Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 19 van 406 EersteEerste ... 917181920212969119 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 271 t/m 285 van 6086
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Thanks
    1.152
    Thanked 3.307 Times in 1.242 Posts
    In dat geval ben ik in mijn jonge jaren elk jaar slachtoffer geweest. Klote-aanstekers...
    www.youtube.com/channel/UCced29DpMJMm_wIpV8ICg8w

2. The Following User Says Thank You to Avalanche For This Useful Post:

Banned
    Thanks
    992
    Thanked 1.043 Times in 629 Posts
    Mensen dat verbod komt er gewoon meerderheid 2de kamer is voor

Thanks
    1.152
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkduiven Bekijk bericht
    Mensen dat verbod komt er gewoon meerderheid 2de kamer is voor
    Doe nou eens even rustig man. Ten eerste is het geen beslissing die in handen ligt van de Kamer, en ten tweede wéten we het gewoon nog niet. Dus ja, je mag denken dat er een verbod komt, maar paniek zaaien is echt niet nodig.

5. The Following 9 Users Say Thank You to Avalanche For This Useful Post:

VWC-Lid mikosje's schermafbeelding
    Thanks
    1.167
    Thanked 4.630 Times in 1.726 Posts
    Ik denk dat er wat extra regels komen maar ze hun vingers niet aan een verbod willen branden.
    Vuurwerk is een onderdeel van ons leven!

VWC-Lid
    Thanks
    231
    Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt, zeker als ik ervaar hoe hier iedereen er mee bezig is en dat vanuit de branche (zichtbaar) ook actie wordt ondernomen. Het streven van het aanscherpen van de maatregelen is om half december af te kunnen schalen. CITAAT DE JONG: Kerst wordt anders dan de andere jaren, dat is zeker”, zegt minister De Jonge. Toch houdt hij de hoop dat juist door nu harde ingrepen te doen het vieren van kerst met dierbaren mogelijk blijft. Half december houdt hij aan als datum waarop misschien weer verlichting mogelijk is.

Als dat lukt dan lijkt mij een verbod met als argument de zorg te ontlasten, niet echt meer actueel.

Thanks
    1.152
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bart Bekijk bericht
    Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt, zeker als ik ervaar hoe hier iedereen er mee bezig is en dat vanuit de branche (zichtbaar) ook actie wordt ondernomen. Het streven van het aanscherpen van de maatregelen is om half december af te kunnen schalen. CITAAT DE JONG: Kerst wordt anders dan de andere jaren, dat is zeker”, zegt minister De Jonge. Toch houdt hij de hoop dat juist door nu harde ingrepen te doen het vieren van kerst met dierbaren mogelijk blijft. Half december houdt hij aan als datum waarop misschien weer verlichting mogelijk is.

Als dat lukt dan lijkt mij een verbod met als argument de zorg te ontlasten, niet echt meer actueel.
    Helemaal mee eens, maar half december is natuurlijk niet het moment dat deze beslissing genomen zal worden. Dat gebeurt in de komende twee weken. Ik heb werkelijk geen idee hoe dit zal aflopen, maar ik hoop van harte, vooral voor de branche, dat ze dit jaar door laten gaan, en begin 2021 (en dan heb ik het over de eerste weken) duidelijkheid verschaffen voor vólgend jaar.

9. The Following User Says Thank You to Avalanche For This Useful Post:

Banned Ruben's schermafbeelding
    Thanks
    1.277
    Thanked 4.522 Times in 1.764 Posts
    Er is niets wispelturiger dan de Tweede Kamer en haar besluiten. Dat is in het verleden wel bewezen. Ik hoop alleen dat ze elkaar niet allemaal sprookjes gaan vertellen en dat er goed word nagedacht over de besluitvorming. Wat is wel haalbaar en wat niet. En in hoeverre telt de mentale gezondheid van de Nederlander mee in deze tijd van het jaar en wat heeft een mogelijk vuurwerkverbod daar invloed op? Rutte heeft gehamerd dat die overweging ook mee word genomen bij een mogelijke algehele lockdown, waarom dan niet meenemen in deze besluitvorming?

Ik weet nou niet of ik het positief of negatief in moet zien. Het is gewoon afwachten.

VWC-Lid kloesje's schermafbeelding
    Thanks
    604
    Weet ik waar ik het meest bang voor aan het worden ben.... dat een BPN zwicht voor de lobby en dan hier grootst komt verkondigen dat ze een geweldige deal hebben gemaakt door dit jaar 'tijdelijk' het vuurwerk te verbieden onder de 'garantie' dat we nog een x aantal jaar kunnen stoken.

12. The Following User Says Thank You to kloesje For This Useful Post:

Banned
    Thanks
    992
    Het gaat ze puur om de zorg te ontlasten. Het is een desillusie om te denken dat iedereen op 31ste dec thuis alleen blijft zitten en er 0 ongelukken gebeuren

VWC-Lid Galaxis's schermafbeelding
    Thanks
    22
    Lastig hoor mannen. Enerzijds zie ik dat tijdelijke verbod er niet komen, maar misschien toch ook wel.

Niemand heeft een glazenbol helaas, we moeten het echt afwachten hoe vervelend dat dat ook mag zijn.

Gelukkig zijn we hier met een toffe club mensen en kunnen we genieten van alle sfeer topics.

VWC-Lid heho's schermafbeelding
    Thanks
    2.356
    Thanked 2.204 Times in 867 Posts
    Maar het kromme is, dat de zorg hier helemaal niet om vraagt. Ja die Flippo van een oogarts, maar dan ben je er wel zo’n beetje.
    De zorg heeft dit jaar heel veel vragen gehad, en ik wilde dat ze overal eens zo serieus mee om waren gegaan als met dit punt

VWC-Lid
    Thanks
    108
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Doe nou eens even rustig man. Ten eerste is het geen beslissing die in handen ligt van de Kamer, en ten tweede wéten we het gewoon nog niet. Dus ja, je mag denken dat er een verbod komt, maar paniek zaaien is echt niet nodig.
    Inderdaad, het is in eerste instantie een beslissing van de staatssecretaris.
    De tweede kamer kan overigens nog wel dmv een motie een opdracht geven aan het kabinet om alsnog aan de slag te gaan met een verbod. Maar het aannemen van een dergelijke motie maakt niet gelijk dat er ook een verbod komt. Zie bijvoorbeeld de motie van Wilders voor loonsverhoging voor de zorg, die werd per ongeluk aangenomen, maar ik heb het in mijn salaris nog niet mogen merken en ook al begrepen dat de staatssecretaris aan heeft gegeven dit nu niet uit te kunnen voeren.

Technisch gezien zijn er nu twee/drie scenario's:
    - Staatssecretaris beslist tot een tijdelijk verbod;
    - Staatssecretaris komt tot aanvullende maatregelen en geen verbod;
    - Tweede kamer steunt een motie tot een (tijdelijk) verbod, waarna de staatssecretaris weer aan bod is.

De derde optie lijkt alleen in beeld te komen als de staatssecretaris niet zelf tot een verbod besluit, waarna het de vraag is wat ze met de motie gaat doen. Een meerderheid van de kamer voor een dergelijke motie is overigens geen uitgemaakte zaak. Als de staatssecretaris zelf niet tot een tijdelijk verbod komt en daar duidelijke argumenten voor heeft, zullen een aantal partijen nog overstag gaan en zo'n motie niet gaan steunen.

VWC-Lid
    Thanks
    71
    Ook de beroepsvereniging van Spoedeisende Hulp Artsen (NVSHA) steunt het plan.

VWC-Lid heho's schermafbeelding
    Thanks
    2.356
    Thanked 2.204 Times in 867 Posts
    Ik heb een mail terug van het CDA. Standaard mailtje met hun standpunt.
    Belangrijkste punt waarop ik weer aansloeg:
    Het CDA wilt niet doof zijn voor de oproep vanuit de zorg en daarom zijn we zeker bereid om dit jaar eenmalig een vuuwerkverbod te steunen.
    Maar weer een antwoord gestuurd, waar die vraag dan vandaan gekomen is ? Niet vanuit de zorg volgens mij !

19. The Following 3 Users Say Thank You to heho For This Useful Post:

Banned
    Thanks
    992
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Bekijk bericht
    Ook de beroepsvereniging van Spoedeisende Hulp Artsen (NVSHA) steunt het plan.
    Ja tuurlijk had je anders verwacht

Pagina 19 van 406 EersteEerste ... 917181920212969119 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten