Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe reageert jouw huisdier ?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #31
    Ik heb zelf geen huisdier, maar dat dieren bang zijn(vooral de honden) heeft denk ik te maken met twee of drie zaken:
    1 hoe kijkt het baasje er tegenaan? Zo'n beetje voelt direct dat het baasje er bang voor is. En hoe het baasje er dan mee omgaat of op reageert spiegelt direct af op de hond.
    2 wat voor verleden heeft zo'n hond? Kan best zijn dat een hond flink wat trauma's heeft meegemaakt in het verleden.
    3. Is de hond gewend aan vuurwerk? Dieren moeten gewoon wennen aan vreemde en harde geluiden.

    Als je met bovenstaande zaken rekening houdt, dan kan zo'n beestje prima aan vuurwerk wennen denk ik, uitzonderingen daargelaten

    Comment


      #32
      Ik heb hier 3 honden en niet 1 is er bang voor.. Beetje trainen helpt ook wel eens
      If God didn't want me to be Pyrofreak ,why did he make so many things flammable !

      Comment


        #33
        Onze kat vroeg zich af waar alle baasjes zich toch zorgen om maken? Lastig uitleggen aan een kat!
        Ik heb een kort lontje.......

        Comment


          #34
          De enige kat die ik nog overheb, is wit en dus (vaak bij witten) dovig, aan één oor (geen idee welke) in haar geval dus ze kan nooit pinpointen uit welke richting geluid komt. Dit heeft ze vooral met lage geluiden, maar ook knallen en gillen, en laat haar baasje daar juist heel veel van afsteken. Dus dat beest heeft het niet zo fijn, en verstopt zich om 00u altijd achter/onder het gasfornuis/radiator. Best sneu. Rest van de avond, gaat ze veel onder de eetkamertafel of een of ander hoekje zitten. Als ik weer binnen ben, gaat ze op de bank tegen me aan liggen, da's veilig natuurlijk. Na elke stooksessie ben ik dus altijd gauw weer even binnen om haar gerust te stellen, en na het ergste van 00u is ze het al gauw weer vergeten (dom is ze ook, scheelt weer).

          Comment


            #35
            Hier zijn met oud & nieuw vaak 3 Husky's, 1 zoiezo. 1 is er erg bang, de andere 2 schrikken wel eens maar blijven best wel rustig. Er zijn middelen om een bange hond te 'kalmeren'. Echter helpt dit middel alleen voor het baasje, aangezien de hond versuft maar het nog net zo goed meekrijgt. Wat bij ons helpt, is door ze met rust te laten als ze geen aandacht vragen en voor de honden een rustige plek te creëren waar ze met zijn 3 lekker kunnen liggen. Als de baas rustig is, is de hond dat ook sneller!
            BKV Liefhebber 🐉🐲 BurnitPyromaniacs 💥🎆

            Comment


              #36
              De kat zit hier lekker achter het raam naar buiten te gluren met de jaarwisseling.

              Zelf ben ik thuis opgegroeid met honden. We hebben één keer een bange hond gehad. Deze kwam uit het asiel en schrok eigenlijk van alle harde geluiden, heel erg sneu om te zien. Deze hond ging met de jaarwisseling altijd naar een pension. Dat pension lag sowieso op een vrij rustige plek, maar ook in een roedel was hij meer op zijn gemak tussen de honden die niet bang waren. Ben er dan ook van overtuigd dat de reactie van het baasje een sterke invloed heeft op de reactie van het dier. Ook getuige de andere honden die we hadden zonder angst. Ze kijken naar de reactie die je zelf hebt op het vuurwerk en kopiëren dat gedrag in grote mate.

              Comment


                #37
                Mijn ouders hebben een kat. Hij is inmiddels 16 jaar en slaapt heel veel en is vooral erg lui. Bij een aantal knallen blijft hij gewoon liggen. Te lui om te bewegen , maar als het heel erg word, zoekt hij een stil plekje op.

                Comment


                  #38
                  Ik heb zelf een hond genaamd Lesli (vernoemd naar inderdaad). Nu verwacht je van een echte vuurwerk-hond dat ze niet bang zou zijn. Helaas is dat niet het geval. Ze vind vuurwerk niet tof, maar raakt ook totaal niet in paniek.

                  Ze vind het wandelen in deze tijd, zeker nu er meer gestookt word dan andere jaren wel lastig. Ze word er vooral wat onrustiger van en is snel klaar met het rondje wandelen en wilt ze weer naar binnen.

                  Opzich niet erg natuurlijk als ik soms verhalen hoor van andere honden en baasjes.

                  Comment


                    #39
                    Mijn hond vind het geweldig haha. Hij wilt zelfs mee naar buiten en gaat dan naast ons liggen om te kijken.

                    Moet wel rekening houden met de hond van de buurman verderop, die is heel erg bang schijnbaar, dus crackling en fluit doe ik wat verderweg afsteken.

                    Comment


                      #40
                      Moet zeggen het is echt supergoed gegaan en ben erg trots op mn kleine maat!

                      Was speciaal voor hem thuisgebleven om te kijken hoe het zou gaan.
                      Ben pas vrij laat naar de buren gegaan om lekker te knallen, toen ik thuis kwam lag meneer heerlijk relaxed op bed te chillen.
                      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20201231_143545 (2).jpg
Vertoningen:1
Grootte:90,1 KB
ID:	1583981
                      Ruim een half jaar heb ik de kitten getrained en dat heeft echt resultaat gehad. Durf nu best dit jaar weer weg te gaan. Tis ook fijn om weer wat gezelligheid in huis te hebben, echt een tof beestje

                      Comment


                        #41
                        Lekker bezig haha.
                        Onze kat is normaal toch wel banger en vlucht ie naar zolder ofzo, maar dit jaar lag ie gewoon vanuit zijn mand achter het raam rustig te kijken naar alle fonteinen en knetterbende in de tuin, gaf er niets om.
                        Beest wordt blijkbaar toch nog eens schotvast.

                        Comment


                          #42
                          Mijn vogel is werkelijk bang voor alles maar kennelijk niet voor vuurwerk. Als er een cake afgaat maakt hij wel geluid, maar als hij ziet waar het vandaan komt heeft hij er rust mee. Hij kan misschien niet zo goed horen als honden maar hij is in ieder geval niet bang!

                          Comment


                            #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door Thunderboy Bekijk bericht
                            Ruim een half jaar heb ik de kitten getrained en dat heeft echt resultaat gehad. Durf nu best dit jaar weer weg te gaan. Tis ook fijn om weer wat gezelligheid in huis te hebben, echt een tof beestje
                            Vuurwerk training Kriebel haha geweldig!

                            Comment


                              #44
                              Mijn hond reageert er zeer goed op, was even wezen bij vrienden die aan het carbid schieten waren en Bob ( mijn hond ) lag der haast naast en het deed hem niet zoveel

                              Comment

                              Working...
                              X