Banner China Red
Weergegeven resultaten: 1 t/m 13 van 13
  1. #1
    VWC-Lid flutsjah's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 februari 2019
    Berichten
    1.531
    Thanks
    2.754
    2.684 waarderingen in 882 posts

    Sfeerverslag vuurwerk ophalen en beleving 2019 - 2020

    Hierbij het sfeerverslag van mijn afgelopen oud&nieuw beleving! Het is een wat lang verhaal geworden dus ik zal het in delen uploaden. Ben nog grote delen aan het schrijven. Hierbij alvast deel 1 tot aan de eerste winkel.

    Ik heb trouwens nog een lijstje met wat ik allemaal gehaald heb maar zie dat ik die niet meer kan posten in het topic van lijstjes 2019 - 2020...

    Achtergrond achter de vuurwerkcollectie
    De nieuwsjaarwisseling 2019 – 2020 zal het eerste jaar worden waarin ik echt helemaal losga qua vuurwerk. Ik heb dit jaar heel wat te vieren; eindelijk na 10 jaar mijn studie afgerond, 30 jaar oud geworden, geen studieschuld van €12.000 hoeven terugbetalen en het eerste jaar waarin ik freakacties leer kennen. Het jaar ervoor had ik via vrienden een kleine collectie Duits vuurwerk laten overkomen (linkje) en dat was best al een flinke uitgave (€ 300) waarbij mijn vrienden me al voor gek verklaarden. De jaren daarvoor eigenlijk nauwelijks wat afgestoken, vooral omdat ik de prijs-kwaliteit het eigenlijk niet waard vond. 30 euro aftikken voor één ‘wel aardige cake’ in de reguliere voorverkoop was gewoon niet wat ik zocht. Ik kocht zo op het laatste moment nog wel eens een cake, of met een groepje vrienden een pakketje en dan was het allemaal wel prima. Dit jaar zou anders worden, sinds februari was ik per toeval het forum tegengekomen in een moment van afleiding tijdens het schrijven van mijn scriptie. De jaarwisseling met het Duiste vuurwerk was tof, maar ergens ook een beetje wrang dat een vriend met hetzelfde budget eigenlijk veel mooiere producten had van Nederlandse bodem. Ik had weliswaar twee keer zoveel, maar van die grotere cakes kwamen ook wel echt dikke effecten. Dat moet dit jaar anders denk ik bij mezelf.

    Met deze ervaring in het achterhoofd ga ik op zoek naar goed Nederlands vuurwerk om te proberen het merk te achterhalen wat die vriend had, en wat gaat er een wereld voor mij open nadat ik dit forum tegenkom. De eerste shop die ik zie is Haokan met de freaksale, dikke kortingen (ik heb net de opening gemist helaas), veel toffe producten en een erg fijne website en bestelsysteem (nee geen aandelen hier, gewoon een erg tevreden klant!). Met mijn eerste bestelling ben ik in al mijn enthousiasme meteen €400 lichter, en eigenlijk heb ik geen idee wat ik precies gekocht heb. De productfilms zien er mooi uit… De vele uren hierna gaan op aan het kijken van alle straatfilms in de producttopics, en wordt mij het verschil tussen samples, demo’s en straatfilmpjes duidelijk, wel of niet drogen van het vuurwerk en hoeveel gram kruit in welk diameter tubes past. Met deze nieuwe kennis de bestelling wat aangepast en de slechte producten vervangen door betere. Gelukkig heb ik dit binnen 14 dage door en krijg ik een uitstekende service vanuit Haokan, door waarvoor dank Jo! Ondertussen ga ik door met lezen op het forum, en begin ik steeds beter een beeld te krijgen van de verschillende merken, kwaliteitsverschillen tussen de merken en nog veel meer. Ik zit me te vergapen bij de collectiefoto’s, welke ik nog regelmatig zal misbruiken om mijn eigen koopwoede te verantwoorden Ik ben immers niet de enige ‘idioot’ die hier zoveel geld aan uitgeeft blijkbaar.

    Maar die koopwoede heeft ook een keerzijde, ik kom er namelijk achter dat de 25kg regeling niet betekend dat je 25 kilo kruid mag opslaan… Ik heb netjes in een Excel bestand alles bijhouden op basis van vuurwerkbieb om tot ongeveer die grens aan te schaffen. Ik denk, dit gaat prima zo wanneer ik op ongeveer 22kg kruid zit. Totdat ik nog eens goed de betreffende topics doorlees en het kwartje valt dat ook het materiaal eromheen meetelt. Shit. En vanaf dan gaat het een beetje mis qua aankopen, mijn rem om onder die 25kg kruid te blijven is er volledig vanaf. Dus wat houdt mij nog tegen om dit jaar niet echt hélemaal uit te pakken, want die eerdergenoemde studieschuld heb ik al bij elkaar gespaard om alles in 1 keer af te lossen, en die is door het op tijd afronden van de studie komen te vervallen. Budget is dus geregeld!

    Het idee komt al snel om 4 tijdsblokken te maken, en bij te houden welke cake waar in het programma past qua schietvolgorde. Ik wil graag continue verrast worden en onder de indruk zijn/blijven, dus ik begin van klein naar groot in te delen. Daarnaast wil ik eigenlijk alle producten los schieten, om er zo veel mogelijk van te genieten en het gevoel van een lontje aan te steken zo vaak mogelijk mee te maken. Om alvast van de voren een idee te krijgen hoe dit alles uitpakt maak ik een playlist van straatfilms waarin ik ga schuiven totdat ik mijn ogen de ideale mix en volgorde van producten heb om mij 8 uur lang te gaan vermaken. Vanuit die playlist heb ik mijn eigen oud&nieuw al wel tig keer vooraf bekeken op YouTube via straatfilms van anderen, heerlijk tegen de kruidstress!

    Voorbereidingen voor het ophalen
    Na verloop van tijd wordt er naast Haokan nog een mooi lijstje van winkels toegevoegd waar ik mijn bestellingen doe, en wordt het beste een logistieke operatie om alles op te halen. De lijst is aangegroeid tot 13 verschillende winkels en 16 ophaalmomenten. Om te bepalen wanneer ik waar moet zijn maak ik in Excel een extra tabblad aan met alle afstanden die ik moet rijden en kijk ik of ik wat dingen slim aan elkaar kan koppelen. Ik houd de verwachtte aankomsttijd netjes bij, en calculeer overal wat extra tijd in mocht het tegenzitten. Met nul ervaring met compounds en de omvang van deze dingen begin ik hem wat te knijpen of een gewone auto wel voldoende laadruimte gaat hebben. Door meerdere winkels achter elkaar te plannen wordt het namelijk een flinke berg vuurwerk die ik in één keer moet meenemen. Daarnaast heb ik wat verhalen gelezen over controles, mensen die aangehouden zijn etc. Het zijn er maar weinig, maar toch een ervaring die je liever niet wilt meemaken. Ik besluit het zekere voor het onzekere te nemen en een incognito busje te huren. Geen witte, want die worden juist extra gecontroleerd maar juist een hippie busje met aan het dak een soort nepklimplant wat totaal afsteekt tegen de inhoud die erin gaat komen. Alles lijkt klaar voor oud & nieuw!

    De week van tevoren is de kruidstress al goed aanwezig, wordt het weerberichttopic minimaal 10 keer per dag door me geopend en besluit ik om maar met iets bezig te zijn alvast de afhaalbonnen te gaan printen. In totaal heb ik 44 bonen te printen en blijkt dat ik bij Haokan maar liefst 37 samengevoegde bestellingen heb staan! Mede door het handige systeem heb ik soms even een kleine bestelling gedaan en is dat nu allemaal bij elkaar gekomen in een goed gevulde afhaalbon. Om alles goed te ordenen gebruik ik een map met per winkel een tabblad, via mijn reisoverzicht in Excel kan ik alles makkelijk op volgorde leggen en hoef ik in de auto niet te zoeken naar de juiste bon. Voor de zekerheid check ik nog een keer mijn email of ik daar alle bestellijsten uitgehaald heb, en gezien de kruidstress hoog zit en ik afleiding nodig heb ga ik ook alle websites langs om via de inlog daar ook nog even een dubbelcheck te doen. Gelukkig heb ik alles uitgeprint en is de map compleet. Het is een genot om door deze map te bladeren met alle productnamen, als een klein kind wordt ik al blij van alleen de productnamen te zien. Ik zie de plaatjes van elk product al voor me, zo vaak heb ik naar de straatfilms en plaatjes zitten kijken.

    Naam: Afhaalbonnen 2019.PNG
Bekeken: 542
Grootte: 37,4 KB

    De kruidstress word nog een tikje hoger als ik een telefoontje krijg van Jo vanuit Haokan op tweede kerstdag. Hij vraagt of ik mijn bestelling wat eerder kan ophalen gezien de omvang, hij heeft dan zijn bunkers een stukje leger en dat is wat makkelijker qua logistiek van de normalere uitgiftes. Helaas lukt me dat niet, gezien mijn strakke planning staat er al een eerder bezoek aan Orthen gepland. De stemming zit er echter wel meteen in, het ophalen komt nu wel heel dichtbij! De rest van de dag ben ik dan ook erg enthousiast en vertel ik aan iedereen die het wil (en niet wil) horen wat er aankomend jaar allemaal de lucht ingaat. Mijn ouders, waar ik op bezoek ben, zuchten een keer en denken dat het allemaal wel meevalt met hoeveel ik ingeslagen heb en zien het als overenthousiaste.
    De dagen tot aan de eerste uitleverdag vliegen gelukkig voorbij en voor ik het weet is het de 27e. Tijd om het busje op te halen! Ik heb er een gehuurd in Den Bosch, wat prima uitkomt gezien ik die avond rond 00:00u wordt verwacht bij Orthen. Laat in de middag pik ik deze op en rijd daarmee door naar een vriend die in de buurt woont om wat afleiding te hebben. Hij heeft niet zoveel met vuurwerk, maar vind het een briljant verhaal voor hoeveel ik besteld heb en hij kan mijn enthousiasme gelukkig waarderen. Hij heeft zelf ook dure hobby’s, en rekent alles uit naar uurprijs plezier. Dat lijkt voor hem in het geval van vuurwerk erg negatief uit te komen, maar ik probeer hem uit te leggen dat de voor- en napret ook meetelt. Hij schijnt niet te begrijpen dat filmpjes kijken van afgestoken vuurwerk erg leuk is, net als het editen ervan maar hé elke hobby is een beetje raar voor buitenstaanders toch? Gelukkig voldoende andere gespreksonderwerpen en we doden de tijd daarna met het kijken van een filmpje. Door de spanning ben ik er maar half bij en zie de tijd vooruit kruipen totdat het eindelijk half 12 is en de film is afgelopen. Mijn maat gaat naar bed, ik stap met een grote grijns de bus in. Het is helemaal donker, redelijk koud en stil buiten. Hét moment is gekomen waar het allemaal gaat starten, waar alle planning sinds februari tot uiting gaat komen. Op naar Orthen!

    Deel 2

    Orthen zaterdag 28 december 00:05
    Op de weg naar Orthen toe gaat er vanalles door mijn hoofd. Zou er een flinke rij staan, hoe snel gaat de uitlevering en zouden ze echt stip 00:00u open gaan? Ik heb totaal geen ervaring met freakshops en vind het nog steeds en bizar idee dat ik iets voor middernacht aan het rondrijden ben in mijn bus om vuurwerk te halen.

    Na een kort ritje kom ik aan in een woonwijk en zegt de navigatie op mijn telefoon dat ik mijn bestemming heb bereikt. Heh, is dit echt de juiste plek? Voor mijn gevoel zit totaal verkeerd en lijkt niks op de aanwezigheid van een vuurwerkwinkel. Ik rijd stapvoets door de straat, op zoek naar tekenen van Orthen. Ik verwacht een groot spandoek met groots vuurwerk erop, ergens een flinke rij te zien of op zijn minst iets wat op een vuurwerkwinkel duidt. In alle kruidstress en spanning zet ik mijn bus maar ergens aan de kant van de weg neer waar het past, ik zie ook wat andere mensen lopen en loop op enigszins goed geluk dezelfde richting in. Want hoeveel mensen zijn er nu met andere redenen dan vuurwerkkopen hier op straat? Google maps zegt dat het ook die kant op is dus het zal wel goedkomen. En terwijl ik wat zoekend om me heen kijk gaat de deur van Orthen open en zie ik de eerste tevreden klant met een berg vuurwerk naar buiten lopen. Bingo, toch gevonden! Vanaf de buitenkant valt het echt totaal niet op dat hier een vuurwerkwinkel zit, geheel incognito weggewerkt in een straatje in een wijk staat hier een heuse freakshop.

    Eenmaal binnen zie ik flink wat bedrijvigheid, een paar groepjes mensen staan voor de balie te wachten met bestellingen in meer of minder mate compleet, links van mij staan mensen hun bestelling te controleren en ik zie overal steekwagens of hondjes. Shit, die ben ik dus echt totaal vergeten. Geen moment is het bij me opgekomen dat al die dozen van de winkel naar de bus moeten, en dat ik niet altijd recht voor de deur kan parkeren. Ik bedenk bij mezelf dat we dat wel weer zien als alles voor mijn neus staat, misschien valt het wel mee…. Had ik al gezegd dat dit de eerste keer was van freakbestellingen en compounds? Nadat ik alles wat in me heb opgenomen ga ik in de rij staan en binnen een paar minuten ben ik aan de beurt. Ik heb eigenlijk 2 ophaalmomenten, 1 los voor het karton secret salute morgen en 1 voor nu met de grote bestelling. Na kort overleg blijkt het geen probleem om het karton gelijk mee te krijgen, het lijkt er zelfs op dat ze het fijner vinden dat ik hem meteen meeneem. Ook het lenen van een steekkar is geen probleem gelukkig, want na de eerste compounds gezien te hebben besef ik al gelijk dat het me niet gaat lukken alles in 1 keer mee te nemen. Terwijl de steekkar wordt gezocht neem ik alvast de mega willows en dragon box 3 in de hand richting de bus, en met een machtig gevoel laad ik het eerste vuurwerk erin. Terwijl ik op adem kom (damn die dingen zijn zwaar!) kijk ik vol trots naar de eerste compounds die ik door mijn handen heb laten gaan. Wat is die mega willows een apparaat zeg, wat gaat dit een mooi nieuwjaar worden! Eenmaal terug heb ik kort overleg wat te doen met het gemis van de memorial shot en de big crackling balls die beide niet geleverd kunnen worden. Ik besluit een extra pakket evo showtails te nemen, en krijg er nog een gratis van der nat fontein bij. Door alle spanning van het ophalen kan er vanuit mij geen bedankje af voor deze goede service (waarvoor alsnog excuus!), ik ben vooral bezig met hoe ik deze enorme berg vuurwerk richting mijn bus kan krijgen. Daarna zie ik de gratis box (3 mix emotions) en bekijk deze enigszins beteuterd, het is wel een erg klein doosje vergeleken met de mega willows. Komt hier nou echt zoveel vuurwerk uit? Deze zorgen bleken achteraf geheel onterecht! Ondanks dat ik het allemaal vertrouw wil ik toch even snel de bestelling nalopen, wat kleiner spul is bij elkaar gedaan in een tas. Na een korte controle blijkt alles te kloppen en ook de gewonnen rocketbox van Katan zit erbij (deze gewonnen via een video van Pyro Toro, erg gaaf!). Met de tas aan de steekwagen geklemt probeer ik het restant in 1 keer mee te nemen, wat uiteindelijk ook lukt en resulteert in de volgende buit.

    Naam: Afbeelding1.jpg
Bekeken: 385
Grootte: 161,5 KB

    Omdat ik weet dat er nog pittige dagen met weinig slaap op me wachten blijf ik niet te lang genieten van dit uitzicht en breng ik snel de steekwagen terug. Ik kijk nog even naar de prachtige winkel met alle dummy’s en bedrijvigheid voordat ik richting huis ga. Onderweg komen de zorgen hoe het vervoer van al het vuurwerk gaat lopen, de spanning stijgt terwijl ik richting snelweg ga. Ik heb het gevoel alsof aan alles te zien is dat ik vuurwerk aan het vervoeren ben, en durf nauwelijks de dikke glimlach die over mijn gezicht gaat te laten zien omdat ik denk dat het anders opvalt. Ik zit immers in een grote bus, snachts om half 1 als een blije gup te koersen en denk dat iedereen in de gaten heeft wat er achterin ligt. Alsof de hele wereld net zo bezig is met vuurwerk als wij freaks op dat moment.

    Na een korte rit zet ik thuis alles in de schuur en laad ik de tassen verder uit in de woonkamer om alvast een beetje te beginnen met het bouwen van een muurtje. Dit ondanks dat het morgen weer ergens anders wordt opgeslagen blijft het toch leuk om alles even uit te stallen en minstens drie keer door je handen te laten gaan. Wat geeft het een machtig gevoel om zo alles te zien staan, ik merk dat ik haast net zo geniet van de doos kleine single shots als de mega dozen van de mega willows en garden party. Elk stuk vuurwerk is uniek en ik blijf er maar naar staren met een gelukzalig gevoel, en dit is nog maar het begin!

    Naam: Afbeelding2.jpg
Bekeken: 367
Grootte: 144,8 KB

    Naam: Afbeelding3.jpg
Bekeken: 369
Grootte: 103,8 KB

    Even komt de neiging op om alvast een pijl of een single shot te proberen, maar ik ga toch maar gelijk richting bed. Ik check nog even het forum om te zien hoe het bij de mede freaks eraan toe gaat, maar via mijn telefoon ben ik te lam om zelf iets toe te voegen aan alle chats en nachtbrakertopics. Rond een uur of 2 lukt het me om de kruidstress ver genoeg te laten dalen en wat slaap mee te pakken.

    Dat is niks te laat, want om 5:00 gaat de wekker weer om richting het noorden te rijden. Ondanks de drie uur slaap word ik erg fris wakker, vast en zeker van de adrenaline van de tocht die me vandaag te wachten staat. Alles is klaargelegd; map met afhaalbonnen, drinken voor onderweg en wat snacks waardoor ik alleen nog mijn ontbijtshake even hoef te maken. Na een korte dubbelcheck of ik alles mee heb, en voor een derde keer bevestig dat de afhaalbonnen echt in de bus liggen gaat de playlist op en rijd ik om kwart over vijf de straat uit. Wat een feest, ondanks de korte nachtrust ben ik totaal niet moe en rij ik door het donker de snelweg op terwijl ik alle bestellingen die ik vandaag ga ophalen door mijn hoofd laat gaan. Het blijft spannend of het vandaag allemaal goed gaat met controles, maar de eerste zenuwen zijn al minder geworden. Ik maak me wel wat zorgen over de planning, ik heb vrij veel stops af te gaan vandaag en het moet allemaal maar goed gaan met de drukte in de winkels. Wat later op de weg besef ik me dat het verrekte koud is in deze oude bus, dus verwarming gaat op standje sauna waardoor ik na een tijdje ontspannen de km’s kan maken richting Vuurwerk per doos.
    Laatst gewijzigd door flutsjah; 5 november 2020 om 23:10
    https://www.youtube.com/user/flutsjah/

  2. Deze 25 gebruikers waarderen flutsjah voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 mei 2020
    Berichten
    25
    Thanks
    738
    67 waarderingen in 24 posts
    Leuk 1e deel! altijd genieten die sfeerverslagen, bedankt!

  4. Deze gebruiker waardeert matthijs325 voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Eigenlijk precies op tijd dit.
    Laatste dagen zoveel onrust, onzekerheid, stress en sfeerbederving.
    Dit komt dan zeker ten goede aan de sfeer.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  6. Deze 2 gebruikers waarderen RandomDaniel voor het bericht:


  7. #4
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Geweldig verhaal flutsjah en meer dan welkom. Ik kan die sfeer wel ff goed gebruiken.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  8. Deze 2 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


  9. #5
    VWC-Lid uxenve's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 oktober 2020
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    1.027
    Thanks
    231
    1.054 waarderingen in 400 posts
    Mooi verhaal man. Toevallig gisteren jouw videos gevonden, nog niet alles kunnen kijken maar dat gaat nog wel komen. Zelf dit jaar ook voor het eerst wat meer gekocjt dan normaal. Kwam eerder nooit boven de 200 eu uit en zit nu op 1000+ en het wordt nog aangevuld. Ben benieuwd naar het vervolg vsn je verhaal

  10. Deze gebruiker waardeert uxenve voor het bericht:


  11. #6
    VWC-Lid Madmax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2017
    Berichten
    953
    Thanks
    1.619
    707 waarderingen in 371 posts
    Leuk verslag Flutsah...., kom maar door met deel 2 en de rest zodat we de sfeer er in houden na alle negativiteit van de laatste dagen.
    Geweldig die lijst met bestelbonnen en dan te bedenken dat Haokan slechts verzamel bon heeft i.p.v. 37 losse. Ik zou alvast zorgen dat je genoeg inkt in je printer hebt zitten voor dit jaar (als alles door mag gaan)
    I love Mines

  12. Deze gebruiker waardeert Madmax voor het bericht:


  13. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 september 2020
    Berichten
    151
    Thanks
    205
    282 waarderingen in 61 posts
    Heerlijk leesvoer tijdens de donkere dagen, ontzettend gedetailleerd en boeiend verhaal Flutsjah. De manier waarop je het aanpakt, de hoeveelheid research die je doet... fantastisch dat je ons een kijkje in de keuken gunt. Ik herken in ieder geval veel, ik denk vele anderen met mij. Kijk uit naar deel 2 !

  14. Deze gebruiker waardeert Cadbury Coaster voor het bericht:


  15. #8
    VWC-Lid flutsjah's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 februari 2019
    Berichten
    1.531
    Thanks
    2.754
    2.684 waarderingen in 882 posts
    Thanks voor de reacties, echt leuk om zo het moment weer helemaal te beleven. Deel 2 zojuist geupload, het ophalen bij Orthen. Wat een ervaring was dat zeg!

    Dit jaar hoop ik weer zo'n ervaring te mogen hebben, al heb ik het niet meer zó gek gemaakt dit jaar maar wel genoeg om wat mooie sfeerbeelden te maken. Ik probeer ook wat te filmen over het ophalen en wat meer foto's te maken, kijken of dat ik alle haast lukt haha.
    https://www.youtube.com/user/flutsjah/

  16. Deze 5 gebruikers waarderen flutsjah voor het bericht:


  17. #9
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.232
    Thanks
    12.599
    13.059 waarderingen in 3.425 posts
    Vanavond ook even rustig gaan zitten voor dit verslag. Bakkie koffie en gebak erbij en één en al genieten. Hartstikke bedankt voor dit zeer fijne verslag. Dit kon ik wel even gebruiken na een turbulente week. Zoveel is ook zo herkenbaar, van de spanning en kruitstress, tot het controleren van de orders en noem maar op.

    Wel gaaf om te lezen dat je ook meteen in het eerste jaar op het forum zo groot hebt uitgepakt. En wat een hoeveelheid orders en winkels zeg, ongekend. Hierdoor extra benieuwd naar wat nog komen gaat. Ga zo door!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  18. Deze gebruiker waardeert pyrofan#1 voor het bericht:


  19. #10
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.205
    Thanks
    19.564
    6.901 waarderingen in 2.701 posts
    Ook ik heb vanavond even de tijd genomen voor je verhaal. Wat een schitterend stuk. Het eerste moment dat het vuurwerk tevoorschijn komt, zó herkenbaar dat enerzijds een grote glimlach op je mond verschijnt en anderzijds je denkt ''fuck, is dat állemaal van mij?''. Ga zo door, benieuwd naar de volgende delen, dit leest super weg!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  20. Deze gebruiker waardeert Djaimy voor het bericht:


  21. #11
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Het 2de deel is ook weer geweldig om te lezen, wat een sfeer zeg. Het is zo herkenbaar allemaal, kijk enorm uit naar de volgende.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  22. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  23. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 september 2019
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    114
    Thanks
    7
    182 waarderingen in 40 posts
    Wel erg jammer dat het verslag niet is afgemaakt

  24. #13
    VWC-Lid ATF's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 december 2013
    Locatie
    Oostvoorne
    Berichten
    892
    Thanks
    728
    440 waarderingen in 253 posts
    Ik vind het in delen plaatsen juist leuk!
    Leuk om te lezen over je leercurve en enthousiasme. Herkenbaar voor velen!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •