Banner GBV-WECO - Categorie1.nl
Pagina 2 van 13 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 193
  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 mei 2020
    Locatie
    Down South
    Berichten
    562
    Thanks
    850
    531 waarderingen in 212 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Edraket0802 Bekijk bericht
    Ik denk dat dit jaar de nekslag gaat zijn. Omdat het bijna wel zeker is dat feesten en horeca met oud en nieuw niet zijn toegestaan, zullen veel meer mensen het thuis vieren.
    Dit zal gaan resulteren in hogere omzetten in de vuurwerkwinkels omdat mensen die normaal naar de kroeg of een feest gaan ook het thuis zullen vieren.
    Opzich natuurlijk mooi maar dut betekend ook dat er een nog grotere groep eencelligen met vuurwerk aan de slag gaan. Denk dat dit voor veel meer schade en letsel meldingen gaat zorgen.
    Precies dit. Je ziet het hele jaar al veel meer (landelijke) sociale onrust en weerstand tegen de overheid/politie. Het is de hele zomer al gedoe geweest in steden en op stranden. Ik vrees dan ook dat het dit jaar niet blijft bij wat gedoe in de Schilderswijk of Ede. Uiteraard zal die onrust en hoger aantal incidenten gebruikt worden als munitie voor een vuurwerkverbod. De media zal dit lekker opkloppen waardoor er voor ons helaas een dodelijke cocktail kan ontstaan.

  2. #17
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.970
    Thanks
    2.328
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Een lock down voor de 2de keer gaat denk niet lukken.
    Dan wordt het rellen.

    Wat ik wel vrees dat het oud en nieuw voor sommige mensen een uitlaatklep gaat worden.
    Dus ik denk dat het in de (grote) steden een stuk onrustiger gaat worden.

    Of...

    Mensen vieren het thuis met familie.
    Iemand haalt vuurwerk of meer mensen, dus de kans is groot dat er meer vuurwerk verkocht gaat worden.
    Ook onder het mom van we gaan 2020 eens lekker wegknallen. (Ik probeer het iedere dag met een paar goede harde knallers, maar het lukt niet helaas.)
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  3. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2014
    Berichten
    983
    Thanks
    954
    875 waarderingen in 395 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Klopt, ze zouden het kúnnen doen. Ze zouden ook enkel vw verkoop kunnen platleggen voor openbare veiligheid. Doen is een tweede, onwaarschijnlijk.
    Nee daar geloof ik ook niet zo in hoor.
    Of het moet echt serieus dramatisch zijn met de ontwikkeling qua Corona dat alles op slot zit tegen die tijd

  4. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Gewoon de verkoop na kerst al laten beginnen dan kan de drukte in de winkels verspreid worden. Ik heb sowieso nooit begrepen waarom het allemaal in 3 dagen moet.

    Lijkt me iets voor de branche om gezamenlijk te regelen.
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

  5. Deze gebruiker waardeert Sirens voor het bericht:


  6. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Gewoon de verkoop na kerst al laten beginnen dan kan de drukte in de winkels verspreid worden. Ik heb sowieso nooit begrepen waarom het allemaal in 3 dagen moet.

    Lijkt me iets voor de branche om gezamenlijk te regelen.
    Waarom pas na Kerst?

  7. #21
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Ik denk eerlijk gezegd dat deze crisis in ons voordeel werkt. Geen alternatieven, dus bijna alle gemeenten kiezen ervoor het verbod uit te stellen. Daar komt bij dat de meeste problemen rondom uitgaansgelegenheden plaats vinden. En die zijn er straks waarschijnlijk niet. Ik denk een recordjaar qua omzet en een relatief rustige jaarwisseling.

  8. Deze gebruiker waardeert Avalanche voor het bericht:


  9. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Ik vind dit een hele moeilijke vraag.

    Omdat grote feesten, vuurwerkshows en uitgaansgelegenheden zo goed als zeker een 'no go' zijn zal de behoefte aan vuurwerk in privesfeer mogelijk/waarschijnlijk toenemen. In dat opzicht hieperdepiep voor de vuurwerkomzet! Mogelijk wat meer onrust op straat als side-effect.

    De corona-maatregelen die verplicht zijn voor winkeliers kunnen er ook toe leiden dat men minder klanten 'kwijt kan' in de winkel. Met het handhaven van de huidige 3 verkoopdagen is het zeer goed mogelijk dat dit de omzet remt. Daarnaast kun/moet je misschien ook rekening houden dat niet iedereen tegen die tijd het risico op besmetting gaat opzoeken. Een deel zal de vuurwerkwinkel wellicht vermijden afhankelijk van de situatie rondom covid-19.

    Een bijzonder zwart scenario is dat de vuurwerkwinkels (net als andere winkels) eind december niet open zijn als gevolg van een lockdown. Ik acht de kans bijzonder klein, maar ik kan helaas geen pond zekerheid bij de slager kopen vandaag de dag.

    En nog zwarter dan zwart: zou er een kans zijn dat het afsteken van vuurwerk (in privesfeer) aan banden wordt gelegd m.b.v. een noodverordering? Ik ben in dit opzicht totaal niet thuis in deze juridische wereld, maar hoop dat iemand deze nachtmerrie (wie weet letterlijk de komende maanden) kan tegenspreken.

  10. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 september 2005
    Berichten
    687
    Thanks
    245
    280 waarderingen in 125 posts
    Ik zat op dit topic te wachten!

    Ik ben van mening dat een lockdown zoals begin dit jaar niet hetzelfde zal zijn. Dit kost de overheid gewoon teveel geld. Dat is ook de belangrijkste reden waarom de lockdown regels niet hetzelfde waren als in landen zoals Spanje en Italië.

    Doch weet niemand welke kant het opgaat. De tweede golf die binnen enkele weken gaat komen zal wel grote gevolgen kunnen hebben maar het blijft koffiedik kijken.

    Wat ik wel weet is dat het volgende gaat gebeuren. De aanloop naar de wintersport zullen veel mensen doen beslissen niet te gaan. Dit zal gevolgen hebben voor het koopgedrag van de consument wat we ook zien in de afgelopen maanden.
    Ik werk al jaren in de retail en de gevolgen waren voor ons ENORM! Eerder abnormaal! omzet stijging ten opzicht van de jaren ervoor die niet berekend is door diverse directie leden. De gedachtegang voor de zomer zou een terugval zijn in klantaankopen. Dit is niet het geval geweest!Zelfs dit weekend troffen wij in de winkel een absolute top omzet! Uitkomst is dat het geld bij een hoop consumenten BRAND ALS VUURWERK! De Nederlander is een simpel mens...consumeren consumeren. Als je maar kunt uitgeven.

    Hier zie ik ook een knelpunt. Mijn verwachting is dat de omzet in de vuurwerkbranche zeker 20% hoger zal zijn dan het jaar ervoor. Je zal er slim aan doen als freak om net zoals ik ruimschoots te bestellen. Godzijdank hebben we de freakacties! Maak er gebruik van dit is echt het minste wat je kunt doen. Zekerheid heb je nooit maar je bent er wel vroeg bij. Ander knelpunt is de aanvoer. Ik verwacht dat het aanbod niet optimaal zal zijn. Met bestellen merk je de gevolgen tot op heden nog niet maar ik vermoed dat er minder in de losse verkoop zal liggen. Ook denk ik dat dit te merken zal zijn in de schappen in Duitsland.

    Ik merk in mijn branche de afgelopen maanden een hoop uitgestelde leveringen. Fabrikanten en importeurs die de vraag niet aankunnen. Uitgestelde levermomenten soms zelf niet meer haalbaar of er word niet meer geleverd. Ook allemaal vanuit Azie met als hoofdland natuurlijk China. Ik ben benieuwd hoe dit gaat ontwikkelen in de vuurwerkbranche. Tot nu toe horen wij er niets over maar ik kan mij niet voorstellen dat de importeurs niet getroffen worden of zijn!

    Wellicht dat iemand hier meer over kan vertellen van de freaks? Hoe zit het bij de importeurs? Waar lopen zijn nu tegen aan?

  11. #24
    VWC-Lid Starburst's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 november 2007
    Locatie
    Tapijtstad
    Berichten
    2.300
    Thanks
    855
    1.995 waarderingen in 691 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djara Bekijk bericht
    Ik zat op dit topic te wachten!

    Ik ben van mening dat een lockdown zoals begin dit jaar niet hetzelfde zal zijn. Dit kost de overheid gewoon teveel geld. Dat is ook de belangrijkste reden waarom de lockdown regels niet hetzelfde waren als in landen zoals Spanje en Italië.

    Doch weet niemand welke kant het opgaat. De tweede golf die binnen enkele weken gaat komen zal wel grote gevolgen kunnen hebben maar het blijft koffiedik kijken.

    Wat ik wel weet is dat het volgende gaat gebeuren. De aanloop naar de wintersport zullen veel mensen doen beslissen niet te gaan. Dit zal gevolgen hebben voor het koopgedrag van de consument wat we ook zien in de afgelopen maanden.
    Ik werk al jaren in de retail en de gevolgen waren voor ons ENORM! Eerder abnormaal! omzet stijging ten opzicht van de jaren ervoor die niet berekend is door diverse directie leden. De gedachtegang voor de zomer zou een terugval zijn in klantaankopen. Dit is niet het geval geweest!Zelfs dit weekend troffen wij in de winkel een absolute top omzet! Uitkomst is dat het geld bij een hoop consumenten BRAND ALS VUURWERK! De Nederlander is een simpel mens...consumeren consumeren. Als je maar kunt uitgeven.

    Hier zie ik ook een knelpunt. Mijn verwachting is dat de omzet in de vuurwerkbranche zeker 20% hoger zal zijn dan het jaar ervoor. Je zal er slim aan doen als freak om net zoals ik ruimschoots te bestellen. Godzijdank hebben we de freakacties! Maak er gebruik van dit is echt het minste wat je kunt doen. Zekerheid heb je nooit maar je bent er wel vroeg bij. Ander knelpunt is de aanvoer. Ik verwacht dat het aanbod niet optimaal zal zijn. Met bestellen merk je de gevolgen tot op heden nog niet maar ik vermoed dat er minder in de losse verkoop zal liggen. Ook denk ik dat dit te merken zal zijn in de schappen in Duitsland.

    Ik merk in mijn branche de afgelopen maanden een hoop uitgestelde leveringen. Fabrikanten en importeurs die de vraag niet aankunnen. Uitgestelde levermomenten soms zelf niet meer haalbaar of er word niet meer geleverd. Ook allemaal vanuit Azie met als hoofdland natuurlijk China. Ik ben benieuwd hoe dit gaat ontwikkelen in de vuurwerkbranche. Tot nu toe horen wij er niets over maar ik kan mij niet voorstellen dat de importeurs niet getroffen worden of zijn!

    Wellicht dat iemand hier meer over kan vertellen van de freaks? Hoe zit het bij de importeurs? Waar lopen zijn nu tegen aan?
    Denk de dat de aanvoer wel meevalt, gezien veel importeurs al heel veel binnen hebben.

  12. #25
    VWC-Lid XVIII's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2014
    Berichten
    254
    Thanks
    62
    246 waarderingen in 76 posts
    Zou me niet verbazen als er vanuit de overheid voor alle kroegen, evenementen, vuurwerkshows een landelijk beleid wordt opgesteld.
    Denk dat de landelijke shows worden afgeblazen en advies wordt om in kleine kring oud& nieuw te vieren.
    Kwestie van de overheid om tijdig +/- 1 maand hierop al in te spelen en blijven herhalen zodat het volk de feestplannen kan aanpassen.

  13. #26
    VWC-Lid AlmeloZuid1991's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2009
    Berichten
    165
    Thanks
    224
    242 waarderingen in 82 posts
    Ik snap dat velen hier denken dat dit jaar met veel feestvierders die zich thuis zelf gaan vermaken funest kan zijn voor onze hobby.

    Mocht er werkelijk meer overlast ontstaan dan moet de vuurwerk federatie en de bpn hier direct goed op inspelen. Dit is namelijk ook de kans om te laten inzien dat we temaken hebben met een gedragsprobleem. Het verbod op knalvuurwerk en pijlen was toch de oplossing? Hoe kan het nu dan dat het weer uit de hand loopt?

    Mocht de vuurwerk verkoop door corona aan banden worden gelegd dan zullen we ook te zien krijgen hoe goed een algeheel verbod zal gaan werken. Ik verwacht dan namelijk zeker geen rustige jaarwisseling. De schuren met illegaal spul staan ongetwijfeld al vol en zullen waarschijnlijk als alternatief tot de laatste kruitresten worden leeg gekocht.

    Ik hoop overigens dat de bpn en vuurwerk federatie nu al hun tactiek voor de verschillende scenario's aan het uitwerken zijn. Het is namelijk ook maar net hoe de media het oppakt. Het aantal vuurwerk slachtoffers daalt namelijk ook al jaarlijks maar toch spreken we ieder jaar weer van een verschrikkelijke uit de hand gelopen jaarwisseling...
    Vuurwerk is vuurwerk

  14. Deze gebruiker waardeert AlmeloZuid1991 voor het bericht:


  15. #27
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bonbridge1 Bekijk bericht
    Lijkt me niet mogelijk. Er gaan dan te veel bedrijven failliet. De spullen zijn namelijk al wel ingekocht.
    Tuurlijk is het mogelijk.
    Dagelijks in het nieuws wat de gevolgen van lock downs en Corona regels zijn.
    Reiswereld deels kapot, horeca deels kapot, sport wereld deels kapot en dan zullen ze de vuurwerk wereld sparen?! Neehoor, er spelen veel grotere belangen dan wat vuurwerk en de hele wereld kijkt ook mee hé, net als bij de zwarte pieten discussie.

    Dit is de perfecte kans voor de anti vuurwerk lobby om vuurwerk definitief de nek om te draaien na de komende jaarwisseling en het te blijven proberen voor deze jaarswisseling.

    Corona heeft heel veel kapot gemaakt en kan dat helaas in NL ook makkelijk bij consuvuurwerk voor elkaar krijgen.

    De regering heeft wel wat anders aan hun hoofd wordt hier gezegd, maar zo werkt het helaas niet.
    Het is helaas juist door Corona een perfect moment om een algeheel verbod in een stroomversnelling te krijgen waarbij ze Corona (als excuus) kunnen/zullen aandragen.

  16. Deze 2 gebruikers waarderen firewire voor het bericht:


  17. #28
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Ze zouden het heel makkelijk op gezondheidszorg kunnen gooien. Er is geen ruimte in de ziekenhuizen om de vele vuurwerkslachtoffers te behandelen dus er mag dit jaar geen vuurwerk worden afgestoken.
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

  18. #29
    VWC-Lid rocco's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 september 2010
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.089
    Thanks
    1.175
    737 waarderingen in 356 posts
    Dan zou je beter alcohol kunnen verbieden dit jaar.... dat zijn meer slachtoffers!
    Heeft u misschien een vuurtje?

  19. #30
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 september 2005
    Berichten
    687
    Thanks
    245
    280 waarderingen in 125 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Ze zouden het heel makkelijk op gezondheidszorg kunnen gooien. Er is geen ruimte in de ziekenhuizen om de vele vuurwerkslachtoffers te behandelen dus er mag dit jaar geen vuurwerk worden afgestoken.
    Opzich een sterk punt maar gaat niet werken denk ik. Hoe druk had de ehbo het met domme ongelukjes door de thuis "werkers" /klussers. Die kun je niet buiten de deur houden dus met vw ook niet lijkt me. De einde jaars uitgave waar vw een groot deel van is laten ze niet lopen.

Pagina 2 van 13 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •