Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 91
  1. #61
    VWC-Lid RickGAE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2013
    Berichten
    3.498
    Thanks
    2.548
    1.540 waarderingen in 802 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Edraket0802 Bekijk bericht
    Klopt! Buiten het hele compensatieverhaal om zijn ze gewoon verplicht om het volledige bedrag terug te storten. Dit mbt de wet koop op afstand. Een ieder zal zijn of haar keuze maken qua laten staan tot volgend jaar of geld terug. Het is heel lullig maar dit valt ook onder ondernemersrisico.
    Niet alleen vanwege de wet koop op afstand. Je hebt een overeenkomst om op 29 december je bestelling af te halen, als de ondernemer om wat voor reden dan ook die overeenkomst niet kan na komen heb je ook recht op geld terug.

  2. Deze 2 gebruikers waarderen RickGAE voor het bericht:


  3. #62
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2014
    Berichten
    983
    Thanks
    954
    875 waarderingen in 395 posts
    Klopt! Alleen in dat geval zou hij zich kunnen beroepen op het feit dat het buiten zijn macht ligt door de maatregelen.

  4. #63
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Edraket0802 Bekijk bericht
    Klopt! Alleen in dat geval zou hij zich kunnen beroepen op het feit dat het buiten zijn macht ligt door de maatregelen.
    is daar een werkelijke clausule voor waarin dat is vastgelegd? "Overmacht"?

  5. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


  6. #64
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2014
    Berichten
    983
    Thanks
    954
    875 waarderingen in 395 posts
    Geen idee... vast wel! Maar dat doet er eigenlijk ook niet toe omdat de wet koop op afstand sowieso van toepassing is.

  7. Deze 2 gebruikers waarderen Edraket0802 voor het bericht:


  8. #65
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 september 2011
    Berichten
    333
    Thanks
    134
    295 waarderingen in 109 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Edraket0802 Bekijk bericht
    Geen idee... vast wel! Maar dat doet er eigenlijk ook niet toe omdat de wet koop op afstand sowieso van toepassing is.
    Die wet bestaat al een paar jaar niet meer.

  9. Deze gebruiker waardeert PaulL1985 voor het bericht:


  10. #66
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2014
    Berichten
    983
    Thanks
    954
    875 waarderingen in 395 posts
    Heet nu anders maar komt op hetzelfde neer.

  11. #67
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2020
    Berichten
    163
    Thanks
    242
    63 waarderingen in 40 posts
    Ik wil gewoon me geld terug.

    Als de jaarwisseling een beetje normaal verloopt en ik er weer eem beetje vertrouwen en zin in heb. Dan weet ik ook precies welke winkels in mijn ogen betrouwbaar zijn.

    Sowieso leuk, januari lekker bestellen en dit rotjaar vergeten.

  12. Deze gebruiker waardeert HouseNation voor het bericht:


  13. #68
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2014
    Berichten
    983
    Thanks
    954
    875 waarderingen in 395 posts
    https://www.consumentenbond.nl/jurid...ische-aankopen

    Hier staat alles! Met de kanttekening dat vuurwerk niet onder de uitgezonderde producten valt. Dus alles wat in het artikel staat is dus ook nu van toepassing

  14. #69
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 september 2011
    Berichten
    333
    Thanks
    134
    295 waarderingen in 109 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Edraket0802 Bekijk bericht
    https://www.consumentenbond.nl/jurid...ische-aankopen

    Hier staat alles! Met de kanttekening dat vuurwerk niet onder de uitgezonderde producten valt. Dus alles wat in het artikel staat is dus ook nu van toepassing
    Ik zou er niet van uitgaan dat vuurwerk niet onder de uitzonderingen valt, het zijn voorbeelden die er staan. Vuurwerk en de verkoop ervan maken het ingewikkeld, omdat het maar drie dagen per jaar verkocht mag worden. Ik zou hier niet gaan voor een herroeping.

    Er is voldoende andere grond om de koop te ontbinden.

  15. #70
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2014
    Berichten
    983
    Thanks
    954
    875 waarderingen in 395 posts
    Nee het mag maar 3 dagen geleverd worden. Heb hier vorig jaar een issue mee gehad met een winkel.
    Maar na juridisch advies bleek dat dit ook voor vuurwerk zo is.
    De winkel kiest er namelijk ook zelf voor om het ruim van te voren online aan te bieden.

    Feit blijft dat ik er vanuit ga dat de meeste winkels wel met de juiste oplossingen komen. En logisch dat ze daar nu even tijd voor nodig hebben

  16. #71
    VWC-Lid RickGAE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2013
    Berichten
    3.498
    Thanks
    2.548
    1.540 waarderingen in 802 posts
    Klopt, ik heb al even wat juridisch advies ingewonnen, voor vuurwerk geldt geen uitzondering op deze wet. Je hebt gewoon recht op geld retour.

  17. #72
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Om Vwoutlet beetje te helpen, zij hebben in hun voorwaarden dit staan:

    "Annuleren

    Bij het annuleren van een bestelling wordt 15% van het order bedrag ingehouden als zijnde verwerkingskosten"

    Niet nader genoemd annulering door koper of verkoper. Hoe zou dit voor hen uitpakken? Gaat kopersbescherming daar overheen of kunnen ze die genoegdoening aftrekken voor tot restitutie over te gaan?

  18. #73
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2014
    Berichten
    983
    Thanks
    954
    875 waarderingen in 395 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Om Vwoutlet beetje te helpen, zij hebben in hun voorwaarden dit staan:

    "Annuleren

    Bij het annuleren van een bestelling wordt 15% van het order bedrag ingehouden als zijnde verwerkingskosten"

    Niet nader genoemd annulering door koper of verkoper. Hoe zou dit voor hen uitpakken? Gaat kopersbescherming daar overheen of kunnen ze die genoegdoening aftrekken voor tot restitutie over te gaan?
    Nee mag niet! Het volledig betaalde bedrag moet teruggestort worden.

  19. Deze 2 gebruikers waarderen Edraket0802 voor het bericht:


  20. #74
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 september 2011
    Berichten
    333
    Thanks
    134
    295 waarderingen in 109 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RickGAE Bekijk bericht
    Klopt, ik heb al even wat juridisch advies ingewonnen, voor vuurwerk geldt geen uitzondering op deze wet. Je hebt gewoon recht op geld retour.
    Dat is makkelijk zeggen. Maar volgens mij is er tot op heden geen jurisprudentie mbt vuurwerk en kopen op afstand. Dat betekent dat, indien een verkoper niet over wil gaan tot restitutie als je het koop op afstand argument gebruikt, je er een zaak van moet maken. Kort gezegd: de rechter gaat dan besluiten of vuurwerk wel of niet onder koop op afstand valt. Het is de taak van de rechter om te interpreteren wat de bedoeling van de wetgever is. Juridisch advies bij een juridisch loket of consuwijzer is dan niet voldoende.

    Nogmaals, koop ontbinden kan ook heel eenvoudig op basis van andere argumenten als koop of afstand. Je hebt een overeenkomst om je bestelde vuurwerk dit jaar af te halen op 29, 30 of 31 december 2020. De verkoper kan dit, door omstandigheden niet waarmaken, et voila: je kunt je overeenkomst ontbinden.

    Maar dit is puur juridisch, ik zou er zelf voor kiezen om even rustig af te wachten en ondernemers de tijd geven een en ander uit te zoeken. Zij zijn hier niet zo goed door overvallen als ons en voor hun gaat het om heel andere bedragen dan onze individuele bestellingen. Niet elke ondernemer is in staat dat gelijk terug te betalen. Mocht iedereen nu gelijk op de stoep staan om zijn ordertje terug te laten betalen heb je ook nog kans dat er ondernemers zijn die geen andere mogelijkheid zien een faillissement aan te vragen.

    Ik snap best dat je, als er in je gemeente een verbod dreigt vanaf volgend jaar, gewoon je geld terug wil. Zo zit ik er zelf ook in, maar geef het wat tijd. Maar als je het dan wil doen, gebruik dan in ieder geval de juiste argumenten. Ik blijf erbij dat een koop op afstand argument voor de verkoper discutabel kan zijn en als het tot een zaak komt kan dat nog wel eens een andere uitkomst hebben.

    Potverdorie, heb ik toch nog wat aan die rechtenstudie gehad.

  21. Deze gebruiker waardeert PaulL1985 voor het bericht:


  22. #75
    VWC-Lid RickGAE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2013
    Berichten
    3.498
    Thanks
    2.548
    1.540 waarderingen in 802 posts
    Bedankt voor het advies, PaulL1985. Ik geef de verkopers zeker zelf eerst de kans om het op te lossen. Ik hoop niet dat het nodig gaat zijn, maar als verkopers echt moeilijk gaan doen over geld retour dan heb ik eventueel een rechtsbijstandverzekering, die zullen vast wel weten hoe ze het best een zaak er van kunnen maken.

  23. Deze gebruiker waardeert RickGAE voor het bericht:


Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •