Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 33
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts

    Gezelligheid tijdens de jaarwisseling.

    Voor veel Nederlanders is het een begrip om de laatste paar uren van het jaar door te brengen met vrienden of familie. Dit gaat meestal gepaart met veel oliebollen, appelflappen, alcoholische drankjes en natuurlijk ongelovelijk veel gezelligheid en plezier. Oudjaarsavond staat bekend om de warme sfeer, de oudejaarsloterij van de Staatsloterij en de jaaroverzichten op TV. Maar ook bordspellen en kaartspellen mogen niet ontbreken in de doorsnee jaarwisseling (net als vuurwerk natuurlijk).

    Hoe beleef jij de gezelligheid tijdens oudjaarsavond? Ben jij ook een type die gezellig meegaat met de groep, of sta je continu buiten door te stoken?
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 5 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Hier gaan we dan, de countdown is weer open.

    Vroeger deden wij altijd een spel met oudjaarsdavond, voordat ik vuurwerk afstak.
    Nu steek ik een aanzienlijk deel van de avond vuurwerk samen met anderen.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  4. #3
    VWC-Lid groningerpyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 oktober 2014
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    857
    Thanks
    1.211
    422 waarderingen in 224 posts
    Altijd hetzelfde. Tv kijken, de tv spellen en conference. Ligt er wel aan wie het doet natuurlijk. Uur of 11 naar buiten, vuurkorf aan, show klaar leggen. Nog even babbelen met de buren en dan knallend het jaar uit. Altijd een gezellige avond.
    Brrrap, lekker knallen

  5. #4
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts
    Vind het gewoon gezellig als er meerdere mensen binnen zitten of buiten staan en ikzelf met iemand lekker buiten kan stoken tussendoor of langere tijd. Afgelopen jaar eens in kleiner gezelschap, geen weer om de hele avond te stoken, maar ook gewoon helemaal top bevallen. Zolang je maar met de juiste mensen het nieuwe jaar in kunt luiden, dan komt alles goed!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  6. #5
    VWC-Lid Bizzle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 juli 2009
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.364
    Thanks
    146
    1.635 waarderingen in 583 posts
    In de vooravond komen we altijd met een groep op een plek bij elkaar voor wat gezelligheid en 18.00uur moment. Meestal rond 21.00uur(na een minuut of 30 gereden te hebben) weer thuis. En vanaf dan sta ik eigenlijk de hele avond buiten met een drankje en hier en daar wat afsteken.

  7. #6
    Super Moderator Viva la Bang's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Locatie
    Hier
    Berichten
    4.290
    Thanks
    5.344
    4.411 waarderingen in 1.490 posts
    Vuurkorf op straat en lekker veel buiten. Degenen die lekker binnen willen zijn ook prima. Zoals Mike ool al zegt, als je met de juiste mensen bent gaat tallemaal vanzelf en is t altijd gezellig en gemoedelijk.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  8. #7
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Tja ik vind het vuurwerkfeest zo uitgepakt in Nederland dat voor mij de lol er wat vanaf is

  9. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 september 2018
    Berichten
    1.039
    Thanks
    238
    490 waarderingen in 236 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    Tja ik vind het vuurwerkfeest zo uitgepakt in Nederland dat voor mij de lol er wat vanaf is
    Hoe bedoel je dit? In de vorm van veel en groot vuurwerk of dat iedereen in mooie kleding bij elkaar komt en veel versieringen duur eten en drinken?

  10. #9
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.207
    Thanks
    19.566
    6.902 waarderingen in 2.701 posts
    Gezelligheid tijdens de jaarwisseling is voor mij persoonlijk lekker de hele avond buiten staan, muziek erbij, vuurkorf erbij, ouwehoeren met een stel gasten die gezamenlijk genieten van het vuurwerk. Af en toe naar binnen voor een hapje, een kratje bier staat al buiten, wellicht dit jaar de klok nog even meepakken om 0:00 en vanaf dan helemaal los! Gezellig met de buurt er bij, gemoedelijkheid ten top.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  11. #10
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Ik bedoel ermee dat bv de afsteekt tijden zijn aangepast het leuke kleine pruttel spul is aangepast(middag/vooravond plezier) dan daarbij het knal en pijl gebeuren. Het daarmee gewoon een verpest feest geworden, nu gewoon voor de tv met hapjes en drankjes that's it.

  12. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 september 2018
    Berichten
    1.039
    Thanks
    238
    490 waarderingen in 236 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    Ik bedoel ermee dat bv de afsteekt tijden zijn aangepast het leuke kleine pruttel spul is aangepast(middag/vooravond plezier) dan daarbij het knal en pijl gebeuren. Het daarmee gewoon een verpest feest geworden, nu gewoon voor de tv met hapjes en drankjes that's it.
    Oh op die manier.
    Ja klopt het is wel erg klote dat je niet hele dag mag afsteken en nu ook al hoop leuk spul verboden.
    Maar dit zie je overal.
    Alles is aan het verdwijnen.

  13. Deze gebruiker waardeert boller voor het bericht:


  14. #12
    VWC-Lid luchthuilertje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 december 2016
    Berichten
    283
    Thanks
    449
    281 waarderingen in 102 posts
    Ik heb ook een beetje hetzelfde gevoel. Normaal stond ik de hele dag wat weg te stoken waar niemand zich aan stoorde, maar nu zijn de tijden veranderd en de mensen helaas ook. Zelfs cat1 waarderen ze niet meer. Want het is eng en fout ofzoiets hahahaha.
    Ik denk dat de grote steden ipv de kleinere stedelijke gebieden hier meer last van hebben. Maar wat wel raar is dat de tegenstanders van het vuurwerk (als ze thuis zijn) wel buiten staan om 00:00 uur om lekker bezopen mee te schreeuwen en applaudisseren met een fles champagne.
    Helaas is dat nu eenmaal zo in de GL en D66 bolwerken. Denken alleen aan hun eigen.
    Ik maak er dit jaar voor de familie een mooie en gezellige avond van met vuurwerk. Dit jaar een tikkeltje meer als gewoonlijk dus buren wees gewaarschuwd;)

  15. Deze 3 gebruikers waarderen luchthuilertje voor het bericht:


  16. #13
    Super Moderator arviidd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    3.558
    Thanks
    9.234
    3.547 waarderingen in 1.465 posts
    Hier een mooie vervanger gevonden voor het overdag stoken. Overdag gaan we crossen in het weiland met oude auto's. Iedereen die mee doet koopt een goedkope auto. Aan het eind van de middag is er geen rijdende auto meer over. Savonds is het hier 1 groot feest met alleen maar gezelligheid. Binnen en/of buiten staat het hier vol. Buiten gezzelig wat vuurkorfen aan en binnen veel eten.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  17. #14
    VWC-Lid mikosje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 december 2007
    Berichten
    5.634
    Thanks
    1.547
    6.991 waarderingen in 2.471 posts
    Lekker buiten staan en savonds stoken, beetje met mensen praten die je niet kent en veel vragen over vuurwerk beantwoorden haha!

    Ik kan savonds echt niet stil zitten om een spelletje te doen, wil graag alles zien en als ik maar een pot hoor snel kijken of ik hem ergens kan spotten
    https://www.youtube.com/@mikosjepyro

  18. Deze gebruiker waardeert mikosje voor het bericht:


  19. #15
    VWC-Lid kloesje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Berichten
    1.652
    Thanks
    722
    747 waarderingen in 411 posts
    Altijd met hetzelfde groepje van een man of 10 a 15. Tent buiten vuurkorfje erbij en lekker zo nu en dan wat cakes stoken. Krijgt men het kouder even binnen opwarmen en een drankje/hapje pakken en weer lekker buiten staan.
    Wel pakken we altijd vanaf 23:45 de klok binnen even mee, toch altijd een magisch moment.

    Het leukste van het hele oud en nieuwe/ buiten staan is wel dat je veel met mensen praat die je anders niet zo snel spreek omdat iedereen een beetje buiten bij een vuurtje staat met een drankje.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •