Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 15 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 225
  1. #1
    VWC-Lid Exchange's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2011
    Berichten
    382
    Thanks
    642
    796 waarderingen in 210 posts

    Vuurwerkverbod - Wat mag er?

    Allen,

    Niemand is het waarschijnlijk ontgaan: een algeheel vuurwerkverbod, mogelijk met een uitzondering voor Categorie F1, is aanstaande.

    Toen het bericht mij vanmiddag bereikte was het diepe teleurstelling, woede en verslagenheid maar inmiddels is dit omgeslagen naar een aantal vragen. Want okay, ze willen een verbod - helaas zijn ze vrij om dat af te kondigen maar dan moet het natuurlijk wel allemaal kloppen. Juridisch, bedoel ik. Zie dit topic dan ook als een oproep aan iedereen die juridisch onderlegd is en aan de branche om mee te kijken en te denken. Direct daarbij de kanttekening dat we niks weten nog, maar beter maar voorbereid op weg toch?

    Eerder dit jaar is er namelijk het traject ingezet om vuurpijlen, knalvuurwerk en F3 vuurwerk te verbieden. Daarvoor wordt het RACT gewijzigd en dat vind ik met oog op dit verbod een interessante zaak. Hiervoor is er een verplichte notificatie gedaan in Brussel, omdat de regels de verkoop van vuurwerk beïnvloeden en e.e.a hieromtrent geregeld is in Europese wetgeving. Na het doen van deze notificatie gaat er een termijn in waarbinnen andere landen wat van dit besluit kunnen vinden. Met het ophanden zijnde verbod kan dit natuurlijk niet, gezien de korte termijn. Daarnaast is er discussie over F1 vuurwerk, wat officieel ook niet mag worden verboden van de EU.

    Ik vraag me dan ook af hoe er zaken geregeld gaan worden en waar er mogelijk ingangen zitten. Ik heb niet de illusie dat we dit nog van tafel kunnen krijgen maar voor gedupeerden kan het zomaar eens interessant zijn. Denk aan schadeclaims, kort geding, etc. Mijn gevoel zegt dat er wat gedaan gaat worden binnen het kader van de 'Coronawet' - maar dat moet volgens mij met succes aan te vechten zijn. Dit betreft lokale wetgeving en dat gaat natuurlijk niet boven Europese verdragen. Dan is er nog de optie van de 'Noodtoestand'. Daarmee kan er volgens mij een hoop meer, alleen zie ik ze (gezien de herinneringen aan de Tweede Wereldoorlog en enkel dalende cijfers) dat niet heel snel uit de kast trekken.

    Wie denkt er mee?

  2. Deze 8 gebruikers waarderen Exchange voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2020
    Berichten
    163
    Thanks
    242
    63 waarderingen in 40 posts
    Het vuurwerk kan gewoon verkocht worden. Desnoods via duitsland.

    Sommige winkels zijn daar al mee bezig.

  4. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Westland
    Berichten
    1.511
    Thanks
    1.805
    622 waarderingen in 323 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HouseNation Bekijk bericht
    Het vuurwerk kan gewoon verkocht worden. Desnoods via duitsland.

    Sommige winkels zijn daar al mee bezig.
    Eind rijden om af te halen...
    Ik zal de wetboeken er eens bij pakken, zodra er echt iets is besloten.
    Dit wordt allemaal in een dusdanige korte tijd bedacht, dat er vast wel een foutje te bespeuren is.

  5. Deze gebruiker waardeert Ronaldeh voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Volgens teletekst gaat het verbod om alle soorten vuurwerk.
    December Will Be Magic Again!!

  7. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Wanneer wordt het vuurwerk daadwerkelijk verkocht? Bij betaling of bij afhalen?

  8. #6
    VWC-Lid Exchange's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2011
    Berichten
    382
    Thanks
    642
    796 waarderingen in 210 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nederlandsvuurwerk Bekijk bericht
    Wanneer wordt het vuurwerk daadwerkelijk verkocht? Bij betaling of bij afhalen?
    Goeie vraag. Het vuurwerkbesluit regelt niks omtrent financiële verkoop, enkel 'ter beschikking stellen' (= meegeven). Dus het gaat om het beschikbaar maken aan het grote publiek. Of er dan voor betaald is of niet, doet er niet toe voor de wet.

  9. #7
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.948 waarderingen in 1.827 posts
    Beste leden.

    Laten we momenteel vooral niet op de feiten vooruit lopen.
    Alle meldingen omtrent een verbod zijn momenteel fake!
    Morgen wordt het besproken en vrijdag of volgende week komt de er een beslissing.
    Tot die tijd is het afwachten.
    Wel verwacht ik nu al een run op het cat1 wat momenteel al volop legaal verkrijgbaar is.
    De mogelijkheid dat dit wordt verboden is vrijwel nihil en ik verwacht dan ook dat dit op korte termijn wel eens heel snel uitverkocht zal raken.

    Dus voor nu is het gewoon afwachten tot een uitspraak vanuit de overheid en kun je de berichtgeving vanuit de media met een korrel kruit nemen

    gr
    Marchel
    Extreme Pyromaniac for life.

  10. Deze 28 gebruikers waarderen PYROMANIAC 1975 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  11. #8
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Partijen zitten momenteel voor de verkiezingen,... men kijkt nu eerst wat de reacties zijn en van welke kant ze komen. VVD wacht even met officieel standpunt innemen... eigen belang eerst. Hier kunnen ze kiezers mee winnen maar zeker ook mee verliezen.... er speelt zo ontzettend veel.

  12. Deze gebruiker waardeert Pyroboy26 voor het bericht:


  13. #9
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.690
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Ben benieuwd of ze blij worden als ik hier een paar melkbussen in de wijk zet met carbid!
    Big bazaar hier net al letterlijk leeggekocht, die run op cat1 is al begonnen.
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

  14. #10
    VWC-Lid PyroGiant's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 februari 2020
    Berichten
    92
    Thanks
    9
    118 waarderingen in 38 posts
    Je moet je eens voorstellen, ze verbieden dit jaar het vuurwerk. De overlast zal er nog steeds zijn want gestookt zal er hoe dan ook. Dan heeft de politiek wel wat uit te leggen op 1 januari als het 1 grote tering zooi is met oudjaarsdag. De vraag is dus echt, gaat de VVD het riskeren om stemmen te verliezen om nu zo'n links verbod er doorheen te rammen. Ik denk gewoon dat ze dat nooit gaan riskeren, tijd zal het uitwijzen....

  15. #11
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.160
    Thanks
    5.472
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PYROMANIAC 1975 Bekijk bericht
    Beste leden.

    Laten we momenteel vooral niet op de feiten vooruit lopen.
    Alle meldingen omtrent een verbod zijn momenteel fake!
    Morgen wordt het besproken en vrijdag of volgende week komt de er een beslissing.
    Tot die tijd is het afwachten.
    Wel verwacht ik nu al een run op het cat1 wat momenteel al volop legaal verkrijgbaar is.
    De mogelijkheid dat dit wordt verboden is vrijwel nihil en ik verwacht dan ook dat dit op korte termijn wel eens heel snel uitverkocht zal raken.

    Dus voor nu is het gewoon afwachten tot een uitspraak vanuit de overheid en kun je de berichtgeving vanuit de media met een korrel kruit nemen

    gr
    Marchel
    Jij onderschat de macht van media op politiek, zeker in verkiezingstijd. Gaat VVD niet mee in dit verbod, dan speelt media zo dat VVD geen medeleven heeft met de zorg, liever kiest voor chaos op straat en overbelasting van de zorg, en bah die ergerlijke knallen. Dat kan die partij niet hebben, die net een wat socialer beeld wil neerzetten. Dan lijken ze weer voor het geld te kiezen, conservatief voor traditiebehoud te zijn, ipv flexibel, voortvarend en meelevend over te komen in crisistijd. Media is macht, social of msm, de opinie is klei.

  16. Deze 7 gebruikers waarderen Richardus voor het bericht:


  17. #12
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.948 waarderingen in 1.827 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Jij onderschat de macht van media op politiek, zeker in verkiezingstijd. Gaat VVD niet mee in dit verbod, dan speelt media zo dat VVD geen medeleven heeft met de zorg, liever kiest voor chaos op straat en overbelasting van de zorg, en bah die ergerlijke knallen. Dat kan die partij niet hebben, die net een wat socialer beeld wil neerzetten. Dan lijken ze weer voor het geld te kiezen, conservatief voor traditiebehoud te zijn, ipv flexibel, voortvarend en meelevend over te komen in crisistijd. Media is macht, social of msm, de opinie is klei.
    Ik onderschat helemaal niks, ik geef alleen aan dat er momenteel nog helemaal niks, en dan ook helemaal niks besloten is!
    Wat men ook in de SENSATIE media verkondigt is het pas officieel als de overheid een besluit heeft genomen en dit officieel kenbaar heeft gemaakt.

    gr
    Marchel
    Extreme Pyromaniac for life.

  18. Deze 8 gebruikers waarderen PYROMANIAC 1975 voor het bericht:


  19. #13
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.160
    Thanks
    5.472
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Wacht maar, zo werkt de dynamiek media-politiek in verkiezingstijd en men maakt er weer duivels handig misbruik van.

  20. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


  21. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2007
    Locatie
    Z. O. Drenthe
    Berichten
    112
    Thanks
    32
    127 waarderingen in 29 posts
    Er mag geen vuurwerk verkocht en afgestoken worden. Je mag het dus wel in duitsland kopen en tot 25KG mee naar huis nemen om het vervolgens tot volgend jaar te bewaren..

    Of zit ik er dan naast? Ben benieuwd hoe ze dit precies gaan uitrollen. Wel onvoorstelbaar.. een mondkapjesplicht moet meer dan 2 maanden duren, een vuurwerkverbod wordt er zo doorgefietst

  22. #15
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PYROMANIAC 1975 Bekijk bericht
    Ik onderschat helemaal niks, ik geef alleen aan dat er momenteel nog helemaal niks, en dan ook helemaal niks besloten is!
    Wat men ook in de SENSATIE media verkondigt is het pas officieel als de overheid een besluit heeft genomen en dit officieel kenbaar heeft gemaakt.

    gr
    Marchel
    Marcel kunnen jullie als importeurs zijnde met z’n allen jullie krachten s bundelen en gewoon s ff duidelijk maken hoe het zit!!!! De Corona word gewoon gebruikt om dit verbod erdoor te slepen door eigenlijk maar 2 kutpartijen dat snappen we toch allemaal of niet. We hebben al genoeg toegegeven op die zeikerds, drammers en vuurwerkhaters bah bah grrrrr.....

  23. Deze gebruiker waardeert elburgersc voor het bericht:


Pagina 1 van 15 12311 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •