Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 59
  1. #16
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.205
    Thanks
    19.564
    6.901 waarderingen in 2.701 posts
    Ook het opruimen op nieuwsjaarsdag hoort er zeker bij. 's-Avonds gaan meestal alle cakes en cakeboxen van de straat naar de zijkant van de weg, even opschuiven voor het verkeer. Een aantal producten die al in de fik vliegen laat ik gecontroleerd uitbranden en schuif ik ook even weg van het midden van de straat. De volgende ochtend met bladblazers en bezems de kleine troep opruimen en alle cakes en boxen die niet zijn afgegaan de bus in om weggebracht te worden naar de stort. Levert overigens leuke beelden op van mensen die ook aanwezig zijn op de stort!

    Naam: IMG-20190101-WA0189.jpg
Bekeken: 380
Grootte: 323,7 KB
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 9 gebruikers waarderen Djaimy voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid Nimu_95's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 december 2017
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    102
    Thanks
    213
    130 waarderingen in 42 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Djaimy Bekijk bericht
    Ook het opruimen op nieuwsjaarsdag hoort er zeker bij. 's-Avonds gaan meestal alle cakes en cakeboxen van de straat naar de zijkant van de weg, even opschuiven voor het verkeer. Een aantal producten die al in de fik vliegen laat ik gecontroleerd uitbranden en schuif ik ook even weg van het midden van de straat. De volgende ochtend met bladblazers en bezems de kleine troep opruimen en alle cakes en boxen die niet zijn afgegaan de bus in om weggebracht te worden naar de stort. Levert overigens leuke beelden op van mensen die ook aanwezig zijn op de stort!

    Naam: IMG-20190101-WA0189.jpg
Bekeken: 380
Grootte: 323,7 KB
    Waar zo'n bus al niet goed voor is

  4. #18
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.205
    Thanks
    19.564
    6.901 waarderingen in 2.701 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nimu_95 Bekijk bericht
    Waar zo'n bus al niet goed voor is
    Doet het ook erg goed bij het afhalen!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  5. #19
    VWC-Lid mikosje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 december 2007
    Berichten
    5.634
    Thanks
    1.547
    6.989 waarderingen in 2.471 posts
    Vorig jaar eerst alle cakes gecontroleerd en dan op 1 hoop gegooid en in de fik gestoken. Volgende dag in zakken gedaan en netjes opgeruimd
    https://www.youtube.com/@mikosjepyro

  6. #20
    VWC-Lid MagicSjefke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 oktober 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    2.716
    Thanks
    1.839
    2.091 waarderingen in 1.210 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NiekB Bekijk bericht
    Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de rest het doet met opstoken van geschoten vuurwerk. Aangezien ik dit jaar best veel heb voor de 1e keer, zoek ik het niet om de leeg geschoten compounds achterin de auto naar de stort te brengen . Wil dit jaar speciaal voor het opstoken een oud olie/vuur ton kopen maar heb geen idee of ik qua maten nog ergens rekening moet houden zodat het er ook wel in past
    Aangezien we een groene wijk hebben zijn er weinig volledig bestrate parkeerplaatsen.
    Zorg dat je een ton hebt staan met een dikke wand. Vorig jaar ook een nieuwe vuurton gefixt voor jaarwisseling, alleen met een dunne wand. Duadanig hard gestookt dat die daarna eigenlijk al niet meer geschikt was om in te stoken. Op diverse plekken was de wand al echt dun / poreus geworden.

    Verzeker je ervan dat de cake of box ook echt helemaal leeggeschoten is. Had een limited edition 3, dacht dat die helemaal leeg was totdat na een minuut of 5 er nog tubes afgingen in de ton. Iedereen als een gek dekking zoeken, achteraf konden we er wel om lachen maar op het moment zelf toch wel flink schrikken.

    Houd er ook rekening mee dat het zeker nog een dag of 2 blijft smeulen de vuurwerkresten. Ik laat het dit jaar wel uit mijn hoofd om afgestoken vuurwerk nog in de ton op te stoken.

  7. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2019
    Berichten
    476
    Thanks
    32
    391 waarderingen in 202 posts
    In Deventer hebben ze inzamelpunt waar je je vuurwerk resten kunt inleveren. Ideaal, kreeg zelf nog wat lekkers (nieuwjaarskoekjes) als beloning voor het inleveren

  8. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2014
    Berichten
    983
    Thanks
    954
    875 waarderingen in 395 posts
    Toch altijd wel een lekker dagje nagenieten.
    Vaak rond 11:00 naar buiten voor een bakkie met de buren bij de nog smeulende vuurton.
    Ff opstoken en na het kluiven op een taaie oliebol lekker vegen.
    Hier worden alle cakes en boxen door de kinderen opgehaald en ingeleverd. Hiervoor krijgen ze 50 cent per vuilniszak.

    Tussen het opruimen door nog wat klein spul stoken. Afgelopen jaar om 11:00 nog een scream salute de lucht in gejaagd om te laten weten dat het koffietijd was.
    Meestal vanaf een uur of 3 weer een klein drankje en als het donker is nog wat schieten.

  9. #23
    VWC-Lid Dennie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 oktober 2019
    Berichten
    316
    Thanks
    606
    512 waarderingen in 149 posts
    Onze gemeentewerf neemt geen vuurwerkafval aan. Zijn gevaarlijke stoffen

  10. #24
    Super Moderator titanium's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 december 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.792
    Thanks
    2.924
    3.003 waarderingen in 953 posts
    Alle cakes gaan hier (na een grondige inspectie of alles is afgegaan) op het vuur en zo blijft er eigenlijk niets over van de enorme bult karton. De dag erna enkel even de stoppen bij elkaar vegen en klaar is het. Doodzonde omdat ik geen echte dayafter meer heb maar wel de meeste efficiënte helaas.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  11. #25
    Super Moderator Viva la Bang's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Locatie
    Hier
    Berichten
    4.284
    Thanks
    5.335
    4.409 waarderingen in 1.488 posts
    Sta altijd betijds op om samen met de buren t plein weer schoon te vegen. Bakkie koffie erbij. Hoort er gewoon bij.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  12. #26
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Alles weer netjes aan de kant en mooi opgeruimd.

    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  13. Deze 5 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


  14. #27
    VWC-Lid Vincmer19's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 december 2017
    Locatie
    Kinnum Terschelling
    Berichten
    189
    Thanks
    6
    267 waarderingen in 46 posts
    Afgelopen jaar na het stoken alles bij elkaar gezet langs de kant van de weg. Paar emmers water om te voorkomen dat het ging branden. Volgende ochtend toch best optijd buiten, 9 uur, maar alles grote spullen waren door kinderen uit de buurt al opgehaald, krijgen ze geld voor. Zo hoefde ik alleen nog maar te vegen en bleef er nog een vuilniszak of 2 over aan resten. Zou voor dit jaar ook wel mooi zijn.

  15. #28
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Wat een moeilijk gedoe allemaal hier gaat alles de vuurton in zelfs mega boxxen

  16. #29
    VWC-Lid Pyro Is Art's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 mei 2017
    Berichten
    1.302
    Thanks
    1.376
    2.257 waarderingen in 761 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkduiven Bekijk bericht
    Wat een moeilijk gedoe allemaal hier gaat alles de vuurton in zelfs mega boxxen
    Allemaal leuk en aardig, maar lang niet iedereen beschikt over een vuurton.
    Vrij veilig, draag een vuurwerkbril!

  17. #30
    VWC-Lid Vincmer19's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 december 2017
    Locatie
    Kinnum Terschelling
    Berichten
    189
    Thanks
    6
    267 waarderingen in 46 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkduiven Bekijk bericht
    Wat een moeilijk gedoe allemaal hier gaat alles de vuurton in zelfs mega boxxen
    Ik vind het niet zo moeilijk hoor. Beetje vegen en klaar. Ben wel benieuwd hoe jij alles in de vuurton krijgt. Want die kartonnen rondjes uit de tubes krijg ik niet allemaal netjes op 1 plek als ik ze afschiet.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •