Banner Rubro Vuurwerk - Rubro.nl

Bekijk resultaten enquête: Ga jij je bestellingen annuleren?

Aantal stemmers
161. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ja, ik ga annuleren.

98 60,87%
  • Nee, ik wil dit vuurwerk ook volgend jaar.

50 31,06%
  • Nee, ik ben bang dat de winkels anders omvallen.

13 8,07%
Pagina 4 van 8 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 111
    VWC-Lid MGMT's schermafbeelding
    Thanks
    871
    In Nederland annuleer ik alles, en wil ik mijn geld terug.

In Duitsland ligt dat toch anders. Ik denk dat ik mijn rondje maak en het opsla tot volgend jaar.
    14e jaar VWC!

VWC-Lid vuurwerkpro's schermafbeelding
    Thanks
    34
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyrothijsje Bekijk bericht
    Jij bent pas een pannenkoek,
    Die 40 miljoen is toch niet voor het vuurwerk ansich. Puur compensatie voor inkomstenderving opslag transport enz. Volgend jaar kunnen ze het toch nog verkopen zoals nu gezegd wordt
    Ja en waar moet die man van leven dan ? hij moet zijn geld in 3 dagen verdienen om een jaar te leven. Die 3 dagen verdampen nu.

1 jaar vuurwerk inkopen 2 jaar vuurwerk opslag beetje pech 2 jaar promotie kosten als die dit jaar al gemaakt zijn plus de extra opslag kosten van het vuurwerk wat al is ingekocht en nu dus niet meer in de bunkers past en de daarbij behorende transport kosten.

Kosten zijn dus hoger dan normaal over die 2 jaar ontbreken er 3 verkoop dagen en dan moet 40 miljoen kosten dekkend zijn?

Het is het totaal plaatje de omzet van 70 miljoen dekt alle kosten en eten voor de ondernemer. je krijgt er 40 miljoen voor terug dan mis je al 30 miljoen. Je inkoop is volgend jaar beperkt maar de kosten zijn wel hoger doordat je nu met je vuurwerk blijft zitten.

Geef de verkoper even tijd om er achter te komen wat dit voor hem betekend stel vervolgens de vraag wat is er mogelijk en kijk dan of je geld terug vraag.

Het is simpel als ik geen geld heb om te eten koop ik geen vuurwerk. van dat geld wat ik aan vuurwerk uit geeft kan die ondernemer eten. dus omdat we geld over hebben gunnen we die man zijn eten maar we laten hem direct sterven om zelf andere luxe dingen te doen met dat geld wat we al hadden uit gegeven
    365 days a year pyromaniac

3. The Following User Says Thank You to vuurwerkpro For This Useful Post:

VWC-Lid Brainiac's schermafbeelding
    Thanks
    231
    Thanked 1.165 Times in 396 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpro Bekijk bericht
    Het is simpel als ik geen geld heb om te eten koop ik geen vuurwerk. van dat geld wat ik aan vuurwerk uit geeft kan die ondernemer eten. dus omdat we geld over hebben gunnen we die man zijn eten maar we laten hem direct sterven om zelf andere luxe dingen te doen met dat geld wat we al hadden uit gegeven
    De vuurwerkverkoop is inderdaad vaak net dat extra beetje omzet die een ondernemer nodig heeft om zijn hoofd boven het water te houden. Dat betekent echter niet dat wij als consumenten vuurwerk kopen enkel om die arme ondernemer te steunen. De consument is geen liefdadigheidsinstelling. Natuurlijk niet.

Wij kopen vuurwerk in eerste instantie voor onszelf, voor ons eigen plezier. Dat er een hoop sympathieke ondernemers zijn die leuke acties voor ons bedenken doet daar niets aan af. Wanneer levering niet plaats mag vinden is het niet meer dan logisch dat de consument graag zijn geld terug wil om dat geld elders te besteden. Het gaat voor de gemiddelde forumgebruiker niet om tientjes maar om honderden misschien zelfs duizenden euro's. En ja, wanneer alle klanten terugbetaald moeten worden heeft ongetwijfeld als gevolg dat er ondernemers om zullen vallen maar dat ia natuurlijk niet de schuld van de consument. Het is de overheid die je hiervoor voor boos aan mag kijken.

Dat weet je zelf natuurlijk ook heel erg goed.

VWC-Lid mikeole's schermafbeelding
    Thanks
    25
    Thanked 1.100 Times in 251 Posts
    Ik hoop dat jullie de branche blijven steunen en daar waar kan vouchers kunnen accepteren.
    De branche gaat een hele zware tijd tegemoet.

Stel dat 2 januari webshops weer online gaan, zijn jullie dan al bereid vuurwerk te bestellen of is dit te vroeg?

VWC-Lid Joxer's schermafbeelding
    Thanks
    40
    Mijn belang zit hem meer in het feit of een bedrijf overeind blijft en niet ten onder gaat. Dan laat ik alles staan voor volgend jaar, maar dan heb je weer te maken met de overheid (is dit een tijdelijk verbod of een definitief verbod). Alles is nog vers, tis een paar uur geleden besloten...
    Wacht eerst rustig af!
    Kruit zit in je bloed!

VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Thanks
    3.791
    Thanked 3.767 Times in 1.442 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mikeole Bekijk bericht
    Ik hoop dat jullie de branche blijven steunen en daar waar kan vouchers kunnen accepteren.

Stel dat 2 januari webshops weer online gaan, zijn jullie dan al bereid vuurwerk te bestellen of is dit te vroeg?
    Dat ligt er aan, wel als ik de zekerheid krijg dat ik de bestelling kan annuleren in het geval van weer een verbod of een totaalverbod. Als ik die zekerheid heb, dan is het goed voor mij.
    Ook bekend als Pyrozfears!

8. The Following User Says Thank You to RandomDaniel For This Useful Post:

VWC-Lid mikeole's schermafbeelding
    Thanks
    25
    Thanked 1.100 Times in 251 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joxer Bekijk bericht
    Mijn belang zit hem meer in het feit of een bedrijf overeind blijft en niet ten onder gaat. Dan laat ik alles staan voor volgend jaar, maar dan heb je weer te maken met de overheid (is dit een tijdelijk verbod of een definitief verbod). Alles is nog vers, tis een paar uur geleden besloten...
    Wacht eerst rustig af!
    In de brief van het ministerie staat dat het echt eenmalig is. Alles wat er dit jaar mis zou gaan, heeft in principe niets te maken met consumenten vuurwerk...

VWC-Lid NiekB's schermafbeelding
    Thanks
    303

Te vroeg.... maar dat is een 'op dit moment' reactie... zal wel een afwachtende houding nemen volgend jaar.

VWC-Lid
    Thanks
    0
    Kunnen bestellingen ook gewoon blijven staan voor 2021?

VWC-Lid vuurwerkboy023's schermafbeelding
    Thanks
    228
    In de brief van het ministerie staat dat het echt eenmalig is. Alles wat er dit jaar mis zou gaan, heeft in principe niets te maken met consumenten vuurwerk...
    Ja maar ik zit toch met een grote ? Vraagteken hoor... er komen nieuwe verkiezingen aan volgend jaar en wie kan mij dan garanderen dat het echt eenmalig is. Onze regering kennende zal zo'n regeltje op een A4 hun niet tegenhouden

13. The Following User Says Thank You to vuurwerkboy023 For This Useful Post:

VWC-Lid spanischcracker's schermafbeelding
    Thanks
    702
    Thanked 1.091 Times in 293 Posts
    Ik denk dat zolang de VVD aan de macht is(en met de huidige peilingen gaat dat ook weer gebeuren) wij ons voor komend jaar geen zorgen hoeven te maken.

Waar ik me wel een klein beetje zorgen over maak is de winkels zelf. Bestaan die volgend jaar nog wel?
    Maar opzich is het allemaal al geld wat is uit gegeven dus mocht dat het geval zijn mis ik het ook niet ondanks dat het toch aardig wat is...

Ik wacht gewoon even af waar de winkels zelf mee komen!

15. The Following User Says Thank You to spanischcracker For This Useful Post:

VWC-Lid gwgwgw's schermafbeelding
    Thanks
    244
    Thanked 1.183 Times in 387 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spanischcracker Bekijk bericht
    Ik denk dat zolang de VVD aan de macht is(en met de huidige peilingen gaat dat ook weer gebeuren) wij ons voor komend jaar geen zorgen hoeven te maken.
    VVD is nu ook aan de macht
    https://www.youtube.com/watch?v=zOYYvapNpT4&t=80s

VWC-Lid
    Thanks
    13
    Ik annuleer zelf niks maar wacht even af waar de winkels mee komen. Van 1 van de 3 al bericht gehad dat het geld wordt teruggestort. Van de andere 2 heb ik er vertrouwen in dat het netjes wordt opgelost. Mijn doel is wel al m'n geld terug te krijgen. Gaat om nog zo'n 400 euro wat denk ik in het niet valt bij een hoop anderen maar ik vind het veel geld. Ik vertrouw er niet op dat dit verbod eenmalig is.

VWC-Lid RickGAE's schermafbeelding
    Thanks
    2.502
    Thanked 1.455 Times in 793 Posts

Ik ga persoonlijk echt wachten tot er duidelijkheid is over het mogelijke gemeentelijke verbod hier...

VWC-Lid FlashGordon's schermafbeelding
    Thanks
    125
    Had bewust al even afgewacht met bestellen in NL tot er meer duidelijkheid was.
    Ga nu online ff kijken wat de Duitse winkels zoal voor moois aanbieden...
    Ben het vertrouwen in de Nederlandse politiek nu helemaal kwijt, ze weten écht niet meer waar ze mee bezig zijn nu.
    Kans is groot dat er volgend jaar ook geen vuurwerk mag, omdat er ook dan nog steeds "Corona-angst" gebruikt gaat worden om de massa door de strot te duwen.
    Mooi is dat in de Duitse grondwet is vastgelegd dat; vuurwerk afsteken met nieuwjaar een publiekelijk volksvermaak is en dit een uiting van publieksvreugde is waar wettelijk niet aan te tornen valt.(volgens mij ook al eens hier op het forum voorbijgekomen)
    Dus oliebollen en Champagne én uiteraard vuurwerk mee de grens over om daar het nieuwe jaar in te luiden en een hele DIKKE vinger naar de Linkse Nederlandse politiek op te steken.

Pagina 4 van 8 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten