Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 77
  1. #46
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.929
    Thanks
    4.689
    6.469 waarderingen in 2.627 posts
    Het afhalen in de supermarkten in Duitsland lijk me zo goed als 0% kans. Het afhalen in de vuurwerkspeciaalzaken schat ik ook niet zo rozenkleurig in, al kunnen ze dat niet volledig handhaven denk ik. Het jammere is dat de meeste mensen naar winkels gaan in de bekende grensplaatsjes ( Gronau, Emmerich, Kleve, Bad Betheim ) en dat lijken me dan ook de plaatsen waar ze een mogelijk inreisverbod / weigering van Nederlanders het beste kunnen handhaven. Het blijft speculeren maar het wordt met de dag wel duidelijker dat dit best nog eens een probleem gaat worden voor de mensen die een bestelling hebben lopen of van plan zijn daar heen te gaan.

    Voor zover Duitsland uberhaupt boeiend is ( Funke en iets goedkoper in het algemeen ) zou ik eieren voor m'n geld kiezen en dit jaar gewoon in Nederland bij een freakshop inslaan. Sowieso de winkels hier steunen en jezelf mogelijk gezeik met afhalen besparen. Ook in Nederland is er kans dat het moeizamer gaat met afhalen, maar beter dat dan dat je dalijk niks kan afhalen.
    Laatst gewijzigd door MasterBsc; 15 oktober 2020 om 00:29 Reden: Typo

  2. Deze 5 gebruikers waarderen MasterBsc voor het bericht:


  3. #47
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stefan Works Bekijk bericht
    Jullie hebben het vooral over zelf inkopen doen, maar stel dat de Nederlandse importeurs met opslag in Duitsland niet voldoende corona-geteste chauffeurs kan vinden (met de benodigde adr papieren, dan zitten onze winkels straks zonder genoeg voorraad :/ of helemaal zonder als de grenzen sluiten.
    Volgens mij hebben de meeste de grote bunkers in Duitsland staan. Maar we hebben nog 2,5 maand te gaan. Hopen dat de piek nu is en niet in december. Heb ook zelf het 1 en ander besteld in Duitsland.
    http://www.youtube.com/c/ReVerser

  4. Deze gebruiker waardeert Reverser voor het bericht:


  5. #48
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 mei 2020
    Locatie
    Down South
    Berichten
    562
    Thanks
    850
    531 waarderingen in 212 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Het afhalen in de supermarkten in Duitsland lijk me zo goed als 0% kans
    Waar haal je de 0% vandaan? Ik maak me nog steeds niet al te veel zorgen over de grens NL/DE (NRW) aangezien deze grens altijd open is gebleven, zelfs tijdens de onzekerheden die speelden bij wave #1.

    Laten we in elk geval wel hopen dat Nederland zich binnen Europa wat beter op de kaart gaat zetten.

  6. Deze gebruiker waardeert Fermata voor het bericht:


  7. #49
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.929
    Thanks
    4.689
    6.469 waarderingen in 2.627 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fermata Bekijk bericht
    Waar haal je de 0% vandaan? Ik maak me nog steeds niet al te veel zorgen over de grens NL/DE (NRW) aangezien deze grens altijd open is gebleven, zelfs tijdens de onzekerheden die speelden bij wave #1.

    Laten we in elk geval wel hopen dat Nederland zich binnen Europa wat beter op de kaart gaat zetten.
    Is gewoon een inschatting op basis van logica. Denk je nou echt dat je massaal met Nederlanders kan gaan vuurwerkshoppen in die supermarkten? Ik weet niet of je daar wel eens bent geweest maar dat gaat never nooit ook maar deels mogelijk zijn op een manier die corona proof is.

  8. Deze gebruiker waardeert MasterBsc voor het bericht:


  9. #50
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.156
    Thanks
    5.470
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stefan Works Bekijk bericht
    Jullie hebben het vooral over zelf inkopen doen, maar stel dat de Nederlandse importeurs met opslag in Duitsland niet voldoende corona-geteste chauffeurs kan vinden (met de benodigde adr papieren, dan zitten onze winkels straks zonder genoeg voorraad :/ of helemaal zonder als de grenzen sluiten.
    Dat is een nog belangrijker punt voor de meesten...

  10. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


  11. #51
    VWC-Lid fompert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2016
    Locatie
    Westland
    Berichten
    1.973
    Thanks
    2.153
    2.986 waarderingen in 986 posts
    MasterBsc heeft natuurlijk gewoon een goed punt. De Duitsers zullen echt wel zorgen dat de chaotische taferelen bij de discounters niet gaan gebeuren.

    Hopelijk wordt de verantwoordelijkheid neergelegd bij de winkeliers en moeten zij maar zorgen dat het in de winkels goed verloopt. Maar als de overheid daarin geen vertrouwen heeft, dan is de meest simpele en effectieve maatregel om maar even 3 dagen de grens te sluiten. Ik hoop dat het niet zover komt, want ik wil ook de Fireball en Yggdrasil in de straat hebben staan de 31e, maar ik krijg er ondertussen wel een hard hoofd in.

    Hoe dan ook, het sfeertje zal heel anders zijn dit jaar.
    Well, that depends...

  12. Deze gebruiker waardeert fompert voor het bericht:


  13. #52
    VWC-Lid Burning Salvo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2012
    Berichten
    1.370
    Thanks
    765
    1.646 waarderingen in 652 posts
    Transport is een vitaal onderdeel en chauffeur hoeven niet getest te worden om Duitsland in te mogen.

  14. Deze 2 gebruikers waarderen Burning Salvo voor het bericht:


  15. #53
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 mei 2020
    Locatie
    Down South
    Berichten
    562
    Thanks
    850
    531 waarderingen in 212 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Is gewoon een inschatting op basis van logica. Denk je nou echt dat je massaal met Nederlanders kan gaan vuurwerkshoppen in die supermarkten? Ik weet niet of je daar wel eens bent geweest maar dat gaat never nooit ook maar deels mogelijk zijn op een manier die corona proof is.
    Mijn opmerking ging meer over jouw 0%, dat lijkt mij persoonlijk in deze fase te kort door de bocht. Er spelen nog teveel onzekerheden. Uiteraard deel ik je mening dat de situatie in de supermarkten problematischer is dan in de speciaalzaken, ik ben dan ook blij dat ik bij die laatste besteld heb. Overigens heb ik andere ervaringen met de supermarkten, ik neem meestal een kijkje in 1 van de avonden tijdens de verkoopdagen en heb nooit echte drukte ervaren. Mensen zijn natuurlijk enorme kuddedieren die alles op hetzelfde moment willen doen, daar moet een verandering in komen.

    Ik denk dan ook dat er wel degelijk constructies te verzinnen zijn zodat de drukte goed gereguleerd kan worden: afhaalloketten, bestellen op voorhand, looproutes binnen/buiten, timeslots. De tijd zal het leren

  16. Deze 2 gebruikers waarderen Fermata voor het bericht:


  17. #54
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 juli 2018
    Berichten
    184
    Thanks
    249
    81 waarderingen in 38 posts
    Tot nu toe merk ik nog niks van controles ofzo op de grens hier in Limburg,in de winkels in Duitsland ook niet, hun verwachten ook dat alles hetzelfde blijft de komende tijd.

  18. #55
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 september 2012
    Locatie
    Gieten
    Berichten
    463
    Thanks
    146
    283 waarderingen in 114 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverser Bekijk bericht
    Volgens mij hebben de meeste de grote bunkers in Duitsland staan. Maar we hebben nog 2,5 maand te gaan. Hopen dat de piek nu is en niet in december. Heb ook zelf het 1 en ander besteld in Duitsland.
    Vwt rijdt tijdens de verkoop dagen met busjes in en uit, deze busjes zijn zo geladen dat ze onder de adr grens blijven zodat het gewoon vervoerd mag worden.
    Zal een oud collega even vragen, hij rijdt straks voornamelijk met de trailer voor vwt vanuit duitsland
    Thats enough fireworks!! - said nobody ever -

  19. Deze gebruiker waardeert dedon voor het bericht:


  20. #56
    VWC-Lid NiekB's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 november 2019
    Locatie
    Sterksel
    Berichten
    764
    Thanks
    334
    892 waarderingen in 329 posts
    Ik had in eerste instantie ook nog wel een ritje Duitsland staan maar dat ga ik niet meer doen. Las vanochtend dat ook in Duitsland er weer een stijging in het aantal besmettingen is.

  21. #57
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Zullen we gewoon met 2 benen op de grond blijven staan? Natuurlijk is er een risico, maar er zijn zoveel onzekerheden op dit moment.

    Persoonlijk lijkt het mij vrij onwaarschijnlijk als de grenzen tussen NL en DE volledig dicht zijn kort voor oud en nieuw vanwege 'vuurwerktoerisme only'. De belangen om dat niet te doen zijn ook heel erg groot en bovendien worden ook heel veel andere grensoverschrijders daar de dupe van. Ook zijn dergelijke 'bewegingen' vrij beperkt. Nederlanders net aan deze kant van de grens gaan vuurwerk kopen net aan de andere kant van de grens. Het verspreidingsrisico is (geografisch) daardoor ook niet zo groot. Natuurlijk zijn er uitzonderingen en rijden sommige Nederlanders vanuit IJmuiden naar Wuppertal, maar op uitzonderingen wordt doorgaans geen beleid ontwikkeld. Daarnaast is het DE beleid rondom het bezoek aan Duitse Kerstmarken ook interessant (wordt alleen 'afgeraden vanuit onze oosterburen).

    Zelfs in maart-april waren de grenzen open (en werd er alleen 'geadviseerd'). De situatie is nu nog niet zo slecht als toen en moet kennelijk nog behoorlijk wat slechter worden dan toen wil de grens helemaal dicht gaan. Dat kan, maar niemand van ons die dat nu al kan voorspellen.

    Het beleid rondom supermarkten en speciaalzaken is weer een verhaal apart, maar dat meer maatwerk.

    Maar nogmaals, het idee dat de grenzen drie dagen compleet dicht gaan vanwege vuurwerktoerisme is nu erg voorbarig en de kans daarop is - denk ik - klein.

  22. Deze 2 gebruikers waarderen bonzo26 voor het bericht:


  23. #58
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bonzo26 Bekijk bericht
    Zullen we gewoon met 2 benen op de grond blijven staan? Natuurlijk is er een risico, maar er zijn zoveel onzekerheden op dit moment.

    Persoonlijk lijkt het mij vrij onwaarschijnlijk als de grenzen tussen NL en DE volledig dicht zijn kort voor oud en nieuw vanwege 'vuurwerktoerisme only'. De belangen om dat niet te doen zijn ook heel erg groot en bovendien worden ook heel veel andere grensoverschrijders daar de dupe van. Ook zijn dergelijke 'bewegingen' vrij beperkt. Nederlanders net aan deze kant van de grens gaan vuurwerk kopen net aan de andere kant van de grens. Het verspreidingsrisico is (geografisch) daardoor ook niet zo groot. Natuurlijk zijn er uitzonderingen en rijden sommige Nederlanders vanuit IJmuiden naar Wuppertal, maar op uitzonderingen wordt doorgaans geen beleid ontwikkeld. Daarnaast is het DE beleid rondom het bezoek aan Duitse Kerstmarken ook interessant (wordt alleen 'afgeraden vanuit onze oosterburen).

    Zelfs in maart-april waren de grenzen open (en werd er alleen 'geadviseerd'). De situatie is nu nog niet zo slecht als toen en moet kennelijk nog behoorlijk wat slechter worden dan toen wil de grens helemaal dicht gaan. Dat kan, maar niemand van ons die dat nu al kan voorspellen.

    Het beleid rondom supermarkten en speciaalzaken is weer een verhaal apart, maar dat meer maatwerk.

    Maar nogmaals, het idee dat de grenzen drie dagen compleet dicht gaan vanwege vuurwerktoerisme is nu erg voorbarig en de kans daarop is - denk ik - klein.
    Een goed en verstandig antwoord.
    En mensen laat je niet gek maken wat er allemaal geblaat wordt in de pers.

    Blijf zelf nadenken en laat je niet gek maken.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  24. Deze gebruiker waardeert the cigarman voor het bericht:


  25. #59
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2018
    Berichten
    1.092
    Thanks
    99
    1.043 waarderingen in 383 posts
    Denk dat we over een paar weken een stuk meer weten. Als de virus situatie weer een beetje stabiliseert zo rond begin november dan zal het wel los lopen. Ik denk dat er sowieso een heleboel minder mensen die kant op zullen gaan, zeg maar de dagjesmensen die voor de supermarkten komen. Voor afhalen van een bestelling verwacht ik geen problemen. Gaat het toch niet door dan annuleer ik de boel of laat het staan voor volgend jaar.

  26. #60
    VWC-Lid Arnoud PyroFan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 november 2015
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    1.493
    Thanks
    1.984
    1.224 waarderingen in 409 posts
    Als het het gedoe niet veel erger wordt dan nu, verwacht ik geen problemen om de grens over te gaan. Supermarkten is inderdaad een dingetje met de grote drukte altijd.
    Als ik mn Funke/El Gato spulletjes maar kan ophalen...;)

Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •