Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 33 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 494

Discussie: Bitcoin

  1. #1
    VWC-Lid Dennie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 oktober 2019
    Berichten
    316
    Thanks
    606
    512 waarderingen in 149 posts

    Bitcoin

    Bitcoin, het rare digitale muntje.

    Het kleine onbekende muntje zonder enige betekenis of waarde. Althans, niet in de normale grote mensen wereld. Alleen op het darkweb wordt er drugs, wapens, huurmoordenaars en andere illegale zaken mee verhandeld!... Toch?

    Dit was ooit mijn gedachte over deze vader der Crypto currencies.

    In de hype van 2017, toen het "gouden" muntje rond de 5000 dollar waard was werd ik getriggerd om me hier eens in te verdiepen..
    Hoe kan zo'n nutteloos stukje virtueel geld nou wereldwijd zoveel aandacht krijgen?.

    Zodoende kocht ik in september 2017 mijn eerste stukje bitcoin.
    Ik zag mijn portfolio van Bitcoin en andere muntjes, altcoins sterk in waarde vermeerderen!
    Wat een leipe shit! Bijkopen! Dus in de loop van de komende weken kocht ik een aantal keer bij. Zelfs toen die op 19000 dollar stond!
    Mijn totale portefeuille zag ik vervijfvoudigen in een kwestie van weken! Sommige altcoins gingen 30 tot 40x over de kop! Het kon niet op!!

    En toen.... Nadat de Bitcoin de 20.000 aantikte, klapte de bubble!. Van dikke vette winst zag ik mijn portfolio naar dik in de min gaan... Schade Dennie alles ist vorbei!.

    De Bitcoin en crypto currency markt was een scam, een farce, een oplichtingstruc. Iedereen is z'n geld kwijt..

    Of toch niet?..

    Ik bleef me in de achterliggende gedachte van de ontwerper verdiepen. Deze anonieme persoon met de synoniem Satoshi Nakamoto heeft het revolutionaire blockcaintechnologie uitgevonden.

    Op deze manier worden alle transacties transparant uitgevoerd en kunnen betalingen niet teruggedraaid worden of munten worden bijgedrukt.

    Ik ben gaan geloven in de toekomst van deze game changer en zodoende kleine beetjes blijven bijkopen.

    Ondertussen zijn grote multinationals en grote banken helemaal om en investeren ook in de Bitcoin.
    Ik geloof dat we zeer spoedig de 20.000 dollar wederom gaan aantikken en dat de 100.000 tot 300.000 in de komende 2 jaar niet onmogelijk is..

    Ben ik een dromer? Jazeker, maar hoe meer ik me erin ben gaan verdiepen hoe meer overtuigd ik ben geworden van de glansrijke toekomst.


    En jij? Heb jij bitcoin of andere altcoins?
    Geloof jij in de visie van Satoshi en de ongekende potentie of juist niet?

    Laat het weten.

  2. Deze gebruiker waardeert Dennie voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Hopen is verkopen, ik heb me centjes gepakt en optijd uitgestapt.
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

  4. Deze gebruiker waardeert Sirens voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 januari 2019
    Berichten
    1.476
    Thanks
    3.724
    1.167 waarderingen in 547 posts
    Nu dat Paypal besloten heeft om straks een Bitcoin wallet te hebben kan ik straks mijn Magnum en Broekhoff vuurwerk kopen met Bitcoin! Ja, wie had dat ooit gedacht. Mooie ontwikkeling. Ik ben in de zomer van 2017 ingestapt en heb het nog steeds. Heb winst gepakt, heb verlies geleden, maar blijf de ontwikkelingen volgen. En ik ben blij dat die bear market eindelijk voorbij is.

    Mijn eerste 'real life' uitgaven die ik met bitcoin heb gedaan was voor kaartjes voor de Philippine International Pyromusical Competition. Fantastische besteding voor een fantastische beleving.

  6. Deze gebruiker waardeert Pyropinoy voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Eens een keer voor 500 euro RedCoins gekocht. 6 maanden later was het 515 euro waard, dus de moeite niet meer waard om vast te houden. Dus verkocht om 3 weken later te zien dat het 50x meer waard was geworden. Had ik dus nog 3 weken gewacht dan had ik 12.500,- euro. Door deze domper heb ik niets meer gekocht.

  8. Deze gebruiker waardeert Grizmo Raizor voor het bericht:


  9. #5
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Ik heb me er zelf niet echt in verdiept, maar mocht de achterliggende techniek voor mij echt sense maken, ga ik er ook eens wat aanschaffen. Tot dan hou ik het bij waardebeleggen in ondergewaardeerde aandelen.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  10. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


  11. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 maart 2006
    Berichten
    1.522
    Thanks
    3.435
    1.923 waarderingen in 700 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
    Eens een keer voor 500 euro RedCoins gekocht. 6 maanden later was het 515 euro waard, dus de moeite niet meer waard om vast te houden. Dus verkocht om 3 weken later te zien dat het 50x meer waard was geworden. Had ik dus nog 3 weken gewacht dan had ik 12.500,- euro. Door deze domper heb ik niets meer gekocht.
    ik heb voor 100 euro redcoins gekocht... heb ze nog steeds. zijn net geen 8 euro meer waard .
    ik heb een paar honderd in een paar verschillende munten gestopt. in totaal 1500 ofzo. 1200 verlies geleden. was even leuk. tegenwoordig hou ik me niet meer bezig met die grappen. veel te volatiel

  12. Deze 4 gebruikers waarderen ghoost voor het bericht:


  13. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 maart 2007
    Berichten
    1.498
    Thanks
    2.601
    1.093 waarderingen in 396 posts
    1000€ toendertijd gestoken in oa Bitcoin, ripple etc, is op dit moment nog plusminus 400 waard. Verwacht in de toekomst nog een verdere stijging. Laat het voorlopig staan dus.

  14. Deze gebruiker waardeert Kees voor het bericht:


  15. #8
    VWC-Lid XVIII's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2014
    Berichten
    254
    Thanks
    62
    246 waarderingen in 76 posts
    Crypto is here to stay!!
    Als je gratis nog wat coins wilt verzamelen download dan de Aircoins app

  16. Deze gebruiker waardeert XVIII voor het bericht:


  17. #9
    VWC-Lid Leendert97's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2011
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.132
    Thanks
    367
    486 waarderingen in 253 posts
    Yep, heb BTC, LTC, ETH en NEO. Leuke hobby!
    The 31st of December..

  18. Deze gebruiker waardeert Leendert97 voor het bericht:


  19. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Je hebt pas verlies op het moment van verkopen.

    Ga vd week toch eens 4x 100 investeren als ik er tijd voor vrij kan maken. Alles is spotgoedkoop momenteel.

    Wat zouden jullie kopen en waarom?

    Bitcoin ga ik sowieso niet kopen.
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

  20. #11
    VWC-Lid stefantvs's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 oktober 2009
    Berichten
    3.301
    Thanks
    2.271
    1.826 waarderingen in 608 posts
    man man man... elke dag hoofdpijn

    Van Vertcoin tot Link en van Verge tot ocean en ga zo maar door , ik heb het geduld er niet voor. ik kan niet HODL. verkoop altijd op het laagste punt en een dag later gaat ie naar de maan ;-)
    soms koop ik weer wat maar dat is allemaal tientjes werk.
    http://www.stefandrukker.nl

  21. #12
    VWC-Lid heho's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2008
    Locatie
    Ommen
    Berichten
    3.219
    Thanks
    3.825
    3.228 waarderingen in 1.248 posts
    Ben (uiteraard ) zoals velen veel te laat ingestapt, begin 2018.
    Verlies geleden, maar op de grootste dips toch weer wat bijgekocht. Nu zit ik bijna weer op mijn ingelegde geld en HODL ik gewoon. Het wordt dus alles of niks.
    Heb DGB, ZIL, ADA, ETH, en SC
    DGB vind ik qua achterliggende gedachte het beste, maar qua waarde blijft die wel heel erg achter. DGB is sneller, meer gedecentraliseerd en veiliger dan BTC. Er zijn met deze blockchain al wel een paar usecases die goed werken, maar het moonen valt nog tegen voorlopig

  22. #13
    VWC-Lid Dennie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 oktober 2019
    Berichten
    316
    Thanks
    606
    512 waarderingen in 149 posts
    Leuk om te lezen dat er toch wel een aantal leden er mee bekend zijn. Zowel positief als negatief. Ik herken echt alles wat er geschreven wordt haha. Ook zoveel verkeerde keuzes gemaakt. Ik trade met een kleine 20% van m'n portfolio. De rest staat op longterm HODL.

    Mijn portfolio is al een geruime tijd 70% btc en 30% over een aantal large cap coins Waarvan ik denk dat ze redelijk veilig de volgende bullrun doorstaan.

    Zoals ik al zei, geloof ik in een 100 tot 300k bitcoin in de komende 2 jaar.

    Wie zal 't zeggen? Dat zijn een hoop mooie boxen die k dan kan kopen haha.

  23. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 januari 2019
    Berichten
    1.476
    Thanks
    3.724
    1.167 waarderingen in 547 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Je hebt pas verlies op het moment van verkopen.

    Ga vd week toch eens 4x 100 investeren als ik er tijd voor vrij kan maken. Alles is spotgoedkoop momenteel.

    Wat zouden jullie kopen en waarom?

    Bitcoin ga ik sowieso niet kopen.
    Een veilige investering, naast BTC uiteraard, vind ik persoonlijk IOTA. Om een lang verhaal kort te maken, IOTA heeft de aantoonbare potentie om een grote waarde te zijn binnen de IOT business, oftewel de Internet of Things / Smart applicaties. Deze industrie staat nog in de kinderschoenen en de verwachting is dat deze industrie de komende jaren met miljarden gaat groeien. Ik geloof dat IOTA goed op weg is om daar een grote rol in de spelen. IOTA heeft ook zijn eigen grootboeksysteem namelijk de TANGLE, dus het is geen blockchain zoals BTC en ETH. Het verificatiesysteem is anders en transacties worden op een snellere manier verwerkt, simpel gezegd.

    Wanneer je puur kijkt naar de koers van IOTA is de All Time High $5,69. Momenteel staat die op 0,27 cent. Al zou de koers van IOTA ooit(!) in de buurt komen van de helft van de ATH dan heb je toch een mooi 10x te pakken. Plus wat ik ook belangrijk vind is dat een bedrijf continu groei, uitbreidt met partnerships, targets haalt EN regelmatig updates communiceert naar de buitenwereld. IOTA voldoet aan al deze punten wat het voor mij een sterke en vooral veilige investering maakt.

    Owhja, dit is geen financieel advies

  24. Deze gebruiker waardeert Pyropinoy voor het bericht:


  25. #15
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Ik heb me er nooit in verdiept en dat gaat ook niet gebeuren. Laat ik lekker aan anderen over

  26. Deze gebruiker waardeert bassie1978 voor het bericht:


Pagina 1 van 33 12311 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •