Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 46 t/m 49 van 49
    VWC-Lid
    Thanks
    250
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Zeker weten? Enig idee waar dat te vinden is? Want ik dacht dat gerede vermoeden an sich voldoende aanleiding was.
    Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Eerlijk gezegd ben ik niet zo bezorgd over het op heterdaad betrappen maar wel over het feit dat ze hele collectie meenemen op oudejaarsavond.

Dat zou dus niet mogen als ze geen heterdaad hebben?

VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Thanks
    3.473
    Thanked 4.217 Times in 2.136 Posts
    Het gaat om recht op binnentreden zonder huiszoekingsbevel. Vindt men hoe dan ook (bv zichtbaar door je raam) een te grote collectie, dan mogen/kunnen ze het in beslag nemen.
    AGNI

VWC-Lid
    Thanks
    109
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyroboy26 Bekijk bericht
    Dit zei ik 5 jaar geleden hier op het forum, toen was ik een zwartkijker en een fantast!!
    Ik denk dat het niks te maken heeft met zwartkijken.
    Ik houd mijn ogen open en ik zie gewoon wat er gebeurd.
    "https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?58943-Afsteekverbod-Arnhem-voor-dit-jaar-van-de-baan!"
    "https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?58939-Politiechef-totaalverbod-vuurwerk-is-n%F3g-beter-dan-alleen-landelijk-verbod-vuurpijle"

Tijd is een belangrijke factor die gebruikt wordt voor gewenning/herhalen/creëren draagvlak/afbrokkelen om het uiteindelijk doel te bereiken.

Wij willen helemaal geen verbod, maar je ziet dat we toch ook meeliften op die tijd en stapje voor stapje inbinden.
    "OK dan maar geen babypijltjes en romeinsekaarsen dit jaar"
    "Gelukkig nog wel 's avonds afsteken van vuurwerk dit jaar"
    "Als we naast vuurpijlen en knalvuurwerk dan nog maar wel gewoon het andere vuurwerk mogen afsteken dit jaar"

Helaas staan naast deze inperkingen geen tegemoetkomingen, hoogstens tijd.

Daarbij is jammer dat de "goede" altijd de dupe zijn van het gedrag van de kleinere groep "slechte".
    (Hmmmm.... lijkt het coronavirus wel.)

Nou ik houd mijn ogen open en ga mijn best doen om nog vele jaren mooi vuurwerk af te steken met oud en nieuw in mijn gezellige straatje en er elke keer weer een mooi feest van te maken met de buurt.

4. The Following 2 Users Say Thank You to StingrayG6 For This Useful Post:

VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Thanks
    1.016
    Thanked 2.601 Times in 1.028 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Maar van dat 00u spul heeft ook bijna niemand last, dat accepteert men wel. Het gaat om het uitgebreide gedreun van illegaal knalvuurwerk in de periode ervoor, op de dag zelf, de vernielingen ermee en dat hulpverleners ermee worden bestookt. Was er enkel in die 20min vuurwerk, dan maalde niemand erop. Maar er is gewoon een groep achterlijke mongolen die het voor de gewone stokers verpest door zich niet aan stooktijden te houden, het toegestane vuurwerk, en daarbij/mee geen normaal gedrag kan vertonen. Dus misschien krijgen we nog een jaar of wat de optie van stoken tussen 22u en 1u en alles verboden behalve 200+gr cakes/compounds en fonteinen.
    Dit dus. Als het alleen maar ging om de Groenlinks gekkies die het opnemen voor de natuur tijdens het uurtje, was er nul draagvlak. Maar helaas worden er écht hulpverleners belemmerd in hun werkzaamheden, gaat er een hoop dingen stuk of in de fik, en komen er nog steeds slachtoffers in het zeieknhuis terecht (los van legaal/illegaal). En ja, dat wordt natuurlijk uitvergroot en overdreven in de media.

Helaas zijn we inmiddels een weg ingeslagen waar we niet meer terug kunnen. Ook al is er maar één gewonde, en één belaagde agent, de media zal het brengen als het grootste probleem sinds de 2e wereldoorlog. Totdat er niets overblijft. Waarom de medie dit doet? Heel simpel; de clicks.

Er is niets nieuwswaardig aan een traditie die niet veranderd. Maar als er aan gesleuteld kan worden, levert dat een hoop aandacht op. Zwarte piet, Carnaval, Oud en Nieuw, etc.
    Vuurwerk; de belangrijkste bijzaak.

6. The Following 5 Users Say Thank You to Avalanche For This Useful Post:

Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234

Regels voor berichten