Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 43
  1. #1
    VWC-Lid Gupje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 januari 2014
    Berichten
    1.083
    Thanks
    14
    1.268 waarderingen in 397 posts

    Vuurwerk dealers en corona

    Ik begin mij langzaam toch een beetje zorgen te maken en ik acht de kans steeds groter in dat oud en nieuw niet zo gaat zijn zo als wij gewend zijn. Eigenlijk voorspelde ik dit al met de eerste golf, maar ik kreeg ook weer hoop na de zomer vakantie.

    Ben ik daar boos om, Ja! Kan ik het begrijpen, Ja! De Horeca is ook gesloten en dit kost miljarden, dus een branche van een 60 miljoen omzet is een peulenschil.

    Dit topic is niet bedoeld als discussie punt of corona bestaat ja of nee, dat het ellende mee brengt dat kunnen wij allemaal niet ontkennen.

    Wat ik graag wil weten hoe de winkeliers hier tegen aan kijken en misschien zelfs hoor de importeurs hier tegen aan kijken?

    PS: ik hoop oprecht dat ik er naast zit en dat wij met oud en nieuw gewoon mogen/kunnen stoken!
    Laatst gewijzigd door Gupje; 30 oktober 2020 om 19:39
    Klapchi

  2. Deze 12 gebruikers waarderen Gupje voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 december 2005
    Berichten
    1.272
    Thanks
    354
    646 waarderingen in 338 posts
    Van jou vraag zal de komende twee veel afhangen denk ik . De regering zal begin november een oordeel geven wat te doen rond de feestdagen dus afwachten wat er gaat gebeuren . Maar ik deel wel je bezorgheid om trend oud en nieuw

  4. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 oktober 2020
    Berichten
    43
    Thanks
    2
    6 waarderingen in 6 posts
    Stel je hebt als particulier voor flinke bedragen bestellingen open staan bij diverse winkelaars. En er zou toch een landelijk vuurwerk verbod komen?
    Ben ik dan als particulier zo maar mijn geld kwijt. Deze vraag zal ook bij een winkelier liggen die een bestelling heeft liggen voor een nog groter bedrag bij de importeur.

  5. #4
    VWC-Lid RickGAE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2013
    Berichten
    3.499
    Thanks
    2.550
    1.542 waarderingen in 803 posts
    Lijkt mij dat tenzij de winkelier failliet gaat, je gewoon recht hebt op geld retour.

  6. #5
    VWC-Lid Gupje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 januari 2014
    Berichten
    1.083
    Thanks
    14
    1.268 waarderingen in 397 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyro Zaan Bekijk bericht
    Stel je hebt als particulier voor flinke bedragen bestellingen open staan bij diverse winkelaars. En er zou toch een landelijk vuurwerk verbod komen?
    Ben ik dan als particulier zo maar mijn geld kwijt. Deze vraag zal ook bij een winkelier liggen die een bestelling heeft liggen voor een nog groter bedrag bij de importeur.
    Ik heb nu een winkel gezien die netjes aangeeft in zijn nieuwsbrief: "bij een verbod, geld terug"
    Klapchi

  7. Deze gebruiker waardeert Gupje voor het bericht:


  8. #6
    VWC-Lid TryMike's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 juni 2013
    Berichten
    997
    Thanks
    2.157
    819 waarderingen in 406 posts
    Las van de week al een bericht van een vuurwerkverkoper die dit risico niet wil nemen en afziet van de voorverkoop (Kanonslag).

    Denk niet dat dat de oplossing is.

  9. #7
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.158
    Thanks
    5.471
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyro Zaan Bekijk bericht
    Deze vraag zal ook bij een winkelier liggen die een bestelling heeft liggen voor een nog groter bedrag bij de importeur.
    Die heeft dat vrijwel nooit al betaald, zoals wij, het is vooral de importeur die de klos is qua investeringen. De distributeur/verkooppunt mist inkomsten, dat is voor de meesten ook nog niet de doodsteek, maar wel een hard gelag.

    Wij zullen waarschijnlijk net als in alle andere situaties kunnen kiezen voor een voucher, en misschien individuele service van annulering/geld terug maar denk dat dat enkel op initiatief van verkopers zelf kan/hoeft? Je helpt met een voucher wel je verkooppunt over het jaar heen... Zo heb ik nog een festivalkaart staan, die wrs pas in 2022 verzilverd kan worden maar dan bestáát het tenminste nog...

  10. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


  11. #8
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.772
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Je helpt met een voucher wel je verkooppunt over het jaar heen...
    Dat klopt helemaal, echter zit er ook een risico aan. Stel dat hij deze "klap" kan opvangen, maar dat corona volgend jaar door blijft sluimeren en deze winkel ergens midden in het jaar failliet gaat.. dan ben je alsnog je centen kwijt
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  12. #9
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.158
    Thanks
    5.471
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Dat hangt van hoe een bewindvoerder de zaken ziet te kunnen afhandelen. In goed geval worden schuldeisers afbetaald, vaak is er nog onderscheid tussen particulieren met uitstaande bestellingen en zakelijke partners. In slecht geval kun je het kwijt zijn, inderdaad. Maar je was het al kwijt, dus tja...

  13. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2016
    Locatie
    Zaanstad
    Berichten
    35
    Thanks
    1
    25 waarderingen in 11 posts
    Duur jaar dit, eerst geld kwijt ivm faillissement ticket verkoper F1 en nu kan ik weer achter mijn betaalde vuurwerk bestellingen aan.

  14. #11
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.772
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matteo Bekijk bericht
    Duur jaar dit, eerst geld kwijt ivm faillissement ticket verkoper F1 en nu kan ik weer achter mijn betaalde vuurwerk bestellingen aan.

    Niet op de zaken vooruit lopen, er is namelijk nog helemaal niets besloten, dus nog niets aan de hand.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  15. Deze 2 gebruikers waarderen Torrr voor het bericht:


  16. #12
    VWC-Lid Janniekske's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 oktober 2008
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    3.074
    Thanks
    3.493
    7.045 waarderingen in 1.561 posts
    Zo is dat. Er is nog niks beslist.
    BKV Liefhebber 🐉🐲 BurnitPyromaniacs 💥🎆

  17. #13
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.158
    Thanks
    5.471
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Kans is zelfs het grootst dat ons feest gewoon door zal gaan. VVD en CDA gooien de kont tegen de krib, het zijn enkel GL en PvdD die hun opportunistische kans schoon zien.

  18. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2016
    Locatie
    Zaanstad
    Berichten
    35
    Thanks
    1
    25 waarderingen in 11 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Niet op de zaken vooruit lopen, er is namelijk nog helemaal niets besloten, dus nog niets aan de hand.
    Correct, maar ik verwacht Wel dat het bestel gedrag toch zeker gaat veranderen van velen met deze linkse Anti vuurwerk ideeën.

  19. #15
    VWC-Lid Vuurwerk Overijssel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 januari 2019
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    403
    Thanks
    978
    449 waarderingen in 158 posts
    Ik denk niet dat er een tijdelijke verbod gaat komen. Misschien dat de tijden wel ingekort gaan worden naar bijvoorbeeld 10 tot 2 maar zelfs dat zie ik niet gebeuren.
    With great fireworks comes great responsibility

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •