Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 269 van 440 EersteEerste ... 169219259267268269270271279319369 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.021 t/m 4.035 van 6594
  1. #4021
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.670
    Thanks
    1.785
    1.733 waarderingen in 562 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Traniet Bekijk bericht
    En nu dit: ik heb nog vuurpijlen en single shots thuis liggen. Per 1 december illegaal om in huis te hebben. Inleveren bij de politie? Mag niet want ik mag het niet vervoeren...En nu?
    31-12 0:00 de lucht in

  2. #4022
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.755
    Thanks
    3.294
    11.366 waarderingen in 5.121 posts
    Naam: Screenshot_2.jpg
Bekeken: 426
Grootte: 38,3 KB

    dus 1 seconde na twaalf uur mag het wel, want dan is het 2021
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  3. Deze gebruiker waardeert Torrr voor het bericht:


  4. #4023
    VWC-Lid funkyi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2017
    Locatie
    Bunker 4
    Berichten
    1.671
    Thanks
    605
    910 waarderingen in 444 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Naam: Screenshot_2.jpg
Bekeken: 426
Grootte: 38,3 KB

    dus 1 seconde na twaalf uur mag het wel, want dan is het 2021
    Hahaha allemaal busjes die aan het wachten zijn bij de grens
    Maar wel gunstig dat er een nadruk wordt gelegd op 2020...
    Ik heb een kort lontje.......

  5. #4024
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door funkyi Bekijk bericht
    Hahaha allemaal busjes die aan het wachten zijn bij de grens
    Maar wel gunstig dat er een nadruk wordt gelegd op 2020...
    Is niks gunstigs aan ik weet uit betrouwbare bronnen dat er al gewerkt word aan motie voor 2020 door gl en pvd.

  6. #4025
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.670
    Thanks
    1.785
    1.733 waarderingen in 562 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Naam: Screenshot_2.jpg
Bekeken: 426
Grootte: 38,3 KB

    dus 1 seconde na twaalf uur mag het wel, want dan is het 2021
    Volgens mij klopt dit niet. Ik heb ergens gelezen, weet helaas niet meer waar, maar dat dit tot 02-01-21 geldt.

  7. #4026
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Klopt, staat in memo Grapperhaus over notitie die ter goedkeuring naar EC is gestuurd. En daarbij was het een wijziging op de normale wetgeving geweest die stoken en vervoer tot 01-01 02u toestaat dus was het ook al tot 2u verboden geweest, maar dus nu gerekt naar 02-01-'21

  8. #4027
    VWC-Lid NiekB's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 november 2019
    Locatie
    Sterksel
    Berichten
    764
    Thanks
    334
    892 waarderingen in 329 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkduiven Bekijk bericht
    Is niks gunstigs aan ik weet uit betrouwbare bronnen dat er al gewerkt word aan motie voor 2020 door gl en pvd.
    begint da nou al? Laat eerst dit jaar ff voorbij gaan met je speculaties.... Jouw betrouwbare bronnen geloof ik niet meer.

  9. Deze 4 gebruikers waarderen NiekB voor het bericht:


  10. #4028
    VWC-Lid kort lontje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2006
    Berichten
    106
    Thanks
    7
    33 waarderingen in 21 posts
    Denk dat meneer agent banger is voor corona dan voor vuurwerk. Beetje hoesten en proesten als je aangehouden wordt.
    Gaan ze dat risico lopen voor die paar knallen ?
    Verder dat gelul van Ferd G. met zijn " zorg onlasten".Zou dan maar niet te dicht bij een verkouden iemand in de buurt komen. DAT onlast de zorg.

  11. #4029
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 november 2020
    Berichten
    91
    Thanks
    2
    33 waarderingen in 20 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door happy4ever1968 Bekijk bericht
    Volgens mij klopt dit niet. Ik heb ergens gelezen, weet helaas niet meer waar, maar dat dit tot 02-01-21 geldt.
    Praktisch gezien zelfs tot 29-12-21 want na 2-1-2021 treden de artikelen I, II en III weer in werking.

  12. Deze gebruiker waardeert ATWVW voor het bericht:


  13. #4030
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 november 2020
    Berichten
    91
    Thanks
    2
    33 waarderingen in 20 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kort lontje Bekijk bericht
    Denk dat meneer agent banger is voor corona dan voor vuurwerk. Beetje hoesten en proesten als je aangehouden wordt.
    Gaan ze dat risico lopen voor die paar knallen ?
    Verder dat gelul van Ferd G. met zijn " zorg onlasten".Zou dan maar niet te dicht bij een verkouden iemand in de buurt komen. DAT onlast de zorg.
    Ze hebben weer een draak van een probleem gecreëerd en proberen dat op te lossen met nog meer verboden. Het zou ze een keer sieren door toe te geven een fout gemaakt te hebben. Draai het terug en zeg dat de neveneffecten niet goed overzien zijn. Maarja, de dag dat een politicus zijn fout toegeeft moet nog komen. Stem verstandig in Maart, tenzij je graag bukt.

  14. #4031
    VWC-Lid funkyi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2017
    Locatie
    Bunker 4
    Berichten
    1.671
    Thanks
    605
    910 waarderingen in 444 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkduiven Bekijk bericht
    Is niks gunstigs aan ik weet uit betrouwbare bronnen dat er al gewerkt word aan motie voor 2020 door gl en pvd.
    Doen ze dit niet ieder jaar in januari? Of willen ze nu al een motie indienen omdat ze voor dit jaar de steun hadden van o.a. de VVD en CDA?

    De kans zit er dik in dat ze het volgend jaar gaan verbieden. Onder de noemer "Mensen kunnen zich niet gedragen met vuurwerk". Ik hoop alleen dat ze door de rellen ook beseffen dat het juist averechts werkt.

    Ik hoop echt dat het "misbruiken" van de cijfers eens door de media uitgelicht wordt al verwacht ik dat dit nooit gaat gebeuren. Het is echt diep diep triest dat dit via de coronawet er doorheen gedrukt wordt zonder gedegen onderzoek gedaan te hebben. Een soort van een afleiding om te laten vergeten wat ze voor de zorg nietgedaan hebben dit jaar.

    Natuurlijk ligt dit bij mij en jullie onder een vergrootglas omdat dit onze hobby is, maar dat maakt het niet minder erg. Daarom valt het juist op.

    Het enige wat een definitief verbod tegen kan houden is dat de cijfers het tegenovergestelde aan gaat geven. Dus net zoveel of meer letsels en meer schades aan zaken.
    Ergens heb ik het idee dat de materiële schades zullen stijgen. Sterker nog de afgelopen 2 weken zijn er al genoeg gemeentelijke eigendommen opgeblazen of in brand gestoken.
    Het illegale vuurwerk zal blijven afgestoken worden en er is alleen maar meer frustratie.

    Naam: incidenten on 2020.PNG
Bekeken: 610
Grootte: 87,3 KB

    Hoe het zit met de letsels?
    Op een baby na is er nog niet veel gebeurd als ik de media mag doen geloven. Maar we zitten pas in november. Door het afschaffen van alles behalve F1 vuurwerk houden we alleen de F1, Carbid en illegaal vuurwerk over. Maar ook opstootjes moeten we niet vergeten

    De oorzaak van letsels op de SEH en HAP van afgelopen jaar waren:
    - 25 Grondbloemen
    - 10 Sterretjes
    - 30 Siervuurwerk overig (aanname andere dingetjes in F1 categorie zoals ratel linten)
    - 26 Carbid
    - 84 Illegaal vuurwerk

    Naam: Cat1encarbid2.PNG
Bekeken: 600
Grootte: 138,2 KB

    In totaal zit je dan op 175 schades met jaarwisseling 2019/2020. Dit is 38% van alle (zwaardere) letselschades op de SEH en HAP

    Dan gaan we kijken naar een prognose van wat er nu al verkocht is en wat er nog verkocht gaat worden. Wetende dat er alleen F1 en Carbid verkocht mag worden is er nu al een run op gekomen. Mijn vermoeden is dan ook dat er minimaal 100% meer verkocht gaat worden en dus de schades ook zullen verdubbelen.

    Carbid is nu al massaal aangeschaft. Ondanks dat vele gemeenten dit nu alsnog (mogelijk) gaan verbieden gaat dit een hele spannende worden. Mijn verwachting is dat ook dit cijfer minstens gaat verdubbelen.

    Illegaal vuurwerk daar is nu een stuk minder over bekend. Ja er is een run op en het is makkelijk te verkrijgen. Maargoed bij gebrek aan een alternatief is de kans aanwezig dat ook deze schadecijfers zullen verdubbelen. Ook omdat al het vuurwerk illegaal is dit jaar. Nu hoeft er niet meer over gelogen te worden.

    Dus mijn verwachting is dat het aantal zwaardere letselschades door het vuurwerk en Carbid wat dit jaar nog afgestoken gaat worden zal gaan verdubbelen. Ik bedoel dan 350 letsels ten opzichte van 463 vorig jaar in totaal. Dat is een verschil van 113 Dat is een en dus een vermindering van 24%.
    Met woorden van GroenLinks "Alle kleine beetjes helpen" zullen ze dan ook dit foute cijfer gepresenteerd hebben aan de andere partijen.

    Maar dit cijfer klopt niet als je kijkt naar de vooruitzichten!

    463 aan zware letsels van vorig jaar zijn niet representatief voor 2020/2021
    Voor een juiste prognose moet je uit gaan van de situatie zoals het zou zijn geweest bij de jaarwisseling 2020/2021 wanneer er geen verbod zou zijn geweest. Knalvuurwerk, singleshots en vuurpijlen mochten al niet meer verkocht worden. Dus die aantallen moeten nog verwijderd worden.
    - 88 Knalvuurwerk
    - 51 Vuurpijlen

    Wat is de juiste prognose?
    Van de 463 aan zware letselschades op de SEH en HAP bleven er (naar schatting) 324 over wanneer je het knalvuurwerk en de vuurpijlen in mindering zou brengen!

    324 zijn er minder dan de NU verwachtte 350
    Dus geen winst van 24% maar een verlies van 7,41%

    Waarschijnlijk is er nog meer verlies
    Hoeveel mensen steken nog gewoon het vuurwerk af dat ze thuis hebben liggen?
    Hoeveel mensen zijn naar België geweest en gaan nog naar Duitsland?
    Hoeveel kinderen gaan juist nu knutselen nu de rotjes er ook niet meer zijn?
    Hoeveel mensen gaan dit jaar meer alcohol drinken?
    Hoeveel meer vechtpartijen gaan er ontstaan omdat mensen niet begrijpen dat F1 wel mag en omdat er toch vuurwerk afgestoken wordt?
    Hoeveel meer mishandelingen gaan er plaatsvinden door verveling?
    Het kan dus nog veel erger!

    Het is koffiedik kijken en ik gun niemand een letsel maar die letsels gaan natuurlijk wel komen. Toch zie ik het somber in...

    We kunnen het namelijk heel hard roepen maar een politieke partij draait het verhaal toch zo zodat het voor hun goed uit komt.... Toegeven dat het niet klopt zullen ze nooit doen....
    Ik heb een kort lontje.......

  15. Deze gebruiker waardeert funkyi voor het bericht:


  16. #4032
    VWC-Lid Samenvuurwerkkopen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 september 2012
    Berichten
    1.491
    Thanks
    1.111
    1.590 waarderingen in 682 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkduiven Bekijk bericht
    Is niks gunstigs aan ik weet uit betrouwbare bronnen dat er al gewerkt word aan motie voor 2020 door gl en pvd.
    Die motie van 2020 is al van kracht ;)
    Daarnaast snapt iedereen dat die 2 partijen in 2021 weer gaan proberen vuurwerk te verbieden, dat doen ze al jaren.
    https://www.youtube.com/user/AKHFireworksTeam

  17. Deze gebruiker waardeert Samenvuurwerkkopen voor het bericht:


  18. #4033
    VWC-Lid kort lontje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2006
    Berichten
    106
    Thanks
    7
    33 waarderingen in 21 posts
    De voor- en tegenstanders van vuurwerk is ongeveer 50-50. Het is blauw tegen rood net als in Amerika en begint een tweestrijd ( kloof )te worden.
    Dit geldt ook voor andere onderwerpen tussen blauw en rood.
    In maart gaan we het zien.

  19. #4034
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.887 waarderingen in 966 posts
    Er is dit jaar geen legaal vuurwerk. Dus alles komt op konto van illegaal vuurwerk. Lijkt mij alleen maar voordelig in discussies. Feestjes lopen uit de hand => illegaal vuurwerk. Hoop vernielingen => illegaal vuurwerk. Agenten bekogeld => illegaal vuurwerk. Vuurwerkslachtoffers gestegen => illegaal vuurwerk. Meer overlast door vuurwerk => illegaal vuurwerk.

    Verder nog vragen ?
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

  20. Deze 2 gebruikers waarderen Sirens voor het bericht:


  21. #4035
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 januari 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.482
    Thanks
    580
    846 waarderingen in 367 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkduiven Bekijk bericht
    Is niks gunstigs aan ik weet uit betrouwbare bronnen dat er al gewerkt word aan motie voor 2020 door gl en pvd.
    Zullen wat dat eerst even afwachten, aan speculaties hebben we op dit moment niet zoveel.

Pagina 269 van 440 EersteEerste ... 169219259267268269270271279319369 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •