Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 17
  1. #1
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts

    Bemoediging voor alle liefhebbers

    Beste vuurwerkliefhebbers,

    Een heel zwarte periode. Er is geen legale mogelijkheid meer om onze passie voor vuurwerk te uiten. Er komt dan ook een dag dat een ieder van ons zal zeggen: “dit jaar steek ik geen vuurwerk meer af.” Maar vandaag is het niet die dag, morgen ook niet, de dag na morgen ook niet. Volgende week niet, volgende maand niet en volgend jaar ook niet.

    Wij zullen blijven strijden voor onze traditie. Wij zullen ons blijven verzetten tegen de relschoppers en vandalen die ons prachtige feest hebben gekaapt om hun ziekelijke sloopneigingen werkelijkheid te maken.

    Wij stoppen niet met het halen van het recht wat ons toe komt. De leugens regeren vandaag, de leugens regeren waarschijnlijk morgen ook nog, maar wij zullen vechten totdat de waarheid overwint. Wij zullen niet afhaken totdat er weer een legale mogelijkheid komt, voor iedereen, om vuurwerk af te steken.

    De politiek en de media geven de relschoppers en vandalen hun zin, zij krijgen aandacht en nog een wet om te breken. Dit alles terwijl de onschuldige burger, die netjes 100 rijdt op de snelweg, die zijn belastingen betaald, die het hele jaar zich aan de coronaregels heeft gehouden, ja die burger wordt door dit besluit gepakt.

    Wij zijn allemaal woedend om dit oneerlijke besluit. Maar wij moeten volhouden, en wij zullen ons niet laten verleiden tot walgelijk gedrag zoals slopen, misbruik van vuurwerk of rellen. Hoe erg het onrecht ook is, wij zijn beter dan hen die zich verlagen tot dat walgelijk gedrag en wij zijn beter dan hen die de relschoppers en vandalen hun zin geven.

    Tot slot: houd vol! Wij stoppen niet. Wij zullen op een fatsoenlijke wijze blijven strijden, totdat wij gerechtigheid hebben gekregen. Eerlijkheid duurt het langst, wij zullen de langste adem hebben. Deze jaarwisseling zal men gaan zien dat het niet aan de vuurwerkliefhebbers of het consumentenvuurwerk ligt. Laat ons vieren!

    Met vriendelijke groet,
    Daniël
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  2. Deze 22 gebruikers waarderen RandomDaniel voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Ik weet niet zo goed hoe we ons als liefhebbers moeten opstellen. Gaan we braaf niets afsteken? Of gaan we juist he-le-maal los? Ik denk namelijk dat het flink mag knterren in het land de komende weken, zodat er wordt ingezien dat een verbod dus niet werkt.

    Maar is dat wel verstandig?

  4. Deze 2 gebruikers waarderen Avalanche voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid Vuurwerk Huizen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 oktober 2013
    Locatie
    Huizen
    Berichten
    1.208
    Thanks
    633
    2.775 waarderingen in 796 posts
    Met pijn in mijn hart en de tranen in mijn ogen heb ik het nieuws gelezen.
    Al 29 jaar is de vuurwerkverkoop een deel van mijn leven en ik weet gewoon niet hoe december er zonder vuurwerk uitziet.

    @Avelanche ik zal mee braaf gedragen aangezien het voor mij meer consequenties kan hebben als ik wel afsteek en dat is ook niet de bedoeling.
    Wel hoop ik dat we ons op een goede manier kunnen laten zien aan de rest van het land!

    Iedereen die de afgelopen weken op welke manier zijn steentje heeft bijgedragen om dit vonnis anders te laten uitpakken, thx hiervoor namens een liefhebber en dealer!
    www.vuurwerkhuizen.nl

  6. Deze 15 gebruikers waarderen Vuurwerk Huizen voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  7. #4
    VWC-Lid San71's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2016
    Berichten
    1.034
    Thanks
    3.768
    1.122 waarderingen in 477 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerk Huizen Bekijk bericht
    Met pijn in mijn hart en de tranen in mijn ogen heb ik het nieuws gelezen.
    Al 29 jaar is de vuurwerkverkoop een deel van mijn leven en ik weet gewoon niet hoe december er zonder vuurwerk uitziet.

    @Avelanche ik zal mee braaf gedragen aangezien het voor mij meer consequenties kan hebben als ik wel afsteek en dat is ook niet de bedoeling.
    Wel hoop ik dat we ons op een goede manier kunnen laten zien aan de rest van het land!

    Iedereen die de afgelopen weken op welke manier zijn steentje heeft bijgedragen om dit vonnis anders te laten uitpakken, thx hiervoor namens een liefhebber en dealer!
    Bedankt voor je snelle antwoord hier op het forum Patrick. En gedraag je inderdaad maar braaf, er komt een kleine aan, dat is even belangrijker. Bestelling komen we vast wel uit. We hebben het er nog wel over.

  8. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 augustus 2007
    Berichten
    796
    Thanks
    346
    341 waarderingen in 188 posts
    Mooie woorden Daniel en bewonderenswaardig. Ik zelf sta er momenteel nog even niet zo strijdvaardig en hoopvol in als jij maar hoop mij daar wel op den duur bij te kunnen aansluiten.

  9. Deze gebruiker waardeert pyro-freak voor het bericht:


  10. #6
    VWC-Lid Micks's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juli 2019
    Berichten
    957
    Thanks
    1.162
    759 waarderingen in 329 posts
    We hebben even nodig om de klap te boven te komen. De wroeging overheerst. Het is niet eerlijk, het is een vuil spelletje geweest. Dat weten wij. Het is wellicht nu ook aan ons liefhebbers, de winkeliers en de importeurs om deze traditie weer groot te maken. We komen er wel, daar heb ik vertrouwen in.

  11. Deze 5 gebruikers waarderen Micks voor het bericht:


  12. #7
    VWC-Lid bryan613's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2009
    Berichten
    402
    Thanks
    211
    114 waarderingen in 76 posts
    Helaas mannen, strijdend ten onder (voor dit jaar). Heads up en volgend jaar halen we het dubbel en dwars in. Hou vol! Zoals Daniël aangeeft: wij zullen de langste adem hebben..

  13. Deze gebruiker waardeert bryan613 voor het bericht:


  14. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Westland
    Berichten
    1.511
    Thanks
    1.805
    622 waarderingen in 323 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Ik weet niet zo goed hoe we ons als liefhebbers moeten opstellen. Gaan we braaf niets afsteken? Of gaan we juist he-le-maal los? Ik denk namelijk dat het flink mag knterren in het land de komende weken, zodat er wordt ingezien dat een verbod dus niet werkt.

    Maar is dat wel verstandig?
    een dikke cake/compound oid om 0000 als statement.

    maar defensief knallen gaat niets helpen denk ik

  15. #9
    VWC-Lid Goldpyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 oktober 2014
    Locatie
    Midden Nederland
    Berichten
    607
    Thanks
    1.250
    512 waarderingen in 199 posts
    Of het een stille of luidruchtige jaarwisseling wordt, het wordt toch misbruikt voor een definitief verbod. Gewoon lekker knallen om 00:00 dus. Proberen te genieten zover het nog kan.....
    -FireworksHolland-

  16. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2020
    Berichten
    163
    Thanks
    242
    63 waarderingen in 40 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bryan613 Bekijk bericht
    Helaas mannen, strijdend ten onder (voor dit jaar). Heads up en volgend jaar halen we het dubbel en dwars in. Hou vol! Zoals Daniël aangeeft: wij zullen de langste adem hebben..
    Als er een volgend jaar met vuurwerk komt

    Er komen verkiezingen aan. Ik ga er niet van uit.

    Dit jaar ga ik het oud en nieuw verhaal in nederland afsluiten, ik zet er een punt achter.

    Komende jaren lekker op vakantie.

  17. #11
    VWC-Lid RIK777's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 december 2007
    Locatie
    haarlemmermeer
    Berichten
    532
    Thanks
    394
    286 waarderingen in 97 posts
    Het is heel simpel, ze hebben nu gezegd dat het alleen voor dit jaar is. Mocht er volgend jaar gezeik komen voor een verbod, dan mag de vuurwerkbranche zich echt wel laten horen! En dan halen we alsnog vuurwerk uit Duitsland en België. Wij zijn niet te stoppen.

  18. #12
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Gewoon stoken, zeker vanaf 18:00, alsof je van niks weet. Ik heb zelf geen tv of smartphone. Tja sorry ik wist het niet. Doorstoken is in mijn ogen braaf.
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  19. Deze gebruiker waardeert dikkeeric voor het bericht:


  20. #13
    VWC-Lid MGMT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2006
    Berichten
    1.567
    Thanks
    840
    571 waarderingen in 288 posts
    Helaas. Ik vermoed dat dit het laatste zetje is richting een permanent totaalverbod. We leven in een wereld waar niets meer mag en niets je meer gegund is. Ik merk dat ik echt moeite heb om het te verwerken. De laatste dagen heb ik geen producttopics meer bekeken en ben ik wat afzijdig geweest. Ik hoop dat we elkaar hier een beetje door de moeilijke tijd heen kunnen helpen, want wat wij voelen begrijpen "buitenstaanders" niet. Stay safe!
    Vuurwerk is een passie!

  21. Deze 3 gebruikers waarderen MGMT voor het bericht:


  22. #14
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Ik heb vandaag vuurwerk asiel aangevraagd in Duitslandik heb als oudere stoker de goede tijden gezien maar mijn vuurwerkvlag hangt nu halfstok.

  23. Deze gebruiker waardeert chappie voor het bericht:


  24. #15
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    Ja jongens/freaks het is verschrikkelijk balen voel me belazerd en bedonderd maar voel mee met de freaks en importeurs echt klote dit!! Maar we geven niet op en sluiten onze traditie in de armen, dat grijpt niemand af. Volgt er weer gezeik richting oudjaar 2021 door de boomknuffelaars/groene draken dan moeten we daar keihard tegen in gaan!! We laten ons niet piepelen...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •