Banner GBV-WECO - Categorie1.nl
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 63
  1. #46
    VWC Meteoroloog davidh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 juli 2010
    Berichten
    1.266
    Thanks
    1.182
    3.196 waarderingen in 705 posts
    Naar mij idee is stevig illegaal vuurwerk te ruim voor handen en te makkelijk te verkrijgen en te goedkoop. Vroeger waren strijkers gemeengoed, nu zijn dat nitraten. Er waren BSC en supervlinders (die niet onderdeden voor de huidige cobra’s maar die waren er op beperkte schaal en duur. En onder de 18 had je die echt niet. (te duur en sociale controle, ook door de handelaren..)Nu lopen 13 jarigen (met al best veel geld) al met cobra 6, shells in overvloed en youtube die je precies laat zien hoe eea niet moet. Verder tolereren mensen minder van elkaar....
    Laatst gewijzigd door davidh; 18 november 2020 om 07:50

  2. Deze 6 gebruikers waarderen davidh voor het bericht:


  3. #47
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 augustus 2011
    Berichten
    977
    Thanks
    468
    722 waarderingen in 305 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timitraat Bekijk bericht
    Ondanks het feit dat ik het harstikke eens ben met de opsomming van redenen in de posts hierboven (lees; Enschede, Betutteling, Social Media etc) wordt er toch 1 belangrijk aspect vergeten naar mijn mening. Het legale vuurwerk is ook nou eenmaal niet meer te vergelijken met wat er 15+ jaar geleden werd verkocht. Familiepakketten, fontijntjes en ander klein spul hebben plaatsgemaakt voor grote cakeboxen, zwaardere klappen (in de lucht dan weliswaar) en grote boeketten. Hoe onwijs kwalitatief en leuk het "moderne" vuurwerk ook is geworden voor de liefhebbers kan ik zeker begrijpen dat dit vuurwerk een stuk angstaanjagender kan zijn voor niet-liefhebbers. Je hoeft alleen maar de verschillen te zien tussen skyline filmpjes van 2000 en vandaag de dag.Ik las een pagina terug een opmerking over hoe mensen tegenwoordig het legale en illegale niet meer kunnen onderscheiden van elkaar, en daarmee sla je de spijker op de kop (met uitzondering van knallers en shells dan).Ik denk absoluut dat een gedeelte van de negatieve connotatie met vuurwerk is aan rekenen aan bijvoorbeeld de introductie van grote cakeboxen. Ontwikkeling van het vuurwerk nekt hier als het ware de acceptatie.
    Van deze stellingen krijg ik nou de kriebels.

    Er is niets fout met grote cakeboxen, ze zijn hyperveilig.
    Gewoon netjes F2.

    15+ jaar geleden reden we richting Bex om Xtrem Blitzknal Raketen te halen en 2,5 inch salute bakken.

    Laat ons vooral de tegenstanders geen argumenten geven om onze eigen hobby te verpesten.

  4. Deze 4 gebruikers waarderen VWBE voor het bericht:


  5. #48
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2018
    Berichten
    1.092
    Thanks
    99
    1.043 waarderingen in 383 posts
    Naam: Screenshot_20201118_001031_com.facebook.katana.jpg
Bekeken: 592
Grootte: 132,4 KB
    Vind deze tekst heel tekenend. Pro-vuurwerk is gefragmenteerd en werkt niet goed samen.

  6. Deze 4 gebruikers waarderen Voodoo voor het bericht:


  7. #49
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.524
    Thanks
    2.890
    674 waarderingen in 366 posts
    Linkse groepen willen van alles verbieden omdat ze er van overtuigd zijn dat verbieden de wereld beter zal doen.

    Ik ben benieuwd wanneer ze zullen willen proberen stelletjes een maximum van 2 kinderen op te leggen omdat we al met teveel mensen in Nederland wonen, samen teveel methaan uitgassen, teveel vlees (mag niet bah vies, onvriendelijk enz. enz.!) eten. Straks zullen we ook geen geld meer mogen verdienen ,niet op onze bankpas want de systemen die ons geld beheren maken gebruik van stroom dat nog steeds voor een groot deel wordt opgewekt door kolencentrales. Ademen zal ook beperkt worden, want bij elke teug ademhalen hoort een teug koolstofmonoxide uitademen enz.

  8. #50
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Vroeger werden salute shells neergelegd. Green Peony stond erop... Er waren altijd al harde knallers. Nu vallen ze meer op door het herhalen via internet,radio etc.
    Laatst gewijzigd door dikkeeric; 22 november 2020 om 10:32
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  9. #51
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 september 2018
    Berichten
    1.039
    Thanks
    238
    490 waarderingen in 236 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dikkeeric Bekijk bericht
    Vroeger werden salute shells neergelegd. Green Peony stond erop... Er waren altijd al harde knallers. Nu vallen ze meer op door het herhalen via internet,radio etc. Cijfers in het algemeen worden steeds meer gebruikt voor manipulatie.
    GOOGLE is het meest machtige systeem tegenwoordig, al dat ik dit typ word ik in een algoritme naar boven gehaald door google zelf omdat ik daarover typ :P
    Google, you peace of Sh*t....

    Klopt ik steek vroeger wat af en 1 wandelaar of enkele buurtbewoners horen een knal en thats it.
    Als je dat nu doet en 1 van die buurtbewoners zet zn geklaag op internet dan hebben er misschien wel 20.000 of 1 miljoen mensen last van die knal.
    Niet zozeer last maar wel de irritatie van dat er weer vuurwerk wordt afgestoken.
    Dus allemaal heel handig dat internet maar ook maakt het veel kapot.

  10. Deze gebruiker waardeert boller voor het bericht:


  11. #52
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Als antwoord op de vraag heb ik als simpel ware waarheid dat de politiek misschien het mes in onze vuurwerk rug stak ,maar dat die door hersenloos tuig in hun politieke hand is aangegeven.

  12. #53
    VWC-Lid xclewsive's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2007
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    246
    Thanks
    39
    290 waarderingen in 72 posts
    Ik denk dat het zo ver komt door de belangenverenigingen en professionele pro vuurwerkpartijen. Ik meen mij te herinneren dat zij nauwelijks vuurpijlen en knalvuurwerk verdedigden en ze snel instemden met een verbod. Ook nu wordt er weinig tegengas gegeven, zolang ze maar gecompenseerd worden. De vuurwerktraditie brokkelt af en de meeste partijen zullen dit met man en macht willen handhaven volgend jaar.

  13. #54
    VWC-Lid Timitraat's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 december 2013
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    316
    Thanks
    715
    219 waarderingen in 92 posts
    Mag verwijderd
    Laatst gewijzigd door Timitraat; 23 november 2020 om 13:39 Reden: Dubbel bericht

  14. #55
    VWC-Lid Timitraat's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 december 2013
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    316
    Thanks
    715
    219 waarderingen in 92 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VWBE Bekijk bericht
    Van deze stellingen krijg ik nou de kriebels.

    Er is niets fout met grote cakeboxen, ze zijn hyperveilig.
    Gewoon netjes F2.

    15+ jaar geleden reden we richting Bex om Xtrem Blitzknal Raketen te halen en 2,5 inch salute bakken.

    Laat ons vooral de tegenstanders geen argumenten geven om onze eigen hobby te verpesten.
    Allereerst wil ik benoemen dat ik het harstikke eens met je ben dat de grote cakeboxen van nu een stuk veiliger zijn dat het gros van klein spul wat tegenwoordig niet meer verkrijgbaar is.

    Dat jij de kriebels krijgt van de stelling doet echter niet af aan het feit dat er wel degelijk een grote populatie is die bij het zien van het vuurwerk van nu, de door mij genoemde redenatie maakt, ook al is deze onterecht. Om het even met een analogie te verduidelijken; een olifant zal door veel mensen ook als "angstaanjagender" dan bijvoorbeeld een malariamug worden geacht, terwijl de cijfers in de realiteit natuurlijk anders liggen. Ik betoog ook niet met mijn bericht dat cakeboxen nu moeten verdwijnen, integendeel, ik vind dat er al veel te veel water bij de wijn is gedaan de afgelopen jaren. Ik doe alleen een observatie van wat ik in mijn omgeving hoor, lees en zie. Ik denk persoonlijk dat er tegenwoordig weinig straten zijn in Nederland waar er net zoveel buren buiten staan om klokslag 00.00 dan pak m beet 15 jaar geleden. De vergelijking die je maakt met bijvoorbeeld Bex producten vind ik een beetje scheef, aangezien dit vroeger vooral een uitzondering was, terwijl er nu vrijwel in elke straat (in de randstad althans) een buurman of 2 woont die de hele avond met boxen staan door te rammen.

    De stelling die ik opgooide is natuurlijk niet de enige, maar slechts een aanvulling op de eerder genoemde redenen in dit topic. Om het hetze tegen vuurwerk te begrijpen dien je de (doorgaans op angst gebaseerde) redenatie die tegenstanders gebruiken te begrijpen. Om vervolgens deze onjuiste redenaties gemakkelijk met cijfers de grond in te boren.

    Dit natuurlijk alles om wat er nog over is van onze traditie te beschermen.

  15. Deze gebruiker waardeert Timitraat voor het bericht:


  16. #56
    VWC-Lid luchthuilertje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 december 2016
    Berichten
    283
    Thanks
    449
    281 waarderingen in 102 posts
    Hoe heeft Nederland zich zo kunnen ontwikkelen? en dan heb ik het niet alleen over een vuurwerkverbod. Wij waren toch zo'n een vrij en tolerant land waar iedereen zijn eigen ding kon doen,elkaar met rust liet en vrij was? Dat heeft dit land groot gemaakt,ook de vuurwerktraditie hoort daar bij.

    We vinden tegenwoordig alles maar goed,schouderophalend,ongeïnteresseerd en gelaten laten we alles maar toe. Ook al worden er keiharde leugens verspreid geloven ze het ook nog,terwijl wij weten wel beter weten maar worden weggezet als gekken,tokkies,hooligans en verzin maar wat negatiefs terwijl we het gewoon over een traditie hebben.
    Ik word er triest van,en zeker hoe het nu weer in het nieuws komt. Lijkt wel haat tegenwoordig! Niet normaal.

  17. Deze gebruiker waardeert luchthuilertje voor het bericht:


  18. #57
    VWC-Lid flutsjah's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 februari 2019
    Berichten
    1.531
    Thanks
    2.754
    2.685 waarderingen in 882 posts
    Hoe het zo ver heeft kunnen komen? Door dit soort mentaliteit. En we hoopten nog dat die F3 buizen alleen door liefhebbers werden afgestoken, nou niet dus. Pffft, beetje moedeloos wordt je hiervan.

    Naam: Pisventje.PNG
Bekeken: 254
Grootte: 66,7 KB
    https://www.youtube.com/user/flutsjah/

  19. Deze 3 gebruikers waarderen flutsjah voor het bericht:


  20. #58
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 november 2020
    Berichten
    184
    Thanks
    0
    90 waarderingen in 50 posts
    In Enschede lag niet alleen vuurwerk opgeslagen maar ook militaire munitie en/of explosieven, alleen dat vertellen ze je er niet bij. Met consumentenvuurwerk blaas je geen hele woonwijk van de kaart.

  21. #59
    VWC-Lid Airforce's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2013
    Berichten
    1.327
    Thanks
    656
    976 waarderingen in 488 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joentje Bekijk bericht
    In Enschede lag niet alleen vuurwerk opgeslagen maar ook militaire munitie en/of explosieven, alleen dat vertellen ze je er niet bij. Met consumentenvuurwerk blaas je geen hele woonwijk van de kaart.
    Conspiracy...
    Kom op zeg, wat is het belang van defensie om midden in een woonwijk munitie op te slaan. Met heel wat shells vaag je gemakkelijk een deel van een woonwijk weg, zoals dan ook is gebeurd.

  22. #60
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 november 2020
    Berichten
    184
    Thanks
    0
    90 waarderingen in 50 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VWBE Bekijk bericht
    Dat ze onze traditie gingen verpesten door corona, kon je wel raden.

    Maar zelfs zonder corona, stonden we er niet goed voor met gemeentelijke verboden.

    Mijn vraag is dan ook: hoe is het toch zover kunnen komen?

    Wat was de trigger?
    1. Groen Links:
    Groen Links die al jaren lang een vuurwerkverbod wil omdat vuurwerk slecht voor het milieu/klimaat is.
    Ze lopen al jaren lang aan de stoelpoten van het consumentenvuurwerk te zagen en ze willen eigenlijk alles verbieden wat slecht voor het milieu/klimaat is.
    Nu is het vuurwerk, daarna is de open haard aan de beurt, daarna de vuurkorf en daarna de BBQ, eigenlijk alle dingen die voor veel mensen vreugde brengen in hun leven moet verboden worden.

    2. Linkse media:
    De media is links en die behartigd de belangen van o.a. Groen Links.
    Vuurwerk moet zo negatief mogelijk in de media gebracht worden om zoveel mogelijk mensen wijs te maken dat consumentenvuurwerk de oorzaak is van alle ellende en een vuurwerkverbod DE oplossing is.

    Elk jaar laten ze weer dezelfde oude foto's en video's van verminkte ledematen zien waarvan je als vuurwerkliefhebber weet dat dit niet door consumentenvuurwerk gekomen kan zijn.

    Ook struinen ze het hele internet af om een "mooie" compilatie te maken van alle misdragingen met vuurwerk en laten ze bij die linkse praatprogramma's filmpjes zien van diverse vernielingen met overduidelijk zwaar ILLEGAAL vuurwerk wel dan niet aangelengd met flessen brandbare vloeistof, wordt er gedaan alsof dit consumentenvuurwerk is en wordt tussen neus en lippen ook nog even de anti vuurwerkpetitie gepromoot.

    Iedereen die geen verstand heeft van vuurwerk kan geen onderscheid maken tussen ILLEGAAL vuurwerk en consumentenvuurwerk en gaan nadat ze deze beelden gezien hebben spontaan de petitie tegen vuurwerk ondertekenen.

    Ik weet 100% zeker dat als de media in Nederland neutraal was geweest het ware verhaal over het consumentenvuurwerk verteld was en men tot de conclusie gekomen was dat de meeste ellende door ILLEGAAL vuurwerk komt.
    Dan waren er ook niet zoveel tegenstanders van consumentenvuurwerk geweest.

    3. Illegaal vuurwerk:
    Waar je met consumentenvuurwerk amper schade mee aan kan richten kan dat met ILLEGAAL vuurwerk gemakkelijk.
    Zo is het heel eenvoudig om met ILLEGAAL vuurwerk dingen op te blazen of ledematen eraf te blazen.
    Cobra 6/8 is gewoon een zwaar explosief, heeft niets met consumentenvuurwerk te maken.

    De mensen die vaker overlast ondervonden hebben van ILLEGAAL vuurwerk, hebben daardoor nu een hekel aan al het vuurwerk gekregen.
    Ze hebben het steeds over "zware knallen", "trillende ramen", "flinke bommen" en "oorlogsgebied" waaruit ik kan opmaken dat dit alleen maar ILLEGAAL knalvuurwerk kan zijn.
    De hoeveelheid zwaar ILLEGAAL vuurwerk lijkt elk jaar toe te nemen.

    4. Misbruik van vuurwerk:
    Veel jongeren gebruiken vuurwerk met opzet op de verkeerde manier.
    Heb het niet over een vuurpijl in een lege fles die omvalt omdat ze deze niet gevuld hebben met water maar jongeren die vuurpijlen gewoon op de grond neerleggen en deze aansteken.
    Ook zie ik vaak ILLEGALE mortieren die op de grond aangestoken worden i.p.v. een bijbehorende lanceerkoker.

    5. Reljongeren:
    Reljongeren belagen hulpverleners.
    Hoe haal je het in je hoofd om hulpverleners te bekogelen met vuurwerk of met iets anders?
    Het zijn jongeren die het leuk vinden om te rellen en dit doen ze met alles waarmee ze kunnen gooien, stenen, bierflesjes en met oud&nieuw ook met vuurwerk.

    6. Afsteektijden:
    Afsteektijden worden niet gerespecteerd.
    Dat er rond oud&nieuw vroegtijdig geknald wordt dat is van alle tijden maar in sommige grote steden wordt er al maanden van te voren flink op los geknald en daar is niet iedereen van gediend.

    7. Handhaving:
    Geen of tekort handhaving.
    Politie heeft al tientallen jaren niets gedaan aan handhaving en de import van ILLEGAAL vuurwerk waardoor iedereen maar zijn gang kon gaan.

    Zie unboxing video's van knulletjes van een jaar of 13 die hun bestelling uit Polen binnen hebben gekregen waarin niets anders dan gevaarlijk zwaar ILLEGAAL vuurwerk zit.
    Ook op straat zie je de politie nergens handhaven.
    Laatst gewijzigd door joentje; 6 december 2020 om 20:39

  23. Deze gebruiker waardeert joentje voor het bericht:


Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •