Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 137 van 440 EersteEerste ... 3787127135136137138139147187237 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.041 t/m 2.055 van 6594
  1. #2041
    VWC-Lid Janniekske's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 oktober 2008
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    3.074
    Thanks
    3.493
    7.046 waarderingen in 1.561 posts
    Gelukkig weet Gizmo weer positiviteit te brengen. Kan er niet kort op zitten i.v.m. werk, maar krijg wel appjes etc. Wat een spanning mede-freaks. Al die corona ellende de afgelopen maanden, ik kan elk moment vader worden en dan dit er nog eens bij. Wat een rollercoaster is dit zeg! Maargoed we blijven hoop houden en er alles aan doen!
    BKV Liefhebber 🐉🐲 BurnitPyromaniacs 💥🎆

  2. Deze 7 gebruikers waarderen Janniekske voor het bericht:


  3. #2042
    VWC-Lid Pyromun's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 december 2019
    Berichten
    1.103
    Thanks
    897
    1.027 waarderingen in 424 posts
    In deze spanning een HOOPVOL en POSITIEF bericht. Vanmorgen alle lokale media aangeschreven met de flyer van Magnum. Reactie terug. Ze hadden de planning om een artikel over vuurwerk te schrijven, dus bericht kwam op het juiste moment.

    Mensen, schrijf ook de lokale media aan. Beter dat ze op ons verhaal een artikel gaan schrijven dan een linkse paniekzaaier. Zo laten we het juiste geluid horen!!

    Nu verslappen = jaarwisseling niet klappen!!!
    Laatst gewijzigd door Pyromun; 29 december 2020 om 17:48

  4. Deze 4 gebruikers waarderen Pyromun voor het bericht:


  5. #2043
    VWC-Lid Stefan Works's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2009
    Berichten
    4.706
    Thanks
    986
    5.545 waarderingen in 2.033 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Janniekske Bekijk bericht
    Gelukkig weet Gizmo weer positiviteit te brengen. Kan er niet kort op zitten i.v.m. werk, maar krijg wel appjes etc. Wat een spanning mede-freaks. Al die corona ellende de afgelopen maanden, ik kan elk moment vader worden en dan dit er nog eens bij. Wat een rollercoaster is dit zeg! Maargoed we blijven hoop houden en er alles aan doen!
    Ha lotgenoot, ik ben afgelopen zondag vader geworden succes gewenst!
    www.youtube.com/c/StefanWorks Vuurwerkvideo's!

  6. Deze 4 gebruikers waarderen Stefan Works voor het bericht:


  7. #2044
    VWC-Lid Madmax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2017
    Berichten
    957
    Thanks
    1.625
    708 waarderingen in 371 posts
    Geen idee of dit hier al vermeld is, maar ik zag het voorbij komen op facebook.
    Lijkt mij dat onze Christelijke partijen hier vatbaar voor zouden moeten zijn als het waar is.

    Vuurwerkverbod discriminatie?

    Elk jaar staat de discussie van het vuurwerkverbod weer op de politieke agenda. Je hoort regelmatig voor-en tegen geluiden. Mensen die het ervaren als een zware overlast en anderen die het zien als traditie. we leven in een vrij land waar een ieder recht heeft op zijn cultuur, traditie en geloofsbeleving. Maar is dat recht wel voor iedereen? Of geldt het enkel voor een bepaalde groep?
    Mag de een zijn mening de vrijheid van de ander beperken? het lijkt er wel op. Met enig voorzichtigheid wil ik het woordje “discriminatie” tegen het vuurwerk verbod inbrengen.
    Zelf ben ik christen en vier ik oud & nieuw, de achtste dag na de geboorte van Christus, ook wel “Sylvesteravond” genoemd. Deze dag gaat voor mij gepaard met het samen zijn van familie en vrienden waarin vuurwerk de hoogtepunt van de avond is, dankbaar voor de geboorte van Christus, waar klokslag twaalf uur met veel spektakel de term “light up the sky” zijn recht doet.
    Het begint allemaal met kerst avond, eigenlijk al in de maand december. Met kerstavond de mis in de kerk, gevolgd door het verrichten van caritas, werken van naastenliefde. Wat dat is, verschilt per jaar. Voorbeelden zijn doneren van geld en cadeaus aan de armen of samen genieten van een heerlijke maaltijd met medemensen die zich geen feestelijke maaltijd kunnen veroorloven. Alles draait bij ons om het uitdragen van de liefde van Christus en het vieren van zijn geboorte. deze periode bouwen we op tot aan oud en nieuw. Sylvesteravond begint natuurlijk om 18:00. Dat is een stukje joodse traditie in het christendom: de feestdag begint op de avond ervoor. We beginnen het vuurwerk met wat kleiner goed om zo op te bouwen naar het moment van “light up the sky”. Een vuurwerkverbod zou betekenen dat wij deze traditie niet meer mogen beleven. Waar blijven dan onze grondrechten? Vrijheid van godsdienst mag toch wel iets inhouden? Dat is een onderwerp voor een ander debat. Feit is dat de de betekenis die Sylvesteravond heeft met zijn traditie van vuurwerk nu geen enkele rol speelt in de discussie over het vuurwerkverbod. Zie maar weer hoe weinig we onze tradities kennen en waarderen. Maar overtuigen de argumenten?
    Cultuur of traditie?
    Elk cultuur kent zijn tradities, die twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Niet iedereen heeft zoals mij een christelijke geloofsovertuiging, maar vieren wel de feesten die verbonden zijn aan het christelijk geloof. De feestdagen in Nederland zijn een cultureel goed geworden, waarin de tradities niet zijn weg te denken. Een van die tradities is het afsteken van vuurwerk. Het hoort bij onze Nederlandse cultuur, gebaseerd op de christelijke grondslag, namelijk het vieren van sylvesteravond.
    Sylvesteravond is een combinatie van de Nederlandse gastvrijheid naar andere bevolkingsgroepen. Onze chinezen medelanders introduceerde het vuurwerk in Nederland. De participatie van de multiculturele samenleving vond deels plaats via deze weg. Wij hebben de Chinezen omarmt en een deel van hun traditie eigen gemaakt in onze cultuur. Hoe mooi is dat?
    Overlast, gevaarlijk, slecht voor het milieu?
    Wat is nou overlast? je hebt 365 dagen per jaar, waarin officieel 8 uur per jaar vuurwerk afgestoken mag worden. ja, ik hoor tegengeluiden als “Maar ik hoor al weken van te voren knallen,” of “ja, en mijn hond is bang, het geluid is te hard”. laten we voorop stellen dat wij, de vuurwerkliefhebbers, niet verantwoordelijk zijn voor het gedrag van raddraaiers die blijkbaar illegaal vuurwerk kopen en die weken van te voren afsteken. het weken van te voren afsteken is al verboden, een taak van handhaving of politie om hier tegen te handhaven. Anderzijds, er zijn het hele jaar door diverse feesten, huisfeesten, festivals, e.c.t. waar met hard muziek draaien geluidsoverlast oplevert en wat dacht men van de nodige drugsgebruik, met alle gevolgen van dien. Hier hoor ik niemand over klagen. Elk weekend is het weer raak in de uitgaansscene. Een groep raddraaiers gaat stappen en het wordt weer vechten, zuipen en de openbare orde verstoren. Gek he, daar kraait geen haan naar. En niet te spreken over de vele Auto’s die dagelijks op de weg rijden, laat ik het maar niet hebben over asociaal, levensgevaarlijk verkeersgedrag dat elk jaar levens eist…
    Moeten we de auto’s feesten’ drank e.c.t. verbieden of het gedrag aanpakken? opvallend is dat bij dit soort incidenten het gedrag van mensen wordt aangepakt, maar bij vuurwerk het anders om. Blijkbaar wordt het gedrag niet aangepakt, maar een hele traditie omzet geholpen. Een omgekeerde wereld lijkt mij. toch?
    Dus door het gedrag van anderen, wordt ons vrijheid om geloof , cultuur en traditie te beleven en behouden, afgepakt. Daar waar anderen het hele jaar recht hebben op hun “gevaarlijke activiteiten”, daar worden wij op oudejaarsavond gediscrimineerd op basis van ons culturele erfgoed. Dus ja, een vuurwerkverbod is DISCRIMINATIE!!!!!
    I love Mines

  8. Deze gebruiker waardeert Madmax voor het bericht:


  9. #2045
    VWC-Lid Pyromun's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 december 2019
    Berichten
    1.103
    Thanks
    897
    1.027 waarderingen in 424 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyromun Bekijk bericht
    In deze spanning een HOOPVOL en POSITIEF bericht. Vanmorgen alle lokale media aangeschreven met de flyer van Magnum. Reactie terug. Ze hadden de planning om een artikel over vuurwerk te schrijven, dus bericht kwam op het juiste moment.

    Mensen, schrijf ook de lokale media aan. Beter dat ze op ons verhaal een artikel gaan schrijven dan een linkse paniekzaaier. Zo laten we het juiste geluid horen!!

    Nu verslappen = jaarwisseling niet klappen!!!
    Even een voorbeeldbericht wat je zou kunnen sturen:

    In de media is afgelopen dagen veel te doen geweest over vuurwerk, dat hebt u vast wel meegekregen. Wat ik heb gemerkt is dat in de media heel veel onjuiste informatie ‘gespuid’ wordt. Het is nu niet de bedoeling van mij om politiek te sturen of iets dergelijks, begrijp me goed! Maar ik vind het wel belangrijk dat de juiste informatie in de media terecht komt.

    Legaal-Illegaal
    Wat vooral veel gebeurd is dat er geen onderscheid gemaakt wordt in legaal Nederlands consumentenvuurwerk en illegaal, buitenlands vuurwerk. Vooropgesteld, elk slachtoffer en elke schade is er een teveel. Maar waar ik van ben overtuigd is dat het merendeel (zeker de ernstige) slachtoffers komt door illegaal vuurwerk. Ook de schades en de overlast komt door illegaal vuurwerk. De knallen die we afgelopen week regelmatig horen zijn veelal afkomstig van illegaal vuurwerk. Legaal vuurwerk is momenteel immers niet te krijgen.

    Bijgaand een bestand met informatie over veiligheid en cijfers van vuurwerk. Ik hoop dat jullie hiermee een goed beeld krijgen wat nu daadwerkelijk het probleem is zodat jullie ons van de juiste informatie kunnen voorzien. En ik zou het leuk vinden als jullie een reactie geven.


    Tip: zorg dat je een lokale binding in je bericht verwerkt. Dus zoiets als 'het is belangrijk dat jullie ons als Rotterdammers van de juiste informatie voorzien' of iets in die trant.


    Succes!!!
    Laatst gewijzigd door Pyromun; 29 december 2020 om 17:50

  10. #2046
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 oktober 2019
    Berichten
    189
    Thanks
    19
    134 waarderingen in 47 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stefan Works Bekijk bericht
    Het is het mij niet waard daarna die naam te hebben omdat ik zonnodig die paar lontjes moest aansteken.
    Dus je laat je beperken door andermans mening? Wauw, heb toch schijt aan wat men van je vindt.

  11. Deze 3 gebruikers waarderen Hatertzuid voor het bericht:


  12. #2047
    VWC-Lid Stefan Works's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2009
    Berichten
    4.706
    Thanks
    986
    5.545 waarderingen in 2.033 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hatertzuid Bekijk bericht
    Dus je laat je beperken door andermans mening? Wauw, heb toch schijt aan wat men van je vindt.
    In deze situatie wel ja. Anders zeg ik het niet ik heb een goede verstandhouding met alle buurtjes en wou ik graag zo houden
    www.youtube.com/c/StefanWorks Vuurwerkvideo's!

  13. #2048
    Banned
    Geregistreerd
    21 februari 2016
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.269
    Thanks
    82
    841 waarderingen in 352 posts
    Ik lees op andere fora dat men echt hoopt dat de pleuris uitbreekt.

  14. #2049
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 december 2010
    Berichten
    555
    Thanks
    923
    303 waarderingen in 152 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TCDD Bekijk bericht
    Ik lees op andere fora dat men echt hoopt dat de pleuris uitbreekt.

    Normaal drink ik niet als ik nog vuurwerk moet afsteken.....

    Denk als er een verbod komt dat ik wel lekker ga drinken en kijken na de rellen.

  15. #2050
    VWC-Lid Marc_87's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 oktober 2007
    Locatie
    Voorne aan Zee
    Berichten
    549
    Thanks
    231
    390 waarderingen in 131 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TCDD Bekijk bericht
    Ik lees op andere fora dat men echt hoopt dat de pleuris uitbreekt.
    Ik snap die gedachte enigszins wel, wanneer er nu meer overlast/vernielingen/gewonden zijn dan dat er legaal vuurwerk afgestoken mag worden heeft het verbod geen zin.

    Al zal de politiek het er dan op houden dat het naar mate langer verboden is het makkelijker handhaven wordt.

  16. #2051
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    133
    Thanks
    45
    115 waarderingen in 36 posts
    Mijn partner werkt op de IC en wij kijken nu al geruime tijd uit naar het moment dat we de eerste dingen kunnen afsteken. Dit gaan wij ook zeker doen, verbod of niet. Ik ben ook niet bang voor ellende met de buren, ik steek af en zal eventuele gevolgen ook zelf dragen.

  17. Deze 3 gebruikers waarderen Rendier voor het bericht:


  18. #2052
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Poh, trek dit echt slecht hoor. Wat een spanning.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  19. Deze 3 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


  20. #2053
    Banned
    Geregistreerd
    21 februari 2016
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.269
    Thanks
    82
    841 waarderingen in 352 posts
    Ja de kans dat de politiek denkt: goh laten we eens luisteren naar de bevolking, is klein.

  21. #2054
    VWC-Lid 5pyroman5's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2005
    Berichten
    1.658
    Thanks
    879
    983 waarderingen in 551 posts
    Ergste is dat de stemming volgens mij al geweest is, hopelijk hebben alle mails, apjes, fb post enz enz nut gehad en zien ze ook echt in dat het er niet beter op word bij een verbod.
    https://www.houtse-bazar.nl

  22. #2055
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 september 2011
    Berichten
    333
    Thanks
    134
    295 waarderingen in 109 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 5pyroman5 Bekijk bericht
    Ergste is dat de stemming volgens mij al geweest is, hopelijk hebben alle mails, apjes, fb post enz enz nut gehad en zien ze ook echt in dat het er niet beter op word bij een verbod.
    Er is geen stemming. Kabinetsbesluit.

Pagina 137 van 440 EersteEerste ... 3787127135136137138139147187237 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •