Banner Lesli Vuurwerk - Vuurwerkplanet.nl
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 46 t/m 57 van 57
    VWC Meteoroloog davidh's schermafbeelding
    Thanks
    955
    Thanked 3.642 Times in 847 Posts
    Naar mij idee is stevig illegaal vuurwerk te ruim voor handen en te makkelijk te verkrijgen en te goedkoop. Vroeger waren strijkers gemeengoed, nu zijn dat nitraten. Er waren BSC en supervlinders (die niet onderdeden voor de huidige cobra’s maar die waren er op beperkte schaal en duur. En onder de 18 had je die echt niet. (te duur en sociale controle, ook door de handelaren..)Nu lopen 13 jarigen (met al best veel geld) al met cobra 6, shells in overvloed en youtube die je precies laat zien hoe eea niet moet. Verder tolereren mensen minder van elkaar....
    Laatst gewijzigd door davidh; 18 november 2020 om 08:50

2. The Following 6 Users Say Thank You to davidh For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    355
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timitraat Bekijk bericht
    Ondanks het feit dat ik het harstikke eens ben met de opsomming van redenen in de posts hierboven (lees; Enschede, Betutteling, Social Media etc) wordt er toch 1 belangrijk aspect vergeten naar mijn mening. Het legale vuurwerk is ook nou eenmaal niet meer te vergelijken met wat er 15+ jaar geleden werd verkocht. Familiepakketten, fontijntjes en ander klein spul hebben plaatsgemaakt voor grote cakeboxen, zwaardere klappen (in de lucht dan weliswaar) en grote boeketten. Hoe onwijs kwalitatief en leuk het "moderne" vuurwerk ook is geworden voor de liefhebbers kan ik zeker begrijpen dat dit vuurwerk een stuk angstaanjagender kan zijn voor niet-liefhebbers. Je hoeft alleen maar de verschillen te zien tussen skyline filmpjes van 2000 en vandaag de dag.Ik las een pagina terug een opmerking over hoe mensen tegenwoordig het legale en illegale niet meer kunnen onderscheiden van elkaar, en daarmee sla je de spijker op de kop (met uitzondering van knallers en shells dan).Ik denk absoluut dat een gedeelte van de negatieve connotatie met vuurwerk is aan rekenen aan bijvoorbeeld de introductie van grote cakeboxen. Ontwikkeling van het vuurwerk nekt hier als het ware de acceptatie.
    Van deze stellingen krijg ik nou de kriebels.

Er is niets fout met grote cakeboxen, ze zijn hyperveilig.
    Gewoon netjes F2.

15+ jaar geleden reden we richting Bex om Xtrem Blitzknal Raketen te halen en 2,5 inch salute bakken.

Laat ons vooral de tegenstanders geen argumenten geven om onze eigen hobby te verpesten.

4. The Following 4 Users Say Thank You to VWBE For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    61
    Naam: Screenshot_20201118_001031_com.facebook.katana.jpg
Bekeken: 420
Grootte: 132,4 KB
    Vind deze tekst heel tekenend. Pro-vuurwerk is gefragmenteerd en werkt niet goed samen.

6. The Following 4 Users Say Thank You to Voodoo For This Useful Post:

VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Thanks
    1.939
    Linkse groepen willen van alles verbieden omdat ze er van overtuigd zijn dat verbieden de wereld beter zal doen.

Ik ben benieuwd wanneer ze zullen willen proberen stelletjes een maximum van 2 kinderen op te leggen omdat we al met teveel mensen in Nederland wonen, samen teveel methaan uitgassen, teveel vlees (mag niet bah vies, onvriendelijk enz. enz.!) eten. Straks zullen we ook geen geld meer mogen verdienen ,niet op onze bankpas want de systemen die ons geld beheren maken gebruik van stroom dat nog steeds voor een groot deel wordt opgewekt door kolencentrales. Ademen zal ook beperkt worden, want bij elke teug ademhalen hoort een teug koolstofmonoxide uitademen enz.

VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Thanks
    1.888
    Vroeger werden salute shells neergelegd. Green Peony stond erop... Er waren altijd al harde knallers. Nu vallen ze meer op door het herhalen via internet,radio etc.
    Laatst gewijzigd door dikkeeric; 22 november 2020 om 11:32
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

VWC-Lid
    Thanks
    203
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dikkeeric Bekijk bericht
    Vroeger werden salute shells neergelegd. Green Peony stond erop... Er waren altijd al harde knallers. Nu vallen ze meer op door het herhalen via internet,radio etc. Cijfers in het algemeen worden steeds meer gebruikt voor manipulatie.
    GOOGLE is het meest machtige systeem tegenwoordig, al dat ik dit typ word ik in een algoritme naar boven gehaald door google zelf omdat ik daarover typ :P
    Google, you peace of Sh*t....

Klopt ik steek vroeger wat af en 1 wandelaar of enkele buurtbewoners horen een knal en thats it.
    Als je dat nu doet en 1 van die buurtbewoners zet zn geklaag op internet dan hebben er misschien wel 20.000 of 1 miljoen mensen last van die knal.
    Niet zozeer last maar wel de irritatie van dat er weer vuurwerk wordt afgestoken.
    Dus allemaal heel handig dat internet maar ook maakt het veel kapot.

10. The Following User Says Thank You to boller For This Useful Post:

VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Thanks
    1.783
    Thanked 1.565 Times in 912 Posts
    Als antwoord op de vraag heb ik als simpel ware waarheid dat de politiek misschien het mes in onze vuurwerk rug stak ,maar dat die door hersenloos tuig in hun politieke hand is aangegeven.

VWC-Lid xclewsive's schermafbeelding
    Thanks
    33
    Ik denk dat het zo ver komt door de belangenverenigingen en professionele pro vuurwerkpartijen. Ik meen mij te herinneren dat zij nauwelijks vuurpijlen en knalvuurwerk verdedigden en ze snel instemden met een verbod. Ook nu wordt er weinig tegengas gegeven, zolang ze maar gecompenseerd worden. De vuurwerktraditie brokkelt af en de meeste partijen zullen dit met man en macht willen handhaven volgend jaar.

VWC-Lid Timitraat's schermafbeelding
    Thanks
    747
    Mag verwijderd
    Laatst gewijzigd door Timitraat; 23 november 2020 om 14:39 Reden: Dubbel bericht

VWC-Lid Timitraat's schermafbeelding
    Thanks
    747
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VWBE Bekijk bericht
    Van deze stellingen krijg ik nou de kriebels.

Er is niets fout met grote cakeboxen, ze zijn hyperveilig.
    Gewoon netjes F2.

15+ jaar geleden reden we richting Bex om Xtrem Blitzknal Raketen te halen en 2,5 inch salute bakken.

Laat ons vooral de tegenstanders geen argumenten geven om onze eigen hobby te verpesten.
    Allereerst wil ik benoemen dat ik het harstikke eens met je ben dat de grote cakeboxen van nu een stuk veiliger zijn dat het gros van klein spul wat tegenwoordig niet meer verkrijgbaar is.

Dat jij de kriebels krijgt van de stelling doet echter niet af aan het feit dat er wel degelijk een grote populatie is die bij het zien van het vuurwerk van nu, de door mij genoemde redenatie maakt, ook al is deze onterecht. Om het even met een analogie te verduidelijken; een olifant zal door veel mensen ook als "angstaanjagender" dan bijvoorbeeld een malariamug worden geacht, terwijl de cijfers in de realiteit natuurlijk anders liggen. Ik betoog ook niet met mijn bericht dat cakeboxen nu moeten verdwijnen, integendeel, ik vind dat er al veel te veel water bij de wijn is gedaan de afgelopen jaren. Ik doe alleen een observatie van wat ik in mijn omgeving hoor, lees en zie. Ik denk persoonlijk dat er tegenwoordig weinig straten zijn in Nederland waar er net zoveel buren buiten staan om klokslag 00.00 dan pak m beet 15 jaar geleden. De vergelijking die je maakt met bijvoorbeeld Bex producten vind ik een beetje scheef, aangezien dit vroeger vooral een uitzondering was, terwijl er nu vrijwel in elke straat (in de randstad althans) een buurman of 2 woont die de hele avond met boxen staan door te rammen.

De stelling die ik opgooide is natuurlijk niet de enige, maar slechts een aanvulling op de eerder genoemde redenen in dit topic. Om het hetze tegen vuurwerk te begrijpen dien je de (doorgaans op angst gebaseerde) redenatie die tegenstanders gebruiken te begrijpen. Om vervolgens deze onjuiste redenaties gemakkelijk met cijfers de grond in te boren.

Dit natuurlijk alles om wat er nog over is van onze traditie te beschermen.

15. The Following User Says Thank You to Timitraat For This Useful Post:

VWC-Lid luchthuilertje's schermafbeelding
    Thanks
    139
    Hoe heeft Nederland zich zo kunnen ontwikkelen? en dan heb ik het niet alleen over een vuurwerkverbod. Wij waren toch zo'n een vrij en tolerant land waar iedereen zijn eigen ding kon doen,elkaar met rust liet en vrij was? Dat heeft dit land groot gemaakt,ook de vuurwerktraditie hoort daar bij.

We vinden tegenwoordig alles maar goed,schouderophalend,ongeïnteresseerd en gelaten laten we alles maar toe. Ook al worden er keiharde leugens verspreid geloven ze het ook nog,terwijl wij weten wel beter weten maar worden weggezet als gekken,tokkies,hooligans en verzin maar wat negatiefs terwijl we het gewoon over een traditie hebben.
    Ik word er triest van,en zeker hoe het nu weer in het nieuws komt. Lijkt wel haat tegenwoordig! Niet normaal.

17. The Following User Says Thank You to luchthuilertje For This Useful Post:

VWC-Lid flutsjah's schermafbeelding
    Thanks
    1.440
    Thanked 1.242 Times in 382 Posts
    Hoe het zo ver heeft kunnen komen? Door dit soort mentaliteit. En we hoopten nog dat die F3 buizen alleen door liefhebbers werden afgestoken, nou niet dus. Pffft, beetje moedeloos wordt je hiervan.

Naam: Pisventje.PNG
Bekeken: 49
Grootte: 66,7 KB
    https://www.youtube.com/user/flutsjah/

19. The Following User Says Thank You to flutsjah For This Useful Post:

Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234

Regels voor berichten