Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 45 van 45 EersteEerste ... 35434445
Weergegeven resultaten: 661 t/m 666 van 666
  1. #661
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Waar ben je precies niet helemaal tevreden over? Heb je een mooi voorbeeld daarvan, een filmpje?
    Laten we lekker link gaan doen!

  2. #662
    VWC-Lid Pyro Is Art's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 mei 2017
    Berichten
    1.302
    Thanks
    1.376
    2.257 waarderingen in 761 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
    Waar ben je precies niet helemaal tevreden over? Heb je een mooi voorbeeld daarvan, een filmpje?
    Hi Soul, bedankt voor je reactie.

    Het is een prachtcamera die absolute kwaliteitsbeelden kan schieten. We hebben gewoon het idee dat we niet alles uit de camera halen. De beelden zijn prima scherp en geven mooi beeld, maar we "voelen" dat hij meer kan.

    We zouden graag wat meer omgeving en sfeerlicht hebben. Nu is het vrij donker allemaal. De kleuren/goudboeketten zouden ook wat helderder moeten kunnen zijn. Omdat het wat donker is, vlakt hij dit wat af, zo lijkt het.

  3. #663
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyro Is Art Bekijk bericht
    Hi Soul, bedankt voor je reactie.

    Het is een prachtcamera die absolute kwaliteitsbeelden kan schieten. We hebben gewoon het idee dat we niet alles uit de camera halen. De beelden zijn prima scherp en geven mooi beeld, maar we "voelen" dat hij meer kan.

    We zouden graag wat meer omgeving en sfeerlicht hebben. Nu is het vrij donker allemaal. De kleuren/goudboeketten zouden ook wat helderder moeten kunnen zijn. Omdat het wat donker is, vlakt hij dit wat af, zo lijkt het.
    Met welke instellingen film je? Het verschilt zo ontzettend per camera wat het beste werkt. Zo geef ik de voorkeur aan een zo laag mogelijke iso en lang mogelijke sluitertijd. (bij 30 fps op 1/30 en bij 60 fp op 1/60) Zet je iso voor de gein eens op 3200 of 6400 of gooi je diafragma helemaal open. Dat zijn de 2 functies die ik zelf tijdens het filmen constant aanpas afhankelijk van de effecten.

    Experimenteer ook eens met het maken van een custom profiel met het contrast zo laag als mogelijk. En misschien een aanpassing van kleurtemp als de camera dat kan.

  4. #664
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.524
    Thanks
    2.890
    674 waarderingen in 366 posts
    Eerlijk gezegd mis ik dit topic wel. Het was 20 jaar terug al vaste kost op AVP, maar nu door de vele goede smartphones niet meer.

    Vroeger was een camera(rig) zo'n beetje dé standaarduitrusting van vele vuurwerkfanaten. Er waren dan ook heel wat mooie camera(rigs) te bezichtigen op topics zoals deze. Tegenwoordig filmen steeds meer mensen met hun mobiel, door de uitstekende beeldkwaliteit.

    Zelf film ik vanaf mobiel enkel als het niet anders kan, de systeemcamera's worden namelijk steeds compacter. Je hebt ze al op bijna broekzakformaat. Ik hoop dat die trend zich voorzet en dat er meer nieuwere en handzamere exemplaren op de markt komen

  5. #665
    VWC-Lid mikosje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 december 2007
    Berichten
    5.634
    Thanks
    1.547
    6.991 waarderingen in 2.471 posts
    Dit jaar na wikken en wegen go pro here 9 gehaald en moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben!
    https://www.youtube.com/@mikosjepyro

  6. #666
    VWC-Lid flutsjah's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 februari 2019
    Berichten
    1.531
    Thanks
    2.754
    2.684 waarderingen in 882 posts
    Dit jaar gefilmd met de Canon Z6ii, 24mm lens en de Rode stereo videomic pro rycote.

    Was een mooie combinatie! Had er nog wat meer mee mogen oefenen, ik denk dat de instellingen nog beter konden en toch gekozen voor automatische scherpstelling omdat ik ook in de straat zelf beelden wilde maken en niet alleen van het vuurwerk. Dat zou teveel gedoe zijn met manueel scherpstellen, maar zorgt natuurlijk wel ervoor dat het soms niet zo scherp is als zou kunnen. Ook met fonteinen moet je eigenlijk handmatig de iso weer wat lager zetten, maarja wilde het filmen eigenlijk ook uitbesteden. Zal denk ik volgend jaar toch meeste zelf doen, en dan iets meer tijd ervoor nemen. Fijne is wel dat met een statief en groothoeklens je niet veel moeite hoeft te doen en je alsnog van je vuurwerk kan genieten.

    Ik vind alleen de microfoon nog wat 'gedempt' klinken, de diepere tonen drukt ie wat weg waardoor de echo wegvalt en hij klinkt wat vlak. Ideaal voor stemgeluiden, maar niet voor vuurwerk. Gelukkig is e.e.a. te corrigeren geweest in de edit maar ideaal vind ik het niet. Mijn micrfoon van mijn telefoon (die in zijn geheel slechts iets duurder was dan de microfoon los) vond ik minstens zo goed geluid geven. Toch raar.
    https://www.youtube.com/user/flutsjah/

Pagina 45 van 45 EersteEerste ... 35434445

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •