Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 284 van 440 EersteEerste ... 184234274282283284285286294334384 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.246 t/m 4.260 van 6594
  1. #4246
    VWC-Lid heho's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2008
    Locatie
    Ommen
    Berichten
    3.219
    Thanks
    3.825
    3.228 waarderingen in 1.248 posts
    Ik zal nog één keer off-topic reageren op Maurice de Hond en dan sluit ik hem af. Bij voorbaat was misschien niet goed geformuleerd, en had ik moeten zeggen: op basis van wat hij rondom de corona crisis en in het verleden zegt/roept/schreeuwt, neem IK hem niet serieus. Ik ga daar nu niet inhoudelijk op in, maar zijn punten rondom Corona zijn voor iedereen wel bekend. Werkende in de gezondheidszorg, waar we alleen met wetenschappelijke feiten kunnen werken, kan ik daar niks mee.

  2. #4247
    VWC-Lid San71's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2016
    Berichten
    1.034
    Thanks
    3.768
    1.122 waarderingen in 477 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heho Bekijk bericht
    Ik zal nog één keer off-topic reageren op Maurice de Hond en dan sluit ik hem af. Bij voorbaat was misschien niet goed geformuleerd, en had ik moeten zeggen: op basis van wat hij rondom de corona crisis en in het verleden zegt/roept/schreeuwt, neem IK hem niet serieus. Ik ga daar nu niet inhoudelijk op in, maar zijn punten rondom Corona zijn voor iedereen wel bekend. Werkende in de gezondheidszorg, waar we alleen met wetenschappelijke feiten kunnen werken, kan ik daar niks mee.
    Bij deze dan een kanaal waar de andere kant van het coronaverhaal belicht wordt, met veel interviews met wetenschappers. https://www.youtube.com/user/proflavio2010

  3. #4248
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 december 2016
    Berichten
    191
    Thanks
    91
    342 waarderingen in 94 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heho Bekijk bericht
    Ik zal nog één keer off-topic reageren op Maurice de Hond en dan sluit ik hem af. Bij voorbaat was misschien niet goed geformuleerd, en had ik moeten zeggen: op basis van wat hij rondom de corona crisis en in het verleden zegt/roept/schreeuwt, neem IK hem niet serieus. Ik ga daar nu niet inhoudelijk op in, maar zijn punten rondom Corona zijn voor iedereen wel bekend. Werkende in de gezondheidszorg, waar we alleen met wetenschappelijke feiten kunnen werken, kan ik daar niks mee.
    Eens dat we hem afsluiten, en bedankt voor de nuance.

    Verder uiteraard niet met je eens, maar dat hoeft ook niet.

    Wetenschap is er om alles in twijfel te trekken, anders liepen we nu nog in berenvellen over de platte aarde dood te gaan aan een bacteriële infectie.

  4. Deze 2 gebruikers waarderen Horsetails voor het bericht:


  5. #4249
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Quote van Ahmed Marcouch: "De burgemeester denkt niet dat het vuurwerk gooien een protest is tegen het vuurwerkverbod de komende jaarwisseling: "Het gaat hier om vernielzucht, geweld en provocatie van de politie. Voor een protest gooi je geen vuurwerk bij mensen naar binnen en beangstig je de hele buurt.""

    Toch bijzonder vind ik. Mooi dat hij erkent dat dit geen vuurwerkprotest is.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  6. #4250
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 december 2016
    Berichten
    191
    Thanks
    91
    342 waarderingen in 94 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
    Quote van Ahmed Marcouch: "De burgemeester denkt niet dat het vuurwerk gooien een protest is tegen het vuurwerkverbod de komende jaarwisseling: "Het gaat hier om vernielzucht, geweld en provocatie van de politie. Voor een protest gooi je geen vuurwerk bij mensen naar binnen en beangstig je de hele buurt.""

    Toch bijzonder vind ik. Mooi dat hij erkent dat dit geen vuurwerkprotest is.

    Ja gaat de goede kant op. Waarschijnlijk bedoelde hij het niet zo.... maar het is toch maar mooi gezegd!

  7. #4251
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2018
    Berichten
    1.092
    Thanks
    99
    1.043 waarderingen in 383 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Horsetails Bekijk bericht
    Ja gaat de goede kant op. Waarschijnlijk bedoelde hij het niet zo.... maar het is toch maar mooi gezegd!
    Nou ja misschien ook wel hoor. Marcouch is nooit echt voorstander geweest van een verbod, het is hem in Arnhem eerder opgedrongen door de Raad.

    https://www.ad.nl/arnhem/marcouch-ac...nvol~a09b7ddf/

  8. #4252
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Bekijk bericht
    Nou ja misschien ook wel hoor. Marcouch is nooit echt voorstander geweest van een verbod, het is hem in Arnhem eerder opgedrongen door de Raad.

    https://www.ad.nl/arnhem/marcouch-ac...nvol~a09b7ddf/
    Hij ziet in elk geval hoe het echt zit, en ik denk dat hij zich behoorlijk ergert aan de huidige situatie.

  9. #4253
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2018
    Berichten
    1.092
    Thanks
    99
    1.043 waarderingen in 383 posts
    Kwam hier nog een interessante (oude)quote tegen van toenmalig Minister van Veiligheid en Justitie Opstelten:

    Vraag 6
    Kunt u aangeven of er met de incidenten met vuurwerk (bijvoorbeeld met
    gezondheidschade, overlast of openbare orde tot gevolg) een onderscheid te
    maken valt naar illegaal of legaal vuurwerk dan wel naar siervuurwerk en
    knalvuurwerk? Is een bepaalde categorie vuurwerk oververtegenwoordigd als
    het gaat om incidenten met vuurwerk?

    Antwoord 6
    Bij het achterhalen van deze informatie moet noodzakelijkerwijs in belangrijke
    mate vertrouwd worden op de informatie die het slachtoffer aanreikt over de
    herkomst van het vuurwerk. Het is bekend dat een deel maatschappelijk
    gewenste antwoorden geeft en dus ontkent dat illegaal vuurwerk is gebruikt.

    Met deze kanttekening in het achterhoofd is uit het Letsel Informatie Systeem
    van de Stichting Consument en Veiligheid af te leiden dat bij de afgelopen
    twee jaarwisseling circa 20% van de letselgevallen veroorzaakt is door illegaal
    vuurwerk.

    https://opmaat.sdu.nl/hulkStatic/SDU...12012-1597.pdf

  10. Deze 2 gebruikers waarderen Voodoo voor het bericht:


  11. #4254
    VWC-Lid htevents's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 november 2016
    Berichten
    503
    Thanks
    592
    514 waarderingen in 189 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Hij ziet in elk geval hoe het echt zit, en ik denk dat hij zich behoorlijk ergert aan de huidige situatie.
    Dit is wel een artikel uit 2019. Toen het verbod in Arnhem dit jaar besproken werd had hij een iets andere mening leek het wel en dan niet voor ons de goede kant op.

  12. Deze gebruiker waardeert htevents voor het bericht:


  13. #4255
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
    Quote van Ahmed Marcouch: "De burgemeester denkt niet dat het vuurwerk gooien een protest is tegen het vuurwerkverbod de komende jaarwisseling: "Het gaat hier om vernielzucht, geweld en provocatie van de politie. Voor een protest gooi je geen vuurwerk bij mensen naar binnen en beangstig je de hele buurt.""

    Toch bijzonder vind ik. Mooi dat hij erkent dat dit geen vuurwerkprotest is.
    Als hij dit gezegd heeft is het in mijn ogen al heel positief. En idd, het gaat deze lieden toch alleen maar om sensatie, rellen en vernielen.
    De media heeft het dan over Vuurwerkrellen. Zou flauw weer.
    December Will Be Magic Again!!

  14. #4256
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 november 2011
    Berichten
    99
    Thanks
    59
    56 waarderingen in 25 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Happiness Bekijk bericht
    Als hij dit gezegd heeft is het in mijn ogen al heel positief. En idd, het gaat deze lieden toch alleen maar om sensatie, rellen en vernielen.
    De media heeft het dan over Vuurwerkrellen. Zou flauw weer.
    Off topic bericht: Net zoals dat alle mensen met een bepaalde geloofsovertuiging worden gezien als terrorist wanneer alle terroristen zeggen dat ze het in naam doen van dat geloof...

    On topic: Ik zie dat de media en vuurwerkhaters het op die manier overbrengen. Echter, verwacht ik niet dat deze situatie zich zodanig gaat ontwikkelen dat je praktijken krijgt zoals wat ik in het off topic bericht heb geschreven. Wel de moeite waard om het even te benoemen. Soms worden we namelijk wel zo omschreven...

  15. Deze gebruiker waardeert Mafiavuurwerk voor het bericht:


  16. #4257
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 juli 2013
    Berichten
    510
    Thanks
    374
    822 waarderingen in 210 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
    Quote van Ahmed Marcouch: "De burgemeester denkt niet dat het vuurwerk gooien een protest is tegen het vuurwerkverbod de komende jaarwisseling: "Het gaat hier om vernielzucht, geweld en provocatie van de politie. Voor een protest gooi je geen vuurwerk bij mensen naar binnen en beangstig je de hele buurt.""

    Toch bijzonder vind ik. Mooi dat hij erkent dat dit geen vuurwerkprotest is.
    Heeft hij wel gelijk in.
    En als ik dit zo lees geeft hij toch ook aan dat het legale vuurwerk niet het probleem is en ook niet de veroorzaker van alle ellende is.

  17. #4258
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StingrayG6 Bekijk bericht
    Heeft hij wel gelijk in.
    En als ik dit zo lees geeft hij toch ook aan dat het legale vuurwerk niet het probleem is en ook niet de veroorzaker van alle ellende is.
    Marcouch is o.a. jarenlang woordvoerder van de Tweede Kamer geweest voor het onderwerp vuurwerk voordat hij Burgemeester van Arnhem werd. Hij weet als geen ander hoe de vork in de steel zit.
    www.huismanvuurwerk.nl

  18. Deze gebruiker waardeert gizmo75 voor het bericht:


  19. #4259
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2020
    Locatie
    Den haag
    Berichten
    1.462
    Thanks
    196
    807 waarderingen in 374 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door funkyi Bekijk bericht
    Ergens vind ik het wel goed die noodverordening in Roosendaal
    Ze moesten wel aangezien het helemaal uit de hand liep. Lost dit het probleem daar op? Nee, want na de noodverordening gaan ze gewoon weer dubbel zo hard verder. Ik zou als inwoner sneller roepen van "Vorig jaar was dit niet, dat verbod is een slecht idee..." Met het oog op volgend jaar is dit misschien wel goed.

    Wat ik wel zorgelijk vind is dat veel mensen vuurwerk blijven linken aan ASO gedrag
    Ik probeerde nog iemand te overtuigen met dat zelfs als er geen illegaal vuurwerk is het illegale vuurwerk vervangen wordt met stenen, molotovcocktails e.d. Een dag later werden er molotovcocktails gebruikt.... Toch blijven ze roepen: Gewoon alles afschaffen dan is het meteen duidelijk. Anders gezegd: alle fatsoenlijke mensen die thuis zitten krijgen de middelvinger omdat deze klimaatactivist of dierenactivist een hekel heeft aan vuurwerk.

    Ook zie je veel uitspraken van: "Nu afschaffen en een paar jaartjes op de blaren zitten, maar dan is het daarna rustig". Ik verwacht ook dan een veel grotere run op juist dat illegale harde spul. Daarnaast gaan veel mensen juist meer aan de zuip en alternatieven zoeken om het gat op te vullen. En je weet wat alcohol doet met mensen....

    Het geeft wel een kick als je met een activist op een lijn komt
    Vergeet niet dat veel mensen mede dankzij de media het verschil tussen illegaal vuurwerk en consumentenvuurwerk niet goed genoeg kent. Een knal is een knal! Vuurwerk is vuurwerk!
    Veel klagers klagen nu omdat er zo vroeg al veel vuurwerk afgestoken wordt, en dit vinden ze kinderachtig en zwaar irritant. Dit kan ik bevestigen en ook ik wil die harde knallen nu niet. Ik wil die rellen ook niet. Ik wil gewoon een normaal oud & nieuw binnen de afgesproken tijden. lekker met een oliebolletje en champagne. Mooi stukje siervuurwerk erbij en genieten. Ik wil (mede) daarom ook van die relschoppers af omdat ik de traditie niet kwijt wil. Zij verpesten het voor heel veel mensen en de media blaast het nog verder op. Sommige klagers zijn blij als dat zware spul weg is en alleen binnen de afgesproken tijden nog vuurwerk afgestoken wordt.
    Het is mooi als daar samen over eens kan zijn!

    De oplossing zit eerder in stevige straffen voor alle relschoppers met of zonder vuurwerk
    Meer blauw op straat die zelfs hard mag optreden bij een belediging. Niet bang hoeven te zijn dat ze iets te hardhandig zijn want dat hoort er bij. In veel andere landen wordt je genadeloos neergeknuppeld en niet alleen door de ME.
    Daarnaast kunnen de straffen voor het in bezit hebben en afsteken van illegaal vuurwerk veel hoger maken. Noem je ze bommen in de media, bestraf ze dan ook als bommen. Het beste zou zijn als Nederland samen met België en Duitsland een statement maakt en zich er hard voor maken dat het zware illegale spul in heel Europa verboden wordt en alleen door Pyrotechnische bedrijven aan te schaffen is. Dit is heel moeilijk maar ze zouden ook in moeten zien dat je hier grote aanslagen mee kunt plegen....
    Vindt dit maar een rare post

  20. #4260
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 november 2020
    Berichten
    48
    Thanks
    23
    28 waarderingen in 17 posts
    Hier de bevestiging dat je tot 15 december zonder stress vuurwerk in België kan halen, zolang je onder de 25 kg blijft en alleen vuurwerk dat in Nederland legaal is koopt.

    https://www.bd.nl/brabant/vervoersve...teld~a8689715/

  21. Deze gebruiker waardeert LvG voor het bericht:


Pagina 284 van 440 EersteEerste ... 184234274282283284285286294334384 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •