Banner GBV-WECO - DeVuurwerkwinkel.nl
Pagina 6 van 14 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 76 t/m 90 van 206
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Thanks
    2.154
    Thanked 2.394 Times in 1.259 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyromun Bekijk bericht
    Misschien wat meer respect naar de medemens? Als kerkgang daadwerkelijk zo gevaarlijk was had er al lang een artikel in de media gestaan dat er een uitbraak is geweest in een kerkelijke gemeente. Die is er niet. Zoals wij graag zien dat de politiek zich bij de vuurwerkfeiten houdt, hou jezelf dan ook aan andere feiten graag.
    Die is er dus wel, er is genoeg geschreven over oa Staphorst waar er een stevige stijging van de besmetting. Bible belt idem, er is wel degelijk een relatie tot kerkgemeenschappen en besmettingen.

2. The Following 3 Users Say Thank You to Pyroboy26 For This Useful Post:

VWC-Lid Pyromun's schermafbeelding
    Thanks
    506
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyroboy26 Bekijk bericht
    Die is er dus wel, er is genoeg geschreven over oa Staphorst waar er een stevige stijging van de besmetting. Bible belt idem, er is wel degelijk een relatie tot kerkgemeenschappen en besmettingen.
    Is die relatie aangetoond? Ik woon in een dergelijke gemeente waar het aantal besmettingen laag is. Dus die relatie (als die er zou zijn) gaat dus niet overal op. Zoals de media het met vuurwerk doet doet de media dat net zo, zo niet erger met de kerk. Vooral veel overdrijven en de waarheid verdraaien. Bekijk als voorbeeld de ‘mediatopics’ maar. Om misselijk van te worden.

Maargoed, dit is een vuurwerkforum en geen corona of religieus forum. Bestellen of niet, wat mij betreft zou er wel wat minder paniekvoetbal gespeeld mogen worden op het forum. Ik snap de emotie, die heb ik ook. Maar laten we ons daar niet door laten leiden. Ik zie nu elk winkeltopic bevraagd worden over het ‘wat als scenario’. Zijn vuurwerkwinkels echt zo onbetrouwbaar dat ze er met een verbod straks met het geld vandoor gaan en ons in de shit laten zakken? Daar geloof ik niet in. Een winkel zou voor de toekomst z’n eigen graf graven als die de bestellingen dan niet netjes af zou handelen.
    Laatst gewijzigd door Pyromun; 4 november 2020 om 12:33

4. The Following 8 Users Say Thank You to Pyromun For This Useful Post:

Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Thanks
    30.950
    Thanked 14.907 Times in 6.955 Posts
    Ook hier een aantal berichten verwijderd. En ook voor hier telt, wij begrijpen de emoties echt, die hebben wij net zo goed. Maar het heeft echt geen zin om in elke freakwinkel topic de vraag te gaan stellen hoe, wat, als enz. Voor hun is het waarschijnlijk net zo onduidelijk als voor ons. Ook in product topics komen we nu veel reacties tegen als: had mooi geweest, was het laatste jaar enz enz. Laten we ondanks de situatie het proberen gezellig te houden.

En discussie is uiteraard dikke prima, maar discussies over het geloof en elkaar verwijten maakt heeft niemand wat aan. Die gaan wij hier dan ook niet toestaan.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

6. The Following 11 Users Say Thank You to omepje For This Useful Post:

+ Show/Hide list of the thanked

VWC-Lid
    Thanks
    21
    Allereerst wil ik zeggen dat ik begrijp dat er best veel mensen zijn die hun hand op de knip houden totdat er meer duidelijkheid is. De 1 heeft meer te besteden dan de ander of heeft een ander goed doel om het geld aan uit te geven mocht het verbod er komen. Dit is in mijn ogen niet de oplossing omdat dit een verbod denk ik alleen maar in de hand werkt. Jesse Klaver die dan vervolgens met cijfers komt dat er in de maanden naar nieuwjaar toe minder is besteld dan voorgaande jaren.

Ik heb mijn bestellingen vanaf augustus al staan en betaald. Ga ervanuit dat het doorgaat, zo niet dan word er vanuit het verkooppunt vast en zeker iets geregeld. Geen extra geld meer om nog meer te bestellen en had ik dit wel had ik zonder twijfel nog meer bestellingen gedaan. Voor mijn gevoel heeft de vuurwerkbranche meer kracht wanneer zij aangeven al voor miljoenen aan bestellingen hebben staan, dan wanneer zij ook zeggen dat het sinds de discussie terugloopt kwa bestellingen.

Ik blijf optimistisch.

8. The Following 2 Users Say Thank You to BaRdO For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    235
    Zolang de organisaties aangeven het geld terug te geven bij een eventueel verbod, en die garantie ook echt geven, lijkt het me niet me niet onverstandig om je geld gewoon uit te geven.

Niks Middenmeer/fietsenhal Middenmeer heeft zelfs de mogelijkheid om bij afhalen te betalen. Misschien niet de beste shop, maar ik ga daar denk ik wel een bestelling doen, ben ik m'n geld ook 100% zeker niet kwijt. Deze optie hebben ze dit jaar niet.
    Laatst gewijzigd door dingodile; 5 november 2020 om 09:02

VWC-Lid Biertje&Co's schermafbeelding
    Thanks
    41
    Heb inderdaad een gedeelte besteld, maak ik mij geen zorgen over de shop bestaat bijna 30 jaar. En de eigenaar ken ik goed. Maar ik stap net binnen na een dag in het grensgebied te zijn geweest voor een grote klus, en ik ben even een patatje xl wezen eten, ja en van het 1 komt het ander, effe kijken, en tja.......

ps ik was niet de enige die....trek had in patat

VWC-Lid
    Thanks
    83
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dingodile Bekijk bericht
    Zolang de organisaties aangeven het geld terug te geven bij een eventueel verbod, en die garantie ook echt geven, lijkt het me niet me niet onverstandig om je geld gewoon uit te geven.

Niks Middenmeer/fietsenhal Middenmeer heeft zelfs de mogelijkheid om bij afhalen te betalen. Misschien niet de beste shop, maar ik ga daar denk ik wel een bestelling doen, ben ik m'n geld ook 100% zeker niet kwijt.
    Alleen zijn ze nog niet open, en überhaupt even afwachten of ze die mogelijkheid opnieuw aanbieden.

VWC-Lid BENZ's schermafbeelding
    Thanks
    40
    Weet iemand wanneer de balzwaaiers in Den Haag met een difinitieve beslissing komt

VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Thanks
    3.819
    Thanked 3.793 Times in 1.452 Posts
    Over twee weken. Veel te lang enerzijds, anderzijds hoop ik dat de besmettingen tussentijds omlaag gaan.
    Ook bekend als Pyrozfears!

14. The Following User Says Thank You to RandomDaniel For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    126
    Niks Middenmeer/fietsenhal Middenmeer heeft zelfs de mogelijkheid om bij afhalen te betalen. Misschien niet de beste shop, maar ik ga daar denk ik wel een bestelling doen, ben ik m'n geld ook 100% zeker niet kwijt.
    Dit is overigens niets nieuws, doen ze al jaren. 1x geweest 2 jaar geleden en 1 grote chaos met wel 40 man die stonden te wachten en in de 3 kwartier dat we hebben gewacht welgeteld 3 mensen geholpen zien worden (met bestellingen afhalen(!)). Heb er wel (meewarig) om kunnen lachen en maar weggegaan (wel aan de balie gemeld dat we annulleerden en daar waren ze heel blij mee, deed bijna niemand, echt een topsysteem!). Snap dat je voor de prijzen niet teveel mag verwachten, maar ik shop toch veel liever bij de buren in middenmeer. Wens je uiteraard heel veel succes en hoop dat wij er op een heel slecht moment waren...
    https://www.youtube.com/simansays

16. The Following User Says Thank You to simansays For This Useful Post:

VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Thanks
    109

Tenzij het geld al is uitgegeven en de winkelier falliet gaat dan betekend die garantie 0. Dan kom je onder aan de lijst met schuldeisers. Eerst komt dan de belastingdienst en daarna is er meestal geen cent over.

Helemaal geen ondenkbare situatie!
    Gerwin

18. The Following User Says Thank You to Gerwin For This Useful Post:

VWC-Lid BENZ's schermafbeelding
    Thanks
    40
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
    Tenzij het geld al is uitgegeven en de winkelier falliet gaat dan betekend die garantie 0. Dan kom je onder aan de lijst met schuldeisers. Eerst komt dan de belastingdienst en daarna is er meestal geen cent over.

Helemaal geen ondenkbare situatie!
    Klopt de belastingdienst en de curator zijn de eerste graaiers

20. The Following User Says Thank You to BENZ For This Useful Post:

VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Thanks
    2.048
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BaRdO Bekijk bericht
    Allereerst wil ik zeggen dat ik begrijp dat er best veel mensen zijn die hun hand op de knip houden totdat er meer duidelijkheid is. De 1 heeft meer te besteden dan de ander of heeft een ander goed doel om het geld aan uit te geven mocht het verbod er komen. Dit is in mijn ogen niet de oplossing omdat dit een verbod denk ik alleen maar in de hand werkt. Jesse Klaver die dan vervolgens met cijfers komt dat er in de maanden naar nieuwjaar toe minder is besteld dan voorgaande jaren.

Ik heb mijn bestellingen vanaf augustus al staan en betaald. Ga ervanuit dat het doorgaat, zo niet dan word er vanuit het verkooppunt vast en zeker iets geregeld. Geen extra geld meer om nog meer te bestellen en had ik dit wel had ik zonder twijfel nog meer bestellingen gedaan. Voor mijn gevoel heeft de vuurwerkbranche meer kracht wanneer zij aangeven al voor miljoenen aan bestellingen hebben staan, dan wanneer zij ook zeggen dat het sinds de discussie terugloopt kwa bestellingen.

Ik blijf optimistisch.
    Ik ben het niet met je eens. De meeste mensen verdienen niet zo veel dat ze het geld zomaar een aantal maanden kunnen missen of helemaal kwijt kunnen raken zonder dat het verdere impact heeft.

Een tegoedbon zou best kunnen, maar die is het daarop volgende jaar wel minder waard dan nu, want vuurwerk wordt elk jaar duurder.

Vuurwerk is een luxeproduct en de winkeliers die het verkopen weten dat. Ze verdienen er goed geld aan en geld is veelal de enige beweegreden (nummer 1) om vuurwerk te gaan verkopen. Het zijn geen liefdadigheidsinstellingen of zo, dus die freak en kortingacties zijn gewoon om zoveel mogelijk publiek te trekken, niet omdat ze nou zoveel om freaks of liefhebbers geven. Zelfs met freak en kortingacties valt er voor hen nog goed aan te verdienen.

Al het geklaag van winkeliers over dat bunkers en alle nieuwe maatregelen flink wat geld hebben gekost of nog afbetaald worden, trap ik niet in. Ten eerste omdat niemand ze dwingt deze zaken in te gaan, ten tweede omdat de meeste winkeliers al minstens tien jaar, zo niet, tientallen jaren zaken doen. Die dingen zijn waarschijnlijk allang afbetaald (door een buffer bijvoorbeeld).

En ik zeg je, bij een verkoop (en afsteekverbod) dit jaar nog, zijn klanten de personen die aan het kortste eind trekken. Als zo'n zaak omvalt omdat het alleen staat op een "fundering" van vuurwerkverkoop, is het over en uit met je geld terugkrijgen. Want zoals iemand al zei gaat de curator eerst aan de slag, daarna komt de staat haar deel halen en wat overblijft (vaak niets) is voor de gewone burger.

De winkelier voor wie jij oh nog zo je best hebt gedaan om een verkoop en afsteekverbod tegen te houden lacht zich rot (jij deed immers het werk voor hem), de staat lacht zich sowieso rot om alles wat wij pikken, de curator kan het niets schelen want die krijgt toch wel betaald en jij, de burger, is de persoon die alweer de klappen moet incasseren.

22. The Following User Says Thank You to Flashing_Diamond For This Useful Post:

VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Thanks
    1.152
    Thanked 3.307 Times in 1.242 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flashing_Diamond Bekijk bericht
    Ik ben het niet met je eens. De meeste mensen verdienen niet zo veel dat ze het geld zomaar een aantal maanden kunnen missen of helemaal kwijt kunnen raken zonder dat het verdere impact heeft.

Een tegoedbon zou best kunnen, maar die is het daarop volgende jaar wel minder waard dan nu, want vuurwerk wordt elk jaar duurder.

Vuurwerk is een luxeproduct en de winkeliers die het verkopen weten dat. Ze verdienen er goed geld aan en geld is veelal de enige beweegreden (nummer 1) om vuurwerk te gaan verkopen. Het zijn geen liefdadigheidsinstellingen of zo, dus die freak en kortingacties zijn gewoon om zoveel mogelijk publiek te trekken, niet omdat ze nou zoveel om freaks of liefhebbers geven. Zelfs met freak en kortingacties valt er voor hen nog goed aan te verdienen.

Al het geklaag van winkeliers over dat bunkers en alle nieuwe maatregelen flink wat geld hebben gekost of nog afbetaald worden, trap ik niet in. Ten eerste omdat niemand ze dwingt deze zaken in te gaan, ten tweede omdat de meeste winkeliers al minstens tien jaar, zo niet, tientallen jaren zaken doen. Die dingen zijn waarschijnlijk allang afbetaald (door een buffer bijvoorbeeld).

En ik zeg je, bij een verkoop (en afsteekverbod) dit jaar nog, zijn klanten de personen die aan het kortste eind trekken. Als zo'n zaak omvalt omdat het alleen staat op een "fundering" van vuurwerkverkoop, is het over en uit met je geld terugkrijgen. Want zoals iemand al zei gaat de curator eerst aan de slag, daarna komt de staat haar deel halen en wat overblijft (vaak niets) is voor de gewone burger.

De winkelier voor wie jij oh nog zo je best hebt gedaan om een verkoop en afsteekverbod tegen te houden lacht zich rot (jij deed immers het werk voor hem), de staat lacht zich sowieso rot om alles wat wij pikken, de curator kan het niets schelen want die krijgt toch wel betaald en jij, de burger, is de persoon die alweer de klappen moet incasseren.
    Zo dan, jij slaat de plank wel op een heleboel vlakken enorm mis zeg;

- de mensen kunnen het geld blijkbaar wel missen. Anders hadden ze het niet uitgegeven aan vuurwerk.

- vuurwerk wordt niet duurder, althans, de laatste jaren niet.

- op freakprijzen wordt nauwelijks iets verdiend

- bunkers zijn geen eenmalige investering. Zelfs de jaarlijkse controle moet gewoon betaald worden.

- een winkelier lacht zich bij een verbod niet rot, maar baalt dat hij jou je centen niet terug kan betalen vanwege een faillissement.

Het enige punt waar je gelijk in hebt, is dat je inderdaad achteraan de rij staat ALS de winkelier failliet gaat bij een eventueel verbod.
    www.youtube.com/channel/UCced29DpMJMm_wIpV8ICg8w

24. The Following 10 Users Say Thank You to Avalanche For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    21
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flashing_Diamond Bekijk bericht

Ik zeg in mijn eerste zin dat de 1 meer heeft te spenderen dan de ander en blijft dus ieder zijn eigen keuze.

Een tegoedbon die misschien minder waard zou worden is speculatie en hier heb ik de ballen verstand niet van dus ga ik me niet op glad ijs begeven. Als ik mijn geld kwijt ben omdat iemand hard zijn best heeft gedaan om mij al decennia lang weet te voorzien met prijzen die ik er voor wil betalen, vind ik het geen ramp dat ik mijn geld verlies. Elke maand als ik mijn loonstrook zie kan ik ook gaan huilen maar is dat nou houvast?

Vuurwerk is een luxe product die door vele als een "hoort erbij" zien. Zelfs onze buurlanden spelen in op onze koopdrift tijdens de verkoopdagen omdat ze weten dat vuurwerkliefhebbers en freaks het hele land door reizen om aan het vuurwerk te komen.

Wanneer er een verbod zou komen gaat dit niet alleen in de kosten lopen voor de vuurwerkbranche maar ook voor de staat en dus wij de belastingbetaler. Ook in de 1e en 2e kamer is er het besef dat ze niet alleen met een compensatieplan moeten komen voor de vuurwerkbranche, maar ook nog eens tientallen miljoenen aan schade mede door een verbod.

Ik neem aan dat jezelf ook fan bent van vuurwerk en de traditie in ere wilt houden en net als ik gefrustreerd ben over alleen al de gedachte dat er een verbod gaat komen ooit. Vind het echter wel kort door de bocht om te zeggen dat de winkeliers zich rot lachen want er komt denk ik nog genoeg bij kijken om de overheid zo ver te krijgen alle papieren bij elkaar te krijgen een verkooppunt te worden.

De staat lacht zich al kapot als er weer een kind is geboren wat kan zorgen voor het groter, sterker, machtiger maken van de machtige.... Een oneindig verhaal.....

26. The Following User Says Thank You to BaRdO For This Useful Post:

Pagina 6 van 14 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten