Banner China Red
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15
  1. #1
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.592 waarderingen in 2.735 posts

    [Tripreport] Vuurwerk afhalen 28 december 2019

    Eigenlijk elk jaar schrijf ik er wel één, die van vorig jaar was op 23 september, dus iets meer dan een jaar geleden. Hier een zo sfeervol mogelijk verslag van mijn ervaringen afgelopen afhaaldagen.

    Het is 27 december 2019. De bonnen zijn al uitgeprint. Ik kom thuis uit mijn werk, en ga al gauw richting bed. Eerst even VWC checken, en YouTube bijhouden. Na even in de chat aanwezig te zijn en de nachtbrakerstopics te lezen is het tijd om te gaan slapen. Maar dan, dan kan je niet slapen, en krijg je koorts. Ook na 2 uur sliep ik nog niet. De combinatie van spanning en een licht griepje doet je veel zieker voelen.

    28 december: de wekker om 6 uur. Om 6 uur wordt ik gewekt door mijn vader. In feite een verademing, omdat ik niet meer hoef te proberen om te slapen. Echter is de spanning zo groot dat ik niks door mijn keel krijg, ik probeer sinds 2 jaar een paracetamol te slikken maar ook dat werd geen succes. Nou goed nog even checken of de auto echt klaar is. En dan kunnen we gaan, en voor de zekerheid een tasje mee, je weet maar nooit.

    We rijden op de A4 richting Steenbergen. De spanning wordt niet minder. Afslag Steenbergen rijden we op, het bekende ritje naar het industrieterrein. We komen voor bij het bord wat ons naar Vuurwerkland Steenbergen wijst. Nog een paar 100 meter. Nog 50 meter, en dan opeens grijp ik naar het tasje. Helaas iets er naast maar wat er in maag zat kwam er toen uit. Gelukkig niet veel, maar wel een ruikende jas en broek. Gelukkig was het niet in de winkel. Ik voel me een stuk opgeluchter en we stappen de winkel binnen. De bonnen worden ingeleverd bij de baliejongen, en dan stappen we naar binnen. De sfeer is uitstekend. Lekker rondkijken in de showroom, de items achter de balie begluren. Kijken hoe blije freaks en vrolijke vaders met dozen vol allerlei vuurwerk naar buiten lopen. 20 minuten later komt mijn bestelling naar de afhaalbalie. Eventjes checken, dan blijkt er een knalpakketje te missen. Even later komt een van de gastheren van de winkel terug met het pakketje. Nu gauw alles in de auto zetten.


    Dat was dan de eerste lading in de kofferbak. We rijden verder, op naar Ed Raket in Bergen op Zoom. Dat is niet zo ver van Steenbergen, we zijn er zo. Daar waren we een van de eerste klanten. Alles stond al klaar van te voren en het was rustig. Daar waren we zo weer weg. In alle drukte vergeten mijn camera SD-kaart in mijn camera te doen, hierdoor miste ik de kans om even wat foto's en filmpjes te maken van de toch wel bijzonder sfeervolle showroom bij Ed Raket. We hadden wat tijd over tussen Ed Raket en Haokan, en besloten om even in Essen te gaan tanken. Maar goed met een kofferbak vol vuurwerk de grens over, stel je voor dat... uiteindelijk niks gezien natuurlijk.

    Met het ochtendgloren reden wij door naar Haokan in Roosendaal. Hier stonden de volgende dozen klaar achter de balie. Dit was de grootste bestelling, en het duurde ook even om alles door te nemen met de baliemedewerker. Arme jongen wist minder van het vuurwerk af dan ik zelf, maar goed dat zorgde voor de nodige binnenpretjes.

    Doos na doos met allerlei vuurwerk door elkaar werd gecontroleerd. Pijlen, potten, cakeboxjes, thunderkings en allerhande kleingrut.

    Ook stond er nog allerlei leuk spul achter de balie, waarbij ik de verleiding moest weerstaan om niks bij te kopen. Echter de hoeveelheid die voor mij stond, die liet mij toch even twee keer achter de oren krabben of dat een goed idee was. Want er stond heel veel, heel erg veel.

    Echter waren we na Haokan nog niet klaar, daar vlakbij zit nog een vuurwerkwinkel. Vesta Vuurwerk, de Cafferata dealert van Roosendaal. Deze winkel is de laatste jaren veel minder interessant geworden qua prijzen. Maar toch had ik hier een 100.000 klapper besteld, deze was maar 35 euro.

    Na Roosendaal gaan we maar eens richting huis aan. De kofferbak ligt bomvol, en mijn chauffeur heeft er aardig genoeg van. Wederom een redelijk volle afhaaldag, hoewel ik blij ben dat het goed verlopen is. Ik begreep dat Haokan Roosendaal een kwartier na mij een controle kreeg, en een levering tegelijk waardoor er enorme wachttijden ontstonden.
    Na het kotsen vlak voor Steenbergen heb ik geen last gehad meer van ziekteverschijnselen. Echter was ik wel doodop toen ik thuis kwam. Eerst had ik al het vuurwerk binnen gezet.

    Het was een uitputtende dag, met heel veel vuurwerk. Maar we waren nog niet klaar. Want op 30 december gingen we vrolijk verder met shoppen. Hier komt later een verslag over, als men dat ziet zitten hier. Bedankt voor het lezen, ik wil jullie zeker uitnodigen om even de collectievideo te kijken op mijn kanaal.
    Laatst gewijzigd door RandomDaniel; 7 januari 2021 om 16:54
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  2. Deze 31 gebruikers waarderen RandomDaniel voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Lekkuuuuur!
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  4. Deze gebruiker waardeert ddfirework voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid Pyromun's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 december 2019
    Berichten
    1.103
    Thanks
    897
    1.026 waarderingen in 424 posts
    Leuk verslag. Zal kijken of ik er binnenkort ook eentje kan maken.

  6. Deze gebruiker waardeert Pyromun voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid ATF's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 december 2013
    Locatie
    Oostvoorne
    Berichten
    892
    Thanks
    729
    440 waarderingen in 253 posts
    Leuk verslag. Krijg er gelijk weer zin an!

  8. Deze gebruiker waardeert ATF voor het bericht:


  9. #5
    VWC-Lid Arnoud PyroFan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 november 2015
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    1.493
    Thanks
    1.984
    1.224 waarderingen in 409 posts
    Prachtig verslag man!

  10. Deze gebruiker waardeert Arnoud PyroFan voor het bericht:


  11. #6
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.236
    Thanks
    12.603
    13.070 waarderingen in 3.426 posts
    Weer een fijn sfeerverhogend verslag man, ga zo door. De stemming komt er zo wel lekker in. Dat was nog een drukke ochtend dan met alles ophalen. Hopen dat de griep dit jaar wegblijft.

    Mooie diverse collectie ook, met flink wat klein spul, maar ook echte toppers. Kijk alweer uit naar een volgend verslag.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  12. Deze gebruiker waardeert pyrofan#1 voor het bericht:


  13. #7
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Heerlijk om te lezen kerel, dankjewel!

  14. Deze gebruiker waardeert vuurwerkfreakk voor het bericht:


  15. #8
    VWC-Lid MGMT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2006
    Berichten
    1.567
    Thanks
    840
    571 waarderingen in 288 posts
    Pohh lekker voor de sfeer zon verslag! Leuk geschreven
    Vuurwerk is een passie!

  16. Deze gebruiker waardeert MGMT voor het bericht:


  17. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 mei 2020
    Berichten
    25
    Thanks
    738
    67 waarderingen in 24 posts
    Leest lekker weg, dankjewel��

  18. Deze gebruiker waardeert matthijs325 voor het bericht:


  19. #10
    VWC-Lid YorickT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Berichten
    2.090
    Thanks
    1.883
    3.886 waarderingen in 1.196 posts
    Leuk verslag en een mooie muur heb je gemetseld!

  20. #11
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.453
    Thanks
    41.039
    19.065 waarderingen in 8.441 posts
    Heel fijn verslag zeg en ook erg leuk met die foto's tussendoor
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  21. #12
    Super Moderator Viva la Bang's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Locatie
    Hier
    Berichten
    4.289
    Thanks
    5.343
    4.409 waarderingen in 1.488 posts
    Leuk verslag. Leest lekker weg. En del 2 mag zeker hoor.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  22. Deze gebruiker waardeert Viva la Bang voor het bericht:


  23. #13
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.592 waarderingen in 2.735 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Viva la Bang Bekijk bericht
    Leuk verslag. Leest lekker weg. En del 2 mag zeker hoor.
    Het vervolg op dit verslag staat inmiddels online inderdaad, check hem hier.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  24. #14
    VWC-Lid NiekB's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 november 2019
    Locatie
    Sterksel
    Berichten
    764
    Thanks
    334
    892 waarderingen in 329 posts
    Mooi verslag weer Daniel!

  25. Deze gebruiker waardeert NiekB voor het bericht:


  26. #15
    VWC-Lid TryMike's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 juni 2013
    Berichten
    997
    Thanks
    2.157
    819 waarderingen in 406 posts
    Leuk om je verslag te lezen, ik ga direct door naar deel 2!

  27. Deze gebruiker waardeert TryMike voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •