Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 98
  1. #46
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.236
    Thanks
    12.603
    13.071 waarderingen in 3.426 posts
    De titel is dan wel: wat ga jij volgend jaar anders doen, maar wil nog even terugkomen op vorig jaar. Vorig jaar was het budget wat minder en heb dus heel bewust mijn lijstjes samengesteld. Het was heel wat puzzelen en strepen, maar uiteindelijk kwam het toch goed. Vorig jaar uiteraard bewust gekozen voor meerdere F3 single shots, om nog 1 jaarwisseling optimaal van te genieten.

    Doordat het budget wat minder was, heb ik ook bewust gekozen om wat meer klein spul te bestellen. Ik had altijd wel wat klein spul, maar meestal kwam het er niet van of dan moest het nog even snel op en was het stoken om het stoken zonder er echt van te genieten. Dus vorig jaar bewust de keuze gemaakt om wat meer klein spul te bestellen, om zo wat meer lontjes aan te kunnen steken en het doel daarbij was om weer echt ouderwets te kunnen genieten tijdens de jaarwisseling. Ik moet zeggen dat o.a. Funke hier ook wel een rol in heeft gespeeld, want ik had uiteraard ook wat klein spul van Funke NL besteld. Wat een toppers waren dat.

    Wat vorig jaar ook anders was, was dat ik het voor het eerst sinds jaren weer bij familie was tijdens de jaarwisseling. De hele huiskamer stond vol, al ben ik vrijwel niet binnen geweest, alleen na 02:00 uur om mijn handen te wassen en even bij te tanken met een overheerlijke oliebol en wat te drinken. Maar het was dus gezellig druk en bij buren in de straat was er flink wat visite. Daarnaast stonden er hier en daar ook een aantal olietonnen en hadden de meeste buren en een aantal familieleden ook wat vuurwerk gehaald. Daarnaast werd er ook met zijn allen van elkaars vuurwerk genoten, zowel van de cake van de buurman als mijn vuurwerk van klein spul tot de cakes en compound. Ook een aantal nichtjes vonden het vuurwerk helemaal geweldig en hadden alle 3 een tasje klein spul, die ik goed heb aangevuld voor ze. Vooral de Thunderkings van Katan vonden ze geweldig en ze kwamen keer op keer vragen of ik er nog meer voor ze had. Ik vond het dan ook geweldig om uitgebreid de tijd te nemen om samen te genieten van het kleine spul. Of het nou de China Böller B van Katan was, die indruk maakte. Tot de Bengalfeuer Mix en Cuckoo Cuckoo fonteinen die voor de nodige oehs en ahs zorgden. Ondanks dat de weersomstandigheden een aantal uren roet in het eten hebben gegooid, heb ik sinds jaren niet meer zo genoten van de jaarwisseling zoals vorig jaar. Het voornemen was dan ook om dit jaar weer gezellig met een groot deel van de familie weer oud en nieuw te vieren. Jammer genoeg zie ik dit niet zo snel gebeuren vanwege de corona crisis waar we nu mee te maken hebben.

    Dus wat er dit jaar waarschijnlijk anders zal zijn, is dat ik weer een keer oud en nieuw vier in mijn eigen straat. Daarnaast heb ik vorig jaar zo intens genoten van het kleine spul, dat ik die lijn dit jaar doorzet. Geweldig om te zien dat de importeurs hier ook veel meer op inspelen, nu het knalvuurwerk, de single shots, vuurpijlen en F3 niet meer is toegestaan. Ik heb dan ook al meerdere artikelen in de categorie klein spul besteld en kijk daar echt al enorm naar uit. Ook wil ik dit jaar proberen de spanning van de laatste dagen binnen de perken te houden om zodoende nog meer te kunnen genieten. Daarnaast ben ik ook van plan, en dit komt eigenlijk doordat dit in het geweldige verslag van \_Niels_/ staat, om tijdens de afhaaldagen een keer door de wijk te fietsen om te kijken of er al wat jeugd bezig is met cat 1. of toch nog een glimp op kan vangen van een cake die al de lucht in gaat. Ook wil ik 1 januari even een rondje door de wijk maken in de ochtend na het opruimen, om nog wat day after sfeer te proeven. Geweldig om de vuurwerkresten nog te zien en erbij te bedenken hoe het dan daar in die straat moet zijn geweest.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 5 gebruikers waarderen pyrofan#1 voor het bericht:


  3. #47
    VWC-Lid baassie123's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 juli 2010
    Locatie
    -
    Berichten
    1.693
    Thanks
    1.408
    1.837 waarderingen in 699 posts
    Ga nog maar eens posten wat ik in het vorige topic heb gepost.


    Door de jaren heen is ons oud en nieuw toch wel aardig veranderd. Het is gegaan van een dag vol stoken, naar een avond vol stoken, naar af en toe naar buiten en stoken.

    Op de lijst staat:

    - 2 jaar terug een ongeluk gehad waarbij mijn vriendin redelijk gewond was geraakt, 2018-2019 hebben mijn vriendin en ik dan ook echt niet van het vuurwerk genoten en het liet echt een groot gat achter. Dit jaar heb ik ieder moment geglunderd en ervan genoten, toen mijn vriendin en ik in bed lagen zei ze: ik genoot er wel echt weer van. Dit tezamen met mijn broer en de prachtige spullen bracht mij tot punt 1: Als het er financieel goed voor staat meer kopen!

    - Géén assortimenten meer!! Geen 19sh ass of wat dan ook. Ik merk dat dat voor mij stookvoer wordt ipv. een daadwerkelijk gekozen product. Don't get me wrong, ik vond de mega 6 star assorted best wel top, maar ik gooi er random eentje neer en 'knal hem aan'. Als ik losse cakes selecteer ben ik kritischer en opzoek naar wat mij goed bevalt. Denk aan unieke effecten zoals in een Crank, of (voorheen) de heavy legend series met wat salutes. Bepaalde kleurencombo's, schietrichtingen of gewoon de wauw factor voornamelijk t.o.v. prijs-kwaliteit.

    - Meer demo's bezoeken om te vinden wat ik graag wil. Ik was echt onder de indruk wat sommige 'budget cakes' met 20mm konden en was ook erg onder de indruk van wat een goede 25mm kon. Het viel me op dat 30mm te hoog schiet waardoor het wauw effect minder wordt als het ware.

    - Wellicht projectgewijs gaan werken. Ik wil niet meer uren staan stoken, klein grut trekt mij echt niet meer aan. Gewoon ongeveer ieder uur naar buiten en wat leuks neerzetten vanaf 6 tm 12 uur. Gewoon goede combo's of opbouwend cakes die ik wil zien. Misschien kleine showtjes, iets in die geest.

    - Het laatste punt: Goed selecteren wat ik om 12 wil schieten. Ik geniet denk ik minder om 12en dan in de vooravond. Ook heb ik gemerkt (door de W-shape dominator) dat shapes of specifieke effecten minder tot hun recht komen midden in de chaos van 12 uur. Ofwel, weinig om 12 doen, maar wat ik doe wel goed selecteren


    Even een edit: Demo's wordt uiteraard lastig dit jaar. Maarja... Wellicht komt er wel een her en der.

  4. Deze 4 gebruikers waarderen baassie123 voor het bericht:


  5. #48
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 januari 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.482
    Thanks
    580
    847 waarderingen in 367 posts
    Toch wel minder vuurwerk bestellen, afgelopen jaar hadden we zoveel vuurwerk gekocht met ons groepje dat we de hele avond/nacht buiten hebben gestaan, en eigenlijk maar heel weinig binnen hebben gezeten bij de visite, terwijl er veel hapjes en drankjes klaar stond voor ons waar we eigenlijk te weinig van benut hebben voelde ik me wel een soort van schuldig, dus besloten om in het vervolg niet zo veel vuurwerk meer te kopen en als we het als groepje doen, dan misschien 1 potje maken en dan shoppen wat we allemaal mooi vinden, ipv dat ieder ze eigen vuurwerk mee neemt en dat het een race teen de klok is om al het vuurwerk binnen de gestelde tijd af te schieten.

    Ook heb ik voor me zelf besloten om niet meer me vuurwerk buiten de stad op te halen tijdens de freaksnacht, de vele gereden KM en het weer laat thuis komen en eigenlijk weer bijna doorgaan naar het werk toe is een beetje gekken werk, dus dit jaar blijf ik lekker in de regio.

  6. Deze gebruiker waardeert jeremy21 voor het bericht:


  7. #49
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Ben er achtergekomen dat heel vroeg in het jaar veel bestellen niet altijd goed is. Ik wacht in het vervolg wel tot september dan zijn er ook genoeg freak acties. Tenzij er een hele goede deal is, dan overweeg ik het, maar niet meer dan 200-300 euro.

  8. Deze 3 gebruikers waarderen Grizmo Raizor voor het bericht:


  9. #50
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Less is more zeggen ze wel eens. Bizar hoeveel mensen toch aan het minderen zijn kwa hoeveelheid. In positieve zin dat je meer mee maakt inderdaad ipv constant stoken en soms vergeten gelukkig nieuwjaar te wensen. Ga zelf ook voor veel minder en meer klein spul. Denk een hele reeks fonteinen. Allerlei soorten.
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  10. Deze gebruiker waardeert dikkeeric voor het bericht:


  11. #51
    Super Moderator Viva la Bang's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Locatie
    Hier
    Berichten
    4.290
    Thanks
    5.344
    4.411 waarderingen in 1.490 posts
    Ook ga ik dit jaar meer genieten van hoe mijn jongens vuurwerk afsteken. Ze hebben nu echt de leeftijd om vol te gaan stoken met alle ondeugendheden die daar bij horen. Zijn allemaal jong geweest. Uiteraard hou ik ze goed in de gaten! Dit houdt wel in dat ik daarom zelf minder ga stoken.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  12. Deze gebruiker waardeert Viva la Bang voor het bericht:


  13. #52
    Super Moderator titanium's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 december 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.792
    Thanks
    2.924
    3.004 waarderingen in 953 posts
    Een ding wat ik anders doe dit jaar is een paar euro bewaard voor van die dikke acties die tussendoor wel eens langskomen. Al een paar jaar hele gave acties in november of zelfs december voorbij zien komen maar dan was het budget echt helemaal op en kon ik het niet meer aanschaffen.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  14. Deze 3 gebruikers waarderen titanium voor het bericht:


  15. #53
    Banned
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Berichten
    2.444
    Thanks
    2.118
    3.155 waarderingen in 1.183 posts
    Titanium, dit is ook echt iets wat ik ook ga doen. De echte freak en Importeur acties komen pas in Sept, Okt en November.

  16. Deze gebruiker waardeert jakhal voor het bericht:


  17. #54
    VWC-Lid bruijntjeluc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2008
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    991
    Thanks
    1.826
    903 waarderingen in 392 posts
    ik ga het volgend jaar helemaal anders doen(is het nu te laat voor)

    Ik ga een lijst maken met maximaal 15 cakeboxen. En daar moet ik het dan mee doen. Ik merk aan mezelf dat ik steeds blijf bestellen en halen. en aan het eind heb ik altijd te veel besteld en weer duizende euro,s uitgegeven.

    Bij de lijst van 15 gaan dan wel de ook wat duurdere en grotere boxen komen. Het zal wel een heel gepuzzel worden maar ik denk dat het voor mijzelf en mijn portomonee beter is.
    Team Anti Crackling en kunstkerstbomen

  18. Deze gebruiker waardeert bruijntjeluc voor het bericht:


  19. #55
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.207
    Thanks
    19.566
    6.902 waarderingen in 2.701 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door titanium Bekijk bericht
    Een ding wat ik anders doe dit jaar is een paar euro bewaard voor van die dikke acties die tussendoor wel eens langskomen. Al een paar jaar hele gave acties in november of zelfs december voorbij zien komen maar dan was het budget echt helemaal op en kon ik het niet meer aanschaffen.
    Inderdaad. Er zijn zúlke vette acties geweest die ik heb laten schieten omdat het budget nu al op is en dan moeten dé maanden nog komen..
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  20. Deze 4 gebruikers waarderen Djaimy voor het bericht:


  21. #56
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Ik ga volgend jaar geen budget bijhouden, maar een lijst maken met 20 producten die ik 100% wil hebben.

    Daar komen her en der nog wat nieuwe producten bij en dan kan ik ook wat dikke acties door het jaar heen meepakken. Zoals afgelopen jaar de Snapte-box. Stond al twee jaar op mijn lijstje, maar kwam hem nooit tegen voor een leuke actieprijs.

  22. Deze gebruiker waardeert bassie1978 voor het bericht:


  23. #57
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts
    Een nieuw jaar, wat ik komend jaar anders ga doen is sowieso het feit dat ik na dit studiejaar ben afgestudeerd en ik diverse maanden heb om lekker te werken. Dus dat betekent meer budget en gezien ik wat goed te maken heb van afgelopen jaar, groots uitpakken!

    Komend jaar wil ik gaan voor kwaliteit! Ik wil mooie boxen, de beste cakes en samen met een maat een lekkere show neerzetten. Ik wil genieten van ieder moment, voor zolang het nog mag in Nederland. Ik merk dat het ‘wow’-effect meer doet dan de kleine cakes. Komend jaar dus de krenten uit de pap halen. Waarschijnlijk dus mooie toppers van Fünke in de collectie en op tijd beginnen met het verzinnen van een show om zo goed gebruik te maken van de freakacties. Het stoken om vol te stoken wil ik wat loslaten, maar genieten voorop.

    Het beginnetje is in ieder geval gemaakt met een doorgezette bestelling:
    - The Bomber
    - Transbomber
    - Fairy Tail Assortiment
    - The Jackhammer
    - MJB Box

    Heb nu al zin om na te denken hoe de show gaat worden, dus daar gaan we in de zomer al eens goed over nadenken!
    Laatst gewijzigd door tristen; 8 januari 2021 om 12:06

  24. Deze 2 gebruikers waarderen tristen voor het bericht:


  25. #58
    VWC-Lid uxenve's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 oktober 2020
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    1.028
    Thanks
    231
    1.055 waarderingen in 401 posts
    Wat ik dit jaar anders ga doen dan vorig jaar?
    Vorig jaar aan de regels gehouden, geen f2 gekocht en afgestoken. Mocht er dit jaar wederom een verbod komen, definitief of niet, dan ga ik me daar niet nogmaals aan houden. Ik heb nu al een flink f2 lijstje liggen voor in nederland, maar ben tegelijkertiid bezig met een backup plan voor polen. Zon oud en nieuw als deze ga ik niet nog een keer meemaken

  26. #59
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Dit jaar ga ik eigenlijk niet veel anders doen, de plannen voor verleden jaarwisseling lagen al klaar en gaan nu weer voortgezet worden. Gewoon een paar showtjes schieten, en bovenal gewoon genieten. Ik wil net als afgelopen jaar de avond gewoon thuis vieren. Overdag wil ik elders gaan afsteken waar dat gedoogd wordt.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  27. #60
    VWC-Lid \_niels_/'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 oktober 2012
    Locatie
    Op de boot
    Berichten
    2.084
    Thanks
    2.651
    2.952 waarderingen in 891 posts
    Dit jaar gaat het budget omlaag. Er staat nog wat mooi spul op me te wachten, wat ik daarvoor betaald heb tel ik mee in het budget, en daar moet niet al te veel meer bij komen eigenlijk.

    Eigenlijk had ik het budget nog wel omhoog willen gooien, met het oog op dat dit misschien wel de laatste jaarwisseling is. Maar er zijn ook andere grote plannen dit jaar. De grootste? Een zeilboot kopen om over een paar jaar de wereld mee rond te zeilen.

  28. Deze 5 gebruikers waarderen \_niels_/ voor het bericht:


Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •