Banner Vuurwerkvisie - VuurwerkTotaal.nl
Pagina 5 van 25 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 373
    VWC-Lid Micks's schermafbeelding
    Thanks
    308
    De hele discussie gaat voor mij steeds verder dan vuurwerk. Ik beleef steeds minder plezier aan de aanloop naar welke traditie dan ook. Alles is de laatste jaren onderhevig aan opgedrongen of gedwongen veranderingen, wat juist haaks staat op traditie. Traditie groeit, ontwikkeld en veranderd. Een natuurlijk proces.

Ik heb met veel plezier zwarte Piet gespeeld, jaren lang. En het zien veranderen van een wekenlange voorbereiding qua liedjes, dansjes en acteerwerk naar twee korte infoavonden over wat te doen als er demonstranten staan. Naar een buddy systeem, politiebegeleiding. Kerst verdwijnt in de foldertjes en op universiteiten om maar geen mensen tegen de benen te schoppen, oud en nieuw zonder vuurwerk, knettergek. Alles onder druk van bepaalde minderheden en een groep politiek correcte meelopers die zo graag willen deugen en ons afpakken waar ze jaren zelf veel plezier aan beleefd hebben. Ik ben er zo klaar mee, dat alles maar gedwongen veranderen en afpakken. Dit jaar ga ik binnen m'n budget allout qua vuurwerk. En dat zal blijven tot het verdwijnt. Liever zie ik de kern van het probleem aangepakt worden, maar zo lang dit niet genoemd mag worden...
    Het is klaar, het is tijd dat wij als burgers beseffen dat er een oorlog plaats vind tegen onze rechten, onze manier van leven en onze cultuur. Respectloos is het, hoe de politiek de kansloze schaapjes *kuch* publieke opinie stuurt dmv de media. Respectloos dat onze cultuur aan alle kanten wordt aangevallen en mensen het maar wat graag blijken op te geven voor <insert any random reason>.

2. The Following 35 Users Say Thank You to Micks For This Useful Post:

+ Show/Hide list of the thanked

VWC-Lid kloesje's schermafbeelding
    Thanks
    604
    Wat mij het meest irriteert en waar ik ook echt boos om kan worden is dat niemand van de branchevereniging nou eens duidelijk maakt dat een verbod alleen maar meer werk voor de zorg oplevert. Of denkt men in den haag dat als zei een verbod afkondigen iedereen braaf dit doet, nee dan gaat iedereen zich verplaatsen naar het zwaardere/illegale met de kans dat er juist meer slachtoffers vallen.

De overlast word nu over het algemeen al veroorzaakt door iets wat al niet mag in dit land. Waarom word daar niet de nadruk op gelegd en strenger op gehandhaafd/gecontroleerd.
    Ik ben over het algemeen zeer positief over onze hobby maar vind dat er nu wel eens met de vuist op tafel geslagen mag worden en dat er duidelijk word aangegeven dat de overlast/ gewonden over het algemeen komen door zwaar en illegaal vuurwerk. En dat een eventueel verbod dit alleen maar verder zal aanwakkeren.

4. The Following 2 Users Say Thank You to kloesje For This Useful Post:

VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Thanks
    4.240
    Thanked 5.094 Times in 2.257 Posts
    Ik moet wel zeggen dat dit het ideale moment is voor ze om de genade slag te geven. Onder het mum van 'verlichting voor de zorg' kunnen ze in principe alles maken ( hele branches op slot met een grote economische crisis als gevolg = meer druk op de zorg ). Niks verbaasd me eigenlijk nog in deze tijd. Wel weet ik dat ik het ondertussen wel héél erg zat begin te worden allemaal... Niet alleen omtrend vuurwerk maar het hele politieke beleid in Nederland en Europa. En alles gaat alleen maar averechts werken. Om weer terug te komen bij vuurwerk ( want over de rest kan je boeken vol schrijven ). Waarom zou je je nog als freakzijnde met iets inhouden als het straks toch niet meer mag? Je hebt dan niks meer te verliezen. Deze mentaliteit begin je er van te krijgen.

6. The Following 9 Users Say Thank You to MasterBsc For This Useful Post:

VWC-Lid Jantjebeton1981's schermafbeelding
    Thanks
    835
    Ik zie het echt nog gebeuren dat dit er dit jaar al doorheen komt. Ben er echt bang voor. We gaan het zien. Dan maar weer underground.

8. The Following 3 Users Say Thank You to Jantjebeton1981 For This Useful Post:

VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Thanks
    14.300
    Thanked 6.020 Times in 1.987 Posts
    Ik voelde een verbod door de corona al aankomen.
    Helaas is toppie dicht.
    Was niet goed voor de stemming/sfeer.
    Depressie is een groot woord..
    Maar posetief over onze hobby kan ik echt niet meer zijn!
    Ik ga gewoon genieten voor waarschijnlijk een van de laatste keren .

10. The Following 3 Users Say Thank You to 3xh For This Useful Post:

VWC-Lid Galaxis's schermafbeelding
    Thanks
    22

VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Thanks
    6.963
    Thanked 3.792 Times in 1.564 Posts
    Klaver had dit natuurlijk ook afgelopen zomer al kunnen roepen. Maar hij heeft precies het juiste moment afgewacht.
    December Will Be Magic Again!!

VWC-Lid Arnoud PyroFan's schermafbeelding
    Thanks
    1.413
    Misbruik maken van de situatie, dat kunnen ze zeker goed. Lafaards! Inderdaad mooi op het juiste moment wachten en dan de boel lekker oplaaien. Kan hier heel slecht tegen. Hoop dat hier heel snel tegenin gegaan wordt. Het wordt er met het jaar niet makkelijker op gemaakt zeg...

VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Thanks
    1.972
    Corona is een gevoelig iets geworden omdat er via media iedereen constant mee word volgegooid. Inmiddels die ik alsof ik niet eens weet wat Corona is. De geestelijke stress die je krijgt ervan is net zo slecht. Paniek moet niet heersen.. vreugde wel. En een leuk oud en nieuw is juist WEL nodig. En mekaar een hand schudden is WEL goed want als je nooit meer contact maakt verzwakt je immuunsysteem razendsnel.
    Des te meer besmettingen en mensen die zich minder kunnen weren ?

Ik blijf in de voorpret tot het besluit komt.(als het al komt) Daarna word het lastig... zal een harde klap zijn. Buitenlands stoken dan maar ???
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

15. The Following 5 Users Say Thank You to dikkeeric For This Useful Post:

VWC-Lid luchthuilertje's schermafbeelding
    Thanks
    187
    De lol gaat er zo wel van af met deze stemmingsmakerij,want Klaver misbruikt dit voor mijn gevoel gewoon om zn jarenlange frustie door te drukken. Was,en ben nog steeds van plan om juist onder deze omstandigheden wat extra compounds de lucht in te schieten omdat de mensen in mijn omgeving het fantastisch vinden om te zien. Juist nu lijkt het mij mooi om iets voor de straat/buurt te doen (op een verantwoordelijke en veilige manier natuurlijk) Wat mij opvalt is dat er wel erg ver vooruit wordt gepland.
    Laatst gewijzigd door luchthuilertje; 30 oktober 2020 om 22:27

VWC-Lid postvoordennis's schermafbeelding
    Thanks
    34
    Eerst roepen dat het verbieden van de zwaarste categorie consumentenvuurwerk, vuurpijlen en matten, zal zorgen voor drastisch minder vuurwerkslachtoffers. Ze hebben de effecten ervan nog niet eens kunnen meten en nu komen ze alweer met het volgende verbod.

VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Thanks
    1.828
    Thanked 1.617 Times in 934 Posts
    Ik heb trouwens hier op vwc begrepen/gehoord van kenners dat categorie 1 vuurwerk alleen Europees verboden kan worden. Zou je dan zelf bij een tijdelijk verbod wat onze ratten willen lekker met cat 1 aan de gang kunnen(beter dan niks)

Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Thanks
    14.313
    Thanked 5.466 Times in 2.303 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Micks Bekijk bericht
    De hele discussie gaat voor mij steeds verder dan vuurwerk. Ik beleef steeds minder plezier aan de aanloop naar welke traditie dan ook. Alles is de laatste jaren onderhevig aan opgedrongen of gedwongen veranderingen, wat juist haaks staat op traditie. Traditie groeit, ontwikkeld en veranderd. Een natuurlijk proces.

Ik heb met veel plezier zwarte Piet gespeeld, jaren lang. En het zien veranderen van een wekenlange voorbereiding qua liedjes, dansjes en acteerwerk naar twee korte infoavonden over wat te doen als er demonstranten staan. Naar een buddy systeem, politiebegeleiding. Kerst verdwijnt in de foldertjes en op universiteiten om maar geen mensen tegen de benen te schoppen, oud en nieuw zonder vuurwerk, knettergek. Alles onder druk van bepaalde minderheden en een groep politiek correcte meelopers die zo graag willen deugen en ons afpakken waar ze jaren zelf veel plezier aan beleefd hebben. Ik ben er zo klaar mee, dat alles maar gedwongen veranderen en afpakken. Dit jaar ga ik binnen m'n budget allout qua vuurwerk. En dat zal blijven tot het verdwijnt. Liever zie ik de kern van het probleem aangepakt worden, maar zo lang dit niet genoemd mag worden...
    Het is klaar, het is tijd dat wij als burgers beseffen dat er een oorlog plaats vind tegen onze rechten, onze manier van leven en onze cultuur. Respectloos is het, hoe de politiek de kansloze schaapjes *kuch* publieke opinie stuurt dmv de media. Respectloos dat onze cultuur aan alle kanten wordt aangevallen en mensen het maar wat graag blijken op te geven voor <insert any random reason>.
    Ik kan het eigenlijk alleen maar eens zijn met jouw betoog. Alleen, ik laat mij de sfeer niet verpesten wat betreft de aanloop naar de feestdagen en oud & nieuw in het byzonder. Ze doen maar wat ze willen, maar ik ga genieten van de komende periode. De eerstvolgende 2 maanden zijn DE momenten van het jaar. Of ik daar dan mensen mee tegen het zere been schop, het zij zo. Maar ik ga genieten!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

20. The Following 5 Users Say Thank You to Djaimy For This Useful Post:

VWC-Lid knift's schermafbeelding
    Thanks
    133
    Er is een hoop gaande in Europa, eigenlijk de hele wereld.
    Geen trips, geen plezier, geen Sinterklaas, geen Kerst, geen Carnaval, en dan nu geen vuurwerk meer.
    Dat is voor mij en denk een hele hoop mensen de druppel, ik ga oud en nieuw vieren en dat doe ik niet om het ziekenhuis te pesten of om oom agent dwars te zitten dat doe ik omdat ik ook leef.
    Dat de situatie zo slecht is in de ziekenhuizen is de schuld van de overheid die hebben gefaald en falen nog steeds in het test beleid, je kunt daar gewoon niet het gedrag van het volk de schuld van geven want we zijn mensen en we leven.
    Als er een verbod komt en ik word opgepakt dan is dat maar zo, ik wil niemand belasten, maar waar houd het op.

22. The Following 3 Users Say Thank You to knift For This Useful Post:

VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Thanks
    1.152
    Thanked 3.307 Times in 1.242 Posts
    Ik heb een berichtje van me afgeschreven op Facebook, in de hoop dat er genoeg liefhebbers zijn die het kunnen en willen delen om zo toch een beetje bij te dragen. Dus als jullie willen... https://m.facebook.com/story.php?sto...00002111347298
    www.youtube.com/channel/UCced29DpMJMm_wIpV8ICg8w

24. The Following 18 Users Say Thank You to Avalanche For This Useful Post:

+ Show/Hide list of the thanked

Pagina 5 van 25 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten