Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Oorspronkelijk geplaatst door Pyromun Bekijk bericht
    Zo is het maar net, hier ben ik ook bang voor. Wat mij betreft mag hier wel een (top)prioriteit naar toe gaan. Landelijk zie ik het wel zitten. Maar ik ben bang dat van onderuit (via gemeentelijke wegen) de traditie stilletjes vermoord wordt. Zie het als de sluipmoordenaar van onze mooie traditie. En dat gevaar kon nog wel eens groter zijn en harder toeslaan dan men nu denkt...

    Ambtelijke apparaten zitten niet op een verbod te wachten. De werkvloer van hulpverlenende diensten ook niet. Onze traditie is de speelbal geworden van de politiek. Omdat de landelijke politiek het vooralsnog niet voor elkaar krijgt zien lokale politieke partijen hun kans schoon om een politiek wit voetje te halen en vervolgens met hun veren te gaan pronken. De maatschappij draait tegenwoordig (veel teveel) om prestaties. En lokale politieke partijtjes zetten een vuurwerkverbod maar al te graag op hun lijstje van ‘prestaties’...
    En daarom zijn we bij het HVLV een inventarisatie aan het maken per provincie bij alle gemeentes of vuurwerk op de agenda staat zodat we tijdig de gemeenteraadsleden kunnen benaderen

    Comment


      Euhm, 350 gemeenten.

      Kan je beter zorgen dat de regelgeving aangepast word zodat gemeentes niet meer op eigen houtje vuurwerk kunnen verbieden.
      PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

      Comment


        Misschien een domme vraag, maar waarom worden er dit soort moties ingediend terwijl het kabinet demissionair is? Ik dacht dat een demissionair kabinet zich alleen bezig houd met zeer belangrijke vraagstukken waar direct beslissingen over genomen moeten worden, zoals bijvoorbeeld de aanpak van de corona crisis.

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door T-rixxer Bekijk bericht
          Misschien een domme vraag, maar waarom worden er dit soort moties ingediend terwijl het kabinet demissionair is? Ik dacht dat een demissionair kabinet zich alleen bezig houd met zeer belangrijke vraagstukken waar direct beslissingen over genomen moeten worden, zoals bijvoorbeeld de aanpak van de corona crisis.
          Niet geschoten is altijd mis. Maar volgens mij worden er nog zat moties doorheen gedrukt die niets met Corona te maken hebben

          Comment


            Vergeleken met eerdere demissionaire kabinetten behoudt het huidige kabinet veel meer bevoegdheden. Deels door de coronawet die hen eigenlijk volmacht geeft over veel zaken, tot kleine beslissingen die men regulier door zou schuiven. Het lijkt alsof het hele demissionair zijn verworden is tot een farce. Ik vind het maar heel enge ontwikkelingen daar in Den Haag.

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door T-rixxer Bekijk bericht
              Misschien een domme vraag, maar waarom worden er dit soort moties ingediend terwijl het kabinet demissionair is? Ik dacht dat een demissionair kabinet zich alleen bezig houd met zeer belangrijke vraagstukken waar direct beslissingen over genomen moeten worden, zoals bijvoorbeeld de aanpak van de corona crisis.
              Dit heeft niets met het Kabinet te maken. Moties maken onderdeel uit van het democratisch proces van de Eerste en Tweede Kamer en daar is iedereen "gewoon" elke dag aan het werk. In principe loopt daar alles gewoon door.

              Wordt een Motie aangenomen dan is dat een besluit van de Kamer, niet van het Kabinet. Vervolgens zal het Kabinet ermee aan de slag moeten gaan en in de meeste gevallen zal dit nu door worden geschoven naar het nieuwe Kabinet.
              www.huismanvuurwerk.nl

              Comment


                Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
                Dit heeft niets met het Kabinet te maken. Moties maken onderdeel uit van het democratisch proces van de Eerste en Tweede Kamer en daar is iedereen "gewoon" elke dag aan het werk. In principe loopt daar alles gewoon door.

                Wordt een Motie aangenomen dan is dat een besluit van de Kamer, niet van het Kabinet. Vervolgens zal het Kabinet ermee aan de slag moeten gaan en in de meeste gevallen zal dit nu door worden geschoven naar het nieuwe Kabinet.
                In een demissionaire situatie is het gemakkelijk om moties aangenomen te krijgen, omdat de regeringspartijen dan niet meer gebonden zijn aan het regeringsakkoord. Overigens kan het Kabinet ofwel de regering aangenomen moties gewoon naast zich neerleggen en dit gebeurt ook gewoon heel vaak. Dit geldt voor zowel bestaande als voor nieuwe regeringen na de verkiezingen.

                Comment


                  Ok, bedankt voor de uitleg, al heb ik het gevoel dat ik het nog maar nauwelijks snap. Ik maak hieruit op dat het vrij weinig uitmaakt dat het kabinet nu demissionair is, wat eigenlijk wel gek is.

                  Comment


                    Oorspronkelijk geplaatst door T-rixxer Bekijk bericht
                    Ok, bedankt voor de uitleg, al heb ik het gevoel dat ik het nog maar nauwelijks snap. Ik maak hieruit op dat het vrij weinig uitmaakt dat het kabinet nu demissionair is, wat eigenlijk wel gek is.
                    Rutte maakte toch ook de grap: "nu hebben we nog meer macht", toen het kabinet aftrede.

                    Comment


                      Vandaag even kort dhr van Haga gesproken.

                      Comment


                        Oorspronkelijk geplaatst door Pettemans Bekijk bericht
                        Vandaag even kort dhr van Haga gesproken.


                        Mijn stem is Zoiezo voor deze man.

                        Comment


                          Oorspronkelijk geplaatst door Pettemans Bekijk bericht
                          Vandaag even kort dhr van Haga gesproken.

                          Van Haga is echt een held, zonde dat hij niet aan het roer van de partij staat. Die man heeft zich echt zo sterk geprofileerd afgelopen jaar. Denk dat Van Haga mijn stem dit jaar wint.

                          Comment


                            Van Haga is een prima kerel, die zijn standpunten duidelijk maakt, maar tevens trekt hij regelmatig conclusies in de tweede kamer die hij doet overkomen als feiten, maar wat vooral meningen zijn. Zeggen dat het virus niet meer zo besmettelijk is als eerst is daar bijvoorbeeld één van.

                            Daarnaast is bij mij het geloof er volledig vanaf gegaan toen hij bij Lange Frans aan tafel aansloot. Lange Frans, die regelmatig met mensen praat, die denken dat de elite bloed drinken van jonge kinderen en ze opofferen in grotten. Dat is wel next level hit the fan.

                            Het is fijn dat iemand zich zo faliekant tegenspreekt, en prettig dat er daarom veel stof tot nadenken komt, maar deze man gaat mijn stem niet krijgen

                            Comment


                              Oorspronkelijk geplaatst door dingodile Bekijk bericht
                              ... maar tevens trekt hij regelmatig conclusies in de tweede kamer die hij doet overkomen als feiten, maar wat vooral meningen zijn.
                              Die ken ik nog 149 in dezelfde kamer.

                              Verder uiteraard ieder zijn afweging en keuze.

                              Comment


                                Ben het ook niet met alles eens van Forum en wat er gebeurt binnen die partij, maar elke keer als ik die stemwijzer invul kom ik toch daar weer op uit.

                                Comment

                                Working...
                                X