Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 376 van 440 EersteEerste ... 276326366374375376377378386426 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.626 t/m 5.640 van 6594
  1. #5626
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 juli 2013
    Berichten
    510
    Thanks
    374
    822 waarderingen in 210 posts
    Uitslag stalling???
    Die eerste alinea ook weer.
    Het moet en zal altijd eenzijdig (ongunstig t.o.v. de vuurwerktraditie) uitgelegd worden.

  2. #5627
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 augustus 2007
    Berichten
    795
    Thanks
    346
    341 waarderingen in 188 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StingrayG6 Bekijk bericht
    Uitslag stalling???
    Die eerste alinea ook weer.
    Het moet en zal altijd eenzijdig (ongunstig t.o.v. de vuurwerktraditie) uitgelegd worden.
    Viel mij ook al op. Stemmingmakerij ten top op deze manier. Het zijn dit soort kleine dingen die er voor zorgen dat mensen beïnvloed worden.

  3. #5628
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 juli 2013
    Berichten
    510
    Thanks
    374
    822 waarderingen in 210 posts
    Kan me ook ergeren aan hoe dat plaatje van de Stelling van de Dag is opgebouwd.

  4. #5629
    VWC-Lid funkeliefhebber's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 december 2019
    Berichten
    486
    Thanks
    762
    497 waarderingen in 180 posts
    Met pijn en moeite moeten ze dit publiceren, dan maar een eigen draai er aan geven, bah.

  5. #5630
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 mei 2020
    Locatie
    Down South
    Berichten
    562
    Thanks
    850
    531 waarderingen in 212 posts
    En deze zin wordt er ergens nog even tussengepropt:

    Een iets grotere groep echter is tegen een definitief verbod.

  6. #5631
    VWC-Lid AlmeloZuid1991's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2009
    Berichten
    165
    Thanks
    224
    242 waarderingen in 82 posts
    Allemaal even de telegraaf een mailtje sturen? [email protected]

    Mijn mail:

    Geachte Telegraaf redactie,

    Vandaag heeft u de uitslag omtrent de stelling van de dag inzake het vuurwerkverbod gepubliceerd.

    Ik wil hierbij graag een klacht indienen over uw interpretatie van de uitslag. Waar duidelijk een meerderheid tegen een vuurwerkverbod is kiest u ervoor om in de opening van het artikel te vermelden dat bijna de helft van de Nederlanders een vuurwerkverbod goed is bevallen. Met moeite wordt in alinea 3 vermeld dat toch iets meer respondenten tegen een verbod zijn. Dit is toch de daadwerkelijke uitslag en zou het voornaamste onderdeel van uw artikel moeten zijn?

    Ik verwacht dat een media platform als die van u objectief is en niet een uitslag van een stelling zo interpeert zodat deze beter aansluit bij uw eigen mening.

    Ik hoop op verbetering in de toekomst en dat u stopt met uw lezers te sturen en voor de gek te houden.

    Bij voorbaat dank.

    Met vriendelijke groeten,
    Vuurwerk is vuurwerk

  7. Deze 7 gebruikers waarderen AlmeloZuid1991 voor het bericht:


  8. #5632
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PJC Bekijk bericht
    Niet dat het veel uit zal maken maar ik zal Margo Tols eens mailen vanavond. Wat een bizar slecht journalistiek stuk. Je hebt een header, maar vervolgens gaan de subheader en eerste alinea over het tegenovergestelde (pro vuurwerkverbod). Pas in de allerlaatste zin komt de onderbouwing van de krantenkop pas aan het ligt. Hier had ik tijdens mijn eindexamen vwo nooit een voldoende voor gekregen. Wat een gepruts. Ontslaan en door...

  9. Deze 7 gebruikers waarderen bonzo26 voor het bericht:


  10. #5633
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 februari 2020
    Berichten
    481
    Thanks
    1.017
    540 waarderingen in 170 posts
    Ik was nogal optimistisch na het zien van al het vuurwerk dat afgestoken werd tijdens O&N. Ik moet zeggen dat mijn hoop alweer omgeslagen is in wanhoop. Alle negatieve nieuwsberichten waar men een definitief verbod 'aan het voorbereiden is'. Geen positiviteit te vinden/ horen. Het verbod wordt in alles voorbereid, van vuurwerkinleverpunten tot documentaires waar vuurwerk in een kwaad daglicht wordt gezet.
    Ik sta volgend jaar in ieder geval nog te stoken, maar ik ben bang dat dit enkel vuurwerk is dat niet op een legale wijze verkregen is. Sorry voor mijn relaas, maar soms moet je je gedachten even uitspreken

  11. Deze 3 gebruikers waarderen Peter333 voor het bericht:


  12. #5634
    Banned
    Geregistreerd
    21 februari 2016
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.269
    Thanks
    82
    841 waarderingen in 352 posts
    Naam: thumbnail_20210105_161451.jpg
Bekeken: 497
Grootte: 117,1 KB

    Nou SP is in ieder geval pro vuurwerk

  13. Deze 11 gebruikers waarderen TCDD voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  14. #5635
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2012
    Berichten
    55
    Thanks
    33
    69 waarderingen in 23 posts
    Deze was volgens mij nog niet gedeeld hier: https://www.ed.nl/helmond/plan-voor-...jgen~ae6b2f34/

    Plan voor kleinschalige vuurwerkshows roept wrevel op: ‘Dit gaan ze nooit voor elkaar krijgen’
    HELMOND - De Nederlandse Vuurwerkbond wil dat er op verschillende plekken kleine, lokale vuurwerkshows worden opgezet. Op die manier zou de overlast en het aantal ongelukken kunnen worden teruggedrongen. ,,Dus straks mag een particulier niks meer afsteken, maar de voetbalclub wel?”

    Bart Hoffman 05-01-21, 07:30 Laatste update: 09:29 Bron: ED

    Een vuurwerkshow naast het wijkhuis of bij de sportclub om de hoek. Als het aan de Nederlandse Vuurwerkbond (NVB) ligt, worden er al tijdens de volgende jaarwisseling in alle gemeentes kleinschalige vuurwerkevenementen georganiseerd.

    95 euro
    Speciaal getrainde vrijwilligers zouden straks de kleine shows in goede banen moeten leiden. Jan Cafferata, die met het Udense bedrijf Caffero vijfhonderd professionele vuurwerkshows per jaar organiseert, is verbaasd over de plannen. ,,Wanneer wij een show op poten zetten, hebben we te maken met veiligheidsrisicokwesties, vergunningen, de opleiding van pyrotechnici, certificering en verzekeringen”, zegt Cafferata. ,,Het kan niet waar zijn dat je straks met een verklaring van goed gedrag en een online-cursus van 95 euro, ook in de gelegenheid wordt gesteld om vuurwerk af te steken.”

    Te kort door de bocht
    Ook Bart Moons van de Houtse Bazaar, die shows organiseert én vuurwerk verkoopt aan particulieren, heeft ernstige twijfels bij de voornemens van de NVB. De Helmonder denkt dat de bond te licht denkt over een constructie waarbij vrijwilligers zorgdragen voor een vuurwerkevenement. ,,Er zijn meer gemeentes dan gecertificeerde pyrotechnici in Nederland. Zijn die dan opeens niet meer nodig? Ook verplicht: iemand van de provincie die met je meekijkt”, zegt Moons. ,,Dit gaan ze nooit voor elkaar krijgen. Je zult heel veel regelgeving moeten aanpassen. Straks mag een particulier niks meer afsteken, maar de voetbalclub wel? Tegelijkertijd krijg je straks op bepaalde plekken heel veel volk op de been.”

    Het maandag gepresenteerde plan van de NVB is veiliger en zal het minder ergernis in de samenleving oproepen, zo is de gedachte. Liefhebbers kunnen zo bovendien toch nog genieten van vuurwerk, dat in de toekomst mogelijk helemaal in de ban wordt gedaan.

    Cafferata, die in zijn branche de grootste is van de Benelux, vindt echter dat de NVB te kort door de bocht gaat. ,,Wie is er verantwoordelijk als er iets misgaat in een woonwijk? Als er een huis afbrandt?”, vraagt de vuurwerk-ondernemer zich af. ,,Onze mensen krijgen elke drie jaar een opfriscursus van zo'n vierduizend euro. Het zou onacceptabel zijn als vrijwilligers straks dezelfde bevoegdheden krijgen. Je organiseert geen veilige show door alleen wat vuurwerkpotten op de grond neer te zetten.”

  15. Deze 4 gebruikers waarderen Gerald1980 voor het bericht:


  16. #5636
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 november 2016
    Berichten
    17
    Thanks
    10
    3 waarderingen in 3 posts
    Goed om die mail van de SP te lezen. Zo'n mail zouden we van iedere partij moeten krijgen! Zijn er meer partijen die dit hebben laten weten?

  17. #5637
    Banned
    Geregistreerd
    21 februari 2016
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.269
    Thanks
    82
    841 waarderingen in 352 posts
    https://www.lc.nl/binnenland/Veiligh...-26335993.html

    Tsja moet ik dit nou positief of negatief opvatten

  18. #5638
    VWC-Lid AlmeloZuid1991's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2009
    Berichten
    165
    Thanks
    224
    242 waarderingen in 82 posts
    Bedankt voor uw bericht. Als woordvoerder op dit onderwerp reageer ik mede namens mijn collega-Kamerleden van D66. Fijn dat u de moeite heeft genomen om mij te informeren hoe u aankijkt tegen een tijdelijk algeheel vuurwerkverbod tijdens de komende jaarwisseling. Zoals ik op 3 november aangaf in het notaoverleg, ben ik ook een liefhebber van siervuurwerk. Ik vind het echt een dilemma want ik gun iedereen een mooie afsluiting van dit bijzondere jaar. En ondernemers die het vaak ook al zwaar hebben gehad gun ik een klein lichtpuntje.



    Toch kunnen we onze ogen niet sluiten voor de toegenomen druk op de zorg als gevolg van Corona. Ieder vuurwerkslachtoffer is er een te veel. In vergelijking met andere letsels lijkt het aantal mee te vallen. Als je puur naar het aantal kijkt zijn er misschien redenen om tegen een tijdelijk vuurwerkverbod te zijn. Het verschil met andere letsels is – en dat geldt ook voor deze Coronapandemie – dat het zorgt voor een piek in de belasting. Op de spoedeisende hulp, bij huisartsenposten, ambulances, politie, handhaving worden hulp- en zorgverleners ingeroosterd om extra uren te draaien tijdens de jaarwisseling. Na zo’n jaar waar we al een groot beroep op veel van deze mensen hebben gedaan is een keuze voor een extra piekbelasting tijdens de jaarwisseling niet gerechtvaardigd. We hebben daarom aan het Kabinet gevraagd om een brede afweging te maken en daar niet alleen de druk op de zorg maar ook handhaving door de politie bij te betrekken.



    Het Kabinet heeft vrijdag besloten om tot een eenmalig en tijdelijk vuurwerkverbod voor eindejaarsvuurwerk tijdens de komende jaarwisseling te komen. Het Kabinet komt ook met een compensatieregeling voor ondernemers. D66 is voorstander van zo’n eenmalig en tijdelijk verbod.



    Ik kan mij goed voorstellen dat het besluit voor veel mensen zwaar valt. Persoonlijk vallen de beperkende maatregelen mij ook zwaar. Daarom hoop ik van harte dat we in 2021 weer kunnen genieten van siervuurwerk.


    Deze reactie heb ik in november van d66 ontvangen. Ze lijken na dit verbod dus nog te hopen op vuurwerk in 2021. Weetniet of dit daadwerkelijk hun standpunt is maar het klinkt in iedergeval positief.
    Vuurwerk is vuurwerk

  19. #5639
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 oktober 2019
    Berichten
    411
    Thanks
    637
    146 waarderingen in 73 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TCDD Bekijk bericht
    https://www.lc.nl/binnenland/Veiligh...-26335993.html

    Tsja moet ik dit nou positief of negatief opvatten
    "Daarnaast blijkt dat het verbod gelukkig geen verschuiving naar het afsteken van zwaar illegaal vuurwerk heeft veroorzaakt", zegt Birgitte Blatter, manager onderzoek bij VeiligheidNL"

    ja hoor. Geloven ze het zelf??? en die is dan ''manager onderzoek'' bij VeiligheidNL. Ze moesten eens weten; https://youtu.be/W3Po0ybTslU

  20. Deze 2 gebruikers waarderen BlackIce45 voor het bericht:


  21. #5640
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Ik hoor via via dat dhr onrust is ondergedoken en er zijn chocoladepaleisje bewaakt word.

    Onrust veroorzaken is hem goed gelukt.
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

Pagina 376 van 440 EersteEerste ... 276326366374375376377378386426 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •