Banner Broekhoff Vuurwerk - Magnumvuurwerk.nl
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 55
  1. #16
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VwStunter Bekijk bericht
    Oja, ik ben al vanaf 2008 actief op dit forum. Heb de BPN al eerder meegemaakt in besluiten. WAAR waren ze toen de afsteektijden van 18:00 naar 10:00 ging?? Ze vonden het wel prima zolang er maar geen totaalverbod zou komen.
    Ik ben het zeker met je eens dat de BPN in het verleden veel te laks is geweest. Wat mij betreft leggen ze ook meteen rustig uit komende week dat de inkorting van de afsteektijden amper geholpen heeft, niemand houdt zich er aan. Echter vind ik dat een rechtszaak tegen dit totaalverbod goed voorbereid moet worden, anders loopt het uit op een domper. En dan vind ik het niet vreemd dat ze na twee dagen nog niet meteen naar buiten hebben gebracht dat ze een rechtszaak gaan voeren. Ik hoop dat ze morgen wat van zich laten horen.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  2. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 september 2009
    Locatie
    Jacoba van Beierenlaan 1
    Berichten
    222
    Thanks
    147
    137 waarderingen in 61 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
    Ik ben het zeker met je eens dat de BPN in het verleden veel te laks is geweest. Wat mij betreft leggen ze ook meteen rustig uit komende week dat de inkorting van de afsteektijden amper geholpen heeft, niemand houdt zich er aan. Echter vind ik dat een rechtszaak tegen dit totaalverbod goed voorbereid moet worden, anders loopt het uit op een domper. En dan vind ik het niet vreemd dat ze na twee dagen nog niet meteen naar buiten hebben gebracht dat ze een rechtszaak gaan voeren. Ik hoop dat ze morgen wat van zich laten horen.
    Gelukkig zijn we het daarmee over eens idd.
    Er moet wel echt op korte termijn wat gebeuren zoals een protest oid.
    Alleen je collectie mag stunten!

  4. Deze gebruiker waardeert VwStunter voor het bericht:


  5. #18
    VWC-Lid Pyromun's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 december 2019
    Berichten
    1.103
    Thanks
    897
    1.027 waarderingen in 424 posts
    Dit soort berichten vind ik nou echt jammer. De branche heeft echt wel een enorm verzet geleverd. En nee, dat komt ook niet altijd in de openbaarheid. Hoewel, heb je de bijdragen van Gizmo75 afgelopen tijd allemaal gelezen? Volgens mij heeft hij echt wel een beeld gegeven wat er allemaal speelde. Maar dan nog, de branche hoeft niet overal verantwoording over af te leggen aan ons. En zo komen berichten als hierboven wel een beetje op mij over. De branche hoeft niet elke zucht en scheet die ze laten hier op het forum te knallen om te laten zien hoe ze hun best wel niet doen voor ons. Maar door het feit dat het werk vanuit de branche soms niet altijd even zichtbaar is menen sommigen te moeten constateren dat de branche het allemaal gescheten vindt en ons in de shit laat zakken. Of dat het ze allemaal alleen om het geld te doen is. Ik heb de afgelopen tijd genoeg passie gezien bij winkeliers en importeurs. We doen al deze winkeliers en importeurs enorm tekort als we zouden zeggen dat ze zich onvoldoende in zouden zetten voor de vuurwerktraditie. Waarom zou de branche anders nog langer vechten voor deze traditie? Vergeet niet dat het enorm moeilijk is om met een pro-vuurwerkverhaal goed in de landelijke media door te komen. De branche heeft ook het gevecht tegen het monster wat ‘media’ heet te leveren. De branche en wij allen hebben een messteek in de rug gekregen van de overheid. Waarom moeten sommige ‘liefhebbers’ dit bij winkeliers en importeurs nog eens zachtjes overdoen? Stop daarmee zou ik zeggen.

    Begin bij jezelf, bedenk wat je zelf kunt doen. Heb je zelf de lokale media benaderd om te zorgen dat er een positief stukje van onze hobby in het plaatselijke krantje komt? Niet? Klaag dan ook niet over de branche. En de smoes dat je dat niet kunt is onzin. Heb zelf bijvoorbeeld al een voet tussen de deur bij het plaatselijke krantje en zal dat komende week warm houden. Wat ik koste wat kost wil voorkomen is dat mijn gemeente ook over een algeheel vuurwerkverbod gaat nadenken. En zodra ik die signalen krijg zal ik ook zelf alle plaatselijke politieke partijen benaderen om het juiste geluid uit te dragen. En nee, ik hoef geen schouderklopje te krijgen, maar je mogelijkheden zijn meer dan je denkt. En ja, landelijk is het lastig doordringen, maar daar hebben we de branche dan voor. Die maken zich er echt wel hard voor. En met schreeuwen en lawaai maken haal je ook je doel niet. Overigens, kijk naar het voorbeeld van Niels die afgelopen vrijdag gewoon op een landelijke radiozender is geweest. En dat gewoon omdat hij zijn passie wil verdedigen. Gewoon omdat hij een hobby heeft.

    Het excuus ‘maar daar is de consument niet voor’ vind ik nergens op slaan. Lekker makkelijk om vanuit de luie stoel, veelal niet gehinderd door enige kennis van zaken op dat gebied, commentaar te leveren op de branche en te klagen dat je hobby je wordt afgenomen. Je hebt een hobby toch? En als je je niet in wilt zetten voor deze hobby, prima, maar zoek dan een andere hobby. Als je hobby afgepakt dreigt te worden doe je er als het goed is alles aan om geen afscheid te hoeven nemen van je passie. En dan is het veel te makkelijk om met het vingertje naar de branche te wijzen. Het is hypocriet om de branche te beschuldigen dat jij straks een hobby minder hebt terwijl je zelf geen vinger hebt uitgestoken om je passie te delen met de samenleving zodat zij deze prachtige traditie meer gaan waarderen.

    Mooier had ik het niet kunnen zeggen:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bart Bekijk bericht
    De kracht is nu om de kwaliteiten van elkander te gebruiken en daar wat mee te doen, oud lid, nieuw lid, veel of weinig reacties...nu even niet belangrijk.

  6. Deze 12 gebruikers waarderen Pyromun voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  7. #19
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door winter4live Bekijk bericht
    Goedemiddag,

    Al een aantal reacties binnen, mooi.

    Ik lees uit verschillende reacties dat ik niet weet wat er speelt, en hoeveel mensen achter de schermen wel niet doen.

    Dat klopt, dat weet ik niet, en dat is 1 van de problemen die ik in de openingspost al plaatste. Treed naar buiten, zoek de media op. Als je nu een nieuwsprogramma of actualiteiten programma aanzet zie je misschien een keer een jochie of een vent die het niet leuk vindt dat vuurwerk verboden is.
    De branche moet toch met een beter verhaal kunnen komen als dat?

    En dat geldt natuurlijk niet alleen voor dit jaar maar al die jaren, elk jaar komt er wel weer een regeltje of dingetje bij.

    Een aantal mensen gaven nog aan dat ik, als persoon ook niks heb gedaan, van mij heb laten hoor. Dat is correct, het is een hobby voor mij niet mijn broodwinning.

    Je kan van consumenten niet verwachten dat die het eerste opspringen, die taak ligt echt bij de branche.
    Er zijn een aantal groepen/verenigingen/verbanden die de "vuurwerkbranche" omvatten, mijn frustratie ligt absoluut niet bij een individu die zijn werk voor of achter de schermen doet!

    Dank voor jullie reacties tot dusver.
    Het probleem van jouw posts zit 'm in jouw woordkeuze. Alsof je het allemaal weet en wel even zal regelen. En juist dat je schrijft dat het jouw hobby is en niet jouw broodwinning. Een ondernemer heeft de schijn juist altijd tegen, het gaat om het volk en de combi met bedrijven. Juist als jij passie hebt voor jouw hobby moet je OOK opstaan en niet alleen maar afwachten en toekijken.

    Er is hier op het forum al wel 100x uitgelegd dat er wekelijks verzoeken vanuit de Branche naar de Media gaan. Om alsjeblieft een artikel te plaatsen, een interview te doen, ergens bij een praatprogramma te mogen komen. Vaak wordt alles kant en klaar aangeleverd zodat ze er geen zak meer aan hoeven te doen maar zelfs dan doen ze het niet en is het standaard antwoord bijna altijd nee. Er is dit jaar heel vaak naar Jinek, Pauw, Op 1 enz. gebeld en gemaild om een keer aan te mogen schuiven. Maar altijd is het antwoord nee en don't call us we call you (not).

    Behalve als er sensatie is, vooral als er iets negatiefs over vuurwerk te melden is, dan staan ze in de rij. En even opspringen zit er dan helaas niet zomaar in, geen enkel bedrijf van dergelijke omvang heeft standaard iemand in dienst die zich continue met de media bezig houdt. Het is geen KPN of ABN Amro met duizenden personeelsleden. De meeste importeurs hebben nog geen 10 man personeel in dienst, een enkele uitzondering daargelaten.

    Dagenlang zijn er meerdere Social-berichten per mail naar alle verkooppunten gestuurd om die alsjeblieft op Social te zetten. Veel daarvan kwam vanuit de Branche. En de afgelopen weken zijn bijna alle importeurs WEL op tv en radio geweest. Kijk maar naar de vele links in het Update Politieke Discussie-topic. Van RTL en NOS tot Hart van NL, TV Oost, Omroep Gelderland, BNR en tal van andere tv- en radio-programma's. Ook vrijdagavond en gisteren zijn er nog diverse items op radio en tv geweest met mensen vanuit de Branche. Lesli (Lesli, Zena, VWtotaal, enz.), GBV Weco/EVO, Rubro/Mania, Broekhoff/Magnum, Wolff, enz. zijn allemaal voorbij gekomen. Kennelijk heb jij ze niet gezien maar velen van ons wel.

    Kritiek leveren mag, maar jij zegt dat de branche het moet doen en niet de consument. Daar ben ik het niet mee eens. Je moet het SAMEN doen. En dat is de afgelopen weken volop gebeurt. Daar zijn we hier op het forum juist ook bijna allemaal trots op, ook al is het heel zuur dat het verbod er desondanks wel is gekomen. Zelden heb ik zoveel enthousiasme, passie, gedrevenheid en samenwerking gezien tussen consumenten en bedrijven als de afgelopen weken.
    www.huismanvuurwerk.nl

  8. Deze 25 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  9. #20
    VWC-Lid red thunder's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 maart 2006
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    156
    Thanks
    88
    40 waarderingen in 20 posts
    De "toon van de muziek" is dat er tegenwoordig niemand meer van statuur is, welke kan opboksen tegen de Haagse maffia. Vroeger had je een Gerrit Oudendag. De oude directeur van Schuurmans vuurwerk.

    Onvergelijkbaar met de eigenaren van Lesli, die hoog van de toren blazen, maar vervolgens hun shit droppen in Duitsland. (babypijltjes en romeinse kaarsen,rotjes vuurpijlen en single shots).
    Laatst gewijzigd door red thunder; 25 december 2020 om 08:24
    Zeg niet alles wat je weet,maar weet wat je zegt...

  10. Deze gebruiker waardeert red thunder voor het bericht:


  11. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Berichten
    561
    Thanks
    597
    379 waarderingen in 162 posts
    Wat Gizmo75 zegt is natuurlijk heel logisch, helemaal in de tijd waarin wij leven. Elke klik op een site met reclame levert geld op, is de content niet interssant, actueel genoeg of levert sensatie op? Waarom zouden ze het dan plaatsen? Elke klik op een pagina levert geld op, sensatie levert geld op, een bekend/logisch verhaal helaas niet. Helaas is dat wel waar de branche nu elke keer mee zit, het verhaal is de waarheid maar de waarheid is niet sensationeel.

    Vandaar ook dat het lijkt alsof er er geen tegen gas wordt geven. Ik ben er inmiddels wel achter dat dat wel zo is, alleen wordt het podium niet geboden

  12. Deze gebruiker waardeert bart voor het bericht:


  13. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2020
    Berichten
    163
    Thanks
    242
    63 waarderingen in 40 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door winter4live Bekijk bericht
    Goedemiddag pyro's,

    In onderstaande tekst zal ik mijn eigen visie neer pennen, ik ben benieuwd naar die van jullie.

    Ik vindt dat de vuurwerkbranche te weinig van zich laat horen / van zich af bijt tegen het verbod. De overheid heeft een 40miljoen ter beschikking gesteld voor de branche, alleen daarover zeiden ze dat het niet genoeg is. Dat is vrij logische je gaat natuurlijk niet zeggen dat het een goed bedrag is.

    Ik had veel liever gezien dat ze rechtzaken gingen aanspannen.

    De anti corona groep viruswaanzin spant achter elkaar rechtzaken aan tegen de overheid, ookal deel ik hun visie niet, ik denk dat het wel goed is dat ze tegengas geven.
    De vuurwerkbranche slikt het maar weer, pakt die 40mil en moppert een beetje en thats it. Zelfde met het verbod op cat 3..

    Misschien dat de rechtzaken kanslozen waren bijvoorbaat. Maar te samen met een goede media campagne win je wellicht het "volk" voor de vuurwerk zaak.

    Dank voor het lezen, ben benieuwd naar jullie ideeen hierover.

    ~Winter4live
    Niemand mag het hebben over the elephant in the room.

    Geld is binnen daar draait het om toch.

    2 procent van de omzet in een stichting anti verbod zou je ver mee komem.

    (En ja er zijn een paar importeurs die wel hun nek hebben uitgestoken maar wel te laat)

  14. #23
    Banned
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Berichten
    2.444
    Thanks
    2.118
    3.155 waarderingen in 1.183 posts
    Tja wat zal ik zeggen, wellicht dat je in een sprookje leeft.

    Ze hebben te weinig gedaan? Heb je de afgelopen weken de socials een beetje gevolgd? Volgens mij heb je werkelijk geen idee hoeveel tijd en energie de Importeurs, BPN en winkeliers hierin hebben gestoken!! Niet te vergeten van al het werk welke wij freaks gedaan hebben?

    Mijn vraag aan jouw, wat heb jij bijgedragen aan het voorkomen van het verbod?

    Je kunt nu wel met een vinger wijzen maar jouw beredenering raakt kant nog wal!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door winter4live Bekijk bericht
    Goedemiddag pyro's,

    In onderstaande tekst zal ik mijn eigen visie neer pennen, ik ben benieuwd naar die van jullie.

    Ik vindt dat de vuurwerkbranche te weinig van zich laat horen / van zich af bijt tegen het verbod. De overheid heeft een 40miljoen ter beschikking gesteld voor de branche, alleen daarover zeiden ze dat het niet genoeg is. Dat is vrij logische je gaat natuurlijk niet zeggen dat het een goed bedrag is.

    Ik had veel liever gezien dat ze rechtzaken gingen aanspannen.

    De anti corona groep viruswaanzin spant achter elkaar rechtzaken aan tegen de overheid, ookal deel ik hun visie niet, ik denk dat het wel goed is dat ze tegengas geven.
    De vuurwerkbranche slikt het maar weer, pakt die 40mil en moppert een beetje en thats it. Zelfde met het verbod op cat 3..

    Misschien dat de rechtzaken kanslozen waren bijvoorbaat. Maar te samen met een goede media campagne win je wellicht het "volk" voor de vuurwerk zaak.

    Dank voor het lezen, ben benieuwd naar jullie ideeen hierover.

    ~Winter4live

  15. Deze 4 gebruikers waarderen jakhal voor het bericht:


  16. #24
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Deze discussie kan op deze site nooit eerlijk gevoerd worden.

  17. Deze gebruiker waardeert chappie voor het bericht:


  18. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 oktober 2007
    Berichten
    690
    Thanks
    24
    1.022 waarderingen in 222 posts
    Laten we rustig blijven en elkaar met respect behandelen. De branche is allang aan het kijken naar opties en openingen om ook maar wat te doen.
    In de loop van komende week zal duidelijk worden wat er gedaan word en wat niet.

  19. Deze 22 gebruikers waarderen mikeole voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  20. #26
    VWC-Lid Pyromun's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 december 2019
    Berichten
    1.103
    Thanks
    897
    1.027 waarderingen in 424 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HouseNation Bekijk bericht
    Niemand mag het hebben over the elephant in the room.

    Geld is binnen daar draait het om toch.

    2 procent van de omzet in een stichting anti verbod zou je ver mee komem.

    (En ja er zijn een paar importeurs die wel hun nek hebben uitgestoken maar wel te laat)
    1+1=2 zul je vast wel met me eens zijn. Ok, dan het volgende:

    Of de importeurs en winkeliers hebben een heel jaar hard lopen werken om uiteindelijk een mooie omzet en een goede winst te behalen.

    Of de importeurs en winkeliers hebben een heel jaar hard lopen werken om uiteindelijk met een magere compensatie het jaar af te moeten sluiten.

    Juist, zo logisch dat 1+1 2 is, zo logisch is het ook dat de importeurs en winkeliers ervoor zullen strijden gewoon met de verkoop een goede winst te kunnen maken. Die vinden het echt niet prima dat ze na een jaar totaal verloren arbeid er met een karige compensatie vanaf komen. Gewoon omdat optie 1 veruit het meeste oplevert (en daarnaast zijn veel winkeliers en importeurs ook gewoon liefhebbers met passie voor hun vak).

    En uiteraard, er zullen winkeliers zijn die er helemaal helemaal niks aan doen en het wel een dikke prima vinden. Maar dat is maar een klein deel en hier wordt alles wel onterecht over een kam geschoren.

    En als je het wel zo goed weet, ik ben benieuwd welk vuurwerk je volgend jaar onder de lijn HouseNation gaat importeren. Wel een serieus leuke naam voor een vuurwerklijn overigens

  21. Deze 7 gebruikers waarderen Pyromun voor het bericht:


  22. #27
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 november 2010
    Berichten
    278
    Thanks
    264
    340 waarderingen in 110 posts
    Ik denk dat iedereen gewoon zijn of haar bijdrage heeft geleverd.
    Meer konden wij met z'n allen niet doen. Hun achterban was gewoon veel te groot. Meerdere politieke partijen, de ziekenhuizen, artsen/personeel, politiebond icl. personeel, ambulance broeders,brandweer en overige hulpdiensten stonden achter dezelfde standpunten.
    Ook de media hadden ze in hun broekzak.

  23. #28
    VWC-Lid Pyromun's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 december 2019
    Berichten
    1.103
    Thanks
    897
    1.027 waarderingen in 424 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thuur Bekijk bericht
    Ik denk dat iedereen gewoon zijn of haar bijdrage heeft geleverd.
    Meer konden wij met z'n allen niet doen. Hun achterban was gewoon veel te groot. Meerdere politieke partijen, de ziekenhuizen, artsen/personeel, politiebond icl. personeel, ambulance broeders,brandweer en overige hulpdiensten stonden achter dezelfde standpunten.
    Ook de media hadden ze in hun broekzak.
    Ja, daar heb je een punt. Maar wil dat wel nuanceren. De TOP van die achterban was veel te groot. Ik behoor ook tot een van de beroepsgroepen die je aanhaalt. En ook mijn directeur is voor een verbod vermoed ik. Maar als ik hem dat hoor zeggen zal ik hem daar ook goed op aanspreken. Ik denk dat er een grote kloof is tussen de top van al die instellingen en de werkvloer. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de meeste politiemensen, ambulancebroeders, ziekenhuismedewerkers, brandweermensen etc. helemaal niet blij zijn met een verbod. Ik ken meerdere mensen die in deze takken van sport werkzaam zijn en over het algemeen hoor ik geen roep om een vuurwerkverbod (wel om een alcoholverbod tijdens oud en nieuw).

  24. Deze 4 gebruikers waarderen Pyromun voor het bericht:


  25. #29
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 november 2016
    Berichten
    443
    Thanks
    198
    128 waarderingen in 84 posts
    Weet je wat ik eigenlijk niet goed snap?
    Er is in 1keer een storm aan protest ontstaan na de uitspraken van gommerts bij beau,snappen jullie niet dat het verbod niets met de zorg oid te doen heeft?
    Er werd voor het verbod al gezegd dat het voor zorg niet veel zou opleveren(door ons zelf hier)dus dat was wel al duidelijk toch?
    Dus om nu hoop te gaan putten uit een uitspraak van gommerts,dat lijkt mij een verloren zaak.

  26. #30
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 november 2010
    Berichten
    278
    Thanks
    264
    340 waarderingen in 110 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyromun Bekijk bericht
    Ja, daar heb je een punt. Maar wil dat wel nuanceren. De TOP van die achterban was veel te groot. Ik behoor ook tot een van de beroepsgroepen die je aanhaalt. En ook mijn directeur is voor een verbod vermoed ik. Maar als ik hem dat hoor zeggen zal ik hem daar ook goed op aanspreken. Ik denk dat er een grote kloof is tussen de top van al die instellingen en de werkvloer. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de meeste politiemensen, ambulancebroeders, ziekenhuismedewerkers, brandweermensen etc. helemaal niet blij zijn met een verbod. Ik ken meerdere mensen die in deze takken van sport werkzaam zijn en over het algemeen hoor ik geen roep om een vuurwerkverbod (wel om een alcoholverbod tijdens oud en nieuw).
    Dat heb ik uit de media vernomen, natuurlijk zitten daar ook liefhebbers tussen die geen verbod willen.
    Ik merk ook steeds meer om mij heen dat er steeds meer mensen zijn die willen dat er een totaalverbod komt.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •