Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 13 van 13

Discussie: 1 September 2021

  1. #1
    VWC-Lid rocco's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 september 2010
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.089
    Thanks
    1.175
    737 waarderingen in 356 posts

    1 September 2021

    Ik ben wel benieuwd hoe iedereen denkt dat we er volgend jaar, rond deze tijd, voorstaan. Is er een algemeen verbod, plaatselijk of helemaal niet. Hebben we nog steeds de demo’s? Zijn er mensen bang dat dit het laatste jaar is?

    Ik merk namelijk aan mezelf dat ik er steeds meer mee bezig ben of we volgend jaar nog steeds kunnen stoken. De geluiden hier in Groningen worden steeds negatiever. Ik bestel ook steeds meer dingen waarvan ik denk: laat ik het nu maar bestellen want misschien kan het volgend jaar niet meer....
    Daarnaast twijfel ik ook of ik in Januari, als de eerste freaksite’s weer open gaan, al weer durf te bestellen.

    Andere mensen die net zo denken of is er toch meer het gevoel dat het niet zo hard zal lopen?!
    Heeft u misschien een vuurtje?

  2. #2
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Ik denk dat wel volgens jaar nog wel gewoon kunnen stoken hoor....zeker in de niet stedelijke gebieden.
    In de grote steden, kan er wel eens iets wijzigen ben ik bang, maar dit is puur doordat er bepaalde groepen zijn die alleen maar willen rellen en slopen! En wij worden daar de dupe van ben ik bang...

  3. #3
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.774
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
    Ik denk dat wel volgens jaar nog wel gewoon kunnen stoken hoor....zeker in de niet stedelijke gebieden.
    In de grote steden, kan er wel eens iets wijzigen ben ik bang, maar dit is puur doordat er bepaalde groepen zijn die alleen maar willen rellen en slopen! En wij worden daar de dupe van ben ik bang...

    Geen idee Bastiaan, maar ik wil je er wel even op attenderen dat het rellen ook heel erg veel voor kwam in de kleine dorpen. En daar waren de ongeregeldheden vaak nog groter en meer dan in de steden.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2020
    Locatie
    Den haag
    Berichten
    1.462
    Thanks
    196
    807 waarderingen in 374 posts
    Binnen 5-10 jaar is vuurwerk verleden tijd :(

  5. #5
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Ik denk dat er geementes zijn waar je mag blijven afsteken en gemeentes waar het nirt mag.

  6. #6
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Het is wel echt heel moeilijk om zo ver vooruit te kijken. De komende jaarwisseling denk ik dat we 'geluk' hebben met het Corona-gedoe, waardoor het paradepaardje van de tegenstanders, de centrale show, geen optie is. Geen alternatief dus. Maar veel valt en staat bij hoe er dit jaar (volgens de media) wordt omgegaan met de regels, het vuurwerk, en alle andere rotzooi. En na de afgelopen maanden te hebben bekeken, kon het wel eens anarchy worden in de steden.

  7. Deze gebruiker waardeert Avalanche voor het bericht:


  8. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 maart 2015
    Berichten
    1.122
    Thanks
    958
    633 waarderingen in 323 posts
    Denk daarbij ook aan de onderbezetting en onvrede binnen de Politie. Lijkt mij sterk dat het Kabinet de Politie extra gaan belasten met de handhaving van een verbod. Ieder geval interessante tijden.

  9. #8
    VWC-Lid roelwijngaarden's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 juni 2007
    Berichten
    400
    Thanks
    537
    1.213 waarderingen in 220 posts
    Inderdaad interessante tijden, er verandert best veel in een behoorlijk tempo. Ik heb soms het gevoel dat we uiteindelijk uitkomen op een assortiment van dikke dozen, fonteinen en cat1. Mits er geen landelijk verbod komt door het olievlek effect van gemeentes die een totaal verbod instellen, buurtgemeentes zullen dan sneller geneigd zijn dat ook maar te doen uit angst voor 'stook toerisme'. Een gefaseerd landelijk verbod zeg maar, heel slim bedacht door de anti's.
    www.roelwijngaarden.com, vuurwerklabels toen & Nu

  10. Deze gebruiker waardeert roelwijngaarden voor het bericht:


  11. #9
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Ik heb iedere keer als ik er aan denk verschrikkelijke onderbuikgevoelens. Ik hoop natuurlijk dat het stoken van vuurwerk nog lang mogelijk blijft. Er mag al zo weinig. En zeker als de linkse kliek maar blijft doorzeuren over elk dingetje wat hen niet zint.
    December Will Be Magic Again!!

  12. #10
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Alles valt of staat ook hoe de jaarwisseling zal gaan verlopen...vallen er weer veel gewonden en wellicht doden? (door verkeerd gebruik of illegaal maakt dan niet uit)
    Dan kan het best eens de verkeerde kant op vallen.

    Aan de andere kant: dit jaar geen centrale shows, dus gaan veel meer mensen vuurwerk kopen en de jaarwisseling thuis vieren. Als men ziet hoe gezellig het toch is en hoe goed er gevierd kan worden...dan kon het wel eens helemaal omdraaien...wie weet! (jaja, ik weet het, maar blijf liever positief!)

  13. Deze 2 gebruikers waarderen bassie1978 voor het bericht:


  14. #11
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Volgend jaar zijn we allemaal dood, niet door corona, maar door de wereldoorlog die losbarst.
    In t meest negatieve geval.

    Het meest positieve geval laat ons nog wel een paar jaar knallen. Maar er gaan zeker wel wat dingen veranderen die we niet leuk gaan vinden.
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  15. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 maart 2015
    Berichten
    1.122
    Thanks
    958
    633 waarderingen in 323 posts
    Nou ja als er een wereldoorlog uitbarst hoeven we ieder geval niet bang te zijn dat we niet mogen knallen... dan is vuurwerk afsteken toch een stuk vriendelijker

  16. #13
    VWC-Lid MGMT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2006
    Berichten
    1.567
    Thanks
    840
    571 waarderingen in 288 posts
    Hier is het al verboden terwijl ik in Januari al besteld had. Ik ken ook zat mensen die nog over hebben ivm de mist. Nou, ik blijf gewoon doorstoken hoor. Het is alleen te hopen dat het blijft bij boetes uitdelen. Daar wil ik er wel een aantal van betalen mocht het zover komen.

    Ik heb toch ergens nog de hoop dat ze het verbod terugdraaien, vooral nu er met de Corona geen alternatief geboden kan worden.
    Vuurwerk is een passie!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •