Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 11 van 15 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 165 van 225
  1. #151
    VWC-Lid vuurvent's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 februari 2012
    Locatie
    Lisserbroek
    Berichten
    1.045
    Thanks
    1.729
    2.628 waarderingen in 723 posts
    [QUOTE]



    Daar gaan we weer
    De enige echte vuurvent - www.vuurvent.nl

  2. Deze 21 gebruikers waarderen vuurvent voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #152
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Mag weg.............
    Laatst gewijzigd door Sirens; 21 november 2021 om 05:02
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

  4. #153
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.772
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyro Is Art Bekijk bericht
    Lekker braaf met je doosje cat 1 voor de deur staan. Dan ben je toch ook nooit meer serieus te nemen?
    Dat worden we al jaren niet, we worden aan alle kanten overruled met leugens etc, en het wordt door de brave burger geslikt als zoete koek. Wat voor een ellendig kut land wonen wij zeg, waar politieke linkse partijen dmv list, leugens en bedrog de huidige "zittende" partijen hun wil op kunnen leggen ?
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  5. Deze 9 gebruikers waarderen Torrr voor het bericht:


  6. #154
    VWC-Lid josZie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 augustus 2005
    Berichten
    1.038
    Thanks
    1.307
    851 waarderingen in 343 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Dat worden we al jaren niet, we worden aan alle kanten overruled met leugens etc, en het wordt door de brave burger geslikt als zoete koek. Wat voor een ellendig kut land wonen wij zeg, waar politieke linkse partijen dmv list, leugens en bedrog de huidige "zittende" partijen hun wil op kunnen leggen ?
    Het huidige demissionaire kabinet zijn dan zelf ook een stel zielloze idioten die ongestraft overal mee wegkomen. En raadt eens, de komende jaren gaat er niets veranderen want degene die iets konden veranderen (wij de burgers) besluiten om dezelfde misbaksels nogmaals te kiezen.

    Wat pas echt erg is in Nederland: we staan er bij en kijken er naar...... maar doen niets
    -Step outside the box to see the real picture-

  7. Deze 9 gebruikers waarderen josZie voor het bericht:


  8. #155
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Ik kan het me simpelweg niet permiteren.
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

  9. #156
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 december 2012
    Berichten
    46
    Thanks
    1
    75 waarderingen in 13 posts
    kan worden verwijderd
    Laatst gewijzigd door 1300001MR; 20 november 2021 om 10:30 Reden: kan worden verwijderd

  10. #157
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 augustus 2011
    Berichten
    977
    Thanks
    468
    722 waarderingen in 305 posts
    Dit zal de zorg helemaal niet ontlasten, integendeel.
    Mensen zullen grijpen naar illegaal vuurwerk dat niet is goedgekeurd voor consumenten gebruik.
    En dus meer ongevallen veroorzaken met schietlont en dergelijke.

    De gewone freak die netjes en keurig een mooie cakebox wil afsteken is de dupe.
    Ongelooflijk triest is het.

  11. Deze gebruiker waardeert VWBE voor het bericht:


  12. #158
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Vergeet ook de honderden mkb ers niet.
    Laatst gewijzigd door Sirens; 4 december 2021 om 23:16
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

  13. Deze 2 gebruikers waarderen Sirens voor het bericht:


  14. #159
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 december 2012
    Berichten
    46
    Thanks
    1
    75 waarderingen in 13 posts
    https://www.rijksoverheid.nl/documen...ling-2021-2022

    "Het betekent dat komende jaarwisseling het afsteken, de verkoop en het vervoer van eindejaarsvuurwerk tijdens oud en nieuw is verboden."

    Men noemt expliciet JAARWISSELING. Dat impliceert dan dat buitenom de jaarwisseling je dus 25kg vuurwerk mag vervoeren wat voldoet aan de NL standaarden, ook als dat uit het buitenland komt. De kofferbak van je auto is immers geen publiekelijk toegankelijke plaats. Iemand die dit kan bevestigen?

  15. Deze gebruiker waardeert 1300001MR voor het bericht:


  16. #160
    VWC-Lid TMCThomas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 december 2017
    Berichten
    307
    Thanks
    338
    249 waarderingen in 84 posts
    Ik vind het ook een beetje vaag, iemand met juridische achtergrond die hier meer over weet? Als je de politiesite bekijkt zou je ook aan kunnen nemen dat het gewoon legaal is om nu vuurwerk te halen, als het maar voldoet aan nederlandse regels.

  17. Deze gebruiker waardeert TMCThomas voor het bericht:


  18. #161
    VWC-Lid Spring_thunder's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 augustus 2008
    Berichten
    621
    Thanks
    33
    670 waarderingen in 227 posts
    Vraag me af...mag je in belgie cat 1 kopen en mee nemen naar Nederland?
    Bij een eventuele aanhouding,wat zou er dan gebeuren?
    Ik houd van oude vuurwerkjes

  19. #162
    VWC-Lid Exchange's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2011
    Berichten
    382
    Thanks
    642
    796 waarderingen in 210 posts
    Categorie 1 vuurwerk is geen probleem, mits het voldoet aan de RACT.

    Categorie 2 ligt net iets ingewikkelder. In theorie is dit toegestaan, mits je dit in de kofferbak van je auto vervoert en het niet meer dan 25kg vuurwerk dat aan de RACT voldoet betreft. MAAR…

    Het is officieel nodig om een melding te doen aan ILenT dat je 25kg consumentenvuurwerk binnen het grondgebied van Nederland brengt. Dat kun je echter alleen doen als bedrijf. Het Vuurwerkbesluit wordt momenteel gewijzigd waarin expliciet gemaakt wordt dat deze melding alleen door bedrijven gedaan hoeft te worden, consumenten worden dus ontzien met 25kg.

    Momenteel wordt er voor consumenten naar de geest van de wet gehandeld, dat wil zeggen dat ze je weinig zullen doen als je nu 25kg goedgekeurd vuurwerk meeneemt in je kofferbak. Volgens de letter van de wet kunnen ze je echter een douw geven, omdat je geen melding doet en dat is een milieudelict. De wijziging van dit gebeuren is echter op verzoek van de ‘handhaving’ dus de kans is uiterst klein.

    Let op! Dit geldt NU. Wanneer het vuurwerkbesluit wordt aangepast om het verbod te accomoderen zal ook het vervoersverbod gaan gelden. Dan ben je uiteraard gewoon strafbaar met F2. F1 is uitgezonderd van zowel de kiloregeling, vervoer en verbod

  20. Deze 3 gebruikers waarderen Exchange voor het bericht:


  21. #163
    VWC-Lid TMCThomas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 december 2017
    Berichten
    307
    Thanks
    338
    249 waarderingen in 84 posts
    Weet iemand eigenlijk wanneer het vuurwerkbesluit word aangepast met vervoersverbod? Staat daar al een datum voor vast? Vorig jaar was het 15 december.

    Zat die wijzigingen in het vuurwerkbesluit nog is door te lezen en kwam dit tegen:

    "In artikel 1.3.2, eerste lid, staat als uitgangspunt beschreven dat degenen die vuurwerk binnen of
    buiten Nederland brengen, voorafgaand een melding moeten doen. Die melding moet ten minste 48
    uur voorafgaand aan het binnen of buiten Nederland brengen van de artikelen worden gedaan. Voor
    vuurwerk dat ter beschikking mag worden gesteld voor particulier gebruik was in de tweede helft van
    december een kortere meldingstermijn van ten minste 24 uur geregeld in verband met een goed
    verloop van de eindejaarsverkoop. Deze artikelen zijn naar hun aard gericht op bedrijfsmatige
    activiteiten met vuurwerk. Consumenten mogen maximaal 25 kilogram vuurwerk van categorie F1 of
    F2 vervoeren voor eigen particulier gebruik en er geldt voor particulieren geen meldplicht voor de
    invoer of uitvoer van dit vuurwerk. In deze artikelen is het woord ‘bedrijfsmatig’ toegevoegd om dit te
    verduidelijken.
    Particulieren die 25 kilogram of minder consumentenvuurwerk vervoeren en dit niet
    doen in de uitoefening van beroep of bedrijf zijn van de transportvoorschriften en de meldingsplicht
    uitgezonderd."

    Als ik het zo lees betekent dus dat dit altijd eigenlijk het geval al was maar dat dit nu enkel verduidelijkt word? Dan zouden ze je namelijk sws geen douw kunnen geven toch? Of begrijp ik dat nu verkeerd. Voor het geval ik het inderdaad verkeerd begrijp, wanneer gaan deze wijzigingen in? Ik zie dat verder nergens staan namelijk
    Laatst gewijzigd door TMCThomas; 22 november 2021 om 22:02

  22. Deze gebruiker waardeert TMCThomas voor het bericht:


  23. #164
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 december 2008
    Berichten
    211
    Thanks
    363
    183 waarderingen in 54 posts
    Ik zeg het al jaren. Heb me er heel goed in verdiept en naar mijn mening is het overduidelijk dat je altijd vuurwerk mocht en mag vervoeren en dus ook importeren (uitzonderingen daargelaten, vervoersverbod 2020 etc) mits het aan de Nederlandse eisen voldoet.

    Dat ze het niet open en bloot zeggen is om mensen niet aan te moedigen. Ik meen ooit een bron vernomen te hebben dat dit een resultaat is van het in één lijn trekken van landen door de Europese Unie maar ik kan het niet meer vinden.

    Mocht het vervoeren nooit dan zou er ook geen vervoersverbod ingegaan zijn afgelopen jaar. Noem mij dan ook maar 1 iemand die aangehouden is vanwege 25kg of minder aan vuurwerk wat gewoon toegestaan is in Nederland.

    Nee. Er zit altijd of knalvuurwerk bij of het is meer dan 25kg. En dan mogen ze de hele partij in beslag nemen.

    Gezien het document wat hierboven is gepost van rijksoverheid het expliciet over een vervoersverbod op oud en nieuw heeft betekent dit dat het verboden is om vuurwerk te vervoeren op 31 december en 1 januari.

    Immers staat oud en nieuw voor : "Oudejaarsavond (ook wel: Silvester of silvesteravond, vernoemd naar de heilige paus Silvester) wordt jaarlijks gevierd op de laatste dag van het jaar, 31 december. Het vormt samen met de daarop volgende nieuwjaarsdag oud en nieuw"

    De verkoopdagen daarvoor zijn dus vrijgesteld van het vervoersverbod en zou betekenen dat het importeren van vuurwerk wat aan Nederlandse eisen voldoet nog steeds uit Belgie en Duitsland zonder strafbaar te zijn kan.

    Nogmaals. Neem dit niet als leidraad maar ik ben er zeker van overtuigd.

    Extra link: https://nos.nl/artikel/2357856-nader...vuurwerk-weren
    Laatst gewijzigd door l166; 27 november 2021 om 22:46

  24. Deze gebruiker waardeert l166 voor het bericht:


  25. #165
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 december 2008
    Berichten
    211
    Thanks
    363
    183 waarderingen in 54 posts
    Dubbel, kan weg.

Pagina 11 van 15 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •