Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 43 van 43
  1. #31
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flutsjah Bekijk bericht
    Cijfers zakken alweer, als we met zijn allen wat op de regels letten hoeft er niks verboden te worden qua vuurwerk. Lekker even al die frustratie en gedoe van het jaar eruit knallen. Ik heb er een goed gevoel bij!
    Regels letten is niet belangrijk. Men moet zich niet voor de kleinste scheet laten testen. Keelpijn, snotneus, verkouden? Lekker thuisblijven en niet als een bange schoothondje naar een test straat rennen om je te laten testen met bijna 100% kans dat je positief bent. Als we nu allemaal kalm blijven en niet massaal gehoor geven om je te laten testen, gaan de cijfers heel snel weer dalen.

  2. #32
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
    Regels letten is niet belangrijk. Men moet zich niet voor de kleinste scheet laten testen. Keelpijn, snotneus, verkouden? Lekker thuisblijven en niet als een bange schoothondje naar een test straat rennen om je te laten testen met bijna 100% kans dat je positief bent. Als we nu allemaal kalm blijven en niet massaal gehoor geven om je te laten testen, gaan de cijfers heel snel weer dalen.
    Dit is echt achterhaald. Ja, dan dalen de aantallen, maar de ziekenhuisgevallen veranderen niet, evenals de ic opnames. Sterker nog deze worden alleen maar hoger omdat mensen die wél echt positief zijn, meer zullen verspreiden als ze dit niet weten.

    Dus leuk bedacht, maar het zal averechts werken. Ontopic: ik ben elke dag banger dat dat verbod er komt, en uiteraard ga ik er vanuit dat dat met het geld wel goedkomt. Ik bedenk me ondertussen ook dat dit voor ons liefhebbers als een drama voelt, maar het voor de winkeliers echt een drama zal zijn!

  3. #33
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Berichten
    561
    Thanks
    597
    379 waarderingen in 162 posts
    Hier nog een link met waar het vanmiddag over zou moeten gaan : https://www.tweedekamer.nl/debat_en_...?id=2020A05210

  4. #34
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bart Bekijk bericht
    Hier nog een link met waar het vanmiddag over zou moeten gaan : https://www.tweedekamer.nl/debat_en_...?id=2020A05210
    Als het daar bij blijft is er nog niets aan de hand.

  5. Deze gebruiker waardeert Avalanche voor het bericht:


  6. #35
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Als het daar bij blijft is er nog niets aan de hand.
    In principe niet. Maar waarom zou je gaan discuseren over een subsidiemaatregel voor restvoorraaden vuurwerk als je die gewoon mag verkopen?

  7. #36
    VWC-Lid Fireworkfanatic's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 november 2017
    Berichten
    997
    Thanks
    731
    987 waarderingen in 370 posts
    In het ergste geval word er voor dit jaar een verbod uitgegeven.

    In dat geval, zal ik mijn bestellingen laten staan om de vuurwerkwinkel een handje te helpen. Dan haal ik het volgend jaar wel op. Heb het toch al uitgegeven, en zie liever dat deze winkels blijven bestaan!

  8. #37
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Bekijk bericht
    In principe niet. Maar waarom zou je gaan discuseren over een subsidiemaatregel voor restvoorraaden vuurwerk als je die gewoon mag verkopen?
    Dit gaat over pijlen, F3 en knalerwten met lont.

  9. Deze gebruiker waardeert Avalanche voor het bericht:


  10. #38
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fireworkfanatic Bekijk bericht
    In het ergste geval word er voor dit jaar een verbod uitgegeven.

    In dat geval, zal ik mijn bestellingen laten staan om de vuurwerkwinkel een handje te helpen. Dan haal ik het volgend jaar wel op. Heb het toch al uitgegeven, en zie liever dat deze winkels blijven bestaan!
    Dat is het hele eieren eten, er is geen volgend jaar. Als dit plan doorgaat, dan is dat het einde van het vuurwerktijdperk zoals wij die hier kennen. Chapeau voor de overheid, iets waarvan wij dachten dat het nog wel minimaal wat jaartjes zou gaan duren, er binnen 2 weken volledig doorheen rammen, allemaal onder het mom “Corona”. Corona me reet.
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  11. Deze 3 gebruikers waarderen ddfirework voor het bericht:


  12. #39
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Westland
    Berichten
    1.511
    Thanks
    1.805
    622 waarderingen in 323 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Als het daar bij blijft is er nog niets aan de hand.
    Vanimddag gaat het over het verbod per 1 december.
    Helemaal niet over een algeheel verbod dit jaar... lekker ruien door de media weer..

  13. #40
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronaldeh Bekijk bericht
    Vanimddag gaat het over het verbod per 1 december.
    Helemaal niet over een algeheel verbod dit jaar... lekker ruien door de media weer..
    Nou, dat is niet helemaal waar. Eerder zijn er schriftelijke vragen gesteld en beantwoord in aanloop naar het debat van vanmiddag. Omdat het een een debat is mag alles t.a.v. het onderwerp aangesneden worden. Dus vanmiddag is wel degelijk, alweer, een belangrijk moment. Dat in tegenstelling tot het statement van de Veiligheidsregio's van gisteravond want hun boodschap, we willen een vuurwerkverbod, is dezelfde als waar ze in januari mee naar buiten kwamen.
    www.huismanvuurwerk.nl

  14. #41
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Westland
    Berichten
    1.511
    Thanks
    1.805
    622 waarderingen in 323 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Nou, dat is niet helemaal waar. Eerder zijn er schriftelijke vragen gesteld en beantwoord in aanloop naar het debat van vanmiddag. Omdat het een een debat is mag alles t.a.v. het onderwerp aangesneden worden. Dus vanmiddag is wel degelijk, alweer, een belangrijk moment. Dat in tegenstelling tot het statement van de Veiligheidsregio's van gisteravond want hun boodschap, we willen een vuurwerkverbod, is dezelfde als waar ze in januari mee naar buiten kwamen.
    Het lijkt me toch dat ze de ingebrachte onderwerpen aan houden?

  15. #42
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronaldeh Bekijk bericht
    Het lijkt me toch dat ze de ingebrachte onderwerpen aan houden?
    De brief waarin meerdere vragen die de fracties t.a.v. vuurwerk tijdens corona hebben ingediend worden beantwoord, is 1 van de onderwerpen. Daar staat bijv. ook een vraag/voorstel in om een 4e Afhaal- en Losse Verkoopdag toe te staan. Maar ook een totaalverbod en andere vragen. Dus op die manier komen deze onderwerpen aan bod, ook het gezamenlijk voorstel van GL en PvdD.
    www.huismanvuurwerk.nl

  16. Deze 2 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:


  17. #43
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 oktober 2019
    Berichten
    189
    Thanks
    19
    134 waarderingen in 47 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
    Regels letten is niet belangrijk. Men moet zich niet voor de kleinste scheet laten testen. Keelpijn, snotneus, verkouden? Lekker thuisblijven en niet als een bange schoothondje naar een test straat rennen om je te laten testen met bijna 100% kans dat je positief bent. Als we nu allemaal kalm blijven en niet massaal gehoor geven om je te laten testen, gaan de cijfers heel snel weer dalen.
    Amen!!!!!!

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •