Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 4 van 15 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 225
  1. #46
    VWC-Lid hardcore0438's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.243
    Thanks
    799
    1.516 waarderingen in 528 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Afcajax Bekijk bericht
    Zit ik ook aan te denken. Echter zit Duitsland tot begin december ook nog in een lockdown. Maar ik hou het wel in de gaten. Dan pak ik een hotelletje bij Düsseldorf. Gaan we een dagje shoppen, kofferbak volladen, de 31ste overdag naar de dierentuin met de kids en dan in de avond gewoon lekker op straat stoken bij het hotel.

    In Duitsland doen ze niet zo moeilijk met böllerei. Volgens mij mag je daar de 31ste vanaf de avond ook stoken en als je de volgende dag restjes heb dan mag je die ook nog opmaken tot 18.00. Alleen vooraf even checken of je niet in een verbodszone zit, want dit gelden wel op sommige plaatsen :P

    Hier zijn de regels van Düsseldorf. In principe mag er 2 dagen geknald worden:
    https://www.duesseldorf.de/medienpor...zuenden-6.html

    Je mag niet in de buurt van kerken, ziekenhuizen, kwetsbare gebouwen, etc knallen. Alleen Duits goedgekeurd vuurwerk en de algemene afsteekregels in acht nemen.

    In de Alstadt (het historische centrum) geldt een verbod.

    Bijlage 57242

    Deze zin is met name typerend voor de houding in Duitsland t.o.v. vuurwerk:

    Die Feuerwehr möchte niemandem das Abschießen von Feuerwerk verbieten
    'De brandweer wil graag niemand het afschieten van vuurwerk verbieden'
    Hou er ook rekening mee dat vuurwerk vanaf altstad langs de gehele prommenade (dus nog tot na de radiotoren en brug) ook verboden is. Wij zaten vorig jaar op hotel daar en overal hingen borden. En die duitsers houden zich daar ook strikt aan.
    ffffffffff

  2. #47
    VWC-Lid Exchange's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2011
    Berichten
    382
    Thanks
    642
    796 waarderingen in 210 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Ik denk dat een land in deze zware tijden van en met corona, alles mag toepassen om het virus in te dammen. Ik betwijfel dan ook ten zeerste dat de EU hier iets over te "zeggen" heeft.
    Dat heb je juist, een land hoeft niet veel te doen om een vuurwerkverbod te motiveren. Wat echter het verschil is dat we dit niet aanpakken op het gebied van ‘ze mogen dit niet doen’. We wat willen is aantonen dat de spoedprocedure in Brussel (bij de EU, dus) ongegrond is en er geen noodzaak is tot het volgen van die genoemde spoedprocedure.

    De normale procedure kent namelijk een stand-still. Een periode waarin belanghebbenden kunnen reageren en waarbinnen de wet niet al gewijzigd kan worden. Dat zou betekenen dat wanneer dit alles niet onder de spoedprocedure kan, de stand-still wordt toegepast en de regering dit verbod pas ver​ na oud en nieuw kan doorvoeren.

  3. Deze 3 gebruikers waarderen Exchange voor het bericht:


  4. #48
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.271 waarderingen in 3.003 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Ik denk dat een land in deze zware tijden van en met corona, alles mag toepassen om het virus in te dammen. Ik betwijfel dan ook ten zeerste dat de EU hier iets over te "zeggen" heeft.
    Klopt. De coronawet is ook binnen EU-regelgeving netjes doorgedramd en biedt heel veel ruimte. Soort staat van beleg, feitelijk.

  5. #49
    VWC-Lid Exchange's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2011
    Berichten
    382
    Thanks
    642
    796 waarderingen in 210 posts
    Op deze webpagina staat informatie over de notificatieprocedure in Brussel. Hierin ook opgenomen de 3 maanden stand-still en de mogelijkheid tot het doorlopen van een spoedprocedure.

    De commissie verantwoordelijk voor de notificaties beslist of er voldoende reden is tot een spoedprocedure.
    https://ec.europa.eu/growth/tools-da...ure-in-brief1/

    EDIT: in het Nederlands:
    https://ec.europa.eu/growth/tools-da...ure-in-brief1/

  6. Deze gebruiker waardeert Exchange voor het bericht:


  7. #50
    VWC-Lid Asyria's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2012
    Locatie
    Noordwijk
    Berichten
    35
    Thanks
    40
    153 waarderingen in 19 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exchange Bekijk bericht
    Helaas niet, maar kan prima kaas maken van wetten en wetteksten. Als ik het zo zag is Horsetail dat wel, dus volgens mij hebben we genoeg slagkracht in huis op dit forum ;)
    Ik heb in een grijs verleden mijn papiertje HBO Rechten behaald maar ben uiteindelijk in een hele andere sector aan de slag gegaan. Het is allemaal enigszins verwaterd maar mochten jullie een extra blik of een paar extra handen nodig hebben dan hou ik mij aanbevolen!

    Wellicht makkelijker om een WhatsApp Groep of eventueel Discord servertje op te zetten als we er echt werk van willen maken .

  8. #51
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 november 2012
    Berichten
    227
    Thanks
    415
    138 waarderingen in 74 posts
    Heet het kans van slagen om hier tegen in te gaan dan? Aangezien het allemaal in korte tijd geregeld moet worden dan.

  9. #52
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 september 2018
    Berichten
    1.039
    Thanks
    238
    490 waarderingen in 236 posts
    Wat ik graag zou willen weten is mag ik nou mijn bestelling in duitsland ophalen?
    Ik heb het lang voordat er over een verbod werd gepraat al besteld en betaald.

  10. #53
    VWC-Lid Asyria's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2012
    Locatie
    Noordwijk
    Berichten
    35
    Thanks
    40
    153 waarderingen in 19 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kevin1992 Bekijk bericht
    Heet het kans van slagen om hier tegen in te gaan dan? Aangezien het allemaal in korte tijd geregeld moet worden dan.
    Kans van slagen heeft het zeker, als goed onderbouwd aangetoond kan worden dat de gronden voor de wetgeving omtrend het verbod niet voldoende aanwezig zijn om een spoedprocedure te waarborgen dan kan het verbod niet op deze korte termijn ingevoerd worden.

    Met de reacties vanuit de Politieagenten, Zorgmedewerkers en het fragment van Dhr. Gommers gisterenavond is all aangetoond dat het beoogde resultaat van het verbod niet behaald zal worden.

  11. Deze gebruiker waardeert Asyria voor het bericht:


  12. #54
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 juli 2013
    Berichten
    510
    Thanks
    374
    822 waarderingen in 210 posts
    Denk dat dit nog ons enigste klein juridisch lichtpunt is daar de “ruil” al gedaan is in het kabinet.
    Maar hoe, wie, waar, wanneer?

  13. #55
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2012
    Berichten
    1.637
    Thanks
    1.020
    1.407 waarderingen in 558 posts
    Hmmm ze gooien het gewoon op gevaar voor de gezondheid en gebruiken Corona als ernstige omstandigheid. Appeltje eitje. Denk niet dat ze bij de Europese Commissie in de precieze cijfers gaan duiken en daar een oordeel over vellen.

  14. #56
    VWC-Lid fompert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2016
    Locatie
    Westland
    Berichten
    1.973
    Thanks
    2.153
    2.986 waarderingen in 986 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exchange Bekijk bericht
    Op deze webpagina staat informatie over de notificatieprocedure in Brussel. Hierin ook opgenomen de 3 maanden stand-still en de mogelijkheid tot het doorlopen van een spoedprocedure.

    De commissie verantwoordelijk voor de notificaties beslist of er voldoende reden is tot een spoedprocedure.
    https://ec.europa.eu/growth/tools-da...ure-in-brief1/

    EDIT: in het Nederlands:
    https://ec.europa.eu/growth/tools-da...ure-in-brief1/
    Rete-interessante kost dit. Het komt er dus op neer dat NL moet verzoeken om de spoedprocedure toe te passen en dat de EC dit moet goedkeuren. Gelet op de uitspraken van Gommers, die duidelijk heeft laten blijken dat corona nu wordt misbruikt om een vuurwerkverbod er doorheen te drukken, wat dus bevestigt dat het kabinet zich baseert op kulargumenten, acht ik het niet onwaarschijnlijk dat de EC nul op het request geeft. Uiteraard is de wens de vader van de gedachte, maar ik put hier toch wat hoop uit.

    Mijn advies aan de vuurwerkbranche is dan ook om dit aan te vechten bij de EC. Iedere vorm van gefundeerde vertraging van het proces kan ertoe leiden dat NL het niet voor elkaar krijgt om aanpassing van de regelgeving tijdig voor elkaar te krijgen.
    Well, that depends...

  15. Deze 7 gebruikers waarderen fompert voor het bericht:


  16. #57
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2020
    Berichten
    163
    Thanks
    242
    63 waarderingen in 40 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rico Bekijk bericht
    Hmmm ze gooien het gewoon op gevaar voor de gezondheid en gebruiken Corona als ernstige omstandigheid. Appeltje eitje. Denk niet dat ze bij de Europese Commissie in de precieze cijfers gaan duiken en daar een oordeel over vellen.

    In brussel werken alleen maar 'regeltjes xijn regeltjes figuren'

    Ben benieuwd.

  17. #58
    VWC-Lid Exchange's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2011
    Berichten
    382
    Thanks
    642
    796 waarderingen in 210 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rico Bekijk bericht
    Hmmm ze gooien het gewoon op gevaar voor de gezondheid en gebruiken Corona als ernstige omstandigheid. Appeltje eitje. Denk niet dat ze bij de Europese Commissie in de precieze cijfers gaan duiken en daar een oordeel over vellen.
    Corona is ernstig, maar niet onverwacht nu. We leven al meer dan 10 maanden met het virus dus dit komt niet uit de lucht vallen. Er zou voldoende ruimte zijn geweest om dit op een ‘nette manier’ af te handelen gedurende het jaar. Nu er zoveel twijfel is over het nut bij vooraanstaanden is ook de noodzaak redelijk afgezwakt.

    Het is dus goed mogelijk dat er idd nul op het rekest komt, zoals Fompert dat schetst. Er ligt hier inderdaad een handschoen die de branche moet oprapen: juridisch ten strijde richting Brussel. Ok wij als freaks kunnen wat bijdragen, daaraan werk ik nog.

  18. #59
    VWC-Lid Roald's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2015
    Berichten
    970
    Thanks
    156
    860 waarderingen in 351 posts
    Geloof dat Niels al een jurist van de pvv gemailt heeft

  19. #60
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 december 2014
    Berichten
    233
    Thanks
    21
    85 waarderingen in 49 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boller Bekijk bericht
    Wat ik graag zou willen weten is mag ik nou mijn bestelling in duitsland ophalen?
    Ik heb het lang voordat er over een verbod werd gepraat al besteld en betaald.
    Hier de reactie daarop.

    https://twitter.com/Politie/status/1...643592193?s=20

Pagina 4 van 15 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •