Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 132
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2020
    Berichten
    163
    Thanks
    242
    63 waarderingen in 40 posts

    Boete, cat 2 afsteken buiten de toegestane afsteektijden.

    Ik zie veel onduidelijkheid omtrent de boete voor het afsteken buiten de toegestane afsteek tijd.

    De boete bedraagt 100 euro excl administratie kosten.

    In het nieuws kwam een 'strafblad' ter sprake.

    Ik ben voor 99 procent zeker dat dit niet van toepassing is. Wel word er van ieder boete een melding gemaakt in het justitieel documentatie register.

    Die aantekening lijkt me geen gevolgen te hebben bij aanvraag verklaring goed omtrent gedrag. Het is immers een overtreding en geen misdrijf.

    Let wel, op het afsteken van professioneel vuurwerk staat een hele hoge boete.

    Mocht ik hier iets onjuist zeggen dan hoor ik het graag.

    HN

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 november 2020
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    45
    Thanks
    18
    12 waarderingen in 8 posts
    Hoop ook dat die strafblad een bangmakerij is als student zijnde. Wil wel wat afsteken, maar kan het risico van een strafblad niet nemen. Die 100 euro boeit me niks dan maar een pot minder

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 september 2009
    Locatie
    Jacoba van Beierenlaan 1
    Berichten
    222
    Thanks
    147
    137 waarderingen in 61 posts
    Geen problemen met zon aantekening, ik heb hem ook maar dan op afsteken illegaal. Nog nooit problemen gehad met aanvraag vog. Laat staan legaal vuurwerk
    Alleen je collectie mag stunten!

  4. Deze 5 gebruikers waarderen VwStunter voor het bericht:


  5. #4
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.269 waarderingen in 3.001 posts
    Een boete vanaf €100 levert een aantekening op (tot dat bedrag dus niet, bv €95). Dat zal vrijwel zeker als overtreding gelden (staat 5 jaar) niet als misdrijf (staat 20-30jaar). Een VOG is een samenvatting/uittreksel van je Justitieel Documentatie Register en je overtreding zal daar dus 5 jaar op te zien zijn.

  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 november 2020
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    45
    Thanks
    18
    12 waarderingen in 8 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Een boete vanaf €100 levert een aantekening op (tot dat bedrag dus niet, bv €95). Dat zal vrijwel zeker als overtreding gelden (staat 5 jaar) niet als misdrijf (staat 20-30jaar). Een VOG is een samenvatting/uittreksel van je Justitieel Documentatie Register en je overtreding zal daar dus 5 jaar op te zien zijn.
    Maar staat er dan dat je een strafblad hebt door vuurwerk of staat er dan een hele andere benaming op? Want lijkt mij dat merendeel van de werkgevers geen probleem van maken als ze zien dat het door vuurwerk is en lachen hierom

  7. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 november 2011
    Berichten
    99
    Thanks
    59
    56 waarderingen in 25 posts
    Hoe zit het met vuurwerk vervoeren? Bijvoorbeeld als je uit DE zou inkopen en NL in gaat? Is dat dan ook verboden... onduidelijk.

  8. #7
    VWC-Lid San71's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2016
    Berichten
    1.034
    Thanks
    3.768
    1.122 waarderingen in 477 posts
    Aha, als die 5 jaar op je VOG blijft staan dan is het een mogelijkheid tot vervroegd pensioen. .

  9. Deze gebruiker waardeert San71 voor het bericht:


  10. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    38
    Thanks
    26
    14 waarderingen in 8 posts
    Kan ik een VOG krijgen ondanks een strafblad?

    Of u wel of geen VOG krijgt als u een strafblad heeft, is afhankelijk van de terugkijktermijn en de functie die u gaat uitoefenen.

    Geen strafblad/wel strafblad.

    U krijgt een Verklaring Omtrent Gedrag als u geen strafbaar feit heeft gepleegd dat voor de functie of het doel waar u een VOG voor aanvraagt relevant is. Als u in het verleden wel een strafbaar feit heeft gepleegd, dan kan het zijn dat u geen VOG krijgt. Bij een VOG-aanvraag wordt onderzoek gedaan naar uw justitiële verleden. Daarbij wordt het belang van de aanvrager afgewogen tegen het risico voor de samenleving. Hierbij wordt ook gekeken naar het doel van de aanvraag.

    De terugkijktermijnen.

    Als u wel een strafblad heeft, dan zijn terugkijktermijnen. Bij zedendelicten is de terugkijktermijn onbeperkt. Voor jongeren tot 23 jaar geldt een terugkijktermijn van 2 jaar. Echter vormen zedendelicten en zware geweldsdelicten hierop een uitzondering. Ernstige geweldsdelicten zijn delicten waar meer dan 6 jaar gevangenisstraf voor kan worden opgelegd. Bij sommige situaties is de terugkijktermijn langer van 4 jaar. Dit geldt ook voor jongeren tot 23 jaar.

    Voor personeel van de Dienst Justitiële Inrichtingen gelden de volgende terugkijktermijnen:

    Er zal dus bij de verwerking van uw aanvraag gekeken worden of u een justitieel verleden heeft of niet. Zo nee, dan zult u een VOG ontvangen. Zo ja, dan is dit afhankelijk van de terugkijktermijn en de functie (het risico voor de samenleving). Wilt u weten wat uw kansen op een VOG zijn ondanks een strafblad? Op watdevog.nl is meer informatie te vinden hierover.

    Of u wel of geen VOG krijgt als u een strafblad heeft, is afhankelijk van de terugkijktermijn en de functie die u gaat uitoefenen.

  11. Deze gebruiker waardeert 100.000k voor het bericht:


  12. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2020
    Berichten
    163
    Thanks
    242
    63 waarderingen in 40 posts
    De vraag is meer of je wel echt een strafblad krijgt.

    Ik denk dat de media prof en consu doormekaar haalt. Met f4 krijg je bijvoorbeeld ook geen reisvisum voor amerika.

    Ik heb een hele lijst aan bekeuringen gehad in me leven maar geen misdrijven.

  13. #10
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Zet je cake neer met een sterretje of een stukje aansteeklont met opengebroken shi shing. Stukkie fietsen en weer door. Geen bewijs niks.. GEWOON STOKEN !
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  14. Deze gebruiker waardeert dikkeeric voor het bericht:


  15. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2020
    Berichten
    163
    Thanks
    242
    63 waarderingen in 40 posts
    Ik ga niet moeilijk doen voor 100 euro boete die tijd heb ik gehad en accepteer ik ook gewoon.

  16. Deze 3 gebruikers waarderen HouseNation voor het bericht:


  17. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 september 2007
    Berichten
    704
    Thanks
    587
    578 waarderingen in 212 posts
    100 euro.... poeh dat is ongeveer 2% van het budget

  18. Deze gebruiker waardeert Tigers voor het bericht:


  19. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Wel word er van ieder boete een melding gemaakt in het justitieel documentatie register.
    zo heet het strafblad tegenwoordig.

  20. #14
    VWC-Lid MGMT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2006
    Berichten
    1.567
    Thanks
    840
    571 waarderingen in 288 posts
    Wanneer gaat dit in?
    Vuurwerk is een passie!

  21. #15
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    zo heet het strafblad tegenwoordig.
    Alles van €100,-- en hoger wordt daarin vermeld en is er een verschil tussen een delict en een overtreding.

  22. Deze gebruiker waardeert Pyroboy26 voor het bericht:


Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •