Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 9 van 33 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 135 van 494

Discussie: Bitcoin

  1. #121
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2020
    Locatie
    Den haag
    Berichten
    1.462
    Thanks
    196
    807 waarderingen in 374 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
    Sorry, maar volgens mij kun je beter ff de charts erbij pakken. En dan op usd ipc btc, ook buiten de top 25 zijn de meeste al 1000 tot 2000 procent gestegen, dus beetje rare uitspraak vind ik en totaal onjuist.

    Ik heb zelf ook Icx/Wan en Aion, groeipotentieel is er sowieso maar die alltime high zie ik de komende tijd niet zo snel gebeuren, dan heb je het over jaren.. Zit ook wel een verschil tussen groeipotentieel of op korte termijn nog 1000 procent gains (wat dus neer komt op 12 tot 13000% vanaf de low) ook icx zit al 1500% van de low af en dus ja, je shilled wel coins die al 1000% gestegen zijn.

    Val je verder niet aan, maar lees een hoop dingen die gewoon niet kloppen.
    Dit argument kun je voor letterlijk voor bijna elke coin gebruiken in de top50-100, aangezien ze allemaal zowat 1000% vanaf hun laagste punt zitten(crash 2018) tenzij ze echt nieuw uitgebracht zijn.


    Daarom cringe ik als ik mensen lukraak XRP zie instappen of andere coins met een veels te grote market cap, of slechte projecten.

    Als je dan toch besluit om erin te stappen, het risico te nemen, kies dan iets worthwhile uit.

  2. #122
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2010
    Berichten
    1.827
    Thanks
    1.055
    1.212 waarderingen in 619 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vipergq Bekijk bericht
    Dit argument kun je voor letterlijk voor bijna elke coin gebruiken in de top50-100, aangezien ze allemaal zowat 1000% vanaf hun laagste punt zitten(crash 2018) tenzij ze echt nieuw uitgebracht zijn.
    Dat is dus wat ik probeer te zeggen de hele tijd pik.. Maar jij beweerde eerst wat anders

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vipergq Bekijk bericht
    Het klopt dat de main coins (btc/ETh/link/Ada/polka) inderdaad flink gestegen zijn, maar voor alt coins die buiten de top 25 vallen is dat absoluut niet het geval.

  3. #123
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2020
    Locatie
    Den haag
    Berichten
    1.462
    Thanks
    196
    807 waarderingen in 374 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
    True, flinke fomo aan de gang nu. Daarom probeer ik duidelijk te maken dat er al zoveel gegained is en dus het risico te groot, vooral om nu te gaan hodlen.. Mensen zien alles skyrocket gaan en willen dan pas investeren. Beetje tegenovergestelde psychologie.

    Wat dat betreft hebt je gelijk, gewone aandelen zijn op dit moment een betere/veiligere keus. Veel koopjes die ik gegarandeerd zie stijgen de komende jaren. Qua traden is dit ook niet het moment om in crypto te gaan, alles gaat omhoog. Krijgen mensen vals vertrouwen van. Beter een correctie afwachten, traden in een consoliderende markt trade over het algemeen ook een stuk fijner.

    Misschien dan beter beginnen op de gewone beurs, markt is ongeveer vergelijkbaar nu qua volatiliteit met crypto pak weg een jaar geleden.
    Mee eens, leg bij crypto geen geld in wat je niet kunt verliezen. En ga zeker niet hodlen, haal je winst/inleg eruit en stap op tijd uit. Het blijft een zero sum game, compleet mee eens. Maar loss of opportunity is ook een dingetje...

    Dat gezegd hebbende, er valt echt nog genoeg te verdienen voor zij die het risico durven aan te gaan. We zijn er nog echt niet. Shillen is niet per definitie slecht. Hoe moet je anders door de jungle van crypto een coin ontdekken die een heel goed project/devteam/stats heeft. Dat gaat vaak via via. Als ik projecten hier genoemd zie worden, en ik weet gewoon dat er veel betere projecten zijn met meer groeipotentieel, vindt ik het lastig om daar niks van te zeggen. Van die 5 coins die ik noemde, heb ik er zelf maar 2, dus het is niet alsof ik in alles aandelen heb haha. Ik probeer m’n mede pyros juist te helpen bij wat te verdienen ipv in hopeloze projecten verzand te raken of geld te verliezen. Misschien schiet ik wel een beetje door in m’n enthousiasme ja.


    Om nog even op een goede noot met wat risk
    management af te sluiten: hou de pnl chart op glassnode in de gaten, maak een account aan en dan kun je de chart zien. Redelijke indicatie van waar we nu zitten.

    Voor degenen zonder account, hier een screenshot van waar we ongeveer zitten, als we vanuit groen richting blauw gaan wordt het een goede tijd om uit te faseren in z’n geheel:

    Bijlage 60846

  4. #124
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2020
    Locatie
    Den haag
    Berichten
    1.462
    Thanks
    196
    807 waarderingen in 374 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
    Dat is dus wat ik probeer te zeggen de hele tijd pik.. Maar jij beweerde eerst wat anders
    Fair enough, ik bekeek het vanaf laagste punt na de crash vooral, niet in de gehele tijdslijn.
    Sorry m’n voor overdreven reactie, risk management is nooit een slecht iets.

  5. #125
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2010
    Berichten
    1.827
    Thanks
    1.055
    1.212 waarderingen in 619 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vipergq Bekijk bericht
    Fair enough, ik bekeek het vanaf laagste punt na de crash vooral, niet in de gehele tijdslijn.
    Sorry m’n voor overdreven reactie, risk management is nooit een slecht iets.
    Maakt niet uit, zelf probeer ik mensen een zo eerlijk mogelijk beeld te geven. Mensen stappen al snel in zonder na te denken. Vooral in een bullrun en je weet wat dat heeft gedaan begin 2018 tot afgelopen jaar. Veel mensen rekkt gegaan of direct en voor jaren onder water gestaan.

    Daarom ben ik huiverig om coins te shillen op dit moment, goede fa of niet. Klapt de markt dan gaan alle coins mee simpel zat.

    Je kunt mensen beter proberen te behoeden van fouten in deze tijd.. De grootste is instappen als alles op z,n top zit. Toen btc 3 a 4k stond keek niemand ernaar om, nu zijn we x10 omhoog en heeft iedereen ineens interesse. Dat is waar de grotere jongens geld op verdienen en zijn de mensen die als eerst verlies gaan pakken

  6. Deze gebruiker waardeert Dionysus voor het bericht:


  7. #126
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2020
    Locatie
    Den haag
    Berichten
    1.462
    Thanks
    196
    807 waarderingen in 374 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
    Maakt niet uit, zelf probeer ik mensen een zo eerlijk mogelijk beeld te geven. Mensen stappen al snel in zonder na te denken. Vooral in een bullrun en je weet wat dat heeft gedaan begin 2018 tot afgelopen jaar. Veel mensen rekkt gegaan of direct en voor jaren onder water gestaan.

    Daarom ben ik huiverig om coins te shillen op dit moment, goede fa of niet. Klapt de markt dan gaan alle coins mee simpel zat.

    Je kunt mensen beter proberen te behoeden van fouten in deze tijd.. De grootste is instappen als alles op z,n top zit. Toen btc 3 a 4k stond keek niemand ernaar om, nu zijn we x10 omhoog en heeft iedereen ineens interesse. Dat is waar de grotere jongens geld op verdienen en zijn de mensen die als eerst verlies gaan pakken

    Kan niks zeggen dan compleet mee eens. Ik heb een gok genomen en die is goed uitgepakt (accumulatie in december). Als mensen hier rekt gaan, dan heb ik het gedaan.
    Dus bij deze, weet dat de markt een dezer maanden kan imploderen. Durf je het alsnog aan te gaan, dan doe ik wel een eventuele suggestie. Zal m’n andere suggesties in eerdere post ook wel weghalen dan.

  8. Deze gebruiker waardeert Vipergq voor het bericht:


  9. #127
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 september 2007
    Berichten
    704
    Thanks
    587
    578 waarderingen in 212 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
    Maakt niet uit, zelf probeer ik mensen een zo eerlijk mogelijk beeld te geven. Mensen stappen al snel in zonder na te denken. Vooral in een bullrun en je weet wat dat heeft gedaan begin 2018 tot afgelopen jaar. Veel mensen rekkt gegaan of direct en voor jaren onder water gestaan.

    Daarom ben ik huiverig om coins te shillen op dit moment, goede fa of niet. Klapt de markt dan gaan alle coins mee simpel zat.

    Je kunt mensen beter proberen te behoeden van fouten in deze tijd.. De grootste is instappen als alles op z,n top zit. Toen btc 3 a 4k stond keek niemand ernaar om, nu zijn we x10 omhoog en heeft iedereen ineens interesse. Dat is waar de grotere jongens geld op verdienen en zijn de mensen die als eerst verlies gaan pakken
    mag ik het er deels mee eens zijn ;)
    de grote spelers stappen nu pas in of gaan nog instappen het % whales (grote jongens met miljoenen/miljarden, die ze in btc stoppen en hodlen) bij btc is nog nooit zo hoog geweest en groeit wekenlijks.

    https://news.bitcoin.com/bitcoin-wha...trong-holders/

  10. #128
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Be fearful when others are greedy and be greedy when others are fearful.

    https://www.arborinvestmentplanner.c...Allocation.jpg
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

  11. Deze 2 gebruikers waarderen Sirens voor het bericht:


  12. #129
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 januari 2019
    Berichten
    1.476
    Thanks
    3.724
    1.167 waarderingen in 547 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Be fearful when others are greedy and be greedy when others are fearful.

    https://www.arborinvestmentplanner.c...Allocation.jpg
    Buffet 101.

  13. #130
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 januari 2019
    Berichten
    1.476
    Thanks
    3.724
    1.167 waarderingen in 547 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht

    Daarom ben ik huiverig om coins te shillen op dit moment, goede fa of niet. Klapt de markt dan gaan alle coins mee simpel zat.
    Nog 1 ding wat ik hieraan kan toevoegen is leer de charts begrijpen of in ieder geval de basis. Door ook de technische analyse mee te nemen in me beslissingen heb ik wel meer begrepen van de markt en het beleggen an sich dan puur alleen te kijken naar de progressie van projecten en de mooie roadmaps

  14. #131
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2010
    Berichten
    1.827
    Thanks
    1.055
    1.212 waarderingen in 619 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tigers Bekijk bericht
    mag ik het er deels mee eens zijn ;)
    de grote spelers stappen nu pas in of gaan nog instappen het % whales (grote jongens met miljoenen/miljarden, die ze in btc stoppen en hodlen) bij btc is nog nooit zo hoog geweest en groeit wekenlijks.

    https://news.bitcoin.com/bitcoin-wha...trong-holders/
    100 procent, adoptie is er zeer zeker en ook ik zie een toekomst in bitcoin. Anders zat ik er niet in he Veel grote bedrijven die er nu instappen blijven idd zitten. En dat is alleen maar goed

    Maar er zit nog een verschil tussen grote spelers en whales en grote spelers en whales. Ik heb het dus meer over de early adopters, diegene die de afgelopen jaren al voor manipulatie gezorgd hebben en er voor een veel gunstigere prijs inzitten Zelfs jij en ik profiteren van alle nieuwe investeerders en dus ook van de nieuwe (whales)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyropinoy Bekijk bericht
    Nog 1 ding wat ik hieraan kan toevoegen is leer de charts begrijpen of in ieder geval de basis. Door ook de technische analyse mee te nemen in me beslissingen heb ik wel meer begrepen van de markt en het beleggen an sich dan puur alleen te kijken naar de progressie van projecten en de mooie roadmaps
    100 procent mee eens, om eerlijk te zijn. Qua traden kijk ik bij crypto niet eens naar FA. Zolang er geld op te verdienen is vind ik het prima. Longtime investeringen en of de gewone beurs een ander verhaal natuurlijk

  15. #132
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Nu instappen kent grote risicos en lage winsten. Gewoon geduld hebben. Cash is king en wacht tot de boel crasht. Trx, paar maanden terug amper 1 cent, nu 5 cent. Die gaat echt niet nog effe x 5 nu (25cent). Zelfde verhaal voor alle ander muntjes.

    Gewoon gezonde verstand gebruiken en kansen afwachten.

    Ik lees hier veel over dingen leren begrijpen, dan denk je er echt veel te veel over na en ga je jezelf laten meeslepen.

    Keep it simple, stupid.
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

  16. #133
    VWC-Lid Fireworkfanatic's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 november 2017
    Berichten
    997
    Thanks
    731
    987 waarderingen in 370 posts
    Accumulate when there's little interest, sell when there's total madness. Or HODL and buy more when prices have dropped.

  17. #134
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vipergq Bekijk bericht
    Kan niks zeggen dan compleet mee eens. Ik heb een gok genomen en die is goed uitgepakt (accumulatie in december). Als mensen hier rekt gaan, dan heb ik het gedaan.
    Dus bij deze, weet dat de markt een dezer maanden kan imploderen. Durf je het alsnog aan te gaan, dan doe ik wel een eventuele suggestie. Zal m’n andere suggesties in eerdere post ook wel weghalen dan.
    Wat zou jij kunnen adviseren of zou jij doen wanneer je alleen LiteBit tot je beschikking hebt en nu nog coins zou willen kopen? Want jij schijnt toch wel onderzoek te hebben gedaan en ja dat zou ik ook wel kunnen doen maar weet echt niet wat dan van doorslag moet zijn om een coin te kopen of links te laten liggen. Waar moet je dan eigenlijk op letten? Zo weet ik alleen dat een coin waarvan er ontzettend veel van is beter niet kunt kopen. Maar wat is dan redelijk en wat is dan de verhouding van aantal coins in omloop en de prijs? Want ja, wanneer er 1 miljard coins zijn dan is de kans dat deze in prijs verdubbeld kleiner dan wanneer er maar 100 miljoen zijn. Zo dacht ik dat Binance coin wel interessant zou kunnen zijn. Hiervan is er in het begin maar maximaal 200 miljoen van en de ontwikkelaar koopt ieder kwartaal voor 20% van hun winst hun eigen coins terug en verbrand deze als het ware zodat er uiteindelijk nog maar 100 miljoen van zullen zijn. Deze munt is in twee weken tijd ook van 30 euro naar 120 euro gegaan, om deze nu nog te kopen vind ik te duur.. maar ja, waar kan het naartoe gaan? Dus zijn er nu nog wel coins te koop waarvan je zegt, die gaan nog wel hoger of denk je dat het nu beter is om te wachten tot de coins minimaal de helft in waarde zakt om dan vervolgens weer in te stappen?

  18. #135
    VWC-Lid heho's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2008
    Locatie
    Ommen
    Berichten
    3.219
    Thanks
    3.825
    3.228 waarderingen in 1.248 posts
    Je kunt gewoon een account aanmaken bij een grote exchange. Ik gebruik Binance en Bittrex.
    Je kunt daar crypto kopen met creditcard, maar ook je crypto vanaf bijvoorbeeld LiteBit naar toe sturen.
    Let goed op dat je de juiste crypto naar de juiste wallet stuurt, anders ben je het kwijt.
    Dan kan je wat gaan proberen te handelen als je dat wilt.

Pagina 9 van 33 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •