuurwerk maar de schuld van de betutteling van de Nederlandse bevolking. Elke minderheid heeft nu kans van slagen als ze het ergens niet mee eens zijn. Dit heeft niks te maken met ons burgers. Dit heeft te maken met de overheid en hoe wij volk ons laten inpakken door hun.

  2. Deze gebruiker waardeert Jantjebeton1981 voor het bericht:


  3. #32
    VWC-Lid PieterV's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 november 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    816
    Thanks
    2.450
    379 waarderingen in 181 posts
    Met heel veel punten ben ik het eens. Waarvan veel ook of eigenlijk allemaal in meer of mindere mate gecombineerd. (sociale) media, betutteling, groen groener groenst, groter doel(beïnvloeding vanaf geboorte), vrijheid beperking, (doofpot)Enschede, hardere knallers en met name het hele jaar door.
    Maar de meest recente oorzaak en directe invloed op hoe het zover heeft kunnen komen is de recente stemming over de motie. De vraag bij mij is nu nog even wie daadwerkelijk voor of tegen heeft gestemd. Denk hier nog eens aan tijdens de verkiezingen...
    Stem natuurlijk vooral wat je zelf wil en waar je achter staat. Maar hou er rekening mee voordat je een hokje aan kruist of bedenkt niet te gaan stemmen. Het heeft zin en nut.
    Laatst gewijzigd door PieterV; 17 november 2020 om 09:57 Reden: Afbeelding wie voor of tegen gestemd heeft is niet betrouwbaar.

  4. #33
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.160
    Thanks
    5.472
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    CDA en VVD zijn de partijen die ons nu verraden hebben...

  5. #34
    VWC-Lid PieterV's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 november 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    816
    Thanks
    2.450
    379 waarderingen in 181 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    CDA en VVD zijn de partijen die ons nu verraden hebben...
    Hieruit kan ik opmaken dat het plaatje dat op verschillende plekken verspreid is en ik gebruikt heb, niet waar is? Eerlijk gezegd heb ik het klakkeloos overgenomen en bij nader zoeken naar de stemming kan ik niks vinden. Voor verdere verwarring zal ik daarom mijn post aanpassen.

    In de reacties op mijn mail naar de partijen waren inderdaad oa cda en vvd soort van bereid voor een tijdelijk verbod mits de juiste vergoeding. Maar ik dacht dus dat ze uiteindelijk tegen hadden gestemd.

    Ik ben alleen wel heel benieuwd wie dan daadwerkelijk tegen heeft gestemd. iemand?

  6. #35
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Door de digitalisering is de wereld te klein geworden, en worden er teveel oordelen gevormd op basis van verkeerde informatie. Met deze kennis proberen politieke partijen weer zieltjes te winnen en standpunten in te nemen.

    media, sociale media.

    Het maakt onder andere mijn hobby kapot, maar het gaat veel verder. Ik kan verklappen dat we er nog lang niet van af zijn, en dat de sociaal-culturele gevolgen gigantisch zullen zijn de komende tientallen jaren.
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  7. Deze 4 gebruikers waarderen erase2fast voor het bericht:


  8. #36
    VWC-Lid San71's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2016
    Berichten
    1.034
    Thanks
    3.768
    1.122 waarderingen in 477 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erase2fast Bekijk bericht
    Door de digitalisering is de wereld te klein geworden, en worden er teveel oordelen gevormd op basis van verkeerde informatie. Met deze kennis proberen politieke partijen weer zieltjes te winnen en standpunten in te nemen.

    media, sociale media.

    Het maakt onder andere mijn hobby kapot, maar het gaat veel verder. Ik kan verklappen dat we er nog lang niet van af zijn, en dat de sociaal-culturele gevolgen gigantisch zullen zijn de komende tientallen jaren.
    Eens. Voor internet had je sociale controle in de buurt. Daarbij kende iedereen elkaar, en was er een gezamenlijk belang om goed met elkaar om te gaan. De grootste zeikerds in de buurt werden met de nek aangekeken en gecorrigeerd. Tegenwoordig heb je de sociale media, waarbij men elkaar veelal niet persoonlijk kent en de zeikers een platform hebben gekregen, waarbij ze ook nog eens niet gecorrigeerd worden. Tel daar bij op dat het een snelle beeldcultuur is geworden, men kijkt niet verder dan de eerste indruk en niet verder naar het geheel.

  9. #37
    VWC-Lid Timitraat's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 december 2013
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    316
    Thanks
    715
    219 waarderingen in 92 posts
    Ondanks het feit dat ik het harstikke eens ben met de opsomming van redenen in de posts hierboven (lees; Enschede, Betutteling, Social Media etc) wordt er toch 1 belangrijk aspect vergeten naar mijn mening. Het legale vuurwerk is ook nou eenmaal niet meer te vergelijken met wat er 15+ jaar geleden werd verkocht. Familiepakketten, fontijntjes en ander klein spul hebben plaatsgemaakt voor grote cakeboxen, zwaardere klappen (in de lucht dan weliswaar) en grote boeketten. Hoe onwijs kwalitatief en leuk het "moderne" vuurwerk ook is geworden voor de liefhebbers kan ik zeker begrijpen dat dit vuurwerk een stuk angstaanjagender kan zijn voor niet-liefhebbers. Je hoeft alleen maar de verschillen te zien tussen skyline filmpjes van 2000 en vandaag de dag.Ik las een pagina terug een opmerking over hoe mensen tegenwoordig het legale en illegale niet meer kunnen onderscheiden van elkaar, en daarmee sla je de spijker op de kop (met uitzondering van knallers en shells dan).Ik denk absoluut dat een gedeelte van de negatieve connotatie met vuurwerk is aan rekenen aan bijvoorbeeld de introductie van grote cakeboxen. Ontwikkeling van het vuurwerk nekt hier als het ware de acceptatie.

  10. #38
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2018
    Berichten
    1.092
    Thanks
    99
    1.043 waarderingen in 383 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timitraat Bekijk bericht
    Ondanks het feit dat ik het harstikke eens ben met de opsomming van redenen in de posts hierboven (lees; Enschede, Betutteling, Social Media etc) wordt er toch 1 belangrijk aspect vergeten naar mijn mening. Het legale vuurwerk is ook nou eenmaal niet meer te vergelijken met wat er 15+ jaar geleden werd verkocht. Familiepakketten, fontijntjes en ander klein spul hebben plaatsgemaakt voor grote cakeboxen, zwaardere klappen (in de lucht dan weliswaar) en grote boeketten. Hoe onwijs kwalitatief en leuk het "moderne" vuurwerk ook is geworden voor de liefhebbers kan ik zeker begrijpen dat dit vuurwerk een stuk angstaanjagender kan zijn voor niet-liefhebbers. Je hoeft alleen maar de verschillen te zien tussen skyline filmpjes van 2000 en vandaag de dag.Ik las een pagina terug een opmerking over hoe mensen tegenwoordig het legale en illegale niet meer kunnen scheiden, en daarmee sla je de spijker op de kop (met uitzondering van knallers en shells dan).Ik denk absoluut dat een gedeelte van de negatieve connotatie met vuurwerk is aan rekenen aan bijvoorbeeld de introductie van grote cakeboxen. Ontwikkeling van het vuurwerk nekt hier als het ware de acceptatie.
    Ik weet niet of dat klopt maar er is wel een ander aspect van "slachtoffer van eigen succes".
    Ik hoor vaak zat mensen zeggen dat ze het nutteloos vinden om zelf vuurwerk te kopen. Er worden n.l. zulke dikke bakken afgestoken en daar sta je dan met je sierpakketje van 50 euro aan pruttelpotjes. Mensen kopen wat klein grut voor de kinderen en verder staan ze te kijken naar wat wij allemaal de lucht in schieten.
    Hierdoor maakt het voor veel mensen al lang niet meer uit of er nou in de buurt wordt afgestoken of dat er een vuurwerkshow komt.
    Ik denk gewoon dat er minder mensen zijn die meedoen aan het zelf afsteken en daarvan genieten. Zolang er maar wat te zien is vinden ze het prima

  11. Deze gebruiker waardeert Voodoo voor het bericht:


  12. #39
    VWC-Lid San71's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2016
    Berichten
    1.034
    Thanks
    3.768
    1.122 waarderingen in 477 posts
    Eens met bovenstaande + we zijn inmiddels met ruim 1 miljoen mensen meer t.o.v. 2000.
    Soms denk ik erover of het wellicht slim is om O&N muisstil en saai te laten verlopen, zodat men gaat beseffen wat men mist. Dat gaat natuurlijk niet werken t.o.v. de grote haters, maar wellicht wel t.o.v. de rest. Vooralsnog denk ik dat ook dat niet gaat helpen.

  13. #40
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.160
    Thanks
    5.472
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Oh, ik voel me juist superieur als hier op het veldje een cobra of shell wordt afgestoken en ik sta ondertussen van een novelty te genieten en kijk niet eens op, of net m'n grondbloem sta nat te kwijlen voor ik 'm probeer aan te steken

  14. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


  15. #41
    VWC-Lid Knalka's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 april 2020
    Berichten
    484
    Thanks
    675
    672 waarderingen in 215 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door San71 Bekijk bericht
    Eens met bovenstaande + we zijn inmiddels met ruim 1 miljoen mensen meer t.o.v. 2000.
    Soms denk ik erover of het wellicht slim is om O&N muisstil en saai te laten verlopen, zodat men gaat beseffen wat men mist. Dat gaat natuurlijk niet werken t.o.v. de grote haters, maar wellicht wel t.o.v. de rest. Vooralsnog denk ik dat ook dat niet gaat helpen.
    Ik denk dat wij hier op het forum dit echt overschatten. Ik ken niemand die zo gek is van vuurwerk als dat ik dat ben. Daarnaast van al mijn vrienden en familie ken ik 2 andere mensen die echt aandachtig staan te kijken naar het vuurwerk met oud en nieuw. De rest is drukker met hun volgende drankje en het feestje waar ze naartoe gaan die nacht. Die maakt het echt geen ene reet uit of er nou wel of geen vuurwerk is. Misschien niet helemaal de afspiegeling van de maatschappij. Maar overal waar ik kom ken ik meer mensen die vuurwerk niets interesseert dan wel.

  16. #42
    Banned
    Geregistreerd
    21 februari 2016
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.269
    Thanks
    82
    841 waarderingen in 352 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VWBE Bekijk bericht
    Dat ze onze traditie gingen verpesten door corona, kon je wel raden.

    Maar zelfs zonder corona, stonden we er niet goed voor met gemeentelijke verboden.

    Mijn vraag is dan ook: hoe is het toch zover kunnen komen?

    Wat was de trigger?
    Maart 2016 en Corona

  17. #43
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 november 2012
    Berichten
    567
    Thanks
    0
    130 waarderingen in 99 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TCDD Bekijk bericht
    Maart 2016 en Corona


    https://www.youtube.com/watch?v=JaF-fq2Zn7I


    Dit is de reden co2 moet na 0 !!!

  18. #44
    VWC-Lid Ischa's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 november 2008
    Locatie
    Gorinchem
    Berichten
    1.954
    Thanks
    616
    1.398 waarderingen in 489 posts
    Wat mij betreft heeft de branche te weinig van zich laten horen enkel toegegeven en daar hebben ze het nieuws mee gehaald.
    En wat we niet onder controle kunnen houden moeten we maar verbieden.
    Hier doel ik mee op de illegale handel.
    Dan is er de afweging om meer mensen in te zetten om het nou eens goed aan te pakken al die troep.
    Of voor het gemak het te verbieden wat ze nu doen.
    Nee ik ben ook niet heilig, maar als daar de focus op was gelegd ipv de hetze op ce goedgekeurd vuurwerk dan had het er misschien anders uitgezien.

    Zelf en vele freaks met mij gaan er verantwoord mee om.
    Komt nog bij dat de media dit gebruikt om veel lezers te krijgen.
    Ik ben voorstander van een vergunning halen om af te steken.
    Laat maar zien dat je er verantwoord mee omgaat.
    Geen diploma, geen vuurwerk en doe je het alsnog dan ga je gewoon 4 weken de bak in.

    Persoonlijk ben ik van mening dat dit jaar de illegale handel 3x verdubbelt en het aantal slachtoffers omhoog zal gaan.
    Mensen pikken dit niet en laten van zich horen.

    Maar daar hoort helaas ook onverantwoord gebruik bij.
    Dus dit gaat het einde van de traditie betekenen.
    Zie je wel! zoveel slachtoffers door vuurwerk!
    Uh dat konden we hier niet kopen...
    1+1=Groen Links.
    Even a broken clock is right twice a day.

  19. #45
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Vroeger kon je je buurman nog simpel aanspreken omdat zijn tuin een bende was, werd normaal op ingegaan. Tegenwoordig beland je bij de rijdende rechter met een burenruzie, waarin dreigementen tot aan de dood volgen. Niet dat blaffende honden wat doen... maar zo uit mekaar zijn we gaan leven !!! Schuldige nu: Smartphone.
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  20. Deze gebruiker waardeert dikkeeric voor het bericht:


Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •