Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke alternatieven voor knalvuurwerk koop jij?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Welke alternatieven voor knalvuurwerk koop jij?

    Zoals we allemaal weten, worden er vanaf dit jaar (2020) geen singleshots en knalvuurwerk meer verkocht. Gelukkig overladen de importeurs ons met talloze alternatieven, van singleshots met 2 of 3 bombettes tot cracklingmines, en van knettergronddraaiers tot dikke mines. De keuze is reuze!

    In dit topic kun je bespreken welke producten je bestelt hebt, welke je mee gaat pakken bij de afhaaldagen, en waarom je bepaalde producten juist niet meepakt!


    Om af te trappen: Ik ga sowieso een paar verschillende 'thunderkings' meenemen. Die met 2 bombettes in 1 tube van Katan wil ik hebben, puur om te zien hoe dat nou werkt. Ook pak ik de Phantom van Wolff mee, geniaal dingetje! En waarschijnlijk bij het afhalen komen er ook nog wel van die crackling mines bij, van lesli of wolff ofzo...

    #2
    Hoewel ik voornamelijk echt van het siervuurwerk ben ga ik de ratelbanden wel missen.

    Hiervoor koop ik in de plaats wat knettertonnetjes die ik met meerdere tegelijk ga afsteken.

    Het effect zal wellicht zelfs leuker zijn, en het scheelt een hoop opruimen.
    Al vond ik sown rode straat na afloop ook wel wat hebben.

    Comment


      #3
      Inmiddels meerdere Mega Mines en RTC's besteld, voor de rest kocht ik nooit knalvuurwerk, en eigenlijk alleen cakes en compounds, dus voor mij zal er weinig verandere.
      Het enige wat ik wel ga missen zijn de vuurpijlen, maar daar heb ik er nog een paar van over.
      Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

      Comment


        #4
        Meer knalcakes nog, paar van die mine gevalletjes, wat meer uniek kleinspul.
        Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

        Comment


          #5
          Cracking Thunderkings, Thunderkings met mine en voor de rest niet zoveel. Was er eigenlijk al helemaal niet zoo van. Klooi liever wat aan met cat 1, fonteintjes, funke fonteintjes en dat soort klein spul (noujaa, Funke is niet heel klein natuurlijk). Maar die crackling Thunderkings zijn wel een erg leuke toevoeging, ben ik zeer benieuwd naar!

          Twijfel overigens nog om al het kleine spul van Funke aan te schaffen (minstens 1 pakje). Ben er namelijk wel erg benieuwd naar!

          Comment


            #6
            knalerwten
            The Only Thing To Fear Is Running Out Of Beer

            Comment


              #7
              Ik ga de single shots wel missen zowel de cat 3 als de cat 2. Ergens snap ik dat ze verboden worden omdat er veel te veel met die dingen uit de hand geschoten werd, maar jammer blijft het voor de mensen die er fatsoenlijk mee om gaan.

              Ratelbanden ga ik ook ontzettend missen. Niet die nep-100k maar gewoon die matjes van 500 schots ofzo. Daar moesten er gewoon elk jaar een paar van bij voor de sfeer en nostalgie.

              Vuurpijlen ga ik ook ontzettend missen. Een pijlenrek neerzetten en met een port fire die lontjes langs blijft toch een heerlijk gevoel.

              Nederlands knalvuurwerk kocht ik al bijna niet meer. Vroeger was het nog wel leuk maar de laatste jaren kon je geen eens fatsoenlijke kanonslagen krijgen. Her en der waren er wat leuke 2 grams buskruit knallers te vinden als de colpo Thunder maar verder was het niet veel soeps hier in NL. Dat ze dit verboden hebben gaat dan ook echt helemaal nergens over. Je kunt er niks mee slopen en als je het naar hulpverleners gooit ben je sowieso al verkeerd bezig. Maar dat is een hele andere discussie.

              Gelukkig is te zien dat er nu nieuwe producten op de markt komen, zoals toffe mine single shots en ander tof klein spul. Funke heeft ook veel gave artikelen.

              Ik vraag me wel af hoeveel zin het verbod heeft aangezien je in België of Duitsland nog gemakkelijk de nu verboden producten kunt aanschaffen.

              Comment


                #8
                Nog even speuren bij welke winkel ik het ga bestellen
                Spring flower en crazy whistler van wolff
                Broekhoff magnum zijn met leuke alternatieven gekomen welke ik al heb aangeschaft. Ben hier ook enorm van onder de indruk wat ze bedenken om het knalverbod te omzeilen en toch soort gelijke vuurwerk te produceren.
                Van lesli vind ik de lunatic en orc erg leuk.
                Brrrap, lekker knallen

                Comment


                  #9
                  Hmm, vrijwel niks denk ik. Die fluitdingen van Katan lijken me wel leuk, maar vind het wel stom dat er nog knal in zit; zal vele niet-vwliefhebbers irriteren, en de kans dat wetshandhavers denken dat je iets verbodens aan het stoken bent. Genoeg geknald in m'n leven, ga wel wat meer voor knetterfonteinen enzo.

                  Comment


                    #10
                    Geen idee wat ik zelf zou halen maar denk dat alle importeurs voor mooie vervangers gezorgd hebben.knetterfonteinen, thunderkings en vele varianten, mines enz enz.
                    Enige jammere is dat de matten verdwenen zijn.
                    https://www.houtse-bazar.nl

                    Comment


                      #11
                      De Triple Thunderking van Katan is een prima legale uitwijk om toch voor NL begrippen hard te knallen.. Wel duurder dan bulk single shots, maar goed knallen doen ze dus wel...
                      2024 >> 25

                      Comment


                        #12
                        Ik ga voor knalcakes.
                        Gelukkig 2024!

                        Comment


                          #13
                          Ik heb de Thunderking Scream besteld van Katan. Waarom? Omdat ik verwacht dat deze samen met de Cool Bastards 2020 de beste knal zullen hebben t.o.v. de andere nieuwe mines. In december zal ik dan ook bij de plaatselijke China Red dealer nog een bulkje Cool Bastards 2020 gaan kopen om zo eens goed te vergelijken.

                          Daarnaast ga ik ook de crackling mines van Broekhoff/Magnum en China Red/Wolff testen. Vind deze op film erg goed overkomen en ik denk dat dit leuk spul voor tussendoor is.

                          Als het niet mag knallen dan moet het maar goed hard knetteren. Om die reden ben ik van plan om ook een pakje Zena Knetterton XL te gaan bestellen. Zeker na het lezen van alle positieve reacties, lijkt me dit erg leuk om er 4 tegelijk te doen rond 18:00-18:15 uur. Verwacht dat daar behoorlijk wat herrie van af komt.

                          Ook trekt de Crackling Astronaut mijn aandacht. Heb eerder nog niet van dit soort 'crackling rotjes' gehad, maar puur vanwege het doosje en het enigszins nostalgische gevoel wil ik deze zien te bemachtigen. Oké, het is dan wel geen echte kanonslag, maar blijf het op de één of andere manier toch mooi vinden om een artikel met de naam Astronaut te kopen. Vooralsnog niet in de buurt tegengekomen, maar hoop dat dat nog wel gaat gebeuren.

                          Ik verwacht dat we dit soort crackling artikelen de komende 2 maanden zeker wel op de voorpagina's van de folders tegen gaan komen, met termen als 'de nieuwe kanonslagen', 'keihard de beste' etc. Denk dat dit de jeugd zeker wel aan zal spreken. Datzelfde verwacht ik ook van de Cracker Jack van Vulcan. Is toch de enige crackling variant die qua uiterlijk doet denken aan de immens populaire 90 schots matjes.
                          Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                          Comment


                            #14
                            Dan maar echte knallen. Ze kunnen het krijgen zoals ze het willen. Ik hou wel op met rotjes

                            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	CDABF03D-7276-4499-8BEA-25582E50CDF0.jpg
Vertoningen:1
Grootte:138,6 KB
ID:	1581536Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	3DAB13A6-F636-41F0-8181-588F59227138.jpg
Vertoningen:1
Grootte:85,9 KB
ID:	1581537

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door elgielo Bekijk bericht
                              Dan maar echte knallen. Ze kunnen het krijgen zoals ze het willen. Ik hou wel op met rotjes
                              Even zeiken...
                              Melkbus NIET van aluminium?
                              En de bodem is niet verroest?
                              Ik had een dezelfde exemplaar maar die had ik mooi geverfd, niet voor carbid schieten.
                              Maar de bodemplaats was lekker verrot en dan wordt ie toch nog gepikt.
                              Kom zei de vis in de vissenkom.

                              Comment

                              Working...
                              X