Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 58
    VWC-Lid
    Thanks
    13
    Dit is politiek voeren uit het boekje en heet een 'window of opportunity': Door een toevallige samenloop van omstandigheden is dit een unieke kans om een onderwerp op de agenda te zetten en de gewenste uitkomst krijgen zonder dat hier een logisch en weloverwogen plan aan ten grondslag hoeft te liggen. En het is denk ik de opmaat naar een voorstel voor een totaalverbod als de letselcijfers enorm dalen.

Ik vrees ervoor... Als er in dit debat een meerderheid voor een tijdelijk verbod is kunnen we er iig voor dit jaar wel naar fluiten. Politieke beslissingen zijn er in deze tijd snel doorheen. Aan de andere kant is een loonsverhoging of bonus voor de zorg een politiek gevoelig onderwerp, dus waarom zou er dan nu wel makkelijk gebogen worden?

VWC-Lid San71's schermafbeelding
    Thanks
    2.447
    Ik vind het maar een enge tijd, vrijheid wordt ontnomen onder het mom van veiligheid en gezondheid. Om de massa te kunnen controleren beïnvloedt men de massa zodanig dat de massa elkaar gaat controleren.

3. The Following User Says Thank You to San71 For This Useful Post:

VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Thanks
    1.168
    Thanked 3.305 Times in 1.307 Posts
    Ik zie het al voor me. Een vuurwerk voucher voor 2021-2022. Laten we hopen dat dit niet gaat gebeuren.

Desnoods haal ik mijn vuurwerkbestelling op de fiets in Duitsland via een smokkelroute. Stoken zal ik.

We hebben toch al een verbod op F3, knallers, singleshots, romijnse kaarsen en vuurpijlen. Waar maken ze zich druk om. Dat was toch de oorzaak van al het leed met oud en nieuw volgens de experts. Hebben ze eindelijk hun zin en dan gaan ze dit proberen te doen. Zeer laffe actie. Het is nooit genoeg.
    http://www.youtube.com/c/ReVerser

VWC-Lid TryMike's schermafbeelding
    Thanks
    1.709
    Hier was ik al een beetje bang voor. Hopelijk houdt het argument 'Verbod op legaal vuurwerk zal het gebruik van het zwaardere illegale vuurwerk doen vergroten en daarmee het aantal slachtoffers' stand.
    Spannende dag!!

VWC-Lid PSVfanatics_geleen's schermafbeelding
    Thanks
    153
    Een grote tyfusbende maken ze ervan het hele kabinet!

VWC-Lid funkyi's schermafbeelding
    Thanks
    536
    De vraag is waar de grens ligt? Ze willen rellen en ongelukken hiermee voorkomen zodat er minder mensen in het ziekenhuis terecht komen en er ook minder handhaving nodig is. Maar dan moeten ze het toch veel breder trekken?
    In de sport komen vele ongelukken voor, op de weg, door religie, alcohol. Vechtpartijen op straat.

Als dit het probleem is...... dan kunnen ze toch beter een totale lockdown doen? Daarmee pak je iedereen even hard en Win Win voor Groenlinks want dan zijn er minder auto's op de weg.

Ik heb liever geen totale lockdown, maar vuurwerk alleen afschaffen lost niets op....
    Ik heb een kort lontje.......

VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Thanks
    3.194
    Thanked 6.489 Times in 2.555 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PSVfanatics_geleen Bekijk bericht
    Een grote tyfusbende maken ze ervan het hele kabinet!
    Je weet niet wat je zegt. Het Kabinet is juist onze partner in dit geheel, zij zijn TEGEN een vuurwerkverbod.

De oppositie, de tegenstanders van het Kabinet, gaat dit debat dat allang gepland stond voor andere zaken nu echter misbruiken om er alsnog een extra slaatje uit proberen te slaan.
    [I]Ben gek op de nieuwe producten! Check mijn kanaal: http://www.youtube.com/TheGizmo75[/I]

9. The Following 5 Users Say Thank You to gizmo75 For This Useful Post:

VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Thanks
    3.194
    Thanked 6.489 Times in 2.555 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    1 dag voor het kort geding in R'dam. Ik vind het heel toevallig.

Maar misschien heb ik nog niet genoeg koffie op en ligt het aan mij.
    Dit overleg stond al enige tijd gepland, is een verlengde op de eerder dit jaar genomen besluiten t.a.v. aanpassing RACT en subsidieregeling verboden vuurwerk. Stond helemaal los van Rotterdam. De oppositie gaat het nu echter misbruiken om er alsnog een extra slaatje uit proberen te slaan.
    [I]Ben gek op de nieuwe producten! Check mijn kanaal: http://www.youtube.com/TheGizmo75[/I]

11. The Following User Says Thank You to gizmo75 For This Useful Post:

VWC-Lid MichelAngelo's schermafbeelding
    Thanks
    208
    Vooralsnog is dit pure stemmingmakerij van het bekende GL en Dieren groepje. Ik denk niet dat zo’n eenzijdig verbod met deze argumenten op zon korte termijn er doorheen gedrukt kan worden. Trouwens het kabinet hikt echt tegen de economische gevolgen aan van verdere beperkingen. Maar ook de psychische gevolgen trouwens. Afgelopen dinsdag was het voor het eerst dat Rutte daar duidelijk blijk van gaf.

Siervuurwerk verbieden omdat er een ongeluk mee kan gebeuren , terwijl je juist artikelen hebt verboden die het aantal ongelukken zouDen moeten verminderen. Dat strookt niet. Daarnaast moet je dan tijdelijk ook verkoop van andere artikelen verbieden die ongelukken kunnen veroorzaken. Dat zijn er nogal wat.
    De Knallende Ketel Almere door & voor liefhebbers

13. The Following 2 Users Say Thank You to MichelAngelo For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    1.759
    Thanked 2.144 Times in 987 Posts
    Eigenlijk is het een kul argument om vuurwerk hiervoor te verbieden. Sowieso zijn er altijd een vast aantal mensen werkzaam op de eerste hulp, ongeacht hoeveel mensen er in het ziekenhuis liggen. Deze mensen van de eerste hulp kan je dan sowieso niet inzetten voor andere taken (lees: verzorgen van mensen die in het ziekenhuis liggen). Verder, het grootste gedeelte van de mensen die op de eerste hulp post aankomen zijn na een uurtje weer thuis. Neen, dit is gewoon een heel goedkope manier van GL om hun ideologie er doorheen te drukken.

VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Thanks
    1.152
    Thanked 3.307 Times in 1.242 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door crowncollection Bekijk bericht
    Dit is politiek voeren uit het boekje en heet een 'window of opportunity': Door een toevallige samenloop van omstandigheden is dit een unieke kans om een onderwerp op de agenda te zetten en de gewenste uitkomst krijgen zonder dat hier een logisch en weloverwogen plan aan ten grondslag hoeft te liggen. En het is denk ik de opmaat naar een voorstel voor een totaalverbod als de letselcijfers enorm dalen.
    Exact mijn angst. Ik heb nog een sprankje hoop, maar ben bang voor het volgende scenario:

- De oppositie pakt deze 'window of opportunity' aan, en krijgt een meerderheid mee met dit plan. Want ja, veiligheid tijdens de jaarwisseling is nu belangrijker dan ooit omdat de zorg zo'n toeloop echt niet aan kan.

- Winkeliers en importeurs krijgen een compensatie, want geld is ineens geen probleem meer. Die 'paar miljoen' maken nu ook het verschil niet meer.

- Tijdens de jaarwisseling zitten we nog steeds in lockdown, dus er zal beduidend minder alcoholmisbruik zijn, minder geweldpleging tegen hulpverleners, het wordt uiteraard de rustigste jaarwisseling ooit. Ik zeg uiteraard, omdat de illegale knallers niet opwegen tegen de honderden dronken jongeren die alles aangrijpen om te rellen als ze uit de kroeg komen.

- De overlast vóór oud en nieuw is hetzelfde, maar weegt niet op tegen de relatieve rust om 00:00 uur. Hierdoor is de perceptie van de meeste huisdierliefhebbende geitenwollensokkendragende klaagmuurbaksteentjes dat het dit jaar een stuk rustiger was. Fijn zeg.

- Half januari hebben we een conclusie; we kunnen beter op deze voet verder gaan, dat scheelt even zeg. Doeiiii vuurwerk.

Kom ik negatief over? Sorry. Maar ik zie het even niet zo positief in.
    www.youtube.com/channel/UCced29DpMJMm_wIpV8ICg8w

16. The Following User Says Thank You to Avalanche For This Useful Post:

VWC-Lid Pyromun's schermafbeelding
    Thanks
    493
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Je weet niet wat je zegt. Het Kabinet is juist onze partner in dit geheel, zij zijn TEGEN een vuurwerkverbod.

De oppositie, de tegenstanders van het Kabinet, gaat dit debat dat allang gepland stond voor andere zaken nu echter misbruiken om er alsnog een extra slaatje uit proberen te slaan.
    Bedankt voor jou constructieve bijdragen hier op dit forum. We laten ons soms te vaak leiden door emotie als reactie op (s)linkse acties. Jou bijdragen brengen de feiten en de realiteit weer naar boven, bedankt daarvoor!

VWC-Lid
    Thanks
    973
    Nog even een inhoudelijke reactie, 385 mensen op 87 eerste hulpen in Nederland, betekend gemiddeld nog geen 5 per locatie, waar hebben we het over?

19. The Following User Says Thank You to thermite For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    380
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Exact mijn angst. Ik heb nog een sprankje hoop, maar ben bang voor het volgende scenario:

- De oppositie pakt deze 'window of opportunity' aan, en krijgt een meerderheid mee met dit plan. Want ja, veiligheid tijdens de jaarwisseling is nu belangrijker dan ooit omdat de zorg zo'n toeloop echt niet aan kan.

- Winkeliers en importeurs krijgen een compensatie, want geld is ineens geen probleem meer. Die 'paar miljoen' maken nu ook het verschil niet meer.

- Tijdens de jaarwisseling zitten we nog steeds in lockdown, dus er zal beduidend minder alcoholmisbruik zijn, minder geweldpleging tegen hulpverleners, het wordt uiteraard de rustigste jaarwisseling ooit. Ik zeg uiteraard, omdat de illegale knallers niet opwegen tegen de honderden dronken jongeren die alles aangrijpen om te rellen als ze uit de kroeg komen.

- De overlast vóór oud en nieuw is hetzelfde, maar weegt niet op tegen de relatieve rust om 00:00 uur. Hierdoor is de perceptie van de meeste huisdierliefhebbende geitenwollensokkendragende klaagmuurbaksteentjes dat het dit jaar een stuk rustiger was. Fijn zeg.

- Half januari hebben we een conclusie; we kunnen beter op deze voet verder gaan, dat scheelt even zeg. Doeiiii vuurwerk.

Kom ik negatief over? Sorry. Maar ik zie het even niet zo positief in.
    Je komt inderdaad negatief over maar je verwoord wel precies mijn gevoel/angst!

Tevens als het wel mis gaat in de zin van: Veel vuurwerk wordt afgestoken en veel gewonden dan zullen ze het aan gaan grijpen. Dan krijg je vast: Zie je wel ze kunnen zich niet aan regels en afspraken houden dus dan kunnen we ook niks meer toestaan want ze kunnen zich toch niet aan regels houden..

Ik ben het helemaal met Gizmo75 eens dat het kabinet aan onze kant staat maar ik vrees dat ze dit niet zullen kunnen afwenden.....

VWC-Lid
    Thanks
    71
    Ik wordt hier wel echt heel zenuwachtig van. Aan de andere kant denk ik niet dat ze dit er door gaan krijgen.
    Ze doen het voorstel in een commissie vergadering, in de hoop dat de staatssecretaris zich laat verleiden hier iets mee te gaan doen. Dit is geen algemene vergadering van de Tweede Kamer waar een Motie ingediend wordt.

Daarnaast hoop/denk ik dat er genoeg verstandige mensen over zijn in het parlement die begrijpen dat je juist heel graag wilt dat mensen thuis vuurwerk gaan afsteken in kleine kring.

Ga je de verkoop nu verbieden dan krijg je een enorme groep mensen die zwaar gefrusteerd zijn en echt helemaal niks meer te doen hebben behalve rellen.

Minder vuurwerk zal er niet naar de politie gegooit gaan worden, alleen maar meer.

Hopen dat mensen daar dat begrijpen en er hiervoor geen meerderheid gevonden kan worden in het Parlement.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten